Gå til innhold

Oppussing av liten gang, forslag?

Sin

Anbefalte innlegg

Har lagt inn en tegning av gangen vår her:

Gangen

Noen som har forslag til hva vi kan gjøre med den?

Den er 220 cm. lang, og 110 cm. bred.

Det viktigste er å få plass til jakker og sko, uten at det tar all plassen. Skapet som står der i dag går 60 cm. ut fra veggen

På gulvet er det parkett, og på veggene er det hvitmalt tapet. Helt greit, men kjedelig! Men hvilke farger og materialer tar seg bra ut på så liten plass?

Håper noen kan hjelpe her!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil dere fortsatt ha skap...eller holder det med noen kraftige klesknagger?

Hva er på veggen rett ovenfor veggen med skapet?

Hvor mange cm er det fra døråpninene til vegg?

Skal det være "gratis" å fikse det?

Må vite dette før jeg kan tenke ut noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere fortsatt ha skap...eller holder det med noen kraftige klesknagger?

Vil helst ha skap..

Hva er på veggen rett ovenfor veggen med skapet?

En dør som går inn til badet. Den står rett ovenfor skoskapet, som står ved siden av klesskapet.

Hvor mange cm er det fra døråpninene til vegg?

30.

Skal det være "gratis" å fikse det?

Nei. Vi fant på dette i går kveld da vi snakket om hva vi skal bruke skattepengene til.:wink:

Må vite dette før jeg kan tenke ut noe. :)

Kan jo ta med at det er en takbjelke der som går fra over klesskapet og over til veggen med badedøren.

Takhøyden er 240, bjelken er 15X15.

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 cm fra selve åpningen (altså lufta inni åpningen)...eller fra karmen..eller fra gerikten?

Spør fordi det finnes greie skap som er 30 cm dype...og da kunne veggen bli kledd med dem...eventuelt hatt speildører på noen av skapdørene...så blir romfølelsen litt større. Dvs. er kanskje et vindu ved siden av dagens skap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den var ikke enkel. Bytt skapet ut med knagger.

Hva er i rommet bak skapet? Er det mulig å flytte skapet inn i veggen?

Bygg skap i den dybde det er plass til rundt takbjelken og døren til badet (Går fint å ha knagger til kleshengere inne i skapet). Da bruker du en vegg til skap og dør - og får en vegg fri til stort speil, bilder, og annen dekorasjon

Blanke flater gir større rom.

Vegglamper i stedet for taklampe gir større rom.

Hilsen Trille *spent på sixx's forslag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plass til et skap på 30 cm der. Visste ikke at det finnes, vet du hvem som produserer dem?

Ingen vinduer, har et speil ved siden av skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, den var ikke enkel. Bytt skapet ut med knagger.

Hmm... Enig i at det er det beste sånn plassmessig, men eg liker å skjule rotet bak dører. Også må vi jo ha et sted å gjøre av skjerf og vesker osv..

Hva er i rommet bak skapet? Er det mulig å flytte skapet inn i veggen?

Da må vi ta litt av boden til naboen, kanskje ikke så populært.

Bygg skap i den dybde det er plass til rundt takbjelken og døren til badet (Går fint å ha knagger til kleshengere inne i skapet). Da bruker du en vegg til skap og dør - og får en vegg fri til stort speil, bilder, og annen dekorasjon

Forklarte meg litt dårlig over her, det er bare på den siden skapet står i dag at det er 30 cm å gå på. Badedøren er på motsatt side, der er det kanskje 10 cm.  

Blanke flater gir større rom.

Vegglamper i stedet for taklampe gir større rom.

Da har jeg en god unnskyldning for å bytte ut taklampene, takk! :ler:

Hilsen Trille *spent på sixx's forslag*

Samme her! Takk for forslag, Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du laget tegningen du har lagt ut?

I SketchUp! Kan lastes ned fra www.sketchup.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok... Jeg må spørre... Hva er en GERIKT????? Ser dette "overalt" (ihvertfall i dagboken til Sixx... :wink: )

Var forøvrig jeg som meldte fra til Sixx om at det var gangrelaterte spørsmål her, så regner med å få æren for alt som har med oppussingen av dette rommet å gjøre :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en god unnskyldning for å bytte ut taklampene, takk! :ler:

Spots i taket øker også romfølelsen, f.eks. spots på wire.

En stakkars lampe midt på taket er Fy!

Er din nabo ikke underlig? :ler:

GERIKT er dør- og vinduslister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha time-out...har fått maurinvasjon....så nå går min mann løs på veggen med motorsag....uffoguff. :ler:

Kommer plusselig tilbake med webside for 30 cm skap.

Fikser dette Sin...blir så bra til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit....så at Pax-skapene til Ikea er 35 cm...men vi gir oss ikke. :ler:

Kan dere sette inn skyvedørsgarderobe som bare er 30 cm dyp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Byggmester Bob

Hva med å kjøpe kjøkkenoverskap som bare er 30 cm dype da? Eller kjøpe den baderomsserien til Ikea, derzom det er bredden som skal være 30 cm, fikk ikke det helt med meg. Ikeas serie hariallefall høyskap som jeg har i gangen og det ble knallfint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så på finn.no for en stund siden....skap som kun bygde 30 cm....så klart det lar seg gjøre.

Er man (eller kjenner man) noen som er litt snekkerkyndige....så kan man tilpasse skapet ved å skjære av det bak.

Jeg tror kanskje jeg hadde kjøpt to skap som jeg hadde skjært av i bakkant (eller fått spesial tilpasset) og satt der de to forskjellige skapene står i dag. I et lite rom så er det viktig med å mye helhet som mulig. Hadde også forsøkt å få skapene helt opp til taket...og latt taklisten "innramme" skapene også.

Inni skapene kan du ha enten smale hyller og knagger....eller så finnes det spesialoppheng for smale skap.

Velg slette vegger.

Velg helt lys farge, og samme farge på skap og vegger.

Få inn et stort speil for å øke romfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så på en skyvedørsgarderobe hos byggmaker der hver enkelt skap blir laget på mål. Ikke veldig billig, men god kvalitet i følge en veninne av meg som har peiling på sånn. Det er ikke Elfa sin løsning, men "den andre". Husker desverre ikke navnet. Jeg ser også for meg en stang fra veggen og ut i rommet, slik at man henger kleshengere motsatt vei i skapet av det man vanligvis gjør, siden en kleshenger vanligvis er mer enn 30 cm bred. Skostativ nede i skapet for å skjule sko sånn at det ser ryddig ut, og trådkurver oppe til å legge klær som ikke er i bruk for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi så på en skyvedørsgarderobe hos byggmaker der hver enkelt skap blir laget på mål. Ikke veldig billig' date=' men god kvalitet i følge en veninne av meg som har peiling på sånn. Det er ikke Elfa sin løsning, men "den andre". Husker desverre ikke navnet. Jeg ser også for meg en stang fra veggen og ut i rommet, slik at man henger kleshengere motsatt vei i skapet av det man vanligvis gjør, siden en kleshenger vanligvis er mer enn 30 cm bred. Skostativ nede i skapet for å skjule sko sånn at det ser ryddig ut, og trådkurver oppe til å legge klær som ikke er i bruk for øyeblikket.[/quote']Jeg foreslo også skyvedørsgarderobe lenger opp...men kom på at det kanskje ikke var så lurt siden skinnen bygger en del cm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...tenkte ikke på det.
Ikke jeg heller med det samme...er en litt vanskelig "nøtt" dette. :)

For øvrig så er det slikt oppheng du nevner de må bruke hvis de ikke vil ha knagger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...