Gå til innhold

Ildkorset

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få tak i tidligere bøker av denne kioskserien???

Den er skrevet av Frid Ingulstad.

Kjøpte nr. 10 på kiosken på vei til legen idag men vil ikke lese den før jeg har lest nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 og 9 :ler:

Help me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fornuftig valg om du skal lese denne serien gitt!!! Holder på med den selv, og venter veldig på neste bok som kommer ut til uka.

Forøvrig får du ofte kjøpt eldre bøker i disse seriene på litt større bokhandlere. Du kan også kjøpe dem på nettet hos f.eks:

http://www.bokkilden.no/

http://www.mao.no/

http://www.haugenbok.no/

Lykke til med letingen og lesingen, du har mye å glede deg til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips:

På mao kan du legge inn dine egne bokanmeldelser og for hver anmeldelse du får publisert får du 20 kroner på en slags handlekonto. Når du senere skal handle bøker der, blir denne summen du har tilgode trukket fra totalsummen, slik at du sparer noen kroner. Utrolig kjekt og jeg har fått mange bøker helt gratis på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tjent 400 kr på www.mao.no.  

Forrsetn kommer bok nr. 11 ut på mandag, ENDELIG!!

Tror jeg har tjent godt over 1000 kroner på slike anmeldelser jeg. :ler: Men kjekt når det er fullt lovlig, og man får så godt utbytte av en anmeldelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må få takke for tipset jeg fikk av deg en gang august brud!!

Har nylig kjøpt 38 bøker av serien Kystfolket, kostet 400 kr på www.qxl.no

Så nå skal jeg legge inn anmeldelse på de etterhvert som jeg leser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg såvidt uti bok nr 3. og må nok bare kjøpe de 5 neste i løpet av uka :o Dette er spennende altså!! Kjempekult å lese om ei 17 år gammel jente som er så pen og vakker at alle mannfolk uansett alder blir kåte på henne :ler: (den var litt stygg)

Men alvorlig talt, hvorfor må disse romanfigurene være så ekstreme? Enten på den ene eller andre måten. Vi har den vakre og modige heltinnen, den edelmodige og kjekke helten, den onde og fæle forfølgeren, de skadefro sladrefolkene i bygda... Hele pakka jo :o

Jeg liker handlingen!!

Fikk også bok nr. 3 av Havets Datter i posten idag (abbonnerer) så det blir nok å lese den etter nr. 4 av Ildkorset er slukt :briller:

Gleder meg til å lese videre!

Hvordan opplever dere denne serien??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Hælvettes overkåte drittmannfolk!!!

Voldta ei jente sånn!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Blir kvalm!!

*engasjert i bok*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 5-9 herved bestilt :ler:

MÅ jo bare, blir helt hekta på å lese om livene til disse folka!! :ler:

Dessuten kom de raskt også, regner med at jeg har de i posten på mandag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinga:

Men alvorlig talt, hvorfor må disse romanfigurene være så ekstreme? Enten på den ene eller andre måten. Vi har den vakre og modige heltinnen, den edelmodige og kjekke helten, den onde og fæle forfølgeren, de skadefro sladrefolkene i bygda... Hele pakka jo

Fordi mange lesere i denne gruppa foretrekker å forholde seg til det enkle og unyanserte. Dette er et av særtrekkene ved denne type litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som fenger meg så veldig med både Frid Ingulstad og Ildkorset er at at bøkene bygger på en sann historie. Selvsagt er historien spunnet ut i det vide og det brede, men den situasjonen som Marine var i, var faktisk sann. Synes det er helt forferdelig å tenke på jeg! Og slikt fenger meg og engasjerer meg. Blir så sint på hennes vegne, selvom det er flere hundre år siden dette skjedde.

Men så er jeg ekspert på å leve meg inn i disse bøkene også da, og jeg er så sikkert på at godeste Hallgrim hadde vært en skikkelig sjarmør i virkeligheten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustbrud02, som jeg skulle sagt det selv :ler:

Hallgrim MÅ bare være dritkjekk han. *tullerører*

Sann historie og alt.. Det gjør det hele så mye, mye verre :o

Nå er bok 4 utlest og jeg kan nesten ikke vente til neste fem bøkene kommer i posten til meg! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustbrud02, som jeg skulle sagt det selv  :ler:  

Hallgrim MÅ bare være dritkjekk han. *tullerører*

Sikker på at han hadde vært skikkelig sympatisk i virkeligheten ja. Er så glad Marine møtte ham gitt! :ler:

Ellers må jeg si at Agnes har endret seg ganske mye i mine øyne, men nå skal jeg ikke røpe ting. Vi får heller diskutere i vei når du er ferdig med alle bøkene, det går jammen meg fort det også.

Ellers gleder jeg meg utrolig mye til uka når neste bok kommer ut, selvom det desverre er den nest siste. Hva i alle dager skal jeg engasjere meg i når Ildkorset er slutt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kjøpe bok nr11 i dag på Narvesen!!!! Hurra, alt annet er lagt til sides så nå er det marine i hver en ledig stund av dagen.

Så tusen takk til den snille damen på Ålesund Storsenter som gikk på bakrommet og fant fram boken nederst i en stor bunke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå står hele serien av Ildkorset til og med bok nr. 11 i hylla mi og bare venter på å bli lest!!! :D Skal begynne på bok 5 idag!

Fant bok 11 på Narvesen idag, og kjøpte den der. Bokpakken med bøkene 5, 6, 7, 8 og 9 kom i posten isted! :D

Er det bare 12 bøker i serien altså?

For nå har jeg ikke råd til mange flere på en god stund :ler:

Glede seg, glede seg!!

Syk, hjemme, spise litt varm pepperoni pizza og lese Ildkorset under dyna på sofaen.

Kan det bli bedre (bortsett fra flunsaen såklart) :blunke: Det gjelder å se det positive!

Tornerose: Ålesund Storsenter?? :D Der har jeg vært og handlet MASSE! Bodde jo et stykke utenfor Ålesund i nesten 10 år jeg :ler: Helt til i fjor. Det er et fint senter. (Var det iallefall når jeg var der sist)

Snufsete og snørrete klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bok nr 11 var akkurat like bra som alle de andre, med en overraskende slutt. Har jobbet i hele helgen så i natt lå jeg og leste ferdig boka.

Vinga: Ålesund storsenter i bra, dessverre liker jeg en til to butikker på hvert senter her i byen og på Moa så det er travelt å shoppe. Bor her i byen ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...