AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Del Skrevet 14. april 2020 Jeg har planer om å kjøpe sykkel brukt, men jeg har ikke eid sykkel på 10 år så jeg aner ikke hva ditt og datt girsystem eller bremsesystem vil si, eller noe annet for den saksskyld. Så aner jo ikke hva slags prisnivå jeg en gang må legge meg på. Jeg vil ikke ha noe jeg må hele tiden reparere eller som skrer sammen etter et år eller to. Jeg vil ikke ha el-sykkel. Jeg blir nok for det meste å bruke den til transport og litt trening, og om jeg kan ta enkle markaturer med den så er det også flott, men noen hardcore terrengkjører blir jeg nok ikke:P Noen råd? Anonymkode: 8040e...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 14. april 2020 #2 Del Skrevet 14. april 2020 Hybrid. Sannsynligvis uten dempergaffel. Hydrauliske skivebremser sparer deg for mye pes, men viretrukne går også greit. (Shimano er bedre enn det meste annet, men det er også prisdrivende.) Det samme gjelder gir, men der finnes det tilsvarende merker som er like gode og likt priset. Riktig størrelse er et måkrav. Du blir aldri fornøyd med en sykkel som er for stor eller alt for liten. Prøvesykling må du selvfølgelig gjennomføre. Ren og pen? Test at alle gir treffer riktig, og at det ikke er skraping eller lyder som høres noe sted, bortsett fra eventuell tikking i bakhjulets frikrans. Bremsene skal ta godt både foran og bak, men de skal ikke "hugge" før hendelen er trykket helt inn. Hjulene skal være uten kast - det er lettere å sjekke med felgbremser, men prøveturen vil gi deg en indikasjon. Sett evt sykkelen på hodet, snurr hjul og se på felgen, ikke på dekket - det kan være deformert om den har stått lenge. Felger med kast i en eller annen retning er vanligvis sykkelreparatørarbeid. Skulle jeg kjøpt en brukt sykkel ville jeg personlig gått for en med en nypris på over 15000,- da eierne av disse tenderer mot å behandle de bedre enn de billige. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Del Skrevet 14. april 2020 Selv om disse 15000 kroners syklene hadde blitt solgt for 10000 er det alt for mye penger for meg, selv om jeg sikkert får et godt produkt. Årsaken til at jeg ønsker brukt er økonomi, samtidig som jeg ikke helt har et realistisk innblikk i hva jeg bør ha som et budsjett. Den forrige jeg hadde var en 4000kr(dog kjøpt i 2000), den rævkjørte jeg i 15 år før den omsider skred sammen til tross for vedlikehold:P Men den hadde noen kollisjoner og ramponeringer bak seg også da. Anonymkode: 8040e...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 16. april 2020 #4 Del Skrevet 16. april 2020 På 14.4.2020 den 14.51, AnonymBruker skrev: Selv om disse 15000 kroners syklene hadde blitt solgt for 10000 er det alt for mye penger for meg, selv om jeg sikkert får et godt produkt. Årsaken til at jeg ønsker brukt er økonomi, samtidig som jeg ikke helt har et realistisk innblikk i hva jeg bør ha som et budsjett. Den forrige jeg hadde var en 4000kr(dog kjøpt i 2000), den rævkjørte jeg i 15 år før den omsider skred sammen til tross for vedlikehold:P Men den hadde noen kollisjoner og ramponeringer bak seg også da. Anonymkode: 8040e...ccf Mange av 15000 kronersyklene er solgt for mellom 7500 og 10000 nye, og det burde være mulig å finne et godt eksemplar til rundt fem tusen. Alternativet er å kjøpe en helt ny til fire fem tusen på slutten av sesongen da lageret ryddes for å få plass til vintersportsutstyr. XXL gir også tre års gratis service på nye sykler. En hvert år med justering av gir, bremser og smøring. (Deler kommer i tillegg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 21. april 2020 #5 Del Skrevet 21. april 2020 På 16.4.2020 den 8.10, Whistler skrev: Mange av 15000 kronersyklene er solgt for mellom 7500 og 10000 nye, og det burde være mulig å finne et godt eksemplar til rundt fem tusen. Alternativet er å kjøpe en helt ny til fire fem tusen på slutten av sesongen da lageret ryddes for å få plass til vintersportsutstyr. XXL gir også tre års gratis service på nye sykler. En hvert år med justering av gir, bremser og smøring. (Deler kommer i tillegg) Den gratis servicen er blitt endret til hele sykkelens levetid, så lenge du gjennomfører en årlig service Men det gjelder sykler kjøpt fra og med 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå