aline Skrevet 21. juni 2005 #21 Del Skrevet 21. juni 2005 :o Hvem har fortalt deg det? :o har hørt det før, men fant det også her, når jeg søkte på laminat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. juni 2005 #22 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvis laminatgulvene er pene, så hadde jeg ikke gidet å gjøre noe med det. Men jeg hadde ikke lagt ny laminat, da hadde jeg lagt parkett. Vi har laminat i noen rom og parkett i stue og kjøkken. Og dette var noe som var i huset. Parketten er pusset opp (den slags fornying kan man ikke gjøre med laminat) og jammen meg finnes det mye dårlig parkett også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. juni 2005 #23 Del Skrevet 21. juni 2005 [har hørt det før' date= men fant det også her, når jeg søkte på laminat.Jøss....leste det nå jeg også....det er ikke å anbefale iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 21. juni 2005 #24 Del Skrevet 21. juni 2005 Jøss....leste det nå jeg også....det er ikke å anbefale iallefall. Hvorfor ikke? Synes laminat ser stusslig ut, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. juni 2005 #25 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvorfor ikke?Fordi det bygger mer enn nødvendig og fordi det kan gi knirk....Spirito har for øvrig forklart det helt fint. Synes laminat ser stusslig ut, jeg. Det er jo rett og slett bare tremønster som er overført til papir...og "pakket" inn i plast og limt fast til sponplate eller mdfplate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2005 #26 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg er fornøyd med laminatgulvet mitt jeg. Nå har vi riktignok ikke hatt det spesielt lenge, men har hittil ikke noe å klage på. Hverken at det er spesielt kaldt eller hardt å gå på. Vi kjøpte en relativt dyr laminat, husker ikke helt hvor mye den kostet men det var mellom 200-250 per m2 ett sted. Jeg er selvsagt enig i at parkett stort sett er finere enn laminat, men synes at den laminaten vi tilslutt endte opp med ser veldig bra ut. En kan selvsagt få parkett til den prisen vi ga for vårt gulv, men jeg kan styre meg for denne billig-parketten. Det er ikke alle de som er like fine, og kvaliteten er ikke nødvendigvis spesielt bra den heller. Det er jo med parkett som med alle andre ting - en får stort sett det en betaler for, og velger en billigste sort er det stort sett en grunn til at det er så mye billigere enn andre varianter. Når det gjelder vann så tåler jo ikke parkett noe særlig vann det heller. Bruker en mye vann på parkett blir gulvet matt og ikke spesielt fint. Sprekke opp i skjøtene gjør det også hvis det er mye vann som blir liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #27 Del Skrevet 21. juni 2005 Nå MÅ jo ikke laminatgulv ha tremønster da - det finnes mange andre alternativer, bare så det er sagt. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 22. juni 2005 #28 Del Skrevet 22. juni 2005 Vann skal da ikke bli liggende på noe slags gulv. Unntatt på baderom da, hvor det er våtromsmembran og fliser/vinyl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest husmusa Skrevet 23. juni 2005 #29 Del Skrevet 23. juni 2005 Har Allooc (?) laminatgulv i lys lønn. Er veldig glad i gulvet, selv om det både er hardt og kaldt. Valgte å ha det i første omgang for å slippe å være redd for merker og slitasje. Holder på å bygge ut huset og ser for oss å gå over til "ordentlig" tregulv. laminatgulv er litt "plastic" men utrolig praktisk og lettvindt, i allefall med 3 unger i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2005 #30 Del Skrevet 26. juni 2005 Her er det flere som anbefaler laminat foran parkett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. juni 2005 #31 Del Skrevet 26. juni 2005 Her er det flere som anbefaler laminat foran parkett! Nei, det er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2005 #32 Del Skrevet 26. juni 2005 Nei, greit. To stykker foretrekker laminat. Forresten - legg merke til - litt spøkefullt ment - ikke ment som å lage sannheter ut av ingenting, bare en iakttagelse. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. juni 2005 #33 Del Skrevet 26. juni 2005 Nei, greit. To stykker foretrekker laminat. Forresten - legg merke til - litt spøkefullt ment - ikke ment som å lage sannheter ut av ingenting, bare en iakttagelse. KJamen Kverula....les "argumentene" deres.....synes du de taler for å velge laminat fremfor eikeparkett? Dette er ikke ment som kritikk av deg fordi dere har laminat...det viktigste er at dere er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2005 #34 Del Skrevet 26. juni 2005 Nei, argumentene er vel kanskje ikke "lovfestet", men de teller nå likevel syns jeg da, siden det er folks opplevelser av gulvet. Vi har både laminat og parkett vi, og er fornøyd med begge deler - sammenlikner dem ikke, siden det er to forskjellige gulv. Tok det ikke som kritikk, altså, men som sagt, jeg trakk det bare fram fordi jeg kom på denne diskusjonen når jeg leste innleggene i den andre tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra++ Skrevet 26. juni 2005 #35 Del Skrevet 26. juni 2005 Vi har fliser på kjøkken, det anbefaler ikke jeg- hardt og stå på og vi oppholder oss jo faktisk mye der, og kaldt! siden vi ikke har varmekabler her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. juni 2005 #36 Del Skrevet 26. juni 2005 Vi har fliser på kjøkken, det anbefaler ikke jeg- hardt og stå på og vi oppholder oss jo faktisk mye der, og kaldt! siden vi ikke har varmekabler her....Uff...å legge fliser uten å ha varmekabler eller vannbåren varme under, burde vært forbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå