Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppfølgingsspørsmål: Hva om dere allerede datet en sykepleier, men så fikk dere sjans på en lege?

Anonymkode: 44a42...40a

Jeg har møtt så mange forskjellige typer at jeg lar meg ikke automatisk blende av tittel. Hvis sykepleieren er den som vil gjøre meg lykkeligst, så er det ingen tvil. 

Anonymkode: ec5e6...9ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper og tror at de fleste menn har en feminin side uansett yrke. På samme måte har de fleste kvinner en maskulin side. Man er ikke enten helt feminin eller helt maskulin, et menneske er litt av begge deler faktisk. Å være omsorgsfull er nok en kvalitet som i dag er en tiltrekkende egenskap for en mann å ha. Det er veldig uforståelig for meg at noen ønsker en mann som ikke innehar en feminin side i det hele tatt. Hvem vil ha en brautende mann som aldri skal grine for noe som helst fordi han er livredd for å vise noe som helst slags svakhet som slike usikre menn kaller det å gi uttrykk for følelser, og hvem vil få barn med en mann som mener alt som har med fødsel og barselstid osv er forbeholdt kvinner og ikke viser noen slags sympati eller interesse for at du har problemer med ammingen for eksempel? 

Det er bare helt utenkelig at noen vil ha en sånn partner.

Anonymkode: 786c0...6cc

Ok, takk for opplysningen. Dog, jeg tiltrekkes ikke av mannlige sykepleiere. Det finnes flust av flotte menn med feminine sider, med annen akademisk bakgrunn.

Men fint at du tiltrekkes; du skal få ha de for deg selv. 

Anonymkode: 8143e...67d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier selv, og hadde gjerne datet en annen sykepleier 😊 har truffet SÅ mange flotte, empatiske, faglig sterke, kule, omsorgsfulle og tøffe mannlige sykepleiere opp igjennom. 

JA, det er upraktisk med turnus, men nå jobber jeg bare dagtid.... Så det burde vel gått fint 😉

Anonymkode: 4c10b...645

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for opplysningen. Dog, jeg tiltrekkes ikke av mannlige sykepleiere. Det finnes flust av flotte menn med feminine sider, med annen akademisk bakgrunn.

Men fint at du tiltrekkes; du skal få ha de for deg selv. 

Så det er tydeligvis ikke den feminine siden som er problemet ditt da ;)

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste for meg er at en person har en jobb den trives med for å date en. 
En mannlig sykepleier er for meg ikke annerledes å date enn en snekker. 
Eller lege eller lærer eller hva som helst yrke i grunnen. 

Tror faktisk ikke jeg ville sett på en mann som ikke dateverdig grunnet hvilken som helst stilling han har. 
Men, det viktige er at vedkommende trives med det den gjør.
Man bruker så mye tid på jobb at å ha et menneske som ikke kan fordra jobben sin og er sur og grinete pga det er ufattelig lite attraktivt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er tydeligvis ikke den feminine siden som er problemet ditt da ;)

Jo, det er det. De har en annerledes «soft side», litt for soft for min del. En type snillhet lignende kjell simen i parterapi. Det er usjarmerende. Jeg kunne aldri gått til sengs med en; aldri. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både kjenner og jobber med flere mannlige sykepleiere. Ingen av dem er femi. Derimot er de fleste av dem veldig kjekke. 

Kunne gjerne tenkt meg en mannlig sykepleier! 

Anonymkode: fa1bd...790

• Liker 2
Skrevet (endret)

jeg er sykepleier også, 

Jeg kan si/skrive at menneskene fra helsesystemet er litt (mer) opptat med hygiene fordi vi gjør det hverdag (minst) på jobb.

Snille, omsorgsfull, humor + empati

Vi, fra helsesystemet, vet bedre enn andre hvordan er å være syk (psykisk og fysisk) og i generell vi tenker hva er bedre for andre enn for oss.

Endret av David01
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, dette har faktisk skjedd med en av mine venninner. Hun var sammen med en sykepleier og ble kjent med en lege som jobbet på samme sykehus gjennom han. Da hun og legen ble sammen byttet eksen hennes jobb.

Anonymkode: 05850...658

😂 uff. Det er morsomt fordi det er så tragisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan date en mannlig sykepleier. Men jeg er sykepleier selv, og det er ikke ofte jeg har en mannlig kollega, som er kjekk og maskulin. Oftest er de homofile, eller mer feminine en meg. 

Anonymkode: 6f9de...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en mannlig sykepleier, og han er en mann som er høyt respektert i sitt spesialfelt, og han er kjent for å være dyktig, strukturert, og er en god pedagog. Det jeg falt for hos ham var hans omsorg og empati, og ikke minst det at han er så mye smartere enn meg på mange felt, og er alltid interessant å samtale med.

En såkalt mannemann som håndterer verktøy og hjulskift er han kanskje ikke, men det trenger jeg heller ikke. Det ikke jeg ikke kan fikse selv får jeg folk til å ordne for meg. Men feminin er han ikke - mer en akademiker.

Anonymkode: faa60...f9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med en mannlig sykepleier, og han er en mann som er høyt respektert i sitt spesialfelt, og han er kjent for å være dyktig, strukturert, og er en god pedagog. Det jeg falt for hos ham var hans omsorg og empati, og ikke minst det at han er så mye smartere enn meg på mange felt, og er alltid interessant å samtale med.

En såkalt mannemann som håndterer verktøy og hjulskift er han kanskje ikke, men det trenger jeg heller ikke. Det ikke jeg ikke kan fikse selv får jeg folk til å ordne for meg. Men feminin er han ikke - mer en akademiker.

..og en ting til: han er godt likt av alle - og alle som kjenner ham setter utrolig stor pris på ham. Det er også viktig for meg.

Skrevet

Jeg er sammen med en mannlig sykepleier, og jeg er sykepleier selv og. Har aldri funnet noen av de mennene jeg jobber med noe feminine i det hele tatt. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg skulle stiftet familie med en som jobbet såpass ugunstige arbeidstider som de fleste sykepleiere gjør så hadde jeg definitivt ønsket at vedkommende hadde en betydelig høyere lønn enn sykepleiere har. Så nei, det kunne jeg ikke. 

Anonymkode: 4751e...03b

Da tar du grundig feil. Det finnes erfarne offshoresykepleiere med lønn  over millionen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

1 hour ago, AnonymBruker said:

..og en ting til: han er godt likt av alle - og alle som kjenner ham setter utrolig stor pris på ham. Det er også viktig for meg.

Men tingen er...hvis han hadde vært advokat ville du sluppet en så lang venninnetale.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja dessverre, som helsepersonell selv så blir en sykepleie-mann litt for umandig for meg. 

Så ekkel og fordomsfull du er. Du er vel lite trygg på deg selv, kanskje du er en maskulin dame?

Anonymkode: 5952a...943

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tingen er...hvis han hadde vært advokat ville du sluppet en så lang venninnetale.

Hæ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

herregud for noen folk, for "umannlig" virkelig? 

Anonymkode: e2a8b...932

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppfølgingsspørsmål: Hva om dere allerede datet en sykepleier, men så fikk dere sjans på en lege?

Yrket har ingenting å si for min del. Bortsett politikeren da, det hadde jeg ikke taklet. 

Anonymkode: 3d6f0...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...