AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Del Skrevet 13. april 2020 Hva er det normalt for jenter å ta i biceps curls? Jeg tenker da på stående, der man curler hver arm separat. Kjæresten min og hennes venninne har begynt å trene med manualer etter corona, og kjører jevnlig sett med 15-17kg i hver hånd. Er ikke dette usedvanlig tungt til jenter å være? Jeg har selv ganske store problemer med å ta noen særlig reps med mer enn 15kg (i hvert fall uten å jukse). Blir jo nesten litt flaut. Ingen av dem har noen spesiell atletisk bakgrunn, bortsett fra at kjæresten min har trent styrke på SATS i et par år og drev litt med turn da hun var liten, men det er lenge siden nå. Anonymkode: bc5c9...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Del Skrevet 14. april 2020 Synes ikke dette høres så galt ut. Jeg startet med 8-10 kg da jeg var helt fersk. Etter ca et halvt år økte jeg til 11-12 kg, og pr i dag ligger jeg vel rundt 13-14kg (etter litt over ett år). Har aldri sjekket maks, trener med 6-12 reps. Varierer litt hva slags øvelser jeg gjør på armene. Liker også hammer curls, og curls me EZ-stang. Anonymkode: 55e33...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Del Skrevet 14. april 2020 Bra økning. Jeg tror kjæresten min startet på omtrent det samme. Armene hennes er fremdeles ganske tynne, men hun forsøker å bygge opp litt definisjon i dem. Anonymkode: bc5c9...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Del Skrevet 14. april 2020 Og her har jeg trent i flere år og bruker 10 kg.. Anonymkode: 5af67...979 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Del Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Og her har jeg trent i flere år og bruker 10 kg.. Anonymkode: 5af67...979 Men det er jo et valg du har tatt. Det er ingen som hindrer deg i å prøve 11 kg. Anonymkode: 661a5...780 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Del Skrevet 14. april 2020 Jeg tenker at det er tungt, men på ingen måte usedvanlig tungt. Kanskje du heller er usedvanlig svak i armene. Anonymkode: 661a5...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Del Skrevet 14. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er tungt, men på ingen måte usedvanlig tungt. Kanskje du heller er usedvanlig svak i armene. Anonymkode: 661a5...780 Ja jeg tror faktisk det. Særlig det at jeg alltid hatt ganske tynne håndledd, som også har vært et problem når jeg skal bruke tunge manualer f.eks. til brystpress o.l. Men det er vanskelig å vurdere hvor mange jenter som ville være i stand til å løfte tilsvarende, for de fleste er ikke interessert i å bygge armene sine uansett så de trener ikke tungt på biceps. De er fornøyd med bare å vedlikeholde. Så det er sikkert mange som kunne løftet tyngre enn de egentlig gjør. 10kg kan jo være blytungt det også, hvis man gjør det langsomt nok 😄 Anonymkode: bc5c9...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Del Skrevet 14. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo et valg du har tatt. Det er ingen som hindrer deg i å prøve 11 kg. Anonymkode: 661a5...780 Så absolutt ikke et valg. Skjønner du antar det pga mange ikke presser seg og trener tungt nok, men jeg klarer ikke fysisk mer enn kanskje 2 reps med 11, så det er ikke vits å ha arbeids-sett med det nå.Startet på 4 kg, var veldig svak, og har jobbet hardt for å komme dit jeg er nå. Poenget er bare at folk har forskjellig utgangspunkt og det er veldig individuelt/mange faktorer som spiller inn annet enn hvor lenge man har trent. Anonymkode: 5af67...979 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 14. april 2020 #9 Del Skrevet 14. april 2020 Hvor finner man i det hele tatt 11-kgs-manualer? 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 14. april 2020 #10 Del Skrevet 14. april 2020 Jeg klager 5-7 repitisjoner med 10,8 kg. Vil gjerne bygge opp over tid til å ta ganske mye, 20 kg ihvertfall. Er kvinne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #11 Del Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Hvor finner man i det hele tatt 11-kgs-manualer? 😝 Har manualer man kan justere vekten på hjemme, men er nok sjelden vare med 11 kg på treningssenteret, ja 😜 Men, men. Noen bygger lettere styrke/muskler, og det er så klart forskjell på utgangspunkt. Jeg tar mange pull ups, men 10 kg bicep curls. Tar mange push ups, men 30 kg benkpress.. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som startet med tyngre enn 5-6 kg i bicep curls, men kanskje vi bare var "naturlig svakere" fra før? Ikke vet jeg. Jeg syntes i alle fall at 15 kg hørtes veldig tungt ut, kjenner ingen venninner som tar i nærheten heller i alle fall. Men de tar også gjerne tung nedtrekk, markløft, pull ups osv. ..Så blir man så klart god på det man gjør mye! Anonymkode: 5af67...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Del Skrevet 14. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har manualer man kan justere vekten på hjemme, men er nok sjelden vare med 11 kg på treningssenteret, ja 😜 Men, men. Noen bygger lettere styrke/muskler, og det er så klart forskjell på utgangspunkt. Jeg tar mange pull ups, men 10 kg bicep curls. Tar mange push ups, men 30 kg benkpress.. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som startet med tyngre enn 5-6 kg i bicep curls, men kanskje vi bare var "naturlig svakere" fra før? Ikke vet jeg. Jeg syntes i alle fall at 15 kg hørtes veldig tungt ut, kjenner ingen venninner som tar i nærheten heller i alle fall. Men de tar også gjerne tung nedtrekk, markløft, pull ups osv. ..Så blir man så klart god på det man gjør mye! Anonymkode: 5af67...979 Høres ut som du er god på øvelser som bruker egen kroppsvekt, og for en kvinne så innebærer det jo ofte å løfte et sted mellom 50 og 70 kg. Ja det er rart noen ganger, at man skulle forvente større overføringsverdi mellom øvelser. I markløft bruker man jo ganske mye av overkoppen også, og trenger i hvert fall å ha ganske god grepsstyrke for at det ikke skal glippe. Og så handler det selvfølgelig om teknikk. Når du sier tung nedtrekk og markløft, hvor tungt snakker vi om sånn ca? Anonymkode: bc5c9...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Del Skrevet 14. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du er god på øvelser som bruker egen kroppsvekt, og for en kvinne så innebærer det jo ofte å løfte et sted mellom 50 og 70 kg. Ja det er rart noen ganger, at man skulle forvente større overføringsverdi mellom øvelser. I markløft bruker man jo ganske mye av overkoppen også, og trenger i hvert fall å ha ganske god grepsstyrke for at det ikke skal glippe. Og så handler det selvfølgelig om teknikk. Når du sier tung nedtrekk og markløft, hvor tungt snakker vi om sånn ca? Anonymkode: bc5c9...e89 Har ikke noe nøyaktig tall, men de fleste tar nok noe mer enn meg, men er også litt tyngre (både muskler og fett). Jeg tar ca 80 kg 5x5. Tar mellom 50 og 57 kg nedtrekk avhengig av rep range. (Er 50 kg, da, så som du sier blir kroppsvektøvelsene lettere og resten noe tyngre. Syntes bare det virket så tungt å starte med 15 kg curl når jeg ikke ser på meg selv som supersvak og ikke er i nærheten, men jeg kan godt ha overvurdert styrken min pga det har tatt så lang tid å komme hit. Startet med 0 pull ups, 0 push ups og 40 kg mark da jeg fikk teknikken skikkelig inn, så hadde nok et veldig svakt utgangspunkt... Jeg syntes i alle fall det var imponerende 😄) Anonymkode: 5af67...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #14 Del Skrevet 14. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe nøyaktig tall, men de fleste tar nok noe mer enn meg, men er også litt tyngre (både muskler og fett). Jeg tar ca 80 kg 5x5. Tar mellom 50 og 57 kg nedtrekk avhengig av rep range. (Er 50 kg, da, så som du sier blir kroppsvektøvelsene lettere og resten noe tyngre. Syntes bare det virket så tungt å starte med 15 kg curl når jeg ikke ser på meg selv som supersvak og ikke er i nærheten, men jeg kan godt ha overvurdert styrken min pga det har tatt så lang tid å komme hit. Startet med 0 pull ups, 0 push ups og 40 kg mark da jeg fikk teknikken skikkelig inn, så hadde nok et veldig svakt utgangspunkt... Jeg syntes i alle fall det var imponerende 😄) Anonymkode: 5af67...979 Takk for det. Jeg kan jo videre sende den beskjeden til kjæresten min så blir hun sikkert glad 🙂 Jeg tipper det er hennes tidligere bakgrunn med turn som kan være noe av forklaringen på at hun har en del fysisk styrke fra før. Synes det høres ut som du har gjort en kjempebra jobb jeg, og gjort store fremskritt, og som helt sikkert kommer til å fortsette også, hvis du fortsetter å trene på samme måte. Spiller jo ingen rolle hva andre løfter egentlig. Bare jeg som fikk litt bakoversveis her om dagen 😄 Anonymkode: bc5c9...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Del Skrevet 15. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for det. Jeg kan jo videre sende den beskjeden til kjæresten min så blir hun sikkert glad 🙂 Jeg tipper det er hennes tidligere bakgrunn med turn som kan være noe av forklaringen på at hun har en del fysisk styrke fra før. Synes det høres ut som du har gjort en kjempebra jobb jeg, og gjort store fremskritt, og som helt sikkert kommer til å fortsette også, hvis du fortsetter å trene på samme måte. Spiller jo ingen rolle hva andre løfter egentlig. Bare jeg som fikk litt bakoversveis her om dagen 😄 Anonymkode: bc5c9...e89 Ja, at man har drevet med aktivitet som krever styrke før har nok hjulpet 😄! Tusen takk, det var jo hyggelig å høre, hehe. Skal fortsette på senter når den tid kommer, nå gjelder det å finne alternativer som gjør at man ikke mister det man har bygget opp, akk ja 😜 Anonymkode: 5af67...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #16 Del Skrevet 15. april 2020 10 timer siden, Trish skrev: Jeg klager 5-7 repitisjoner med 10,8 kg. Vil gjerne bygge opp over tid til å ta ganske mye, 20 kg ihvertfall. Er kvinne Så bra mål , da blir du sterkere enn mange av gutta. 👍 Det klarer du sikkert hvis du bestemmer deg. Bruker selv ca 13 kg nå. Hvor finner man 10.8 manualen? 😊 Anonymkode: 55e33...2c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 15. april 2020 #17 Del Skrevet 15. april 2020 Antall kg i curls sier som regel ikke så mye. Det er så ufattelig mye tvilsom teknikk ute og går at jeg tror det er best å ikke sammenligne seg selv med andre basert på antall kilo. Hvis jeg kjører stricte curls sakte uten noe momentum, rykk eller den derre elegante knekken i knærne som alle bros'a kjører i begynnelsen av en rep - og hvis jeg dessuten kjøre med buen langt fra kroppen istedenfor tett inntil slik mange gjør, og med fokus på mind-muscle-connection, så kan jeg få veldig bra utbytte av lave vekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #18 Del Skrevet 15. april 2020 Hvor mange gynger ikke med kroppen for å dra opp en reps...juks! Anonymkode: 9c147...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 15. april 2020 #19 Del Skrevet 15. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra mål , da blir du sterkere enn mange av gutta. 👍 Det klarer du sikkert hvis du bestemmer deg. Bruker selv ca 13 kg nå. Hvor finner man 10.8 manualen? 😊 Anonymkode: 55e33...2c1 Kjøpte på biltema. Den var stor og upraktisk i forhold til vekta, så anbefales ikke😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #20 Del Skrevet 15. april 2020 22 hours ago, Pierre Gynt said: Hvor finner man i det hele tatt 11-kgs-manualer? 😝 Det har de der jeg trener, de har manualer som øker med en kg opp til 20 kg og så øker de med litt mer etter det. Tror den tyngste manualen er 60 kg, det hadde jeg ikke sett før Anonymkode: a0748...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå