Gå til innhold

HVOR HAR DET BLITT AV KORIANDER?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett koriander i butikker på 2-3 uker, har vært på flere forskjellige butikker...

Anonymkode: 6d3e7...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Standardsvar fra Bama: det er ikke sesong akkurat nå. Jeg var frukt og grønt-ansvarlig der jeg jobba før, og det svaret fikk jeg uansett hva jeg spurte om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Norge. Vi har ikke god tilgang på sol og varme. Med mindre du vil basere deg på import, så må du rett og slett belage deg på å spise mer norske varer og i sesong, særlig i disse Korona-tider. Vi må være mer selvforsynte. Spis mer norsk!

Hvis du har mulighet til det, så anbefaler jeg deg å lage et minidrivhus med urter.

Anonymkode: a0fc5...7af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper en potte koriander hver uke, har også gjort det i det siste, senest tirsdag før påske. Har ikke vært tomt her. 

Anonymkode: c6399...abc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å se i en såkalt innvandrerbutikk. Ellers anbefaler jeg deg å dyrke det selv

Anonymkode: e5525...b57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper en potte koriander hver uke, har også gjort det i det siste, senest tirsdag før påske. Har ikke vært tomt her. 

Anonymkode: c6399...abc

Koriander i massevis på Grorud :) 

Anonymkode: 504f1...058

AnonymBruker
Skrevet

Fersk eller tørka?

Anonymkode: c0f37...ac9

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett koriander i butikker på 2-3 uker, har vært på flere forskjellige butikker...

Anonymkode: 6d3e7...19e

Det har vært påske og hamstring - deler av landet er tomt. Men du skal se at på onsdag/torsdag så har de koriander i lange baner.

Anonymkode: 92b70...705

AnonymBruker
Skrevet

Koriander smaker møkk! Skjønner ikke at folk har dette i maten. Kanskje butikkene har innsett dette?

Anonymkode: e8e12...345

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koriander smaker møkk! Skjønner ikke at folk har dette i maten. Kanskje butikkene har innsett dette?

Det ligger i ditt DNA å ikke like det. For oss andre smaker det digg. Må være kjipt å oppleve smaken som fæl. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes på diverse innvandrer butikker, så sjekk ut de i området om du har mulighet til det.

Anonymkode: 8caef...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Er det borte? Fanden meg på tide. Koriander er satans verk. 

Anonymkode: 3a343...2f9

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjøpte fersk koriander i forrige, jeg ELSKER virkelig koriander, men denne synes jeg hadde en ekkel smak, den smakte altså ikke sånn som vanlig. Veldig rart, men jeg tror jeg venter en stund med å kjøpe koriander igjen 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte fersk koriander på Coop extra like før påske.

Anonymkode: 9a73b...61b

AnonymBruker
Skrevet

Perfekt tid å dyrke selv nå

Anonymkode: 49f59...83b

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk at folk er forskjellige da du! Helt utrolig! 

Anonymkode: 59cf8...c9d

• Liker 1
Skrevet
På 14.4.2020 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Tror koriander er enten elsk eller  hat.  Før så likte jeg det ikke ,men så begynte jeg å lage guacomole med avocado,  fersk koriander,  hvitløk, olje og lime og plutselig så syntes jeg koriander var veldig godt.  Litt som kaffe, en tilvenningsprosess. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2020 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Vi bor i Norge. Vi har ikke god tilgang på sol og varme. Med mindre du vil basere deg på import, så må du rett og slett belage deg på å spise mer norske varer og i sesong, særlig i disse Korona-tider. Vi må være mer selvforsynte. Spis mer norsk!

Hvis du har mulighet til det, så anbefaler jeg deg å lage et minidrivhus med urter.

Korianderplantene som selges i dagligvarebutikkene dyrkes i drivhus her i Norge. Pappa kjenner han som driver Den Lille Krydderhave og jeg har vært på besøk i drivhusene hans og sett koriander i lange baner der. Senest i påsken fikk jeg ei korianderplante av pappa som han hadde fått av kompisen sin sammen med noen andre urter.

Anonymkode: fd33d...870

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lagt merke til at det er mangel på koriander her jeg bor. Kjøper koriander neeesten hver uke. Det er noe av det beste som finnes! I det siste har jeg brukt det mye i gin-baserte drinker, og jeg må ha minst en halv plante på all asiatisk mat.

Mannen min likte det ikke før. Syntes det smakte såpe. Og jeg skjønner den, selv om jeg liker smaken. Men nå har han vendt seg til det og liker det godt han også.

Skrevet
På 13.4.2020 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Det er ikke 1970 lenger. Det dyrkes koriander hele året i Norge. I mine butikker har de hatt det hele året, alle år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...