Gå til innhold

Kan noen anbefale en godt polstret sykkeltights?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har endelig kjøpt meg sykkel igjen etter ca 20 år uten. Kan noen anbefale en sykkeltights med god polstring som finnes i store størrelser (44/46)? 

Anonymkode: c30ac...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har noen fra Craft og Trimtex som er gode. De går vel begge opp til XXL, om ikke større. Sykkelklær generelt kan være nokså små i størrelsene, særlig fra feks italienske merker og kanskje spesielt de "proffeste" modellene. Opplever Craft som nokså normal i størrelsen og Trimtex som litt trangere. Det beste er nok om du tar en tur i butikken og prøver. Da kan du også sjekke hvordan padden ser ut: den kan gjerne være rundt en cm tykk og bør være ganske hard for å gi noe god effekt. Men om du plutselig begynner å sykle en del, så må du regne med at det også trengs litt tilvennlig før du slutter å ha vondt i ræva 😉 Lykke til! 💪

Anonymkode: 2a99f...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes veldig mange gode sykkeltights der ute, og det er lett å kjøpe feil. Selv gode sykkeltights passer ikke kroppfasongen din, så her gjelder det å lese tester og håpe at noen i din størrelse har god erfaring. Av sykkeltights kan jeg absolutt anbefale Assos: https://www.assos.com/men/road?cur=NOK&lang=en
Både XXL, Mislukern, Sykkelkomponenter og Bikeshop (anbefaler) fører Assos. 

Gore har også en god del gode paddinger: https://www.gorewear.com/eu/no-en/home
Bikeshop og XXL fører Gore. 

I hvert fall Assos har forskjell padding. Og her får du det du betaler for. Den dyreste har ekstremt god padding, og sitter helt fantastisk (i hvert fall på meg (M)). 

Nalini har også veldige gode tights. 
Bikeshop fører merket.

Castelli er også et godt merke
Bikeshop også her, men flere nettsteder fører merket.

Min erfaring med Craft og Trimtex er at paddingen er av dårlig kvalitet. Det e bedre enn ingenting, men i det lange, fungerer de dårlig. 

Selv med god padding, så må du regne med å ha vondt i rompa i tilvenningsperioden. Det tar tid å bli vant til å sitte på sykkelsetet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar!

Jeg har tilbakelagt mine første 15 kilometer i vanlig treningstights, og må si det gikk overraskende bra. Kjente det i rumpa dagen etter, men ingen krise heller. Nå skal jeg kjøpe sykkeltights. 😁

Ts

Anonymkode: c30ac...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...