Gjest Bobleplasten Skrevet 12. mai 2021 #241 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) Ja. Hun har jo tydeligvis internalisert alt det fæle som kommer fra samfunnet vårt rettet mot folk som er syke, svake og faller utenfor, og det er jo trist nok, men det betyr jo for faen ikke at du må GJENTA DET. (og før noen anklager meg for å dra opp gammal gruff så er det naver-innlegget en måned gammelt og syk-skryt innlegget enda nyere) Endret 12. mai 2021 av Bobleplasten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 12. mai 2021 #242 Del Skrevet 12. mai 2021 Hun er omtrent like "viktig" og nytenkende som Shazia Majid og Astrid Meland. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 12. mai 2021 #243 Del Skrevet 12. mai 2021 Bobleplasten skrev (3 timer siden): Ja. Hun har jo tydeligvis internalisert alt det fæle som kommer fra samfunnet vårt rettet mot folk som er syke, svake og faller utenfor, og det er jo trist nok, men det betyr jo for faen ikke at du må GJENTA DET. (og før noen anklager meg for å dra opp gammal gruff så er det naver-innlegget en måned gammelt og syk-skryt innlegget enda nyere) Jeg tror mange sier sånt for å lage en ironisk distanse til egen situasjon. Men det går faktisk ikke an å legge an den tonen der når man er «seriøst journalist med stor påvirkningskraft». Da har man et ansvar om å formulere seg på en saklig og respektfull måte. For sett fra utsiden, så er de uttalelsene like hårreisende som trygdeadvokaten som kalte uføre for pappskaller (eller noe i den duren). 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 12. mai 2021 #244 Del Skrevet 12. mai 2021 Pissflaps skrev (3 timer siden): Det innlegget på Instagram husker jeg godt. " En taper. Naver. Et halvskalla krek med sugerøret langt nedi statskassa". Sikkert kjempehyggelig for andre som er i den situasjonen hun var i å se hva slags syn hun har på dem. Fyfaen. Jeg har ingen respekt for den dama mer. Hun beskriver egne tanker om seg selv da hun var i den situasjonen. Der er jo skrevet for å skape rom for å snakke om slike tanker. Ikke for å rakke ned på noen. Hvis jeg skriver at jeg følte meg som en taper og en idiot da jeg strøk på eksamen, er det jo ikke for å si at andre er idioter, men en invitasjon for at andre kan dele hvis de også følte på samme nederlag. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 12. mai 2021 #245 Del Skrevet 12. mai 2021 Vipser skrev (1 minutt siden): Hun beskriver egne tanker om seg selv da hun var i den situasjonen. Der er jo skrevet for å skape rom for å snakke om slike tanker. Ikke for å rakke ned på noen. Hvis jeg skriver at jeg følte meg som en taper og en idiot da jeg strøk på eksamen, er det jo ikke for å si at andre er idioter, men en invitasjon for at andre kan dele hvis de også følte på samme nederlag. Hvor stort rom trenger man egentlig? Man har jo allerede en ballsal for dette, minst! Det er ikke akkurat som om det ikke er andre deler av samfunnet som ikke står i kø for å formidle det samme budskapet til deg. At man føler seg dårlig i en sånn situasjon er verdens mest selvfølgelige ting og en naturlig konsekvens av å være syk og å ha et samfunn som peprer deg med budskapet at din eneste verdi er den verdien du til enhver tid skaper. At man internaliserer mobbingen for å være "selvironisk" skaper ingen merverdi annet enn å legitimere disse tankene og dette budskapet enda mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 12. mai 2021 #246 Del Skrevet 12. mai 2021 Bobleplasten skrev (10 minutter siden): Hvor stort rom trenger man egentlig? Man har jo allerede en ballsal for dette, minst! Det er ikke akkurat som om det ikke er andre deler av samfunnet som ikke står i kø for å formidle det samme budskapet til deg. At man føler seg dårlig i en sånn situasjon er verdens mest selvfølgelige ting og en naturlig konsekvens av å være syk og å ha et samfunn som peprer deg med budskapet at din eneste verdi er den verdien du til enhver tid skaper. At man internaliserer mobbingen for å være "selvironisk" skaper ingen merverdi annet enn å legitimere disse tankene og dette budskapet enda mer. Nettopp. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 13. mai 2021 #247 Del Skrevet 13. mai 2021 Merkelig at to vidt forskjellige mennesker som Senneset og Cbe kommenterer og liker hverandres poster på Instagram. Thinspo-buddies. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 13. mai 2021 #248 Del Skrevet 13. mai 2021 Oline12 skrev (2 timer siden): Merkelig at to vidt forskjellige mennesker som Senneset og Cbe kommenterer og liker hverandres poster på Instagram. Thinspo-buddies. Har du link? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Albert LeMaitre Skrevet 13. mai 2021 Populært innlegg #249 Del Skrevet 13. mai 2021 Da jeg først oppdaget IS for ca et år siden hadde jeg sansen for hennes evne til å gå på sak og ikke person, være velartikulert og saklig i debatter og jeg synes hun var kul. Begynte å følge henne, og kanskje ble hun litt forbilde for meg da jeg også har kastet bort mange år av livet mitt på SF og nå er i gang med studier, «kanskje kan jeg også bli journalist i Aftenposten» liksom. Etter å ha fulgt henne en stund på IG endret ting seg fra at hun var et forbilde for meg i form av yrket sitt til at jeg følte på en begynnende skummel påvirkning. Bildene i instastories, ikke i feed. Lår løftet fra stolen, syltynne armer, posering fra siden i speilet på badet på en måte som fikk henne til å se ut som bare en strek. Naglebelte på alt for vide jeans som hang under en synlig hoftekam. Jeg begynte å se nedover min egen kropp, som har lagt på seg nok til at jeg ikke ser syk ut, men som fremdeles befinner seg i nedre del av BMI-utregninger. Begynte å synes lårene mine så for runde ut, buksene henger ikke på meg, demonen min begynte å mase på meg om å la være å spise igjen. Så jeg måtte avfølge henne fordi det ville vært farlig for meg og min tilfriskning å se bilder av henne daglig. Synd, fordi hun har en god penn og er flink i debatter. Men, det at hun er så aktiv i sin sykdom er skadelig for alle oss som trigges av det, og det blir enda farligere av at det er såpass subtile/innforståtte ting at stort sett bare vi som har eller har hatt SF legger merke til det mens andre bare priser henne. Har forøvrig måttet avfølge CBE som det vises til her også av samme grunn. 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 13. mai 2021 #250 Del Skrevet 13. mai 2021 Inocybe skrev (1 time siden): Har du link? https://www.instagram.com/p/CN1yyYUpgsw/?igshid=1voedreczlrjg https://www.instagram.com/p/COnztNbAOqn/?igshid=16xv8lifch4qw Det er sikkert på flere bilder de kommenterer til hverandre, men her er de to nyeste hvertfall. Jeg følger Ingeborg, men ikke cbe. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 13. mai 2021 #251 Del Skrevet 13. mai 2021 Her er hvordan hun kledde seg som normalvektig. Det er ingen tvil om at hun er stolt av undervekten sin og ønsker å vise den frem. https://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/endelig-tor-jeg-a-bli-frisk-2509440 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albert LeMaitre Skrevet 13. mai 2021 #252 Del Skrevet 13. mai 2021 Mildemoses skrev (10 minutter siden): Her er hvordan hun kledde seg som normalvektig. Det er ingen tvil om at hun er stolt av undervekten sin og ønsker å vise den frem. https://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/endelig-tor-jeg-a-bli-frisk-2509440 Huff ja😢 Det er så synd, for jeg synes synd på henne samtidig som jeg blir sint på henne. Kan kjenne meg igjen i sykdommen og føler med henne for det er en helvetes sykdom som stjeler livet ditt. Likevel klarer jeg ikke å forstå hvordan hun da kan utsette andre for så triggende content. Jeg vet det er fordi hun er syk og jeg vet alle er forskjellig, men selv forsøkte jeg så godt jeg kunne å gjemme min sykdom. Både av skam og for å skåne andre. Og på den ene siden er det bra hun fjerner stigma og tabu rundt anoreksi men på den annen side er hun veldig farlig for de som er syke/har vært/er i tilfriskning fra denne grusomme livstyven av en sykdom. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 13. mai 2021 #253 Del Skrevet 13. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (6 minutter siden): Huff ja😢 Det er så synd, for jeg synes synd på henne samtidig som jeg blir sint på henne. Kan kjenne meg igjen i sykdommen og føler med henne for det er en helvetes sykdom som stjeler livet ditt. Likevel klarer jeg ikke å forstå hvordan hun da kan utsette andre for så triggende content. Jeg vet det er fordi hun er syk og jeg vet alle er forskjellig, men selv forsøkte jeg så godt jeg kunne å gjemme min sykdom. Både av skam og for å skåne andre. Og på den ene siden er det bra hun fjerner stigma og tabu rundt anoreksi men på den annen side er hun veldig farlig for de som er syke/har vært/er i tilfriskning fra denne grusomme livstyven av en sykdom. Jeg er helt enig med deg, og jeg beundrer deg for at du klarer å avdekke det og avfølge for å holde deg selv frisk. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor hun gjør dette. Hun av alle må da vite at det trigger, og jeg regner med hun ikke gjør det av ren ondskap heller! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. mai 2021 #254 Del Skrevet 13. mai 2021 Mildemoses skrev (10 minutter siden): Jeg er helt enig med deg, og jeg beundrer deg for at du klarer å avdekke det og avfølge for å holde deg selv frisk. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor hun gjør dette. Hun av alle må da vite at det trigger, og jeg regner med hun ikke gjør det av ren ondskap heller! det hadde vært utrolig interessant å høre hva hun selv tenker om dette. Eller ser hun det ikke? For hun er jo så flink til si de riktige tingene - at hun ikke vil dele sin laveste vekt, eller bilder fra da hun var på det tynneste, fordi hun vet at sånt trigger. Det er så rart. Er det noen som har konfrontert henne med denne dobbeltheten? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albert LeMaitre Skrevet 13. mai 2021 #255 Del Skrevet 13. mai 2021 MissLucy skrev (19 minutter siden): det hadde vært utrolig interessant å høre hva hun selv tenker om dette. Eller ser hun det ikke? For hun er jo så flink til si de riktige tingene - at hun ikke vil dele sin laveste vekt, eller bilder fra da hun var på det tynneste, fordi hun vet at sånt trigger. Det er så rart. Er det noen som har konfrontert henne med denne dobbeltheten? Jeg har tenkt det samme. Jeg tror hun på en måte forstår og på en måte ikke innser det selv. Det er veldig vanskelig å skulle ta opp dette med henne fordi jeg i utgangspunktet mener at kroppen vår bare er en beholder for sjelen og at det ikke har betydning hvordan den ser ut og at det skal være rom for alle kropper i media. Samtidig er det veldig tydelig thinspo i små detaljer fra IS. Men så har hun jo på en måte ikke noe mindre rett enn andre her i verden til å ta speilselfies selv om hun er syk. Så konfrontasjon er vanskelig uten at det blir et angrep på kropp i og med at thinspo-detaljer er en del av et stammespråk for spiseforstyrrede som ikke er synlig for de som ikke er syke. De ser bare ei jente som er tynn som smiler til kamera. Håper hun blir friskere snart og innser det selv. For noen år siden hadde hun vært direkte livsfarlig å følge for meg 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 13. mai 2021 #256 Del Skrevet 13. mai 2021 Oline12 skrev (1 time siden): https://www.instagram.com/p/CN1yyYUpgsw/?igshid=1voedreczlrjg https://www.instagram.com/p/COnztNbAOqn/?igshid=16xv8lifch4qw Det er sikkert på flere bilder de kommenterer til hverandre, men her er de to nyeste hvertfall. Jeg følger Ingeborg, men ikke cbe. Hva er det Berg Eriksen har kommentert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. mai 2021 #257 Del Skrevet 13. mai 2021 Albert LeMaitre skrev (11 minutter siden): Jeg har tenkt det samme. Jeg tror hun på en måte forstår og på en måte ikke innser det selv. Det er veldig vanskelig å skulle ta opp dette med henne fordi jeg i utgangspunktet mener at kroppen vår bare er en beholder for sjelen og at det ikke har betydning hvordan den ser ut og at det skal være rom for alle kropper i media. Samtidig er det veldig tydelig thinspo i små detaljer fra IS. Men så har hun jo på en måte ikke noe mindre rett enn andre her i verden til å ta speilselfies selv om hun er syk. Så konfrontasjon er vanskelig uten at det blir et angrep på kropp i og med at thinspo-detaljer er en del av et stammespråk for spiseforstyrrede som ikke er synlig for de som ikke er syke. De ser bare ei jente som er tynn som smiler til kamera. Håper hun blir friskere snart og innser det selv. For noen år siden hadde hun vært direkte livsfarlig å følge for meg Jeg kan ikke dette stammespråket. Kan jeg få lov å spørre hva det er du ser som ikke jeg ser? Er det poseringene? Som CBE som vrir kroppen for å se tynnere ut? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 13. mai 2021 #258 Del Skrevet 13. mai 2021 Lin11 skrev (1 minutt siden): Hva er det Berg Eriksen har kommentert? Husker ikke, noe med masse hjerter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 13. mai 2021 #259 Del Skrevet 13. mai 2021 Det er lenge siden jeg har sluttet å klikke på saker skrevet av Ingeborg Senneset. Liker folk med meninger som de begrunner, men jeg blir sliten av ute-stemmen og hennes ustanselige søken etter oppmerksomhet. Jeg ser ikke på henne som verken seriøs journalist eller spesialist i noe, for meg er hun en influencer som jakter klikk for å føle seg bra. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albert LeMaitre Skrevet 13. mai 2021 #260 Del Skrevet 13. mai 2021 MissLucy skrev (30 minutter siden): Jeg kan ikke dette stammespråket. Kan jeg få lov å spørre hva det er du ser som ikke jeg ser? Er det poseringene? Som CBE som vrir kroppen for å se tynnere ut? Poseringer ja, hodet nærme kamera slik at det ser stort ut i forhold til kropp, vridning av hodet sånn at kragebein og kjevebenet stikker ut, brett på skjorteermet slik at de tynne armene synes, lår vist i forhold til smale objekter hvor lårene er like smale, løfting av lår fra stol/sofa slik at de blir enda tynnere, synlig hoftekam og for store klær, synlige blodårer på hender og føtter, den faste poseringen på badet hvor armen holdes i en vinkel som får den til å se kjempetynn ut(og det er den også, men enda tynnere) og kroppen til å bli bare en smal strek osv osv. Og ja, CBE gjør mye av det samme 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå