Frisk Frosk Skrevet 27. august 2024 #2181 Del Skrevet 27. august 2024 Ninaen skrev (På 22.8.2024 den 17.33): Har sagt dette mange ganger før, faktisk helt tilbake til 2017 (da første boka kom). Hun erstatta en avhengighet med en annen, og så ble den ene også et stort problem igjen. Så nå sitter hun i en evig, selvopprettholdende sirkel. Også det å jobbe, som hun har fronta så hardt mtp «gjøre friske ting» og at hun klarer alt. Jeg tar det at kjendisvennene hennes i stor grad har slutta å rykke ut i kommentarfeltene til hennes forsvar som et tegn på at mange har skjønt tegninga, og garantert også har prøvd å si fra. Hun må ut av jobb og logge av SoMe, og inn i intensivbehandling om hun skal ha sjanse, det er jeg ganske sikker på slik jeg kjenner henne og også ut ifra tidligere behandlingsrunder (gjennomdokumentert på bloggen, ikke spekulasjon). Hun må røskes ut, clean cut. Jeg er alvorlig bekymra, selv om jeg ikke har mye til overs for dama lenger. Hun er et livsfarlig forbilde, og hun er livsfarlig for seg selv nå. Jeg er helt enig med deg, og tror også du har rett i det med færre kjendisvenner som forsvarer det hun gjør. Å innrømme at man må gi seg, det er tøft for hvem som helst. Å gi slipp på jobb gir gjerne også en følelse av å miste identitet. Enda mer utfordrende vil jeg tro det er for influensere som har bygget opp sin karriere rundt seg selv og i stor del også eget utseende. Når man i tillegg har bygget opp sin karriere på egen sykdom og avhengigheten denne sykdommen også innebærer - da vil jeg tro at det er skremmende å gi slipp. Samtidig tror jeg det er eneste sjansen for å kunne bli frisk (eller så frisk som man kan bli med en kropp som er skadet). Og så bør hun velge en helt annen karriere etterpå, som ikke innebærer mediaeksponering og sosiale medier. Og media og andre aktører må få opp øynene for det som faktisk utspiller seg. F.eks. er det helt uforståelig at Høgskolen i fjor valgte henne som forbilde og taler ved.. var det avslutningen på studiet? Eller at Norske Kvinners Sanitetsforening ga henne Fredrikkeprisen i år. For noen år siden kunne den ene begrunnelsen som gis (løfte spiseforstyrrelse i media på ulike måter) ha vært forståelig. Men i flere år nå har IS dessverre tilsynelatende brukt egne kanaler, til og med egen arbeidsplass, som sine personlige kanaler for å fronte egen sykdom og få tilfredsstilt egen avhengighet av å fremstille sin syke kropp - og på den måten horribelt nok være et "forbilde" for andre som er på vei inn i samme sykdom eller bruker henne som inspirasjon for å bli langt sykere enn de allerede er. Dette fortjener ikke en pris i 2024. Personlig mener jeg det er helt uforsvarlig at landet største medieaktører, som NRK, Aftenposten og stort sett også de andre store, fremdeles forer denne avhengigheten og uforsvarlige frontingen av sykdom. De burde vite bedre, men fortsetter med denne "medavhengigeten" fordi de selv ønsker klikk, fordi IS er lett å be om hun får tilbud om oppmerksomhet, som den influenseren hun er blitt. 17 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 28. august 2024 #2182 Del Skrevet 28. august 2024 Det er ikke sikkert hun trenger å slutte i jobb for å bli bedre - hun har jo selv sagt at hun fikk et tilbakefall da pandemien kom og det ble lite å gjøre. Hun er en habil skribent og kan sikkert fortsette å jobbe som journalist. Må ikke nødvendigvis skifte karriere. Men de pro ana-storyene fôrer sykdommen. Ikke bare hennes, men andres. Det MÅ hun slutte med. Jeg fatter ikke at hun, som fremstår ganske empatisk, og dessuten er utdannet sykepleier, kan kringkaste slikt innhold år etter år. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 29. august 2024 #2183 Del Skrevet 29. august 2024 Det går sa også an å være journalist uten å være influenser eller synlig i det hele tatt. Hun kan fint skrive uten å blande inn seg selv i det hun skriver og uten å koble artiklene til selfies ved å linke til dem i helt irrelevante bilder av seg selv. Hun bare velger ikke å gjøre det. Jeg tror ikke det er mange andre journalister som i like stor grad lar det de skriver handle km seg selv 19 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 29. august 2024 #2184 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) Det er mye god helse i å være i arbeid, dersom jobben er ålreit. Jeg tror ikke at det å forvente at en med SF skal være helt frisk, hva nå det betyr, hele livet sitt, er realistisk. Det er ikke Aftenpostens jobb å gjøre eller holde henne frisk, men de skal jo tilrettelegge for et trygt arbeidsmiljø. men det der meg meg meg meg-greiene kunne de jo latt være å trykke. Problemet er jo at det er sånn drit som gir klikk. Jeg kjenner flere som har fått gode tekster om viktige tema refusert i avisspaltene, fordi det mangler en «personlig vri». Så da slenger de på litt navlelo, så trykkes dey med en gang Endret 29. august 2024 av Pinnsvine 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 29. august 2024 #2185 Del Skrevet 29. august 2024 Pinnsvine skrev (11 timer siden): Det er mye god helse i å være i arbeid, dersom jobben er ålreit. Jeg tror ikke at det å forvente at en med SF skal være helt frisk, hva nå det betyr, hele livet sitt, er realistisk. Det er ikke Aftenpostens jobb å gjøre eller holde henne frisk, men de skal jo tilrettelegge for et trygt arbeidsmiljø. men det der meg meg meg meg-greiene kunne de jo latt være å trykke. Problemet er jo at det er sånn drit som gir klikk. Jeg kjenner flere som har fått gode tekster om viktige tema refusert i avisspaltene, fordi det mangler en «personlig vri». Så da slenger de på litt navlelo, så trykkes dey med en gang Vil understreke at jeg ikke mener at hun ikke skal jobbe i det hele tatt noen gang igjen. Jeg snakker om å få tatt skikkelig tak i det her, og med det mønsteret hun har utvikla så er den jobben hun har nå, særlig i kombo med influenseropplegget, bare med på å opprettholde sykdommen. Jeg skjønner heller ikke alle som synes hun er en så fantastisk skribent, det er selvfølgeligheter stort sett over hele linja. Hun kunne jo gått tilbake til det hun er utdannet til, logga av SoMe/satt kontoen privat, og skifta fokus. Mange muligheter. Men det opplegget hun har holdt på med i flere år nå er så jævlig skadelig, også for andre. Og at Aftenposten tillater den rolleblandinga hun konstant holder på med, det skjønner jeg ikke. Og angående det tilbakefallet under koronaen, så var hun på god vei feil vei før det. Og da hun annonserte «psykolog igjen/pasient igjen» i august 2022 så glemte hun at det lå en post ute på IG fra vinteren 2020 hvor hun skrev at hun var hos psykolog igjen🤦🏻♀️ Så det er som det passer til å lage innhold. Veien feil vei igjen startet for alvor da første boka kom ut. Var jo i den prosessen delinga av gamle bilder eskalerte, og thinspoen på egen konto i sanntid også begynte å øke. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 29. august 2024 #2186 Del Skrevet 29. august 2024 Vi er for ordens skyld ikke uenig om noe av dette du skriver om, og mange gode poeng ellers håper jeg hun finner ut av det. Du betaler dyrt for et liv som så tynn når di blir 40+. Kroppen tåler til den ikke gjør det lenger 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 29. august 2024 #2187 Del Skrevet 29. august 2024 Pinnsvine skrev (2 timer siden): Vi er for ordens skyld ikke uenig om noe av dette du skriver om, og mange gode poeng ellers håper jeg hun finner ut av det. Du betaler dyrt for et liv som så tynn når di blir 40+. Kroppen tåler til den ikke gjør det lenger Jepp, det kan jeg selv skrive under på. Derfor jeg blir ekstra opptatt og frustrert av dama. Hun spiller russisk rulett… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 1. september 2024 #2188 Del Skrevet 1. september 2024 Det bildet i story…fra stadion på Paralympics… Altså akkurat det bildet er det ikke noe galt at hun deler, det er et bilde av en helt normal situasjon og typisk eksempel på at det er helt greit (selvsagt!) å dele bilder fra livet selv om man er undervektig. Det bildet er på ingen måte thinspo eller proana (for å få fram forskjellene). Men Herregud som det traff i magen. For hun ser faktisk enda sykere ut og tynnere ut på det helt ordinære bildet enn på alle thinspo-bildene hun selv tar. At hun spiller russisk rulett som det ble skrevet over er det ingen tvil om… Dette er virkelig ikke bra… 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. september 2024 #2189 Del Skrevet 1. september 2024 Kanin46 skrev (1 time siden): Det bildet i story…fra stadion på Paralympics… Altså akkurat det bildet er det ikke noe galt at hun deler, det er et bilde av en helt normal situasjon og typisk eksempel på at det er helt greit (selvsagt!) å dele bilder fra livet selv om man er undervektig. Det bildet er på ingen måte thinspo eller proana (for å få fram forskjellene). Men Herregud som det traff i magen. For hun ser faktisk enda sykere ut og tynnere ut på det helt ordinære bildet enn på alle thinspo-bildene hun selv tar. At hun spiller russisk rulett som det ble skrevet over er det ingen tvil om… Dette er virkelig ikke bra… Så det nå, det er virkelig ille. Jeg håper at hun snart logger av absolutt alt av sosiale medier, går i behandling og fokuserer på det mer enn annet. Om hun ikke får snudd dette snart så går det dessverre bare en vei. Og eneste grunnen til at jeg skriver dette er fordi hun selv har valgt å ikke bare tjene penger på sin sykdom med bøker, sosiale medier og artikler og intervjuer, men også det at hun i ganske utstrakt grad i perioder har brukt sosiale medier for å drive med proana. Dermed må det også være greit å snakke om følgene av slik sykdom, om man ikke får snudd sykdomsforløpet. Hun har så mye å bidra med, om hun bare kunne lagt bort dette oppmerksomhetsbehovet hun tydeligvis bruker sosiale medier og medier for å tilfredsstille. Men, hun må ville det selv. Det jeg synes er ekstra skremmende, som lett kan bli glemt nå, det er at minst to psykiatere/psykologer i stor grad har støttet henne i det oppmerksomhetsbehovet som dessverre også er med på å drive sykdommen videre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 1. september 2024 #2190 Del Skrevet 1. september 2024 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Så det nå, det er virkelig ille. Jeg håper at hun snart logger av absolutt alt av sosiale medier, går i behandling og fokuserer på det mer enn annet. Om hun ikke får snudd dette snart så går det dessverre bare en vei. Og eneste grunnen til at jeg skriver dette er fordi hun selv har valgt å ikke bare tjene penger på sin sykdom med bøker, sosiale medier og artikler og intervjuer, men også det at hun i ganske utstrakt grad i perioder har brukt sosiale medier for å drive med proana. Dermed må det også være greit å snakke om følgene av slik sykdom, om man ikke får snudd sykdomsforløpet. Hun har så mye å bidra med, om hun bare kunne lagt bort dette oppmerksomhetsbehovet hun tydeligvis bruker sosiale medier og medier for å tilfredsstille. Men, hun må ville det selv. Det jeg synes er ekstra skremmende, som lett kan bli glemt nå, det er at minst to psykiatere/psykologer i stor grad har støttet henne i det oppmerksomhetsbehovet som dessverre også er med på å drive sykdommen videre. Dette var faktisk bare vondt. Som sagt var bildet helt greit, et klasseeksempel på hva det faktisk er greit å poste selv om man er syk/tynn fordi man har lov å delta i livet. Men det traff så innihelvete rett i ryggmargen og magen. Var ikke forberedt på at hun faktisk så tynnere ut på et vanlig bilde enn dem hun vinkler selv… Du har rett i alt du skriver. Hun går jo i behandling, det har hun dokumentert. Men jeg kjenner lusa på gangen. Hilsen tidligere «proff pasient». Og terskelen for tvang pga sf er høy (og bør være det generelt). Jeg er redd dette bare går en vei uansett. Jeg har vært den første til å «ta henne», hatt henne langt oppi halsen og er fly forbanna på henne av årsakene du peker på og atferden hennes i SoMe, inkl kommentarfelt osv. Men jeg unner ingen å dø. Eller neste enda verre: får kognitive skader og overleve, for en som er så oppegående som utgangspunkt. Det er ikke tvil om at her må det være fullt fokus på behandling i en helt annen grad en stund. Kanskje må hun inn igjen. Men det tror jeg er en skyhøy terskel for henne. Også fordi der bryter med hele mantraet hun har lagt seg på de siste årene. og Peder Kjøs kan du få billig. Snakk om enabling. Hva gjelder Skaarderud har vel han litt andre problemer om dagen 🥴Litt kjipt å ha forord ved ham i boka si nå Men ja, det bildet gjør meg enda mer bekymra. Og slik jeg kjente henne før står hun da så solid med beina i hengemyra at her må det drastiske tiltak til, sannsynligvis hardt fra andre rundt. Selv om jeg ikke har mye til overs for henne hadde jeg unner henne et godt voksenliv med Jimmy, han virker jo oppriktig glad i henne. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. september 2024 #2191 Del Skrevet 1. september 2024 Kanin46 skrev (24 minutter siden): Dette var faktisk bare vondt. Som sagt var bildet helt greit, et klasseeksempel på hva det faktisk er greit å poste selv om man er syk/tynn fordi man har lov å delta i livet. Men det traff så innihelvete rett i ryggmargen og magen. Var ikke forberedt på at hun faktisk så tynnere ut på et vanlig bilde enn dem hun vinkler selv… Du har rett i alt du skriver. Hun går jo i behandling, det har hun dokumentert. Men jeg kjenner lusa på gangen. Hilsen tidligere «proff pasient». Og terskelen for tvang pga sf er høy (og bør være det generelt). Jeg er redd dette bare går en vei uansett. Jeg har vært den første til å «ta henne», hatt henne langt oppi halsen og er fly forbanna på henne av årsakene du peker på og atferden hennes i SoMe, inkl kommentarfelt osv. Men jeg unner ingen å dø. Eller neste enda verre: får kognitive skader og overleve, for en som er så oppegående som utgangspunkt. Det er ikke tvil om at her må det være fullt fokus på behandling i en helt annen grad en stund. Kanskje må hun inn igjen. Men det tror jeg er en skyhøy terskel for henne. Også fordi der bryter med hele mantraet hun har lagt seg på de siste årene. og Peder Kjøs kan du få billig. Snakk om enabling. Hva gjelder Skaarderud har vel han litt andre problemer om dagen 🥴Litt kjipt å ha forord ved ham i boka si nå Men ja, det bildet gjør meg enda mer bekymra. Og slik jeg kjente henne før står hun da så solid med beina i hengemyra at her må det drastiske tiltak til, sannsynligvis hardt fra andre rundt. Selv om jeg ikke har mye til overs for henne hadde jeg unner henne et godt voksenliv med Jimmy, han virker jo oppriktig glad i henne. Jeg er helt enig i det du skriver. Har ikke selv hatt sf, men kjenner personer som har slitt med det i årevis med variabel skjebne. Isolert sett er det et helt greit bilde å legge ut, det er tatt i en naturlig situasjon. Men det er samtidig forferdelig trist, fordi den avslører hvor alvorlig sykdommen er. Det at så mange av landets store mediekanaler bruker henne stadig vekk, fordi hun er en kjent stemme og influenser, det mener jeg er forkastelig av disse mediene. Det gjelder Aftenposten og Nrk, men også andre. De er med det en merkelig blanding av medavhengig og muliggjørere, som for noen som man må anta sykdomstrigges av oppmerksomhet. Som nylig også nevnt er det helt uforståelig at Sykepleierutdanningen i Molde hadde henne som taler og roste henne for "åpenhet". Hvor var den faglige kunnskapen til de som valgte dette? Ikke på Høgskolen i Molde i hvert fall... Samme med FS og PK, de kan ikke gjemme seg bak å ikke vite og ikke forstå heller. Til tross for at jeg er en skarp kritiker av måten IS holder på i sosiale medier og også hvordan hun på andre vis bruker andre medier til å fronte egen sykdom, så unner jeg henne alt godt. Jeg håper hun tar vare på de mulighetene hun har nå, hun skylder seg selv å ta egen sykdom og heling på alvor, og gjøre det hun må for å logge av overalt for å skåne seg selv, ikke trigge seg selv mer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 2. september 2024 #2192 Del Skrevet 2. september 2024 Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Jeg er helt enig i det du skriver. Har ikke selv hatt sf, men kjenner personer som har slitt med det i årevis med variabel skjebne. Isolert sett er det et helt greit bilde å legge ut, det er tatt i en naturlig situasjon. Men det er samtidig forferdelig trist, fordi den avslører hvor alvorlig sykdommen er. Det at så mange av landets store mediekanaler bruker henne stadig vekk, fordi hun er en kjent stemme og influenser, det mener jeg er forkastelig av disse mediene. Det gjelder Aftenposten og Nrk, men også andre. De er med det en merkelig blanding av medavhengig og muliggjørere, som for noen som man må anta sykdomstrigges av oppmerksomhet. Som nylig også nevnt er det helt uforståelig at Sykepleierutdanningen i Molde hadde henne som taler og roste henne for "åpenhet". Hvor var den faglige kunnskapen til de som valgte dette? Ikke på Høgskolen i Molde i hvert fall... Samme med FS og PK, de kan ikke gjemme seg bak å ikke vite og ikke forstå heller. Til tross for at jeg er en skarp kritiker av måten IS holder på i sosiale medier og også hvordan hun på andre vis bruker andre medier til å fronte egen sykdom, så unner jeg henne alt godt. Jeg håper hun tar vare på de mulighetene hun har nå, hun skylder seg selv å ta egen sykdom og heling på alvor, og gjøre det hun må for å logge av overalt for å skåne seg selv, ikke trigge seg selv mer. «Alle» bruker henne. Det er ikke bra. Av flere årsaker. Og åpenbart heller ikke bra for henne. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meretejensen Skrevet 2. september 2024 #2193 Del Skrevet 2. september 2024 (endret) Katten89 skrev (På 14.8.2024 den 20.27): Ingeborg er unnskyldt av anoreksien spør du meg. De fleste skjønner ikke hvordan anoreksi gjør en kognitivt svekket. Hjernen er et organ som trenger mye energi for å fungere og holdes ved like. Det er faktisk veldig imponerende at hun i det heletatt presterer på det nivået hun gjør med den svekkelsen i oppmerksomhet, kognisjon og fokus som spiseforstyrrelser gir. Husk på at hun 24/7 egentlig bare tenker på mat. Nei det er hun ikke. Jeg har selv levd med anoreksi i over 25 år og er dessverre i dårligere forfatning enn Ingeborg. Og ja underernæring vil selvsagt prege hjernen, men hadde den vært så « ødelagt» at hun kan fraskrives alt ansvar for det hun gjør hadde hun heller ikke vært i stand til å skrive kronikker/innlegg og så videre. Og med det sagt så er det ingen med spiseforstyrrelse som er like så graden av kognitiv svikt vil variere person til person og kan ikke defineres kun ved å se på vedkommendes vekt og matinntak. Det er også viktig å være klar over at hos oss som som har vært syk i mange mange år vil både kropp og hode tilpasse seg denne graden av svekkelse og vi klarer å fungere på et nivå som hadde vært helt umulig for den vanlige mann i gata om de hadde kjørt kroppen sin på samme måte. Endret 19. september 2024 av Meretejensen Skriveleif 7 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 2. september 2024 #2194 Del Skrevet 2. september 2024 Meretejensen skrev (9 minutter siden): Nei det er hun ikke. Jeg har selv levd med anoreksi i over 25 år og er dessverre i dårligere forfatning enn Ingeborg. Og ja underernæring vil selvsagt prege hjernen, men hadde den vært så « ødelagt» at hun kan fraskrives alt ansvar for det hun gjør hadde hun heller ikke vært i stand til å skrive kronikker/innlegg og så videre. Og med det sagt så er det ingen med spiseforstyrrelse som er like så graden av kognitiv svikt vil variere person til person og kan ikke defineres kun ved å se på vedkommendes vekt og matinntak. Det er også viktig å være klar over at hos oss som som har vært syk i mange mange år vil både kropp og hode tilpasset til seg denne graden av svekkelse at vi klarer å fungere på et nivå som hadde vært helt umulig for den vanlige mann i gata om de hadde kjøpt kroppen sin på samme måte. 👏🏻👏🏻👏🏻 Nettopp dette. Takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 2. september 2024 #2195 Del Skrevet 2. september 2024 Kan noen legge ut bilde det snakkes om? Har ikke Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 2. september 2024 #2196 Del Skrevet 2. september 2024 Ninaen skrev (11 timer siden): «Alle» bruker henne. Det er ikke bra. Av flere årsaker. Og åpenbart heller ikke bra for henne. Enig med deg i det. At "alle" i norske medier bruker henne er virkelig ikke bra, og etter min mening også et brudd på Vær Varsom-plakaten - både mtp. henne selv, og mtp. å beskytte andre. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 2. september 2024 #2197 Del Skrevet 2. september 2024 (endret) Kartoffel skrev (50 minutter siden): Kan noen legge ut bilde det snakkes om? Har ikke Instagram. Vil bare nok en gang understreke at det er ikke noe i veien med bildet eller at det deles på SoMe. (I motsetning til andre bilder som har vært diskutert her før, som er i gata thinspo og pro-ana.) Det er et helt ordinært hverdagsbilde, og egentlig også et kjempefint bilde av IS, et ekte bilde (for en gangs skyld). Kanskje derfor det blir så ekstra sterkt og treffer sånn. Alle vi som er kritiske mot henne tror jeg er enige om at vi ikke vil henne noe vondt. Derfor er dette også vondt å se, for hun er faktisk enda verre ute å kjøre enn jeg hadde trodd i alle fall. Og nei, vekt er ikke alt. Men undervekt er farlig uansett under et visst nivå, og farligere for hvert år som går… Endret 2. september 2024 av Kanin46 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 2. september 2024 #2198 Del Skrevet 2. september 2024 Kanin46 skrev (16 minutter siden): Vil bare nok en gang understreke at det er ikke noe i veien med bildet eller at det deles på SoMe. (I motsetning til andre bilder som har vært diskutert her før, som er i gata thinspo og pro-ana.) Det er et helt ordinært hverdagsbilde, og egentlig også et kjempefint bilde av IS, et ekte bilde (for en gangs skyld). Kanskje derfor det blir så ekstra sterkt og treffer sånn. Alle vi som er kritiske mot henne tror jeg er enige om at vi ikke vil henne noe vondt. Derfor er dette også vondt å se, for hun er faktisk enda verre ute å kjøre enn jeg hadde trodd i alle fall. Og nei, vekt er ikke alt. Men undervekt er farlig uansett under et visst nivå, og farligere for hvert år som går… Håper hun får hjelp ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 2. september 2024 #2199 Del Skrevet 2. september 2024 Det her var og postet, synes egentlig det var verre av en eller annen grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 3. september 2024 #2200 Del Skrevet 3. september 2024 Rufs skrev (15 timer siden): Det her var og postet, synes egentlig det var verre av en eller annen grunn. Dette bildet ville jeg aldri reagert på, uansett om jeg kjente til IS eller ikke. 😊 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå