Gjest Bulsara Skrevet 20. oktober 2022 #1261 Del Skrevet 20. oktober 2022 lysestake skrev (På 14.10.2022 den 19.55): Det ironiske er de som kommenterer "takk for at du orker 👏" Ja, orke hva da? Å skrive om krystaller, Durek og Charter-Svein? Hva er så viktig med det hun formidler? Det er stort sett sistnevnte, vaksiner og det å kritisere andre. Føler alt hun skriver om og brenner for er selvfølger. Alle med litt vett, vet at man må vaksinere seg og at Durek er sjaman 😅 Det er vel fordi hun da tar på seg rollen som samfunnets "redningskvinne". Fordi de du nevner her anses som "farlige" for samfunnet med sin påvirkningskraft, og kan føre til at flere får samme tankegang. Så da "redder" hun mange ved å skrive om dette og ta "kampen" offentlig. Altså, hun gjør en god gjerning. Iallefall tenker jeg meg at det er slik hun ser saken 🙃 For øvrig mener jeg selv det er totalt unødvendig, hissig, aggressivt skriverier. Og hun svarer aldri ordentlig på konstruktiv kritikk eller tilbakemelding. Bare ala " kan du utdype hva i artikkelen du reagere på eller mener er feil". Gjør en det, så er det tyst derfra. Slår meg som en som stadig tar på seg offer kappen, får sympati fra heia gjengen, fordi hun er så "tøff" som tar på seg rollen jeg har beskrevet over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 20. oktober 2022 #1262 Del Skrevet 20. oktober 2022 Bulsara skrev (3 timer siden): Det er vel fordi hun da tar på seg rollen som samfunnets "redningskvinne". Fordi de du nevner her anses som "farlige" for samfunnet med sin påvirkningskraft, og kan føre til at flere får samme tankegang. Så da "redder" hun mange ved å skrive om dette og ta "kampen" offentlig. Altså, hun gjør en god gjerning. Iallefall tenker jeg meg at det er slik hun ser saken 🙃 For øvrig mener jeg selv det er totalt unødvendig, hissig, aggressivt skriverier. Og hun svarer aldri ordentlig på konstruktiv kritikk eller tilbakemelding. Bare ala " kan du utdype hva i artikkelen du reagere på eller mener er feil". Gjør en det, så er det tyst derfra. Slår meg som en som stadig tar på seg offer kappen, får sympati fra heia gjengen, fordi hun er så "tøff" som tar på seg rollen jeg har beskrevet over. Ja, akkurat! Det eneste hun egentlig gjør er å mate egoet sitt! Dessverre har hun behov for å trykke andre ned for å heve seg selv, som da hun "kritiserte" Radiant health sauna uten å ha snøring i det hun skrev om, ikke hadde hun lest relevant forskning, ikke gjort noe research, ingenting. Hun har sagt flere ganger at hun er redd for å bli avslørt, at hun lider av såkalte bedragersyndromet 🙃 say no more! 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 21. oktober 2022 #1263 Del Skrevet 21. oktober 2022 Senneset trigget meg og spiseforstyrrelsen min i ekstrem grad før, men nå er det mye mindre. Blir ikke så påvirket. Hva tror folk er grunnen, og hva føler andre med SF-bakgrunn? Har jeg blitt friskere (det har jeg) eller har hun også roet seg ned når det kommer til bilder, fokus osv.? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 22. oktober 2022 #1264 Del Skrevet 22. oktober 2022 Sarah93 skrev (14 timer siden): Senneset trigget meg og spiseforstyrrelsen min i ekstrem grad før, men nå er det mye mindre. Blir ikke så påvirket. Hva tror folk er grunnen, og hva føler andre med SF-bakgrunn? Har jeg blitt friskere (det har jeg) eller har hun også roet seg ned når det kommer til bilder, fokus osv.? Kan bare svare for egen del: - opplever ikke at hun har roa seg i det store og hele. Her om dagen var det også ny runde med det der «da jeg var x, y, naver (…)» - samme opplevelse som deg. For egen del tror jeg det er kombo av at jeg både er friskere/har et annet forhold til egen sf og er eldre+at jeg har bikka over i å bli provosert og irritert på henne pga måten hun holder på, og dermed blir jeg nesten kontra-trigga i stedet 😅 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 22. oktober 2022 #1265 Del Skrevet 22. oktober 2022 Kanin46 skrev (30 minutter siden): Kan bare svare for egen del: - opplever ikke at hun har roa seg i det store og hele. Her om dagen var det også ny runde med det der «da jeg var x, y, naver (…)» - samme opplevelse som deg. For egen del tror jeg det er kombo av at jeg både er friskere/har et annet forhold til egen sf og er eldre+at jeg har bikka over i å bli provosert og irritert på henne pga måten hun holder på, og dermed blir jeg nesten kontra-trigga i stedet 😅 Ja, også tror jeg faktisk denne tråden har hjulpet meg. Senneset er en person som ikke blir kritisert offentlig for disse tingene - dette med pro ana og dobbeltkommunikasjon er ganske diffust og vanskelig å adressere uten at det fremstår som personangrep. Hun har en såkalt sterk historie, og en enorm posisjon i offentligheten, og virker litt "hellig" når det kommer til kritikk på en del ting - men her har alt jeg har tenkt og vært ekstremt frustrert over, blitt adressert. Jeg har hatt litt dårlig samvittighet for å delta i denne tråden - det ER vanskelig å skille sak og person når det kommer til måten hun fremfører sin historie. Det er lettere å kritisere henne for vaksinesynspunkt, liksom, men der er det jo ingen andre ting å kritisere enn at hun gjentar seg selv til det kjedsommelige og snart burde si noe nytt. Noen av innleggene i tråden her opplever jeg nok at går over i personangrep (håper jeg ikke har gjort meg skyldig i det selv), men det er en liten, ganske uskyldig tråd i forhold til den enorme makten hun har. Og den hjelper meg (og kanskje flere) å gjennomskue triksene. Men det at jeg har disse betenkelighetene, og at folk knapt nok kritiserer henne for dette offentlig, sier jo bare noe om hvor manipulativt det kan virke å bruke sin egen sårbarhet som våpen. Uansett om det er tilsiktet fra hennes side eller ikke. 9 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 22. oktober 2022 #1266 Del Skrevet 22. oktober 2022 Sarah93 skrev (4 timer siden): Ja, også tror jeg faktisk denne tråden har hjulpet meg. Senneset er en person som ikke blir kritisert offentlig for disse tingene - dette med pro ana og dobbeltkommunikasjon er ganske diffust og vanskelig å adressere uten at det fremstår som personangrep. Hun har en såkalt sterk historie, og en enorm posisjon i offentligheten, og virker litt "hellig" når det kommer til kritikk på en del ting - men her har alt jeg har tenkt og vært ekstremt frustrert over, blitt adressert. Jeg har hatt litt dårlig samvittighet for å delta i denne tråden - det ER vanskelig å skille sak og person når det kommer til måten hun fremfører sin historie. Det er lettere å kritisere henne for vaksinesynspunkt, liksom, men der er det jo ingen andre ting å kritisere enn at hun gjentar seg selv til det kjedsommelige og snart burde si noe nytt. Noen av innleggene i tråden her opplever jeg nok at går over i personangrep (håper jeg ikke har gjort meg skyldig i det selv), men det er en liten, ganske uskyldig tråd i forhold til den enorme makten hun har. Og den hjelper meg (og kanskje flere) å gjennomskue triksene. Men det at jeg har disse betenkelighetene, og at folk knapt nok kritiserer henne for dette offentlig, sier jo bare noe om hvor manipulativt det kan virke å bruke sin egen sårbarhet som våpen. Uansett om det er tilsiktet fra hennes side eller ikke. Jeg kan bare skrive under på alt du skriver her. 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 24. oktober 2022 #1267 Del Skrevet 24. oktober 2022 Jeg tror at noe av grunnen til at hun er fredet handler om nettopp forhistorien med SF. Mange vegrer seg for å kritisere noen som har vært / er så syk som det hun har. Man sparker ikke noen som ligger nede. På det viset blir hun uangripelig og det er svært problematisk når hun samtidig har en så stor plattform som hun har i Aftenposten og på SoMe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DamselDistress Skrevet 25. oktober 2022 #1268 Del Skrevet 25. oktober 2022 hva skjer med flisene på bildet? har hun redigert seg smalere? https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/rlWM0w/jeg-pleide-aa-virkelig-hate-cv-en-min 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 25. oktober 2022 #1269 Del Skrevet 25. oktober 2022 DamselDistress skrev (2 timer siden): hva skjer med flisene på bildet? har hun redigert seg smalere? https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/rlWM0w/jeg-pleide-aa-virkelig-hate-cv-en-min Er dette en ny kronikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DamselDistress Skrevet 25. oktober 2022 #1270 Del Skrevet 25. oktober 2022 parmanoia skrev (1 time siden): Er dette en ny kronikk? fra 20/10 i år, men tror bildet er eldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 25. oktober 2022 #1271 Del Skrevet 25. oktober 2022 DamselDistress skrev (35 minutter siden): fra 20/10 i år, men tror bildet er eldre? Fra 20/10 i år, men teksten om Sennesets lidelser og liv er resirkulert så det holder. Håper ikke dette er fremtiden, at journalister bare skriver blogginnlegg om seg selv. Kommer dere på andre fenomener som Senneset i store mediehus i andre land? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 25. oktober 2022 #1272 Del Skrevet 25. oktober 2022 DamselDistress skrev (6 timer siden): hva skjer med flisene på bildet? har hun redigert seg smalere? https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/rlWM0w/jeg-pleide-aa-virkelig-hate-cv-en-min Jeg tror bildet er forvrengt med vilje, for å vise hennes kroppsdysmorfofobi. At bildet i speilet viser noe annet enn hva andre ser. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 25. oktober 2022 #1273 Del Skrevet 25. oktober 2022 Scutum skrev (1 time siden): Jeg tror bildet er forvrengt med vilje, for å vise hennes kroppsdysmorfofobi. At bildet i speilet viser noe annet enn hva andre ser. Er nok det. Photoshoppa i ansiktet også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DamselDistress Skrevet 25. oktober 2022 #1274 Del Skrevet 25. oktober 2022 Scutum skrev (1 time siden): Jeg tror bildet er forvrengt med vilje, for å vise hennes kroppsdysmorfofobi. At bildet i speilet viser noe annet enn hva andre ser. ja, det stemmer nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 25. oktober 2022 #1275 Del Skrevet 25. oktober 2022 DamselDistress skrev (5 timer siden): fra 20/10 i år, men tror bildet er eldre? Bildet er fra A-magasinetsaken i 2017 som kom samme helg boka hennes kom, da hun var tilbake på besøk på Østmarka. 99%sikker på at det er tatt inne på et av toalett/bada der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 25. oktober 2022 #1276 Del Skrevet 25. oktober 2022 (endret) Scutum skrev (15 timer siden): Jeg tror bildet er forvrengt med vilje, for å vise hennes kroppsdysmorfofobi. At bildet i speilet viser noe annet enn hva andre ser. Bildet er jo tatt i et speil, på gamle Østmarka, altså ikke speil av «ypperste kvalitet», så det kan bare være effekten av det i seg selv. Bildet er 5,5 år gammelt, fra en sak i A-magasinet. Endret 26. oktober 2022 av Kanin46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffegirl Skrevet 25. oktober 2022 #1277 Del Skrevet 25. oktober 2022 Bildet er sånn fordi det er via et speil på psykiatrisk avdeling. Der er alt glass/speil knusesikkert, og alle speil er bølgete pga materialet. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 26. oktober 2022 #1278 Del Skrevet 26. oktober 2022 Okei jeg lo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 26. oktober 2022 #1279 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Bolledeig2.0 skrev (34 minutter siden): Endret 26. oktober 2022 av FruJohansen Skjedde noe rart med siteringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 26. oktober 2022 #1280 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) @Bolledeig2.0 inspirert av Being John Malkovich? 🤣 Edit: om det skulle være helt korrekt skulle det ha stått «Ingeborg Senneset» der det står Aftenposten og journalist. Endret 26. oktober 2022 av n_97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå