Kanin46 Skrevet 18. september 2022 #1201 Del Skrevet 18. september 2022 AnnePåLande skrev (12 minutter siden): Skikkelig dobbeltmoralsk å lange ut Skjønnhetsklinikkens sponsore.. Det er ikke så lenge siden jeg leste på IG kontoen hennes at hun benektet bruk av fillers. Hun svarte ganske så aggressivt også. Jau, det har skjedd flere ganger det, både på Ig og Facebook. De jeg har sett har vært konstruktiv kritikk, og gjerne da vinklet på at hun bruker fillers mtp fokuset hun ellers har og påvirkningskraften hennes som forbilde for mange unge jenter. Mens hun har svart benektende og (passiv) aggressivt tilbake. Så datt nesten av stolen da hun delte det intervjuet, trodde først det var en annen som var intervjua og at hun delte det for å poengtere noe. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 18. september 2022 #1202 Del Skrevet 18. september 2022 Kanin46 skrev (3 minutter siden): Jau, det har skjedd flere ganger det, både på Ig og Facebook. De jeg har sett har vært konstruktiv kritikk, og gjerne da vinklet på at hun bruker fillers mtp fokuset hun ellers har og påvirkningskraften hennes som forbilde for mange unge jenter. Mens hun har svart benektende og (passiv) aggressivt tilbake. Så datt nesten av stolen da hun delte det intervjuet, trodde først det var en annen som var intervjua og at hun delte det for å poengtere noe. Må innrømme jeg ble overrasket selv da du gjorde meg oppmerksom på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 20. september 2022 #1203 Del Skrevet 20. september 2022 On 9/18/2022 at 11:05 AM, Mildemoses said: Vittig at Senneset nå kritiserer den nye skjønnhetsklinikken. Hun som har ansiktet fullt av Botox og fillers? Når det er så synlig som hos henne da er det dårlig utført for det første, for det andre virker hun meget opptatt av dette. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 20. september 2022 #1204 Del Skrevet 20. september 2022 Interessant hvordan Aftenposten langer ut mot negativ påvirkning av unges psykiske helse uten å rydde opp i egne rekker først. Selv har de en ulv i fåreklær blant sine ansatte som sponser de med reklame ved enhver anledning. Sitat Kjendiser påvirker oss. Men det gjør du og jeg også. Når du tar fillers eller Botox, gjør det noe med min opplevelse av meg. Du og jeg er med på å forme kulturen for hvordan vi kvinner i Norge eldes. Og sammen setter vi standarden for våre døtre. https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/abWll4/sammen-setter-vi-standarden-for-vaare-doetre?fbclid=IwAR0MDsBJIVLG-weqF7JJxErVZ3Cclt1p-P-GCMP5UYxTFr1ji-2XX6uL-go 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 20. september 2022 #1205 Del Skrevet 20. september 2022 Sweetheaven skrev (59 minutter siden): Interessant hvordan Aftenposten langer ut mot negativ påvirkning av unges psykiske helse uten å rydde opp i egne rekker først. Selv har de en ulv i fåreklær blant sine ansatte som sponser de med reklame ved enhver anledning. https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/abWll4/sammen-setter-vi-standarden-for-vaare-doetre?fbclid=IwAR0MDsBJIVLG-weqF7JJxErVZ3Cclt1p-P-GCMP5UYxTFr1ji-2XX6uL-go Interessant, som noen ville sagt. 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajna Skrevet 23. september 2022 #1206 Del Skrevet 23. september 2022 hvalstad45 skrev (På 18.9.2022 den 14.08): Hun har postet bilde av seg selv som konfimant som gjør det 100% klart at hun bruker leppefillers, i hvert fall. For det er ikke mulig at hun har endret mening om dette siden hun var konfirmant? Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg ikke slipper å stå til rette og forsvare alle valgene jeg gjorde de jeg var fjortis. Jeg tenker jo hun med det innlegget hun har på klikk.no i dag og som åpenbart også er med i boka, viser hun jo at hun har endret mening. Mener virkelig folk her inne at hvis man en gang har hatt fillers i leppa så kan man ikke kritisere det? Eller stille kritiske spørsmål til skjønnhetsbransjen? Jeg skjønner at dere i denne tråden mener at det dere kommer med er konstruktiv kritikk, men det er jo helt åpenbart at alle er her for å komme med mest mulig negative karakteristikker av Ingeborg Senneset og at man sitter og leter etter ting man kan ta henne på. Jeg syns geller det står respekt av et menneske som åpenbart fortsatt strever med mye psykisk, men som likevel jobber både for å hjelpe andre, men også fordi hun vil gjøre friske ting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 23. september 2022 #1207 Del Skrevet 23. september 2022 47 minutter siden, ajna said: For det er ikke mulig at hun har endret mening om dette siden hun var konfirmant? Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg ikke slipper å stå til rette og forsvare alle valgene jeg gjorde de jeg var fjortis. Jeg tenker jo hun med det innlegget hun har på klikk.no i dag og som åpenbart også er med i boka, viser hun jo at hun har endret mening. Mener virkelig folk her inne at hvis man en gang har hatt fillers i leppa så kan man ikke kritisere det? Eller stille kritiske spørsmål til skjønnhetsbransjen? Jeg skjønner at dere i denne tråden mener at det dere kommer med er konstruktiv kritikk, men det er jo helt åpenbart at alle er her for å komme med mest mulig negative karakteristikker av Ingeborg Senneset og at man sitter og leter etter ting man kan ta henne på. Jeg syns geller det står respekt av et menneske som åpenbart fortsatt strever med mye psykisk, men som likevel jobber både for å hjelpe andre, men også fordi hun vil gjøre friske ting. Hun hadde ikke fillers i leppene som konfirmant, konfirmasjonsbildet viser at hun helt klart bruker det nå, for hun hadde svært smal overleppe den gang. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 23. september 2022 #1208 Del Skrevet 23. september 2022 (endret) ajna skrev (16 timer siden): For det er ikke mulig at hun har endret mening om dette siden hun var konfirmant? Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg ikke slipper å stå til rette og forsvare alle valgene jeg gjorde de jeg var fjortis. Jeg tenker jo hun med det innlegget hun har på klikk.no i dag og som åpenbart også er med i boka, viser hun jo at hun har endret mening. Mener virkelig folk her inne at hvis man en gang har hatt fillers i leppa så kan man ikke kritisere det? Eller stille kritiske spørsmål til skjønnhetsbransjen? Jeg skjønner at dere i denne tråden mener at det dere kommer med er konstruktiv kritikk, men det er jo helt åpenbart at alle er her for å komme med mest mulig negative karakteristikker av Ingeborg Senneset og at man sitter og leter etter ting man kan ta henne på. Jeg syns geller det står respekt av et menneske som åpenbart fortsatt strever med mye psykisk, men som likevel jobber både for å hjelpe andre, men også fordi hun vil gjøre friske ting. Poenget gikk tydeligvis laaangt over hodet på deg. Konfirmasjonsbildet, og bilder fra tiden hun var innlagt (før 2012) viser tydelig at hun må ha tatt fillers i leppene ETTER 2012. Og neste hovedpoenget er at hun er blitt konfrontert med dette gjentatte ganger på både face og Ig MENS hun brukte det, og benekta det gang på gang og beskyldte folk for personangrep/utseendefokus m.m. Mens nå, når det passer seg å være kritisk, så bruker hun historien om at hun har brukt fillers for å få PR. Det å kritisere dette er ikke å lete etter negative ting, men å påpeke en ganske åpenbar dobbeltmoralisme. Hadde hun nå vært åpen OG innrømmet at hun her benektet det tidligere og forklart hvorfor kunne det kanskje passert. Men det her blir bare nok en kalkulert strategi, som hun slipper unna med fordi folk flest ikke har fått med seg de rundene i kommentarfeltet og/eller har dårlig langtidshukommelse. Flott at IS jobber og alt det der, men det må for søren være lov å kritisere de doble budskapene hennes og hvordan en del av hennes virke har en potensielt veldig farlig påvirkning på særlig unge og unge nysyke, men også på andre. Hun kan ikke være forskånet for all kritikk bare fordi hun har en tøff bakgrunn og jobber hardt. Hun har selv valgt en ekstremt offentlig profil og rolle, da må hun tåle å ikke bare få hyllest og lovord, og å få saklig kritikk fra vanlige folk, ikke bare auto-kritikken som kommer fra loco konspifolk innen antivaxx m.m. Endret 24. september 2022 av Kanin46 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 24. september 2022 #1209 Del Skrevet 24. september 2022 Og det viser seg jo nå at dette er et kapittel i boka hennes. R for Restylane. Ergo godt planlagt PR-jippo det intervjuet i Melk&Honning+at hun måtte jo nesten være åpen på det når hun er der i boka. I tillegg fikk hun nå et ekstra PR-vindu med debatten om klinikken på Frogner, tidenes lucky-timing. Kunne hatt respekt for IS i denne saken om hun hadde snakket om hvordan hun er blitt konfrontert med dette og har nektet, og hvorfor/hvilke mekanismer som ligger bak at hun har gjort det, og hvorfor hun nå er ærlig. Nå framstår det bare som en godt planlagt PR-jippo hvor hun nok en gang satser på at folk flest kun har fått med seg en brøkdel av historien hennes. Dette er både dobbeltmoralisme og uærlighet, og hun tjener gode penger på det. Hun er ikke en uskyldig, stakkarslig syk 20-åring. Hun er en godt voksen, dreven kvinne med masse medietrening og en strateg av rang. Det er ikke nødvendigvis noe negativt, men brukt på denne måten (og flere andre møter) er det nettopp det, og i den posisjonen hun er må det være like innafor å kritisere saklig som at halve Norge har gått til frontalangrep på trioen Rudjord, Skarbø og Tjelta (fortjent, bare så det er sagt). 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 24. september 2022 #1210 Del Skrevet 24. september 2022 Det ser da ut som om hun har fillers leppene nå også? Så reportasjen med henne på nrk tidligere i uken, og det første jeg tenkte var at leppene hennes ikke er naturlige. Man ser jo lett om damer har fillers, for den naturlige leppekanten er litt hoven eller utvisket 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 24. september 2022 #1211 Del Skrevet 24. september 2022 Tough cookie skrev (Akkurat nå): Det ser da ut som om hun har fillers leppene nå også? Så reportasjen med henne på nrk tidligere i uken, og det første jeg tenkte var at leppene hennes ikke er naturlige. Man ser jo lett om damer har fillers, for den naturlige leppekanten er litt hoven eller utvisket Er ingen ekspert på fillers, leppene hennes er definitivt annerledes enn på de gamle bildene, men vet ikke om mye bruk av fillers over tid (og evt dårlig utført jobb) kan gjøre at man får «skade» lang tid etter man har slutta med injeksjoner. Det vet kanskje noen andre her inne. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 24. september 2022 #1212 Del Skrevet 24. september 2022 (endret) Kanin46 skrev (1 time siden): Og det viser seg jo nå at dette er et kapittel i boka hennes. R for Restylane. Ergo godt planlagt PR-jippo det intervjuet i Melk&Honning+at hun måtte jo nesten være åpen på det når hun er der i boka. I tillegg fikk hun nå et ekstra PR-vindu med debatten om klinikken på Frogner, tidenes lucky-timing. Kunne hatt respekt for IS i denne saken om hun hadde snakket om hvordan hun er blitt konfrontert med dette og har nektet, og hvorfor/hvilke mekanismer som ligger bak at hun har gjort det, og hvorfor hun nå er ærlig. Nå framstår det bare som en godt planlagt PR-jippo hvor hun nok en gang satser på at folk flest kun har fått med seg en brøkdel av historien hennes. Dette er både dobbeltmoralisme og uærlighet, og hun tjener gode penger på det. Hun er ikke en uskyldig, stakkarslig syk 20-åring. Hun er en godt voksen, dreven kvinne med masse medietrening og en strateg av rang. Det er ikke nødvendigvis noe negativt, men brukt på denne måten (og flere andre møter) er det nettopp det, og i den posisjonen hun er må det være like innafor å kritisere saklig som at halve Norge har gått til frontalangrep på trioen Rudjord, Skarbø og Tjelta (fortjent, bare så det er sagt). Tenk hvor mye mer ærlighet og dybde det hadde vært om hun overhodet hadde vist litt ydmykhet og vært ærlig med seg selv, og ikke minst publikumet sitt. Når hun i den hele tatt har valgt PR foran alt annet, så er det ingen vei tilbake og alt blir bare et stakkarslig forsøk på å stadig fronte trynet sitt i alle slags medier. Artikkelen er veldig interessant, og like interessant at den nettopp er skrevet av Finn Skårderud. Montro om det betyr noe at det kommer fra han? Den tar opp blant annet hvordan man lammer ansiktet og hvordan den påvirker de indre følelsene som ikke kan komme til utrykk i sosiale relasjoner. Sitat Det er snakk om en aldri så liten forfengelighetens selvfinansierte selvlobotomering. https://psykologisk.no/2022/09/glatte-ansikter-gir-glattere-sjeler/?feed_id=2128&_unique_id=632868868d984&fbclid=IwAR0IR8M0hsWjiT9I8wsIh-esOFsi11sQ8fhv7dRrehJX7GtsWiEQxfpVksU Endret 24. september 2022 av Sweetheaven 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 24. september 2022 #1213 Del Skrevet 24. september 2022 (endret) Jeg tenker at IS burde vurdert å gå stille i dørene i «kvinnehelsegate»-saken, da hun er en av de som med sin offentlige rolle i alle fall indirekte promoterer endring av utseende. Det er bare å google henne, så får man opp klare beviser på at hun har endret seg med leppefiller, og det jeg personlig tror er botox (meget lite rynker for å være i slutten av 30-årene og som så tynn og næringsfattig over tid vil huden ta «skade»). Man trenger vel egentlig ikke google henne heller, de leppene er jo skoleeksempelet på restylanelepper, og hun bruker dem aktivt i poseringene på insta. Jeg kjente i alle fall på at der ble for dumt at hun skulle ta denne kampen. Og så rart at folk sendte melding til henne (hun hadde jo fått så masse meldinger ifølge seg selv) og klagde på rudjord og co, når hun åpenbart har et fake utseende! Ser ikke folk at hun er kunde på akkurat slike klinikker som rudjord og co startet? Endret 24. september 2022 av Djerv2020 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 24. september 2022 #1214 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg lurer på hvorfor ingen av vennene hennes/kjæresten sier i fra. Hadde min bestevenn kritisert vanessa og co mens hun samtidig satt med åpenbare leppefillers og botox, hadde jeg konfrontert henne. Og hadde bestevennen min i tillegg vært en offentlig person, hadde jeg prøvd å stanse henne fra å legge kritikken ut på insta så hun ikke dret seg fullstendig ut. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 24. september 2022 #1215 Del Skrevet 24. september 2022 (endret) Djerv2020 skrev (1 time siden): Jeg lurer på hvorfor ingen av vennene hennes/kjæresten sier i fra. Hadde min bestevenn kritisert vanessa og co mens hun samtidig satt med åpenbare leppefillers og botox, hadde jeg konfrontert henne. Og hadde bestevennen min i tillegg vært en offentlig person, hadde jeg prøvd å stanse henne fra å legge kritikken ut på insta så hun ikke dret seg fullstendig ut. Bare å sammenlikne første byline-bildet av henne i Aftenposten og nå (eks reklamen for showet med Peder Kjøs), særlig overleppa. Og med det bildet i Aftenposten, som må være fra rundt 2013/2014 så stemmer jo ikke det helt heller at Restylane var rett etter sykehus og ny i Oslo. Enten har hun ikke slutta, eller så er det en eller annen skade (og det har hun ikke sagt noe om). Forstår virkelig ikke hvordan hun tenker. Det ligger massevis av bilder av henne på nett, veldig enkelt å sammenlikne. Men folk flest er vel ikke kritiske (ironisk nok…) Bildet med utslått hår er fra 2011, studiobildet øverst til høyre i artikkelen er fra starten av karrieren i Aftenposten. Artikkelen ble oppdatert i 2013, så det bildet er sannsynligvis fra da. Plakaten med Peder Kjøs er vel fra i fjor. NB! Triggerwarning på artikkelen, er oppgitt vekt der. https://p3.no/dokumentar/tanker-fra-post-4/ https://tix.no/nb/event/8938/j-vlig-menneskelig-ingeborg-senneset-peder-kj-s/ Endret 24. september 2022 av Kanin46 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 24. september 2022 #1216 Del Skrevet 24. september 2022 Kanin46 skrev (44 minutter siden): Bare å sammenlikne første byline-bildet av henne i Aftenposten og nå (eks reklamen for showet med Peder Kjøs), særlig overleppa. Og med det bildet i Aftenposten, som må være fra rundt 2013/2014 så stemmer jo ikke det helt heller at Restylane var rett etter sykehus og ny i Oslo. Enten har hun ikke slutta, eller så er det en eller annen skade (og det har hun ikke sagt noe om). Forstår virkelig ikke hvordan hun tenker. Det ligger massevis av bilder av henne på nett, veldig enkelt å sammenlikne. Men folk flest er vel ikke kritiske (ironisk nok…) Bildet med utslått hår er fra 2011, studiobildet øverst til høyre i artikkelen er fra starten av karrieren i Aftenposten. Artikkelen ble oppdatert i 2013, så det bildet er sannsynligvis fra da. Plakaten med Peder Kjøs er vel fra i fjor. NB! Triggerwarning på artikkelen, er oppgitt vekt der. https://p3.no/dokumentar/tanker-fra-post-4/ https://tix.no/nb/event/8938/j-vlig-menneskelig-ingeborg-senneset-peder-kj-s/ Nå er jeg litt treg her… sier hun at hun ikke har restylane nå i 2022? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 24. september 2022 #1217 Del Skrevet 24. september 2022 (endret) Djerv2020 skrev (36 minutter siden): Nå er jeg litt treg her… sier hun at hun ikke har restylane nå i 2022? Hun omtaler det i intervjuene som om det er fortid ja. Les intervjuet i Melk & honning (link i kommentar på side 60 her). At sykepleier sa stopp, og at det tok lang tid før de var normale igjen. Men er jo klar forskjell på bildene fra 2010 og 2013 hvor hun fortsatt ser normal ut i leppene (mulig fylt på noe i underleppa på det siste, men kan være sminke bare), og til nå i dag. Endret 24. september 2022 av Kanin46 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 24. september 2022 #1218 Del Skrevet 24. september 2022 Kanin46 skrev (35 minutter siden): Hun omtaler det i intervjuene som om det er fortid ja. Les intervjuet i Melk & honning (link i kommentar på side 60 her). At sykepleier sa stopp, og at det tok lang tid før de var normale igjen. Men er jo klar forskjell på bildene fra 2010 og 2013 hvor hun fortsatt ser normal ut i leppene (mulig fylt på noe i underleppa på det siste, men kan være sminke bare), og til nå i dag. Takk! Skal sjekke! Så skuffende! Hun må jo gjerne forandre på utseendet så mye hun vil, men da kan hun ikke late som om hun ikke gjør det mens hun samtidig kritiserer rudjord/skarbø/tjelta. Det var vel for øvrig i hovedsak bruken av ordet «kvinnehelse» hun reagerte på, men det blir likevel for dumt når hun skriver som hun gjør på insta: «ENDA et sted skal fikse kropper så de passer trange normer» og «NOK ET tilbud om å fjerne spor etter levd liv i ansiktet»….. Jeg er så skuffet!!! Hun har (hadde?) en viktig stemme i så mange saker, og jeg har digget henne! Men nå etter utallige proAna-bilder og denne dobbeltmoralen som nå kommer frem, klarer jeg ikke ta henne på alvor lengre… 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 24. september 2022 #1219 Del Skrevet 24. september 2022 Djerv2020 skrev (4 minutter siden): Takk! Skal sjekke! Så skuffende! Hun må jo gjerne forandre på utseendet så mye hun vil, men da kan hun ikke late som om hun ikke gjør det mens hun samtidig kritiserer rudjord/skarbø/tjelta. Det var vel for øvrig i hovedsak bruken av ordet «kvinnehelse» hun reagerte på, men det blir likevel for dumt når hun skriver som hun gjør på insta: «ENDA et sted skal fikse kropper så de passer trange normer» og «NOK ET tilbud om å fjerne spor etter levd liv i ansiktet»….. Jeg er så skuffet!!! Hun har (hadde?) en viktig stemme i så mange saker, og jeg har digget henne! Men nå etter utallige proAna-bilder og denne dobbeltmoralen som nå kommer frem, klarer jeg ikke ta henne på alvor lengre… Altså, tror mange glemmer at hu dama her ikke bare er journalist og samfunnsdebattant. Hun er også blitt et eget produkt. Slik med mange kjendiser for tiden. Jo mer oppmerksomhet hun får, jo mer hun snakkes om og diskuteres, desto høyere markedsverdi får hun. Det er derfor i hennes egen interesse at folk diskuterer, reagerer, sjokkeres og er uenige med henne. Mer oppmerksomhet = mer verdi. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 24. september 2022 #1220 Del Skrevet 24. september 2022 AllahBallah skrev (21 minutter siden): Altså, tror mange glemmer at hu dama her ikke bare er journalist og samfunnsdebattant. Hun er også blitt et eget produkt. Slik med mange kjendiser for tiden. Jo mer oppmerksomhet hun får, jo mer hun snakkes om og diskuteres, desto høyere markedsverdi får hun. Det er derfor i hennes egen interesse at folk diskuterer, reagerer, sjokkeres og er uenige med henne. Mer oppmerksomhet = mer verdi. Så sant, så sant. Problemet er jo at om ingen tør/vil kritisere henne får hun være et produkt som fritt får påvirke sårbare folk i en skummel retning. Dette er jo et problem hun selv har adressert i flere sammenhenger, sist sjaman Durek. At man ved å kritisere gir oppmerksomhet, men ved å ikke kritisere får de fortsette. Jævlig vanskelig balansegang. Så vil jeg tørre å påstå at Ingeborg Senneset har fått vokse så voldsomt som produkt er nettopp at knapt noen har gitt henne kritikk offentlig, fordi hun er blitt uangripelig pga historien og «hun er jo så flink». Og at «folk flest» bare kjenner en brøkdel av historien, og hun har fått styre narrativet helt selv. Bloggen er også slettet, og med den mange «bevis». Så det er på tide at hun også blir utfordret av mediene/de som gir henne fokus, men tviler dessverre på at det skjer. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå