Gå til innhold

Ingeborg Senneset

bianca89

Anbefalte innlegg

Sånn i firbifarten må det sies at det er leit at det er så mange bindinger i media-Norge at alle i klikken klør ryggen på hverandre fordi de er slik en tett kameratgjeng. Slik kan Sennesett fortsette å være det eneste "forbilledlige eksempelet på styrke tross sykdom" mens hun i fred og ro kan tilpasse narrativet sitt mens restauranten til kjæresten får litt gratis spalteplass i et riksdekkende medium han faktisk ikke trenger mtp. Michelin.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er visst enig, det var greit å nevne Øyen i saken om matsvinn! Nå kommer Senneset med bok for ungdom, Ordbok om overlevelse.

Hun skriver: 

Jeg forteller ting jeg aldri har fortalt andre enn fagfolk, ting jeg skammer meg over, ting vi måtte snakke med advokat om – og om fine ting.
Det koster. Og jeg gruer meg.
Men hvis bare ÉN eneste ungdom finner det mulig å vente bare én endte dag, så kanskje en uke eller til og med en måned med å velge drastiske, i aller verste fall irreversible løsninger for problemene sine, og heller velger å snakke med noen, er faen ALT verdt det.

Jeg har tro på prosjektet! Absolutt ingen grunn til å dømme boka før den er ute. Men jeg håper hun nå bli ekstra bevisst på at hun retter seg mot ungdom som har henne som forbilde, med tanke på bilder som fremhever tynnhet osv. Det er et annet ansvar når hun retter seg direkte til ungdom med problemer. Håper hun tar det. 

Edit: Litt dumt å legge ut FB-post med at hun holder boka i en unaturlig vinkel så den skal se tynnest mulig ut. Håper hun klarer å tenke på andre enn seg selv nå. 

Endret av Sarah93
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (1 time siden):

Ja, er visst enig, det var greit å nevne Øyen i saken om matsvinn! Nå kommer Senneset med bok for ungdom, Ordbok om overlevelse.

Hun skriver: 

Jeg forteller ting jeg aldri har fortalt andre enn fagfolk, ting jeg skammer meg over, ting vi måtte snakke med advokat om – og om fine ting.
Det koster. Og jeg gruer meg.
Men hvis bare ÉN eneste ungdom finner det mulig å vente bare én endte dag, så kanskje en uke eller til og med en måned med å velge drastiske, i aller verste fall irreversible løsninger for problemene sine, og heller velger å snakke med noen, er faen ALT verdt det.

Jeg har tro på prosjektet! Absolutt ingen grunn til å dømme boka før den er ute. Men jeg håper hun nå bli ekstra bevisst på at hun retter seg mot ungdom som har henne som forbilde, med tanke på bilder som fremhever tynnhet osv. Det er et annet ansvar når hun retter seg direkte til ungdom med problemer. Håper hun tar det. 

Edit: Litt dumt å legge ut FB-post med at hun holder boka i en unaturlig vinkel så den skal se tynnest mulig ut. Håper hun klarer å tenke på andre enn seg selv nå. 

Helt ærlig tror jeg ikke hun har mer å gi enn andre. Håper ungdommer gjennomskuer den forretningsmessige skamløsheten hos Senneset og heller støtter seg til stabile, gode rollemodeller som feks Helsesista eller noen andre.

Det siste de trenger er folk som selv falmer i blinde og gnager på den samme historien sin langt inn i voksenalder. Et journalistisk lavmålsprosjekt som hun har en tendens å vri om sannheten på. Hvor troverdig er det, liksom?

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (5 timer siden):

Helt ærlig tror jeg ikke hun har mer å gi enn andre. Håper ungdommer gjennomskuer den forretningsmessige skamløsheten hos Senneset og heller støtter seg til stabile, gode rollemodeller som feks Helsesista eller noen andre.

Det siste de trenger er folk som selv falmer i blinde og gnager på den samme historien sin langt inn i voksenalder. Et journalistisk lavmålsprosjekt som hun har en tendens å vri om sannheten på. Hvor troverdig er det, liksom?

Jeg er spent på hvor mye hun egentlig har fortalt før…og hvis det er så ille ting, de har hatt kontakt med advokat, har det noe i en «selvhjelpsbok» for ungdom å gjøre? Jeg er veldig skeptisk til dette prosjektet, særlig mtp hvor prega hun har vært av sykdommen siste 2-3 åra, og hvor kritiske forlag m.m egentlig har vært eller om det bare er fokus på salg og PR i beste Aftenposten-stil. Er det med bilder av henne fra 2009-2011 («den tynneste perioden) tror jeg det klikker for meg

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, enda en bok? Det finnes visst ingen grenser for hvordan denne sterke historien kan melkes. Håper vi får en bokanmeldelse av den smarte og skarpe Katrine Krøger. Hun var vel den eneste som skrev en ikke blind hyllest av Anorektisk. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (7 timer siden):

Jeg er spent på hvor mye hun egentlig har fortalt før…og hvis det er så ille ting, de har hatt kontakt med advokat, har det noe i en «selvhjelpsbok» for ungdom å gjøre? Jeg er veldig skeptisk til dette prosjektet, særlig mtp hvor prega hun har vært av sykdommen siste 2-3 åra, og hvor kritiske forlag m.m egentlig har vært eller om det bare er fokus på salg og PR i beste Aftenposten-stil. Er det med bilder av henne fra 2009-2011 («den tynneste perioden) tror jeg det klikker for meg

Ja, er skeptisk. Hva er vinklingen og målgruppen? Alle ungdommer? I så fall, hvordan er hun den rette til å skrive den? Eller spesifikt for ungdom som sliter med mat og kropp? I så fall, hun er i alle fall ikke den rette til å skrive den😬

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pantoten skrev (1 time siden):

Ja, er skeptisk. Hva er vinklingen og målgruppen? Alle ungdommer? I så fall, hvordan er hun den rette til å skrive den? Eller spesifikt for ungdom som sliter med mat og kropp? I så fall, hun er i alle fall ikke den rette til å skrive den😬

Her er beskrivelsen. Må si jeg er skeptisk. Men hun får jo få en sjanse da…

33A24F7B-0281-4C49-A006-B7035FC60858.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (9 timer siden):

Neh….

Leste nettopp at 1 av 3 ungdommer står i fare for å utvikle spiseforstyrrelser, så et visst publikum har sikkert ei sånn bok?

🤷‍♀️

Men tja. Ville jeg kjøpt ei bok fra Ingeborg Senneset til en ungdom om tematikken? Mja….Usikker. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (1 time siden):

Neh….

Leste nettopp at 1 av 3 ungdommer står i fare for å utvikle spiseforstyrrelser, så et visst publikum har sikkert ei sånn bok?

🤷‍♀️

Men tja. Ville jeg kjøpt ei bok fra Ingeborg Senneset til en ungdom om tematikken? Mja….Usikker. 

Står man i fare for å utvikle en sf som ungdom er IS neppe det beste «forbildet»…Men lar meg gjerne bli overraska. Bare kjenner jeg er veldig skeptisk,også etter å ha lest omtalen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun krenket igjen! Stakkars Ingeborg, tenker hun mistet nattesøvnen.

De spiller på lav fettprosent, brune kropper, sixpacker og pupper. Det er billige, utdaterte og strengt tatt ganske pinlige grep i 2022, sier samfunnsdebattant Ingeborg Senneset (til høyre) om markedsføringen av den alkoholholdige drinken Skinny Bitch

https://www.nettavisen.no/nyheter/reagerer-pa-alkoholmarkedsforing-mot-unge-jenter-billige-utdaterte-og-ganske-pinlige-grep/s/5-95-599621

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (1 time siden):

De spiller på lav fettprosent, brune kropper, sixpacker og pupper. Det er billige, utdaterte og strengt tatt ganske pinlige grep i 2022, sier samfunnsdebattant Ingeborg Senneset (til høyre) om markedsføringen av den alkoholholdige drinken Skinny Bitch

https://www.nettavisen.no/nyheter/reagerer-pa-alkoholmarkedsforing-mot-unge-jenter-billige-utdaterte-og-ganske-pinlige-grep/s/5-95-599621

Syns ikke hun skal snakke om at andre selger seg, eller at de spiller på lav fettprosent.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (1 time siden):

Syns ikke hun skal snakke om at andre selger seg, eller at de spiller på lav fettprosent.

Det er helt sikkert, hun lever jo på/av sin sykdom.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (2 timer siden):

Her er jeg helt enig med Ingeborg. Den type markedsføring bør vi være ferdige med. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun minner litt om CBE i den forstand at hun gir hevder å ville motivere og hjelpe andre, men det føles som om fokuset alltid er på henne selv og aldri på mottakeren og mottakerens behov. Generelt en overdreven tro på seg selv som «produkt» uten å tilføre noe mer. 

For all del, Ingeborg Senneset er en oppegående person men hun kunne med fordel flyttet fokus bort fra seg selv og sin egen sykdom. Sååå interessant er ikke hennes historie for alle andre, og det spørs også om det er så sunt for henne selv i lengden.

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh wow, "nå er boka i trykken". Lurer på logikken bak bildene her. "den beste måten å promotere en selvhjelpsbok på"? Blir helt matt. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (13 timer siden):

Det ironiske er at hun gir drikken gratis ekstra markedsføring. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ramona1970
Sannhetsøkende skrev (18 timer siden):

Tenkte akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (7 timer siden):

Tenkte akkurat det samme.

Det er bare det at det kun er hun som skal ha oppmerksomhet og da må hun snakke ned alle andre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (1 time siden):

Oi, klar tale fra kjent fb-debattant. Vi får se hva som skjer nå.

Screenshot_20220812-120902_Facebook.jpg

Å dæven 🙈😂Den satt. Herregud. Teller ned til skjermdump i Ig-story med forsvar og «ikke beskylde andre/kommentere på andres kropper» eller noe i den gata

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...