Gå til innhold

Mann jomfru til 20 og intens skamfølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 nå forresten. Men jeg hadde ikke sex før jeg fylte 20. Fortsatt kan jeg kjenne på følelser av skam og utenforskap knyttet til dette.

Et par ting gjorde at det tok så lang tid.

Først, jeg hadde kristne foreldre og sex ble alltid tatt opp som en big deal. Nr to, jeg hadde en veldig tøff periode da jeg var 18-20 og var generelt awkward og deppa i denne perioden. Kanskje utløst av mitt dårlige forhold til pappa og en slags identitetskrise. Jeg unngikk jenter og unngikk muligheter.

Ingen tror meg nå jeg sier det, siden jeg alltid var ansett som "han kjekke" på ungdomsskolen og videregående. Jeg hadde muligheter, men jeg vek unna. Intimiteten og følelsen av å måtte prestere var for stor. I tillegg trodde jeg at det var forventet at jeg hadde erfaring.

Da jeg nærmet med 19 ble jeg desperat mens jeg satt i mitt lille glasshus. Ikke før et par uker etter 20årsdagen, ble flasken "åpnet" første gang. Tilogmed den gangen måtte jenta dra meg inn på rommet. Følelsen av preget av lettelse, men samtidig hadde jeg brennmerket meg selv med at jeg var unormal og annerledes.

ALtså, jeg hadde ingen grunn til å være redd for sex. Men det bygget seg opp et utrolig press i hodet mitt. FORTSATT er det vanskelig å si dette til folk. Det gir meg en følelse av intens skam. Hvorfor må det være så vanskelig? Hvorfor skal jeg tenke på dette ennå? Er ikke dette langt over streken?

 

 

 

Anonymkode: ecdac...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Det er jo ikke seint engang. Virkelig ikke noe å tenke på. Jeg kjenner knapt noen kristne, sex har aldri vært en big deal, og jeg var godt opp i 20-åra likevel. Null press hverken den ene eller andre veien, så det ble som jeg hadde lyst til isteden.

Anonymkode: e4404...13b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke si det til noen, veldig mange menn lyver om seksuell debut og antall sexpartnere. Det er uansett ikke sett ned på på samme måte når du er kjekk og kunne hatt sex om du ville

Anonymkode: 1530b...1e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 28 nå forresten. Men jeg hadde ikke sex før jeg fylte 20. Fortsatt kan jeg kjenne på følelser av skam og utenforskap knyttet til dette.

Et par ting gjorde at det tok så lang tid.

Først, jeg hadde kristne foreldre og sex ble alltid tatt opp som en big deal. Nr to, jeg hadde en veldig tøff periode da jeg var 18-20 og var generelt awkward og deppa i denne perioden. Kanskje utløst av mitt dårlige forhold til pappa og en slags identitetskrise. Jeg unngikk jenter og unngikk muligheter.

Ingen tror meg nå jeg sier det, siden jeg alltid var ansett som "han kjekke" på ungdomsskolen og videregående. Jeg hadde muligheter, men jeg vek unna. Intimiteten og følelsen av å måtte prestere var for stor. I tillegg trodde jeg at det var forventet at jeg hadde erfaring.

Da jeg nærmet med 19 ble jeg desperat mens jeg satt i mitt lille glasshus. Ikke før et par uker etter 20årsdagen, ble flasken "åpnet" første gang. Tilogmed den gangen måtte jenta dra meg inn på rommet. Følelsen av preget av lettelse, men samtidig hadde jeg brennmerket meg selv med at jeg var unormal og annerledes.

ALtså, jeg hadde ingen grunn til å være redd for sex. Men det bygget seg opp et utrolig press i hodet mitt. FORTSATT er det vanskelig å si dette til folk. Det gir meg en følelse av intens skam. Hvorfor må det være så vanskelig? Hvorfor skal jeg tenke på dette ennå? Er ikke dette langt over streken?

 

 

 

Anonymkode: ecdac...453

Du trenger absolutt ikke føle på skam. Jeg vil heller ha sex med en fyr som ikke har ligget med så mange enn en rundbrenner så jeg synes det er positivt :) 

Anonymkode: b4df3...479

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første virker det som du har fått en negativ påvirkning hjemmefra ang sex. Dersom det plager deg kan du f eks ta kontakt med lege/psykolog/sexolog for å snakke om det. 

For det andre, er det et behov at andre får vite det? Det er vel ingen i din omgangskrets som er i en need-to-know situasjon? 

For det tredje, det er helt vanlig å debutere i 20-års alderen. Fullstendig normalt. I så måte har du ingen verdens ting å bekymre deg for. 

Presset du kjenner kommer fra deg selv, det er innprentet i deg over tid og det er det du må arbeide med. Jeg tror på mange måter du trenger å gjøre litt opprør mot konvensjoner du har vokst opp med (og nå snakker jeg også av egen erfaring). 

Anonymkode: 06977...621

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det å skamme seg, blir debutalderen din lavere av det?

Jeg var 22 for det passet meg ikke før det.

(K 41)

Anonymkode: c0b74...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 28 nå forresten. Men jeg hadde ikke sex før jeg fylte 20. Fortsatt kan jeg kjenne på følelser av skam og utenforskap knyttet til dette.

Et par ting gjorde at det tok så lang tid.

Først, jeg hadde kristne foreldre og sex ble alltid tatt opp som en big deal. Nr to, jeg hadde en veldig tøff periode da jeg var 18-20 og var generelt awkward og deppa i denne perioden. Kanskje utløst av mitt dårlige forhold til pappa og en slags identitetskrise. Jeg unngikk jenter og unngikk muligheter.

Ingen tror meg nå jeg sier det, siden jeg alltid var ansett som "han kjekke" på ungdomsskolen og videregående. Jeg hadde muligheter, men jeg vek unna. Intimiteten og følelsen av å måtte prestere var for stor. I tillegg trodde jeg at det var forventet at jeg hadde erfaring.

Da jeg nærmet med 19 ble jeg desperat mens jeg satt i mitt lille glasshus. Ikke før et par uker etter 20årsdagen, ble flasken "åpnet" første gang. Tilogmed den gangen måtte jenta dra meg inn på rommet. Følelsen av preget av lettelse, men samtidig hadde jeg brennmerket meg selv med at jeg var unormal og annerledes.

ALtså, jeg hadde ingen grunn til å være redd for sex. Men det bygget seg opp et utrolig press i hodet mitt. FORTSATT er det vanskelig å si dette til folk. Det gir meg en følelse av intens skam. Hvorfor må det være så vanskelig? Hvorfor skal jeg tenke på dette ennå? Er ikke dette langt over streken?

 

 

 

Anonymkode: ecdac...453

Jeg skulle ønske at flere kunne dele historier om bår de debuterte. Eller jeg skumme ønske at flere som debuterte «seint» kunne dele sine historier. 20 år er ikke kjempe seint. For menn er gjennomsnittsdebutalder 17.9år. 

Teknisk sett var jeg enda seinere ute, jeg debuterte når jeg var nesten 23 år gammel, for gjennomsnittsdebutalder for kvinner er 16.7 år.

Men jeg stresset ikke med det.

Det er alt for stort press på alt rundt sex. Jeg har hatt sex med teknisk sett 3 menn, men regner kun 2 av dem sån helt, da han ene var det ingen penetrering, så for meg så ble det ikke «skikkelig» (bare for å presisere sex er veldig mye, sex betyr ikke alltid penetrering, men akkurat for meg er det en del av hva jeg regner som «sex»). Men ja kun 3 stk om jeg regner alle. Dette er i løpet av 6 år.

Jeg har aldri sett på sex som noe man MÅ ha. Jeg har sex de gangene jeg føler det er riktig, og det har ikke vært for mange av de situasjonene.

Den eneste som kan endre ditt forhold til sex er deg. Sex skal ikke være stress. Sex skal være godt og kjekt. 

Anonymkode: e71fb...046

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første har du hatt et helt urealistisk bilde av å være den eneste i verden som var jomfru. Jeg kjenner knapt noen som fikk seg noe før den tid. For det andre; hvorfor er det et samtaletema?  Jeg var jomfru til 27, attraktiv nok, men null selvtillit.  Det var aldri et samtaleemne da, og jeg har aldri diskutert det med venner eller sexpartnere etterpå heller. 

Hvis det fortsetter sånn, bør du tenke på terapi.  Kanskje du har noen hangups på flere ting her i livet,som begrenser deg? 

Anonymkode: e21a2...3c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet har dere sex på hjernen ?  Hvis man ikke har andre problemer enn å ikke ha fått sex så har man lite problemer i livet. Selv er jeg gammel jomfru dame men depper ikke av den grunn.

Anonymkode: 14e19...c40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og var 20, to mnd fra 21, da jeg debuterte seksuelt. Har alltid vært litt sjenert og ikke så glad i intimitet, og trakk meg unna et par muligheter tidligere. Det er helt normalt å ha passert 20 før man har sex. Når man er i tenårene virker det kjempeviktig, men regner med at du nå som voksen ikke får spørsmål fra venner og bekjente om når du debuterte seksuelt? Det er rett og slett ikke viktig for voksne mennesker. Det virker som om du har hengt deg opp i at dette liksom er så flaut, husk at det er din følelse, ikke alle andres. Kan garantere deg at de fleste du kjenner driter i hvor gammel du var da du hadde sex første gang.

Anonymkode: 43af4...ada

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske du visste hvor mange som lyver på dette i forhold til alder, antall og erfaring. Fordi de vil passe inn i det de tror er normalt. Men det som er normalt er jo usikkerhet og mangel på erfaring. I yngre alder lyver de seg oppover og i eldre alder lyver de seg nedover for da vil man være anstendig. Og at 20 virkelig ikke er gammelt. Selv om du er i en alder hvor man deler altfor masse informasjon om seg selv og andre, så skylder du aldri andre informasjon av så privat karakter. Overrasket over at noen gidder å spørre om det i en alder av 28.  Men er det en ting du skal lese om så er det hva skam er og funksjonen skam har for det er en av de mest unyttige følelsene som finnes og brukt til å undertrykke og du har INGEN grunn til å føle skam. Snu det. Vær stolt over at du lot deg selv være trygg i det selv før du involverte deg i et annet menneske. 

Anonymkode: a9ca9...298

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke sier det til noen så skal det godt å gjøres å gjennomskue deg. Kvinner liker ikke uerfarne menn, men du har i det minste kommet deg over knieka og kan late som om du har mye erfaring. Til slutt vil du få det også, så slipper du å fake.

Anonymkode: 60667...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.

Tusen takk for så mange fine tilbakemeldinger. Jeg setter pris på at dere hjelper meg litt her. Vanligvis tenker jeg at skamfølelse over noe slikt ikke burde være nødvendig. Men følelsen av skam er der likefullt, eller kommer innom meg fortsatt. Og da har jeg behov for å ytre det et sted, og det stedet ble her. Det er liksom så stakkarslig å snakke om slikt, på en generell basis.

Venner kan gjøre store øyne når de finner det ut. Mye har vel med å gjøre med den personaen jeg har. Jeg er liksom en tøffing da. Men så viser det seg at jeg er en følsom liten guttebass i en mannekropp:p

Anonymkode: ecdac...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det var lurt av deg å vente til du var klar. Mange som gjorde det tidlig angrer jo etterpå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Du har ingen grunn til å føle skam. Bedre å være jomfru til du er 20 enn å leve med skam og skulle ønske du fikk vente til du møtte ei du virkelig ville ha sex med. Du har ingen dårlige minner og ingen knull du angrer på og ingen grunn til å bli kalt løs av folk. Så vær heller stolt enn å angre. 20 år er jo ingen alder. Nettopp blitt voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at å være jomfru til man er 20 som mann var helt normalt. Tror det er vanligere enn du tror :) 

Anonymkode: 77d9e...852

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Starten av 20-årene er ikke så sent at det er rart. Hvis man passerer 30 og fortsatt er jomfru, så må jeg si jeg syns det er litt rart. Jeg kjenner mange som jeg antar debuterte i alderen 20-23. Med antar mener jeg at ingen av dem var typene til ONS, og de hadde aldri holdt på med noen før det.

Anonymkode: fa18a...c8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 20 selv, og kjenner mange menn på 30+ som fortsatt er jomfru. Synes ikke det skal være noe å skamme seg over.

Anonymkode: 73173...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt som når ei på 60 kg snakker om hvor feit hun er.

 

Anonymkode: 36d90...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...