Gå til innhold

Koronna-vaksine


Lawyam

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

De fleste som får covid-19, dør ikke av den sykdommen, men får milde symptomer kun. Vanlig influensa tar enda flere liv til daglig, enn korona.

Anonymkode: f5d04...b61

Så godt som ingen som fikk svineinfluensavaksine fikk noen som helst problemer fra den. Den eneste grunnen til at det tilsynelatende er flere som dør av influensa er at de tallene er beregnet i stedet for å telle døde, og vi har sterke restriksjoner for å hindre smitte av korona.

Anonymkode: 69461...5ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel rimelig klar konsensus om at 18 måneder på å utvikle vaksine for korona ville vært svært hurtig.

Anonymkode: bd8bc...f50

Nei, det er bare et anslag for hvor lang tid det vanligvis tar for ukjente sykdommer. Resultatet er ikke nødvendigvis det samme når hele verdens forskningsmiljø deltar for å løse det, man har millioner av mennesker i smittefulle miljøer den kan testes på, og hele verden er villig til å betale nærmest hva som helst for å få den.

8-10 år er jo vanlig utviklingstid. 18 måneder er voldsomt raskt.

Anonymkode: bd8bc...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

8-10 år er jo vanlig utviklingstid. 18 måneder er voldsomt raskt.

Anonymkode: bd8bc...f50

Fortell det til professoren fra Oxford.

Anonymkode: 69461...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom denne vaksinen faktisk vil fungere og bli tilgjengelig i Norge ila høsten, så vil nok det meste åpne opp igjen. Så da kan dere som ikke vil ta vaksinen velge mellom å enten isolere dere eller å bli smittet. Det blir antakeligvis opp til dere selv :) Jeg blir å ta den, slik jeg har tatt alle andre vaksiner jeg er blitt anbefalt å ta oppigjennom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Nasken skrev:

Dersom denne vaksinen faktisk vil fungere og bli tilgjengelig i Norge ila høsten, så vil nok det meste åpne opp igjen. Så da kan dere som ikke vil ta vaksinen velge mellom å enten isolere dere eller å bli smittet. Det blir antakeligvis opp til dere selv :) Jeg blir å ta den, slik jeg har tatt alle andre vaksiner jeg er blitt anbefalt å ta oppigjennom. 

Jeg velger å bli smittet 

Anonymkode: 07e79...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å bli smittet 

Anonymkode: 07e79...5fb

Det er jo ditt valg og du står fritt til å velge! Får bare ikke håpe du smitter noen andre da, som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen. Du vet, sånn det er med meslinger for eksempel. 
 

Og så regner jeg med at dersom du havner på sykehus, så takker du nei til for eksempel remdesivir, siden det er et nytt legemiddel som nok har bivirkninger det også? Satse på væske, smertestillende, oksygen og antibiotika hvis du havner i respirator? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://forskning.no/vaksiner-sykdommer/ny-studie-svineinfluensavaksine-ga-okt-risiko-for-narkolepsi/357799

 

https://sykepleien.no/2014/06/fikk-me-av-vaksine-far-erstatning

 

Jeg tok ikke noe svineinfluensa-vaksine, hvorfor ble ikke jeg syk når svineinfluensa herjet? Nå er svineinfluensa over..

Ta gjerne korona-vaksinen og risiker å bli syk og ikke kan jobbe mer. Du påfører og pårørende og helsepersonell ekstra arbeid da du nok sikkert vil trenge hjelp dersom du blir syk.

 

Anonymkode: f5d04...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Nasken said:

Dersom denne vaksinen faktisk vil fungere og bli tilgjengelig i Norge ila høsten, så vil nok det meste åpne opp igjen. Så da kan dere som ikke vil ta vaksinen velge mellom å enten isolere dere eller å bli smittet. Det blir antakeligvis opp til dere selv :) Jeg blir å ta den, slik jeg har tatt alle andre vaksiner jeg er blitt anbefalt å ta oppigjennom. 

Rart jeg ikke fikk svineinfluensa selv om jeg ikke vaksinerte meg med svineinfluensa vaksinen 🙄

Anonymkode: f5d04...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://forskning.no/vaksiner-sykdommer/ny-studie-svineinfluensavaksine-ga-okt-risiko-for-narkolepsi/357799

 

https://sykepleien.no/2014/06/fikk-me-av-vaksine-far-erstatning

 

Jeg tok ikke noe svineinfluensa-vaksine, hvorfor ble ikke jeg syk når svineinfluensa herjet? Nå er svineinfluensa over..

Ta gjerne korona-vaksinen og risiker å bli syk og ikke kan jobbe mer. Du påfører og pårørende og helsepersonell ekstra arbeid da du nok sikkert vil trenge hjelp dersom du blir syk.

 

Anonymkode: f5d04...b61

Risikoen vil være større ved å satse på fullverdig sars-cov2 infeksjon enn det vil være for vaksine.

Anonymkode: 4b7c8...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logiske argumenter der. Så da regner dere med å ikke få korona da, siden dere ikke fikk svineinfluensa? Dere vet at korona er mye mer smittsom, eller? 

Alle legemidler kan gi bivirkninger. Noen bivirkninger er vanlige, andre sjeldne. Selv Paracet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://forskning.no/vaksiner-sykdommer/ny-studie-svineinfluensavaksine-ga-okt-risiko-for-narkolepsi/357799

 

https://sykepleien.no/2014/06/fikk-me-av-vaksine-far-erstatning

 

Jeg tok ikke noe svineinfluensa-vaksine, hvorfor ble ikke jeg syk når svineinfluensa herjet? Nå er svineinfluensa over..

Ta gjerne korona-vaksinen og risiker å bli syk og ikke kan jobbe mer. Du påfører og pårørende og helsepersonell ekstra arbeid da du nok sikkert vil trenge hjelp dersom du blir syk.

 

Anonymkode: f5d04...b61

Har du lest den første artikkelen du lenker til grundig, eller bare skumlest for å finne noe som passer ditt argument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man greier å utvikle vaksiner mot det meste, så lenge villigheten til å bruke penger på det er der.

Anonymkode: 4b7c8...788

Det er også en risiko (eller egentlig 100% sikkert) at det er mange selskaper som kommer med hypede utsagn om effekt, tvilsom tolkning av data, og rett ut løgner om effekter bare for å få masse både offentlige penger, og penger fra private investor.

Det er en virkelig vanskelig balansegang å velge ut hvem som skal få hvor mye finansiering i slike spørsmål. Hvor finansiering av feil selskaper altså vil være veldig ødeleggende både økonomisk, og i forhold til fremgangen i utviklingen av en eventuell vaksine.

Og vi vet f.eks at det er størst sannsynlighet for at det er private selskaper som vil kunne utvikle en fungerende vaksine. Men samtidig vet vi også at det er disse som har størst incentiv til å "jukse" seg til finansiering.

Anonymkode: e8953...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://forskning.no/vaksiner-sykdommer/ny-studie-svineinfluensavaksine-ga-okt-risiko-for-narkolepsi/357799

 

https://sykepleien.no/2014/06/fikk-me-av-vaksine-far-erstatning

 

Jeg tok ikke noe svineinfluensa-vaksine, hvorfor ble ikke jeg syk når svineinfluensa herjet? Nå er svineinfluensa over..

Ta gjerne korona-vaksinen og risiker å bli syk og ikke kan jobbe mer. Du påfører og pårørende og helsepersonell ekstra arbeid da du nok sikkert vil trenge hjelp dersom du blir syk.

 

Anonymkode: f5d04...b61

Teit; la de nå finne vaksinen, så kan vi bedømme den etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke du skjønner konsekvensene av det som står her. Ca 7,5 personer av 100 000 vil få narkolepsi som følge av vaksinen. Til sammenlikning anslås det at 0,2% eller 200 av 100 000 personer i 20-årsalderen vil dø hvis de får Covid-19. For eldre personer er faren mye høyere. I tillegg vet vi ingenting om hvilke langtidsplager sykdommen kan gi.

Anonymkode: 69461...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det skal være mellom 2,5 - 5 av 100 000 personer som får narkolepsi som følge av faksinen.

Anonymkode: 69461...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...