Gå til innhold

Koronna-vaksine


Lawyam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp. Har sagt dette hele tiden. Bare vas med 18 mid+

Anonymkode: c58fe...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lawyam skrev:

Kan være klar i høst, skrives det nå. Starter testing om etpar uker.

Det var gode nyheter

Men jeg venter litt med å ta den for å se om noen utvikler bivirkninger. Tenker at en raskt utviklet vaksine kan ha bivirkninger som ikke har blitt fanget opp i den raske testingen. Vanligvis tar det jo 5 til 15 år å utvikle en god vaksine:

https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/vaccines

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det var gode nyheter

Men jeg venter litt med å ta den for å se om noen utvikler bivirkninger. Tenker at en raskt utviklet vaksine kan ha bivirkninger som ikke har blitt fanget opp i den raske testingen. Vanligvis tar det jo 5 til 15 år å utvikle en god vaksine:

https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/vaccines

Det kan selvsagt gjøres mye fortere. Mye av genetikken i viruset er kjent fra tidligere virus.

Anonymkode: c58fe...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Har sagt dette hele tiden. Bare vas med 18 mid+

Anonymkode: c58fe...403

Det stemmer ikke. Det tar så lang tid å forsikre seg om at en vaksine er trygg. Tviler sterkt på at de får ta i bruk vaksinen i september.

Anonymkode: d21ab...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Det tar så lang tid å forsikre seg om at en vaksine er trygg. Tviler sterkt på at de får ta i bruk vaksinen i september.

Anonymkode: d21ab...5c7

Jeg skal love deg at de sier ok! Ingen kan vente 5-10 år slik det er nå. 

Anonymkode: 1d272...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal love deg at de sier ok! Ingen kan vente 5-10 år slik det er nå. 

Anonymkode: 1d272...ae4

Nei, se på influensavaksinen

Anonymkode: 8df19...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal love deg at de sier ok! Ingen kan vente 5-10 år slik det er nå. 

Anonymkode: 1d272...ae4

Hvis du tror 18 måneder er mellom 5-10 år finnes det gratis mattehjelp diverse steder på nettet. Må bruke googe da, hvis du vet hva det er da...

Anonymkode: d21ab...5c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage selve vaksinen tar ikke så lang tid. Det er uttestingen, for å se om den virker og er trygg, som tar lang tid.

Det vil alltid være firmaer som later som om de har noe revolusjonerende like rundt hjørnet, om det er kreftmedisin eller koronavaksine. Som alltid gjelder "the proof of the pudding is in the eating". Jeg avventer et resultat.

Anonymkode: 0e2ae...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vaksinen i beste fall er klar i høst betyr at den da er klar for perioden med testing.

Det betyr ikke at den er klar for bruk i befolkningen.

Anonymkode: d7a7b...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At vaksinen i beste fall er klar i høst betyr at den da er klar for perioden med testing.

Det betyr ikke at den er klar for bruk i befolkningen.

Anonymkode: d7a7b...fd0

Nei, den skal begynne og testes allerede de 2 neste ukene står det, og kan være klar til bruk i september.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tutte skrev:

Nei, den skal begynne og testes allerede de 2 neste ukene står det, og kan være klar til bruk i september.

Men vi vet dette ikke er sant, fordi du har ikke testet en vaksine tilstrekklig innen september. Artikkelen er misvisende, tilsiktet eller ikke.

Anonymkode: d21ab...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan selvsagt gjøres mye fortere. Mye av genetikken i viruset er kjent fra tidligere virus.

Anonymkode: c58fe...403

Hjelper ikke at genetikken er kjent. Det som tar tid er testing av effekt og bivirkninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar aldri vaksiner utenom de gamle.

Har en venninne som fikk narkolepsi av svineinfluensavaksinen.

Så aldri ta denne om den noen gang kommer.

Lær dere det, vaksiner er ikke løsningen. Man må fjerne grunnen til viruset.

Anonymkode: 60538...8fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar aldri vaksiner utenom de gamle.

Har en venninne som fikk narkolepsi av svineinfluensavaksinen.

Så aldri ta denne om den noen gang kommer.

Lær dere det, vaksiner er ikke løsningen. Man må fjerne grunnen til viruset.

Anonymkode: 60538...8fb

Selvfølgelig er en vaksine en løsning. Det er så mye du kan ta forgitt grunnet vaksiner, men noen er vel nødt til å se eksempler på folk da av infeksjoner helt ukjent for dem for å forstå hvor revolusjonerende vaskiner er. Synd dere skal få lov å gå rundt å spre misinformasjonen deres potensielt helt uforsvart.

Anonymkode: d21ab...5c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok jo bare et par uker å lage vaksinen, så sånn sett var den klar i mars. Så spørs det bare hvor mye testing man vil ha før man begynner å massevaksinere

Anonymkode: bd8bc...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man får tilbud om vaksine i løpet av høsten, er det klart jeg vil ta den. Poenget med vaksine er jo å skape flokkimmunitet, slik at de i utsatte grupper/de som ikke kan ta vaksinen av medisinske grunner også skal være beskyttet. Jeg stoler faktisk nok på forskning til at jeg vil la meg vaksinere. Slik jeg har forstått det, etter å ha lest endel om covidvaksine, er at det ikke er bivirkninger de er ute etter å teste nødvendigvis, fordi denne typen vaksine anses som relativt trygg. De trenger tid for å finne rett dose, undersøke effektiviteten o.l. 

Så får heller dere andre leve i isolasjon frem til alternative vaksiner er utprøvd nok til at dere tør ta den. Men da forventer jeg at alt av permisjonsutbetalinger o.l utgår, slik at dere får ta dere ulønnet permisjon den tiden dere velger å holde dere hjemme.

Jeg nekter å leve sånn her, uten mulighet til å ha nærkontakt med foreldrene mine eller vennene mine dersom jeg får et alternativ! Dessuten vil det gjøre slik at økonomien vår kanskje ikke helt blir rævkjørt for å si det rett ut. Jeg vil bidra. 

Jeg krysser alt jeg har for at dette fungerer, i såfall vil det være påskens største påskeegg for min del 😄 

Endret av Nasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...