Gå til innhold

Rådebank - ekkelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, så nå har jeg sett hele serien Rådebank. Jeg har lest litt kmt på face og i forumene her og alle mener GT er kjekk og blablabla. Vekk fra det: 

Synes dere ikke hele oppførselen hans er skikkelig ekkel? Manipulerende og utspekulert og lat og sånt? Kan være det bare er min egne dårlige erfaring med en eks som kunne vært GT's tvilling, men likevel? Spoiler: Stalke utenfor vinduet? Ta eksen med for å flørte med ei annen ei, kline med ei og lyve om det til eksen, med vilje snakke om å "ta avstand" og "være venner" for å heller snike seg innpå henne, for så å kalle henne luremus når hun setter grenser, samt følge etter henne til en annen by til og med?? Og alle de meldingene og telefonene, og at han ødelegger for jobben sin fordi han ikke klarer å ha pikken i buksa? Jeg klarer ikke se på han i denne serien og tenke "åååh, han var kjekk! Bra serie om psykisk helse blant rånere🥰" når han (karakteren) er sånn.

 

Flere som er enige med meg? 

Anonymkode: be4cc...7bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også sett hele sesongen og synes selvfølgelig han oppfører seg drittsekk mye av tiden. Sånne typer vil man alltids finne irl også. Her får man jo også noe av forklaringen på hvorfor han er som han er; fraværende foreldre og totalt ute av stand til å si hva han egentlig føler. 

Synes serien var underholdende og til tider rørende. Fikk litt SKAM-light vibber. Kommer til å se neste sesong også hvis de lager den.

Anonymkode: d6840...5a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr ordet Rådebank?

Anonymkode: 87a3b...3c9

Det er egentlig bare motortrøbbel. Nå er ikke jeg noe mester på bil da

 

- TS

Anonymkode: be4cc...7bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også sett hele sesongen og synes selvfølgelig han oppfører seg drittsekk mye av tiden. Sånne typer vil man alltids finne irl også. Her får man jo også noe av forklaringen på hvorfor han er som han er; fraværende foreldre og totalt ute av stand til å si hva han egentlig føler. 

Synes serien var underholdende og til tider rørende. Fikk litt SKAM-light vibber. Kommer til å se neste sesong også hvis de lager den.

Anonymkode: d6840...5a4

Ja, det er klart. Han mangler grensesetting og nærhet, men jeg synes ikke det er en unnskyldning til å presse jenter til det ukomfortable, nesten drepe mennesker, etc. Jeg kjenner flere, inkludert meg selv, som også har hatt hard oppvekst, selv er en del av rånemiljø (eller: jeg har mange venner i, og er med et par ganger i skuddåret), men jeg og de jeg kjenner (heldigvis) hadde aldri vært sånn som GT er for miljøet, byen, etc. Men ja, man kommer dessverre ikke unna sånne! Jeg bare reagerer på at ingen andre snakker om hvor toxic det er, alle bare "åååh men han er kjekk!!" som om det gjør opp for alt dritet han (karakteren) gjør i serien 

Anonymkode: be4cc...7bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke all «forgudingen» av den fyren. Likte han ikke i det hele tatt, ekkel oppførsel og ikke er han kjekk heller i mine øyne. En person jeg hadde holdt meg langt unna!

Anonymkode: 7aee5...a12

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så den sammen med min mann. Jeg har kjent mannen min lenge, lenge før vi ble sammen. Og omtrent alt som skjedde i serien har skjedd med han også. Han var helt på gråten av den serien faktisk. Jeg kan med hånden på hjertet si at min mann er veldig godt menneske. Men han hadde sine utfordringer i ungdomstiden og ung voksen tiden. Jeg synes det er bra at det blir vist på TV hvordan gutter sin mentale psyke kan utarte seg. Gutter blir veldig ofte glemt i dagens samfunn og stor takk til sjefen hans som så han, og var villig til å hjelpe.  Blir spennende å se hva sesong 2 bringer. 

Anonymkode: 9556e...a9c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo skuespilleren vi liker, ikke nødvendigvis karakteren! Karakteren GT er interessant fordi han gjør mye dumt fordi han har blitt mye såret og sviktet oppgjennom. Han behandler ikke alltid andre bra, men er god på bunnen. En kompleks karakter med flere lag. Det var tydelig at han tok bruddet med eksen hardt, og hun ER jo en luremus som ligger med han to ganger etter bruddet. Det ga selvfølgelig forhåpninger om noe mer. Så må vi også huske at han skal spille en gutt på maks 20 år, ikke en voksen mann som bør vite bedre. Det handler jo om en ung mann som skal lære å takle livet og følelsene sine, og på slutten virker det jo som om han har forsonet seg med hvordan det er.

Anonymkode: cf363...dc2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så den sammen med min mann. Jeg har kjent mannen min lenge, lenge før vi ble sammen. Og omtrent alt som skjedde i serien har skjedd med han også. Han var helt på gråten av den serien faktisk. Jeg kan med hånden på hjertet si at min mann er veldig godt menneske. Men han hadde sine utfordringer i ungdomstiden og ung voksen tiden. Jeg synes det er bra at det blir vist på TV hvordan gutter sin mentale psyke kan utarte seg. Gutter blir veldig ofte glemt i dagens samfunn og stor takk til sjefen hans som så han, og var villig til å hjelpe.  Blir spennende å se hva sesong 2 bringer. 

Anonymkode: 9556e...a9c

Har det blitt bekreftet at det kommer en sesong 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kartoffel skrev:

Har det blitt bekreftet at det kommer en sesong 2?

Jeg leste at de mente det skulle bli en sesong to. Men dato er ikke bekreftet ennå. Det jeg også leste var at historien om gt er en sann historie. I den ekte historien for de som kjenner dem skjer det jo en del.  

Anonymkode: 9556e...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at de mente det skulle bli en sesong to. Men dato er ikke bekreftet ennå. Det jeg også leste var at historien om gt er en sann historie. I den ekte historien for de som kjenner dem skjer det jo en del.  

Anonymkode: 9556e...a9c

Den ekte historien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke han er et snev av kjekk rent fysisk, og skada personlighet gjør ikke saken bedre heller. 

Anonymkode: a35f3...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at de mente det skulle bli en sesong to. Men dato er ikke bekreftet ennå. Det jeg også leste var at historien om gt er en sann historie. I den ekte historien for de som kjenner dem skjer det jo en del.  

Anonymkode: 9556e...a9c

Hvor har du lest dette? Denne historien er ikke en sann historie fra stedet den er spilt inn, i hvert fall. Det virker som om den er basert mer på generelle aspekter ved rånemiljøet og gutters følelsesliv. 

Anonymkode: cf363...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror den er ganske enkel satt sammen, så mange gutter i den alderen kan kjenne seg igjen. Foreldre som ikke forstår/tilstedeværende, ett brudd, en jente som resten av gjengen ikke liker. En venninne som er forelsket, gjøre dumme ting på jobb, forsove seg. Ikke være så tøff som man tror gutter er. 

Anonymkode: cb618...dfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at det var to stykk personer som den er «basert» på. Ikke «kjente» i den forstand men for de som vet hvem de to er så er det ganske klart. Mener jeg leste det på en bilside. Men kan ikke garantere da det er mannen som visste meg det. Det er nok ikke 100% men løst basert. 

Anonymkode: 9556e...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at det var to stykk personer som den er «basert» på. Ikke «kjente» i den forstand men for de som vet hvem de to er så er det ganske klart. Mener jeg leste det på en bilside. Men kan ikke garantere da det er mannen som visste meg det. Det er nok ikke 100% men løst basert. 

Anonymkode: 9556e...a9c

Vis gjerne link hvis du kommer over den, for dette er i hvert fall ikke kjent for lokalbefolkningen, så det er ikke sånn at folk kjenner igjen denne historien. 

Anonymkode: cf363...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I flere episoder satt jeg igjen med veldig lite sympati for fyren, egentlig. Samtidig- kjærlighetssorg kan gjøre mye rart med en, og jeg fikk følelsen av å forstå flere gutter fra hjembygda mi ved å se den. 

Satt igjen med litt sympati tilslutt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vis gjerne link hvis du kommer over den, for dette er i hvert fall ikke kjent for lokalbefolkningen, så det er ikke sånn at folk kjenner igjen denne historien. 

Anonymkode: cf363...dc2

Det står i anmeldelsen til Aftenposten at det er «basert på ekte hendelser fra Vestfold og Telemark»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns serien var fin og får frem hvordan kjærlighetssorg virkelig er, er ikke noe glamorisert ved det. Man blir GAL av å ha virklig sorg. Jeg er kvinne og ble ganske lik han når jeg hadde kjærlighetssorg, så for meg var det fint å se den. Selvfølgelig er det ikke normalt å oppføre seg sånn, men det er som sagt sånn man blir da om sorgen intreffer hardt nok. Og jeg syns GT er veldig kjekk 🥰 syns ikke han virker som noe drittsekk, han spiller en fyr med følelser. Sånn som følelser er i det virkelige liv. 

Anonymkode: aa9d6...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...