AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #41 Skrevet 10. april 2020 Ser det er mange "eksperter" her inne på KG som fantaserer om ting man ikke vet ennå. Man vet ikke i hvilken grad man blir immune mot korona. Morsomt å lese at så mange venter på å bli immune. 😂 Anonymkode: 301bb...54a 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #42 Skrevet 10. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser det er mange "eksperter" her inne på KG som fantaserer om ting man ikke vet ennå. Man vet ikke i hvilken grad man blir immune mot korona. Morsomt å lese at så mange venter på å bli immune. 😂 Anonymkode: 301bb...54a Like morsomt som det er å lese om de som planlegger å mure seg inne og la samfunnet ligge nede til det blir "trygt". Anonymkode: 7a215...827 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #43 Skrevet 10. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Like morsomt som det er å lese om de som planlegger å mure seg inne og la samfunnet ligge nede til det blir "trygt". Anonymkode: 7a215...827 "Better safe than sorry" Anonymkode: 301bb...54a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #44 Skrevet 10. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Like morsomt som det er å lese om de som planlegger å mure seg inne og la samfunnet ligge nede til det blir "trygt". Anonymkode: 7a215...827 Jeg bor slik til at jeg kan ikke bli smittet. Jeg slipper også å mure meg inne. Livet går stort sett helt som vanlig. Anonymkode: 6feeb...d63 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #45 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser det er mange "eksperter" her inne på KG som fantaserer om ting man ikke vet ennå. Man vet ikke i hvilken grad man blir immune mot korona. Morsomt å lese at så mange venter på å bli immune. 😂 Anonymkode: 301bb...54a Immun blir man heldigvis, men hvor lenge vet man ikke før om noen år. Er jo slik vaksiner fungerer også, at kroppen danner antistoffer ved at en liten del av evt svekkede virus blir sprøytet inn uten at man blir syk. Her er en artikkel hvor det står litt om Covid19 og immunitet https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/blir-vi-immune-etter-gjennomgatt-covid-19/&ved=2ahUKEwiphOq63NzoAhVxsYsKHW-XBD0QFjABegQIBBAI&usg=AOvVaw2QJ6W8-Nvt-PNx4fdUTP4m Anonymkode: 7e76a...610 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #46 Skrevet 10. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvor lenge folk egentlig skal vente på at det blir ville tilstander her med tusenvis av døde? Nå er vi over seks uker med smitte og det går etter forholdene veldig bra. Litt over hundre døde og tusenvis som har vært smittet og ikke har dødd. Anonymkode: 725da...20b "2 uker til" Anonymkode: 0177f...f9a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #47 Skrevet 10. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: "Better safe than sorry" Anonymkode: 301bb...54a Det hadde jeg også tenkt, hvis dette var ebola eller SARS. Men det er jo ikke det. 99% som får denne sykdommen blir friske igjen etter en lettere (de aller fleste) eller litt tyngre sykdomsperiode, og gjennomsnittsalderen på de døde er 84 år. Jeg ser ikke at det er behov for å stenge ned hele samfunnet for dette, vi blir jo uansett ikke kvitt det på en lang stund. synes myndighetene gjør det helt rette når de forsøker å få smitten til å spre seg kontrollert. Kontrollert, kontrollert, kontrollert. DET er saken her, så vi ikke får en voldsom smittetopp med folk som dør i gangene og totalt kaos i helsevesenet. Men at Kari og Ola og to friske barnehagebarn trenger å mure seg inne i et halvt år... nei, jeg ser ikke den. Anonymkode: 7a215...827 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #48 Skrevet 10. april 2020 Det er nøyaktig slik vi stopper smitten. Noen må dø, ja, men det er uansett ikke til å unngå. Livet er ingen dans på roser. Anonymkode: 74e79...798
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #49 Skrevet 10. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser det er mange "eksperter" her inne på KG som fantaserer om ting man ikke vet ennå. Man vet ikke i hvilken grad man blir immune mot korona. Morsomt å lese at så mange venter på å bli immune. 😂 Anonymkode: 301bb...54a La meg gjette: Du tilhører de som ikke har mistet jobb? Du jobber kanskje i det offentlige og trenger ikke å bekymre deg for økonomien? Kanskje er du sågar en av de som før ØKT lønn som følge av dette også? Du har trolig ingen psykiske problemer som du plutselig ikke får hjelp for lenger, og som gjør at din psykiske helse bare forverrer seg fordi myndighetene har funnet ut at dette ikker så viktig lenger? Jeg tipper du er en av de heldige som ikke rammes veldig hardt av denne krisen, og at det å være hjemme i månedsvis ikke rammer deg spesielt hardt. Jeg registrerer din nedlatende og hoverende holdning, og det er ikke veldig vakkert. Anonymkode: d6c2f...54b 1
Krantz95 Skrevet 10. april 2020 #50 Skrevet 10. april 2020 (endret) 7 timer siden, Outlander skrev: Ja vel- du er smart nok å forstå at grunnet vi har lavere tall er på grunn av de strenge tiltak Norge begynt med 12.mars? Men etter påsken kan vi bare glede oss til smittebølgen kommer i mai og vi kan endelig prøve å ta igjen Sverige. Dette går fint. 2017/18 døde det 1400 av influensa i Norge. Sverige har ca dobbelt så mange mennesker som oss. Man kan da regne med at 2800 døde av influensa i Sverige for to år siden. Hiitil har 793 dødd i Sverige av Corona. Hvor er faren med Corona? Jeg tenker faren er tiltakene fra myndighetene. Heldigvis har de skjønt det og slipper nå opp. Endret 10. april 2020 av Krantz95 1
Yoshi Skrevet 10. april 2020 #51 Skrevet 10. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg også tenkt, hvis dette var ebola eller SARS. Anonymkode: 7a215...827 Dette ER Sars! Sars-cov2. 3
Krantz95 Skrevet 10. april 2020 #52 Skrevet 10. april 2020 (endret) 3 minutter siden, Yoshi skrev: Dette ER Sars! Sars-cov2. Det vi har nå er Sars2 som er ekstremt mye mindre dødelig enn Sars1. Endret 10. april 2020 av Krantz95 2
Yoshi Skrevet 10. april 2020 #53 Skrevet 10. april 2020 Som sagt SARS-Cov2. Mindre dødelighet ja, men også flere ganger så smittsom. 3
Gjest Lawyam Skrevet 10. april 2020 #54 Skrevet 10. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette: Du tilhører de som ikke har mistet jobb? Du jobber kanskje i det offentlige og trenger ikke å bekymre deg for økonomien? Kanskje er du sågar en av de som før ØKT lønn som følge av dette også? Du har trolig ingen psykiske problemer som du plutselig ikke får hjelp for lenger, og som gjør at din psykiske helse bare forverrer seg fordi myndighetene har funnet ut at dette ikker så viktig lenger? Jeg tipper du er en av de heldige som ikke rammes veldig hardt av denne krisen, og at det å være hjemme i månedsvis ikke rammer deg spesielt hardt. Jeg registrerer din nedlatende og hoverende holdning, og det er ikke veldig vakkert. Anonymkode: d6c2f...54b Det er du som viser en nedlatende holdning her. Ikke minst en snever tankegang. Misunnelsen kler deg ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #55 Skrevet 10. april 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Dere som skriver det kan umulig ha noen i familien som er syke eller er i risikogruppen? Jo, men vi har også et litt mer realistisk syn på hvordan et samfunn skal kunne fungere i årene fremover også. I tillegg har vi et syn som tilsier at døden er en naturlig del av livet, og vi ser hvor mange som faktisk dør hele tiden, hver dag (også før denne krisen!). Anonymkode: 3daf5...972 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #56 Skrevet 10. april 2020 Kan dere være så snill å slutte med å prøve å gi folk dårlig samvittighet? Det går ikke an å stoppe dette, vi må gjennom det og bli smitta. Det er ikk et valg vi kan ta Anonymkode: e3493...4e7 3
Gjest Lawyam Skrevet 10. april 2020 #57 Skrevet 10. april 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, men vi har også et litt mer realistisk syn på hvordan et samfunn skal kunne fungere i årene fremover også. I tillegg har vi et syn som tilsier at døden er en naturlig del av livet, og vi ser hvor mange som faktisk dør hele tiden, hver dag (også før denne krisen!). Anonymkode: 3daf5...972 Hva er det du prøver på egentlig? Få folk til å slutte å ta forholdsregler, få oss til å gi faen i våre medmennesker. Samfunn hvor folk driter i om folk dør eller ikke fungerer bedre de da? Syke og eldre har vi ikke bruk for, liksom. Sånn tenkte de i Tyskland under 2. verdenskrig. Endret 10. april 2020 av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #58 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, Lawyam skrev: Det er du som viser en nedlatende holdning her. Ikke minst en snever tankegang. Misunnelsen kler deg ikke. Au, den svei Anonymkode: d6c2f...54b 1
Gjest Lawyam Skrevet 10. april 2020 #59 Skrevet 10. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Au, den svei Anonymkode: d6c2f...54b Tvilrr jeg på, du du rr nok mer opptatt med å svi andre.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #60 Skrevet 10. april 2020 2 timer siden, Lawyam skrev: Det er du som viser en nedlatende holdning her. Ikke minst en snever tankegang. Misunnelsen kler deg ikke. Den du siteerer har jo faktisk et poeng. Folk som har lite å tape på å holde seg hjemme et år eller to er nok de som taler mest for tiltaken vi har nå og ennå strengere tiltak. Hvis man jobber i det offentlige, har god helse (i betydning av at man ikke har tilstander sykdommer man jevnlig trenger å gå til lege/helsevesen for, enten det gjelder fysisk eller psykisk) og kan greie seg med hjemmekontor i prinsippet flere år sitter man trygt i det. Men så har du alle de 400K+ som allerede har mistet jobben eller blitt permittert. Og i månedene som kommer blir det 400K til, og flere med tiden. Det er enkelt å være for et nedstengt Norge så lenge man klarer seg noenlunde greit selv. Når man står i risiko for å miste hus og hjem, er det ikke like enkelt. Og når det gjelder så mange som nå, så er det ikke nok sosialboliger å oppdrive på kort varsel. Det betyr at mange rett og slett vil havne på gata. Anonymkode: 62f5f...325 4
Fremhevede innlegg