Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
42 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg tror det er både mulig og realistisk, og at det for mange til og med bidrar til lykke. 
Hvorfor må man være i et monogamt forhold for å være lykkelige? 

Tja, man kan jo være i et åpent forhold hvor man er ærlig om at man er med flere? 

Anonymkode: 4a2fa...1ea

• Liker 3

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En må heller spørre seg hva som er så galt med dette, all den tid det går strøkent på hjemmebane. Alt er på stell, de har det bra, fyren er snill på alle måter og kona får sex. Barna er happy. Lån og hus blir betalt.

Alt er ok.

Så skal folk ødelegge dette pga at noen har pult. Det er så hinsides fantastisk banal tankegang😂

Men bare å kjøre på.

Anonymkode: 600be...959

Det største problemet med utroskap er løgnene og bedraget, det er det som gjør den bedratte parten føler seg sveket. Ikke selve pulingen.

• Liker 2
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En nær venn av oss holder på sånn. Kronisk utro og alle unntatt kona hans vet det, selv om hun nok har en mistanke. De liker å fremstå som om alt er idyll og som det perfekte vellykkede par i vennegjengen og på sosiale medier.

Jeg har konfrontert han med dette et par ganger, men for han handler det bare om sex og mener at det ikke har noe med parforholdet å gjøre. Han ser alltid etter muligheten for sex. Han er veldig sjarmerende så det er nok en del som lar seg lure.

Anonymkode: e85d1...7b3

Kona skulle skaffet seg en råsexy elsker selv som overgår mannen i alt. 

• Liker 1
AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En må heller spørre seg hva som er så galt med dette, all den tid det går strøkent på hjemmebane. Alt er på stell, de har det bra, fyren er snill på alle måter og kona får sex. Barna er happy. Lån og hus blir betalt.

Alt er ok.

Så skal folk ødelegge dette pga at noen har pult. Det er så hinsides fantastisk banal tankegang😂

Men bare å kjøre på.

Fyren er ikke mye snill hvis han sier til henne at de har et monogamt forhold, puler på andre bak ryggen hennes og lyver om det. Man har rett til å vite hvilke seksuelle kjeder man har del i. Regner med at han puler kona uten kondom, hun i god tro om at de gjensidig ikke er med andre.

Dette er reint smitteteknisk. I tillegg ville han neppe blitt glad selv om hun hadde sex med andre. Kanskje han tom ville sett på det som tillitsbrudd. 

• Liker 4
AnonymBruker
39 minutter siden, Roci skrev:

Det største problemet med utroskap er løgnene og bedraget, det er det som gjør den bedratte parten føler seg sveket. Ikke selve pulingen.

Det er en grunn til dette. Ved å si det som det er utløses ragnarok. Fordi vi har bestemt at slike ting skal rasere alt.

Istedenfor å bare trekke på skuldreme av det, siden intet som påvirker hverdagen til partneren har skjedd. Det er bare det at en har vært med en annen. 

Vi er programmert til å skape rabalder av dette og slik fortsetter det.

Til ingen verdens nytte, annet enn hyl og gaul.

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til dette. Ved å si det som det er utløses ragnarok. Fordi vi har bestemt at slike ting skal rasere alt.

Istedenfor å bare trekke på skuldreme av det, siden intet som påvirker hverdagen til partneren har skjedd. Det er bare det at en har vært med en annen. 

Vi er programmert til å skape rabalder av dette og slik fortsetter det.

Til ingen verdens nytte, annet enn hyl og gaul.

Intet som påvirker hverdagen. Du har ikke hørt om kjønnssykdommer, graviditet og forelskelse?  

• Liker 1
AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyren er ikke mye snill hvis han sier til henne at de har et monogamt forhold, puler på andre bak ryggen hennes og lyver om det. Man har rett til å vite hvilke seksuelle kjeder man har del i. Regner med at han puler kona uten kondom, hun i god tro om at de gjensidig ikke er med andre.

Dette er reint smitteteknisk. I tillegg ville han neppe blitt glad selv om hun hadde sex med andre. Kanskje han tom ville sett på det som tillitsbrudd. 

Her overhyper du opp faktorer for at det skal høres veldig fælt og fryktelig ut.

Det er ikke verre enn at noen møtes for å ha sex. Vi mennesker klarer å få dette til å bli en altødeleggende ting, dumme som vi er.

Men intet endres, dette greier vi bare ikke å se forbi, oss latterlige individer.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her overhyper du opp faktorer for at det skal høres veldig fælt og fryktelig ut.

Det er ikke verre enn at noen møtes for å ha sex. Vi mennesker klarer å få dette til å bli en altødeleggende ting, dumme som vi er.

Men intet endres, dette greier vi bare ikke å se forbi, oss latterlige individer.

Jeg har levd i åpent forhold selv i flere år. Ikke løgner og sniking bak ryggen, men åpenhet og enighet rundt type beskyttelse etc. Det er full mulighet i dag til å velge en livsstil annen enn flertallet, så lenge dette er noe alle involverte er med på. Eller man kan lyge og lure tom i 1863.

AnonymBruker

Intet som påvirker hverdagen. Du har ikke hørt om kjønnssykdommer, graviditet og forelskelse?  

Som om det er dette som får det til å rase...

Når noen hører partneren har vært med andre, er det det som utløser styret. Det du nevner er i vesentlig mindretall.

Det er den innprentede følelsen av at en er snytt som ødelegger alt. Og folk vil ha det slik, forstå det den som kan.

Men det hjelper ikke for meg å fortsette å diskutere det her. Har prøvd før, uten resultat. Folk evner ikke å se at denne utroskapen ikke er verre enn det de gjør det til selv. Denne automatikken at det skal fyres på alle plugger om noen har vært med andre.

Intet galt er inntruffet, kun en skramme i det tullet en selv inbiller seg er så ødeleggende.

• Liker 2
AnonymBruker

Jeg har levd i åpent forhold selv i flere år. Ikke løgner og sniking bak ryggen, men åpenhet og enighet rundt type beskyttelse etc. Det er full mulighet i dag til å velge en livsstil annen enn flertallet, så lenge dette er noe alle involverte er med på. Eller man kan lyge og lure tom i 1863.

Eller en kan slippe trangsynheten opp litt.

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller en kan slippe trangsynheten opp litt.

Er det bare sex med andre du synes er greit å gjøre bak ryggen på partner, eller er det generelt greit å ha et dobbeltliv? 

• Liker 3
AnonymBruker

Av de mennene jeg har snakket med som vurderer utroskap så er det hovedsaklig mangel på nærhet hjemme. Det å bli begjæret er så utrolig viktig også for menn.
Selv har jeg også opplevd at det var spenning eller redsel for å bli elsket som var grunnen til utroskap.

Han som var utro pga spenning mistet lysten på å være utro fordi jeg sendte han mld med "husk kondom" hver gang han skulle pule noen andre. Så spenningen gikk duken!
Vi var ikke offisielt sammen, så derfor brydde jeg meg ikke like mye om hva han drev med. Men siden han hadde gjort slik med flere andre jenter i fortiden tenkte jeg at det var på tide med en lærepenge..!
Fortsatt venner i dag, han synes det er sårt at jeg ikke ville bli sammen med han og jeg får fortsatt spm om "hvordan visste du?!". Jeg er klarsynt.

Anonymkode: ff609...48d

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Det er mange som trekker fram menn som er lykkelige, men mangler sex/nærhet/intimitet, og da er jo dette essensen... de mangler noe. Jeg tenker på nettopp de som mener de ikke mangler noe som helst, hvor sannsynlig det er at dette stemmer, at de er utro selv om de ikke savner noe?

Anonymkode: 199bd...310

• Liker 1
AnonymBruker

En jeg kjenner er gift med en mann som driver eget firma. Mannen elsker jobben sin og brenner virkelig for det han driver på med. Kona jobber full stilling, tar seg av tre barn i barneskolealder, hus og hjem. Hun er alene hver kveld og helg, for mannen hennes er på jobb omtrent hele tiden. Slik har det vært de siste 10 årene. Kona er utro med en hun treffer en gang i blant. Hun har fortalt meg at hadde hun ikke gjort det, så hadde hun vært skilt for lenge siden. Hun har prøvd å ta opp ensomhetsfølelsen og det at hun føler seg uviktig i forholdet, men mannen vil ikke høre. Hos elskeren blir hun sett og begjært. Hun kommer nok til å gå fra ham snart. Barna er vant til at han aldri er til stede i livet deres. Han bygger karriere mens han snart mister kone og familie. 

Anonymkode: 30e28...c37

• Liker 1
Annonse

Bortsett fra den andelen som gjør det for spenningen tror jeg ikke man er utro hvis man faktisk er lykkelig. Mangler man noe ved forholdet og må finne hos lykke hos andre er man kanskje ikke så lykkelig i forholdet som man skal ha det til. 

• Liker 3

For tre år siden traff jeg en morsom, kjekk og hyggelig fyr da jeg var i selskap. Han drakk ganske mye, og jeg var ikke edru selv den kvelden, men han virket å ha kontroll, oppførte seg bra. Det endte med at vi hadde sex. Jeg er ikke noe for ons, og hadde litt nerver dagen etter. Så dukket han opp hjemme på døra mi full av anger og nerver han også. Fortalte at han hadde samboer og barn og håpet dette kunne bli mellom oss fordi han elsket samboeren og ikke ville miste det han hadde for alt i verden. 

Jeg tror han "bare" gjorde en stor feil, og det hadde jeg selv gjort, selv om jeg ikke hadde andre å tenke på. Jeg lovte å aldri si noe. 

Så dem sammen senere, og de virket da happy nok de. Så tror i enkelte tilfeller at lykkelige menn også kan dumme seg skikkelig ut. 

• Liker 6
AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mann jeg kjenner er i midten av 40-årene og har vært gift i 12 år og har vært utro med så langt en håndfull kvinner i løpet av denne tiden. Han sier han er lykkelig, de har to barn på ungdomsskolen og har i følge ham et aktiv sexliv med sex 3 ganger i uken (noe jeg vil si er over gjennomsnittet for alderen og varigheten på forholdet). Han sier han er utro for spenningens skyld, fordi han liker å ha noe annet enn det han har hjemme. Hvor sannsynlig er det at dette stemmer? Jeg har vanskelig for å tro at noen vil sette ekteskapet på spill flere ganger bare for spenning og har alltid tenkt at de som er utro er det mest fordi det er noe de savner eller ikke er fornøyd med hjemme. Er ønsket om spenning virkelig alt som trengs?

Anonymkode: 199bd...310

Har aldri hatt behov for sex med andre. Sammen i ca 20år. 

Vi har det bra og om vi krangler så går vi ikke å har sex med andre. 

Vi er sammen.Vi er gift!

Ligger ikke rundt som drittunger!

Anonymkode: 149cd...e1d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...