Gå til innhold

folk som bruker penger på dyre klær til barna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøper ikke armani kids eller noe, men tror tråden sikter til at man kjøper en dress fra mini a ture fremfor hm, svaret er enkelt, hm sine klær holder på vannet som en bleie og er ikke gode

Anonymkode: a72fb...545

Kjøper masse fra hm,Lindex, og div billig merker på zalando, ligger bare litt ekstra i yttertøy så barnet skal holde seg tørr og varm

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at man må få lov å gjøre litt som man vil:) og det er ikke sånn at alle som kjøper dyrt bare gjør det for å vise seg frem, tenker mange gjør det pga kvalitet og hva de synes er pent. På samme måte som de som kjøper billig ikke nødvendigvis har dårlig råd. 

Anonymkode: 2ebf5...bb3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 11 har klær fra H&M, Gucci, Cubus, Gant, Hugo Boss og sparkjøp. Kjøper det vi liker, bryr oss ikke om merkene i seg selv. 

Anonymkode: c6008...4fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god råd men kjøper brukt eller fra lindex og Cubus. Masse fint der. Jeg har fått med noe gant og ralph lauren k en bruktpakke og det syns jeg helt seriøst er flaut å bruke. Vil ikke at folk skal tro jeg kjøper det til baby. Vår unge skal kun ha tøy som tåler grønske, jord og matsøl. Han kan få dyrt tøy når han evt bryr seg om stil og kvalitet.

Eneste unntaket er for utetøy som jeg vil ha kvalitet på. 

Anonymkode: bba52...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av slik info har jeg aldri klart å kjøpe klær fra slike billigkjeder. Husker jeg så én episode, gråt hele veien, og bestemte meg for å kjøpe så etisk riktig så mulig. Mine barn har ikke mye klær, men det er i hvertfall klær som er produsert i Europa. Og det betaler jeg gjerne mer for, selv om jeg ikke er rik.

Anonymkode: cecdb...679

Jeg er helt enig med deg i at det er forferdelige forhold på svært mange fabrikker som er lagt til utlandet, men det hjelper ikke menneskene som jobber der om vi boikotter kjedene og de må legge ned. Mange steder vil de eneste alternativene for arbeiderne da være prostitusjon og tigging. Det burde heller gjøres lovendringer som sikrer at bedrifter som legger produksjonen til lavkost-land blir tvunget til å sørge for både sikkerhet og anstendig lønn.

Anonymkode: e3de6...f5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg i at det er forferdelige forhold på svært mange fabrikker som er lagt til utlandet, men det hjelper ikke menneskene som jobber der om vi boikotter kjedene og de må legge ned. Mange steder vil de eneste alternativene for arbeiderne da være prostitusjon og tigging. Det burde heller gjøres lovendringer som sikrer at bedrifter som legger produksjonen til lavkost-land blir tvunget til å sørge for både sikkerhet og anstendig lønn.

Anonymkode: e3de6...f5c

Men det er ikke bærekraftig det heller på sikt. Skal vi ha en klode som er mulig å leve på må vesten slutte å legge produksjon (med tilhørende forurensning som dreper og skader utallige voksne og barn i andre land hvert år) i slike land.

Om vi ikke ga dem mulighet til Dritt jobber ville kanskje myndighetene i landene funnet andre løsninger, eller menneskene selv funnet andre løsninger. 

Å fortsette produksjon i lavkostland er kun negativt på sikt. 

Anonymkode: d8c2d...92e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den som elsker og se salget og kjøpa baby klær på h&m er fantastisk billig for gode klær! Littla på 2,1 år 

hører de fleste mødrene som skryter at de har kjøpt den fine mini a ture jakken eller heldress, vinterdress og noen klær fra Ralph lauren og andre dyre merker.

eller farmødre som elsker og kjøpe dyre klær til barna. Siden min sviger seie og klager over at h&m er den mest basic klersbutikken av alle og at klærne der er ikke så fine og at alle mange  barn går med samme klær fra h&m ute. 

Anonymkode: a1b72...c3a

De mødrene som skryter av dette, har ikke så mye imellom ørene at det gjør noe. Det er bare en ren fasade, så du kan jo nøye deg med at det ikke går så greit hjemme hos dem ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke problemet. De som har mye penger kan jo like godt bruke pengene på den klær til barnet som seg selv. Ofte er det bedre kvalitet på litt dyrere merker også. Jeg kjøper litt overalt til barna mine

Anonymkode: fe8ea...a43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva det er å legge seg borti. La folk bruke penger eller ikke bruke penger på det de vil og har råd til 🤷🏼‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en del basics fra h&m til gutta mine på 6 mnd og 2 år.. Men også en del polern o pyret. Ja det er dyrere. Men det e litt tykkere bomullsstoff, solide knapper og kan vaskes på 60 grader. 

Jeg har også reima parkdress til eldstemann til rundt 700kr , selvom det finnes i andre merker til 300kr 

Det er grunnet funksjonalitet, ikke merke. Parkdresser er lett å bevege seg i og solid og god. Jeg synes der er verd det. 

Men kjøper ikke en body fra ralph lauren til 700 kr liksom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gant, Ralph Lauren, Armani, Gucci o.lign til babyer og småbarn ser bare forferdelig tacky ut. Det er mye verre enn å kle ungen i HM, Cubus o.lign. Ikke at det er ille i seg selv, men syns mye av barneklærutvalget er så kjedelig. Kjøper heller kvalitetsklær med kul design brukt enn HM og Cubus. Når det er sagt, har et-par HM og Cubusplagg som er fargerike og kule. Det er ikke merket i seg selv som er avgjørende for min del, men hvorvidt det er god kvalitet og ikke dølle klær.

Anonymkode: f2062...449

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en del dyre barneklær. Men for det meste dansk design som Molo, Småfolk, Ej sikke lei, Hummel og liknende. Elsker alle de kule fargene 😀

Anonymkode: 522c1...967

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mengder RL og Gant klær. 

Alt er kjøpt på outlet i USA. Prisen er lavere enn HM, og holdbarheten mye bedre. 

Anonymkode: a3a94...163

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den som elsker og se salget og kjøpa baby klær på h&m er fantastisk billig for gode klær! Littla på 2,1 år 

hører de fleste mødrene som skryter at de har kjøpt den fine mini a ture jakken eller heldress, vinterdress og noen klær fra Ralph lauren og andre dyre merker.

eller farmødre som elsker og kjøpe dyre klær til barna. Siden min sviger seie og klager over at h&m er den mest basic klersbutikken av alle og at klærne der er ikke så fine og at alle mange  barn går med samme klær fra h&m ute. 

Jeg tenker at man må få lov til det om man ønsker og har ressurser. For noen er det en hobby som gir dem mye glede.

Anonymkode: 9bb11...eed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøper en del dyre barneklær. Men for det meste dansk design som Molo, Småfolk, Ej sikke lei, Hummel og liknende. Elsker alle de kule fargene 😀

Anonymkode: 522c1...967

Jeg kjøper også de merkene der, men brukt. Takk til deg og andre som kjøper sånne klær og videreselger til sånne som meg;) Det er skitkule klæe, særlig Småfolk, Alba baby og Molo.

Anonymkode: f2062...449

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cyndaquil skrev:

Jeg kjøper en del basics fra h&m til gutta mine på 6 mnd og 2 år.. Men også en del polern o pyret. Ja det er dyrere. Men det e litt tykkere bomullsstoff, solide knapper og kan vaskes på 60 grader. 

Jeg har også reima parkdress til eldstemann til rundt 700kr , selvom det finnes i andre merker til 300kr 

Det er grunnet funksjonalitet, ikke merke. Parkdresser er lett å bevege seg i og solid og god. Jeg synes der er verd det. 

Men kjøper ikke en body fra ralph lauren til 700 kr liksom 

Buksene på lindex har forsterkede knær, anbefales til lekende ville barn

-guttemamma

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøper ikke klær fra hm og det er det flere grunner til, blant annet vilkår til arbeiderne, hadde aldri brukt klær fra hm om vi hadde fått det engang 

Anonymkode: 343a8...432

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg egentlig ?

Vi kjøper dyrere klær grunnet passform , kvalitet mm , de kjøpes på salg og selges igjrn etterpå, koster oss mindre enn klær i kjedebutikker

Anonymkode: 343a8...432

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hatt barn i 14 mnd, men foreløpig er HM noe av den dårligste kvaliteten på barneklær vi har opplevd. Sier seg kanskje selv, for klærne til voksne er ikke noe å skrive hjem om det heller. Lindex derimot, de holder seg veldig godt. Så skal jeg kjøpe fra billigkjede blir det Lindex. Veldig glad i Polen, også god kvalitet, samt ull på salg fra Cubus. Ellers kjøper jeg mye brukt  og på salg. Reima dress får du på barnehagen.no til 50% ofte. Mini a ture er ikke spesielt dyrt... vi har en del merkeklær fra ferieturer i USA, Ralph Lauren blant annet. Syns han er søt i samme skjorta som pappa sin. Samtidig, den kostet jo ikke mer enn 250 kr, som heller ikke er dyrt. Tror ikke så mange andre enn pilotfrue bruker flere tusen på småting til ungene. Ikke i mine kretser i alle fall, og der finnes det nok av fine Holmenkollenfruer og mangemillionærer....

Anonymkode: 308e6...23e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Orker ikke å handle på HM. Bomull er så elendig at det ser ut som hullstrikk. Krymper voldsomt, og er helt ødelagt etter 2 vask. Må jo kjøpe uhyre mange plagg om jeg skal handle der. 

Ellers er det vel opp tillegg hva som brukes? Kjøper mange fine klær på loppis. De beste merkene er like fine....

Endret av Rullerusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...