Gå til innhold

folk som bruker penger på dyre klær til barna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøper en del skandinaviske merker som memini, lilleba, hust &claire, småfolk, mini rodini, hummel, angulus osv. En sjelden gang kjøper jeg til full pris, litt oftere på tilbud, og som oftes brukt. 
selger det igjen når det er for lite, så tror beløpene vi bruker på klær er mindre enn hvis vi skulle kjøpt billigklær som brukes opp og må kastes etter bruk. 

Mye finere klær, bedre kvalitet, renere materialer osv.

Anonymkode: 3c069...43f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper en del skandinaviske merker som memini, lilleba, hust &claire, småfolk, mini rodini, hummel, angulus osv. En sjelden gang kjøper jeg til full pris, litt oftere på tilbud, og som oftes brukt. 
selger det igjen når det er for lite, så tror beløpene vi bruker på klær er mindre enn hvis vi skulle kjøpt billigklær som brukes opp og må kastes etter bruk. 

Mye finere klær, bedre kvalitet, renere materialer osv.

Anonymkode: 3c069...43f

Akkurat samme her! Mange fine instagramkontoer som selger brukte klær til en billig penge. Vi har en miks av lilleba, wheat, hust&claire, memini, marmar, krutter, minilin osv som nesten alt er kjøpt brukt. 

Anonymkode: dc143...b4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Hjelp, kan ikke alle bare kjøpe det de vil?

Jeg handler litt dyrere klær, men er opptatt av hvor det er laget og kjøper alltid på salg.
Samme for meg hvor andre handler.  

Kan du ikke bare fortsette å handle på HM om du liker det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye mellom H&M og Gucci, og jeg tror mange er motivert av at ting skal ha god kvalitet. Kjøper du Gucci er det selvfølgelig bare pågrunn av merket og status. Men mini a ture synes jeg har fin passform og god kvalitet. Og en jakke til en 4 åring trenger å tåle mye, hvis ikke må du bare kjøpe 2 per sesong og prisen blir nesten det samme uansett. Kanskje kan du tilogmed bruke mini a ture jakken til barn nummer 2 også, det kan du sjeldent med ting fra H&M. Særlig jakke, sko, ulltøy etc. Brukes såpass mye og slites såpass mye på at jeg synes det er verdt det å få litt kvalitet på det. Det betyr ikke at alt dyrere er bedre, synes polarn o pyret har dårlig kvalitet for eksempel, bergans eller reima er veldig bra. 

For meg handler det om å kjøpe ting som kan vare, som er bærekraftig og fint/kult. Når en genser koster 100 kroner sier det seg selv at den som har laget den ikke får særlig godt betalt. Er medlem av fremtiden i våre hender som har en liste over klesmerker som har signert avtaler etc. Som sikrer arbeidernes forhold, det er viktig for meg. 

Liker også at barnet mitt ser bra ut, altså kul og stilig, og litt annerledes, det påvirker faktisk deg mere enn du tror, og hvordan andre behandler deg. Så da synes jeg det er litt gøy med Nike sko for eksempel, eller en kul T-skjorte fra en annerledes butikk på løkka, så skyt meg. Jeg kjøper ikke upraktiske eller unødvendige ting, men iblandt drar jeg på litt og kjøper en kul north face hettegenser istedenfor den litt kjedelige på hm som det står NYC på. Hvorfor er det så ille? Den skal jeg ta vare på til mitt barnebarn og det tror jeg blir satt pris på. Sånne ting er kult gjennom generasjoner.  Slike ting får du også ofte kjøpt brukt både her og der og trenger ikke koste deg så mye mere. Ofte tilbud på det også.

Endret av Pentagon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare hatt barn i 14 mnd, men foreløpig er HM noe av den dårligste kvaliteten på barneklær vi har opplevd.

Anonymkode: 308e6...23e

Hm...  Ungene mine vokste stort sett opp i klær fra HM og Cubus, og svært mye av det hadde de arvet av søskenbarn, så kvaliteten kan ikke jevnt over være helt elendig.  For øvrig kan folk bruke akkurat så mye penger de vil på barneklær for min del, selv om jeg synes det er meningsløst å bruke så mye penger på plagg som de vokser ut av før det er slitt :) 

Anonymkode: e3de6...f5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en vid forskjell på for eksempel Gullkorn Design og Ralph Lauren. Hva man legger i begrepet «dyre merkeklær» har jo en del å si. Jeg kjøper mye klær fra Gullkorn, og det er dyrere, men veldig gode klær både til innendørs- og utendørs bruk. Men vil ikke kalle det «merkeklær», men heller kvalitetsklær. Samtidig kjøper jeg også mye H&M (men aldri yttertøy derifra), og synes klærne fra H&M slites mer og mister fasongen raskere enn de fra Gullkorn, men barna er i vekst og klærne varer uansett bare 6-12 mnd før de er for små så det har ingen betydning egentlig. 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper mest merkeklær fordi jeg interesserer meg for barneklær og sjeldent finner unike spesielle plagg i kjedebutikkene, med unntak av Lindex.  Både jeg og barna er glad i sterke farger og kule mønstre. Har en del fra Mini Rodini, Bobo Choses, FUB, Adidas og Lindex. Handler mest på salg og en del (pent brukte klær) selger jeg videre 

Anonymkode: 1ceb4...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper noe på hm, men kjøper stort sett merke klær (joha, hust and claire, miniature, wheat, hummel og name it). Jeg handler ikke merker som ralph lauren osv. Men foretrekker merkene jeg kjøper fremfor hm pga kvaliteten, opplever at endel kjøpt på hm blir fort slitt ut. De merke klærne jeg kjøper handler jeg på tilbud til lik pris som klærne fra kjedebutikker. Men kjøper dog endel sommer kjoler på hm, ellers er jeg også veldig glad i newbie men syntes det litt overpriset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Foreldre som kjøper det dyreste av klær til ungene sine, har jo som regel god råd! Jeg har god råd selv, og unner meg god kvalitet!!

Gikk til innkjøp av en knallrød Bergans extreme dundress, som jeg er utrolig godt fornøyd med! Prisen på denne er høy........!!

Deilig tettsittende mot kroppen, og føles som silke..........Den er veldig varm, men puster godt! Angrer ikke ett sekund på dette kjøpet!! Om noen skulle le av meg i denne dressen, så bare le!! Dere vet ikke hvor behagelig denne dressen er!! 

Anonymkode: ded37...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Foreldre som kjøper det dyreste av klær til ungene sine, har jo som regel god råd! Jeg har god råd selv, og unner meg god kvalitet!!

Gikk til innkjøp av en knallrød Bergans extreme dundress, som jeg er utrolig godt fornøyd med! Prisen på denne er høy........!!

Deilig tettsittende mot kroppen, og føles som silke..........Den er veldig varm, men puster godt! Angrer ikke ett sekund på dette kjøpet!! Om noen skulle le av meg i denne dressen, så bare le!! Dere vet ikke hvor behagelig denne dressen er!! 

Søkte du opp dette emnet kun for å skryte? 🫣

Anonymkode: c43ab...644

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2020 den 11.17):

Vi kjøper ikke klær fra hm og det er det flere grunner til, blant annet vilkår til arbeiderne, hadde aldri brukt klær fra hm om vi hadde fått det engang 

Anonymkode: 343a8...432

Det hadde jeg dessverre ikke mulighet til å velge bort da hun var liten. Det er ikke alle som har råd til dyre merkeklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal vel ha klær som er mest mulig komfortable og er laget for å leke i.

Anonymkode: 55319...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mest sannsynlig. I tillegg av noe hun kjøpte til seg selv, ikke barnet sitt. Å kjøpe dyyyyre klær til barn som vokser, som sliter ut tøy og/eller mister tøy i bhg og på skole, er jo en helt annen diskusjon enn å skryte uhemmet av sin nye dundress til seg selv. 

Anonymkode: d9d93...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Joda, jeg vet hvor behagelig den er, har selv. Men synes ikke 10 000 kr for et solid vinterplagg er så voldsomt. 

Men har også en vinterjakke som koster mye mer ;) 

Barna mine derimot, har helt vanlige klær, ville aldri kjøpt en jakke til 10 000 kr til ungene mine. Selv om jeg har råd til det. Har ingen ønsker om at de skal skille seg ut i gjengen eller klassen med at de alltid har dyre jakker, klær eller mobil. 

Anonymkode: a728f...772

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

… wow. Hvordan klarer du det, egentlig? Det siste jeg tenker når jeg er her inne er at noen skryter … 

Anonymkode: 4ba46...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...