Gå til innhold

Gulvvask og klesvask


Pepita

Anbefalte innlegg

Hei!

Gulvet mitt er litt fettet. Får det ikke vekk ved bruk av hverken mopp eller grønnsåpe.

Kan jeg bruke zalo eller salmiakk eller noe annet?

Er parkettgulv...

Også har det satt seg gule deodorantmerker på noen t-skjorter vi har. Disse har sittet der en stund...

Kan jeg få dem vekk og omsær hvordan?

Hilsen MissS - dårlig husmoremne-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe direkte svar til deg, men skriver for å fortelle at du ikke skal bruke grønnsåpe på parkett....aldri. Det er grønnsåpa som lager det fettete belegget du nevner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten alltid Zalo til gulvvask.  

Ikke bruk for mye.

Ca. hvor mye zalo bruker du til ei bøtte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "dæsj" :ler:

Jeg spruter bare en liteen dose oppi bøtta, men sjekker aldri hvor mye det blir. Nok til at det skummer litt. Tipper at det går ca tre spiseskjeer til en 10l bøtte.

Kluten eller moppen skal uansett være knapt fuktig, men blir det for mye Zalo så blir gulvet litt seigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "dæsj" :ler:
:ler: Som jeg sier når det gjelder spørsmål om matlaging..."sånn passe"...er jo så gode svar for de som ikke har prøvd før.

Jeg spruter bare en liteen dose oppi bøtta, men sjekker aldri hvor mye det blir. Nok til at det skummer litt. Tipper at det går ca tre spiseskjeer til en 10l bøtte.

Kluten eller moppen skal uansett være knapt fuktig, men blir det for mye Zalo så blir gulvet litt seigt.

Men "zalosaken" skal jeg forsøke...etterhvert. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tricky

På stenflisene mine bruker jeg en liten dæsj jif vinduspuss, det løser opp fett, så det kan være det også hjelper på parkett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...