Gå til innhold

Maibrud`06 sin dagbok!!!

Boogie

Anbefalte innlegg

Å, for en god ide med et hjerte!! Kjekt med foreldre som har peiling på blomster, ikke sant? :smilyblomst: (pappa er gartner) Får veldig gode rabatter.. ;)

Fikk lyst på sånn hjerte jeg også, bare det ikke blir sånne som pappa lager i begravelser til små barn, det kan bli litt triste assosiasjoner.. Vet du hvordan moren din har tenkt å lage det? Oasis eller annen måte?

Kommer til å ha noen fine buketter oppe ved alteret tenker jeg, og kanskje et par store vaser med blomster på trappen utenfor kirken. Ellers er kirka fin nok :)

Ps: Det ble Skiathos til slutt på oss, bestilte i dag :hoppe: Tusen takk for all hjelp og gode råd, er i alle fall veldig fornøyd med det vi endte på til slutt :klem: Har ikke hørt om store vepseinnvasjoner der :ler:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He, he.. Ikke jeg heller :ler2:

Så flott at dere fant noe enda bedre da Litjtuppa :Nikke: Herlig å bo så nærme stranda. Det skal vi også!!

Ang blomster. Moren min snakket om oasis ja, med plastikk under for å holde på formen, samt å gjøre det enklere å flytte på den. Hun har bestilt bøtter med roser fra et gartneri for en god stund siden. Det er jo tid for konfirmasjoner på denne tiden også, så hun var tiiidlig ute...

Forstod det slik at hun skulle skjære et stort hjerte, for så å fylle det opp med røde roser. Nå vet ikke jeg hvordan disse hjertene til barnebegravelser ser ut, men det hadde vært ille hvis noen så på det slik.. Må spørre henne om det. Takk for tipset Litjtuppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirke:

Tønsberg Domkirke kl 15.30 den 27.mai.

(Den 29 mai har vi vært sammen i 15 år.)

Vi er til nå det eneste paret som skal vies den dagen.

Prest: Bestilt. Han er bare så koselig.

Fått bekreftelse også!

Lokale:

Reserverte det allerede i sommer. Ligger ved vannet. Med hage!!

Forlovere:

Begges forlovere er spurt og har takket ja!!

Toastmaster:

Vært grei lenge. Sjefen til samboer. Skikkelig sprudlende mann, og med mye humor!!

Blomster:

Dekorasjon på bordene: Liljer iallefall som skal ligge i et fat med 2 flytelys på hver side av liljen. Må sjekke ut hvor lenge disse lysene brenner. Ellers så skal jeg ha liljer og nelliker bundet sammen som skal ligge i bølger mellom fatene.

Kirka: Liljer på deler av alteret. En liten bukett med silkebånd rundt liggenes på gulvet ved benkene hvor gjestene skal sitte. Et stort hjerte med røde roser i trappa opp til alteret.

Brudebuketten: Hjerteformet med litt hengende ned. (Bilde på forrige side). Skal gå i hvitt, grønt og litt rosa. Ser for meg at den skal bestå av liljer og nelliker. Har bare sett bilde av den. Må ta med meg bilde av buketten til blomsterforretninger.

Bestille knappehullsblomster til sambo og hans forlover, samt et armbånd til min forlover som går i det samme som buketten!

Middagen:

Ingenting bestemt, men noen forslag har vi da.

Forret: Urtemarinert scampispyd. Trenger noe mer til her da..

Hovedrett: Indrefilet av kalv med fetaost, lime, samt sesongens grønnsaker som måtte passe til. Evt en god madeirasaus til, og føtegratinerte poteter.

Dessert: Hjemmelaget karamellpudding.

Nattmat: Suppe med rundstk, samt rester fra middagen.

Må få til et møte med cateringsfirmaet og høre hva de syns og kan anbefale!

Bryllupskake:

Skal bestilles.

Mange i familien skal bake kaker. Kransekake, sjokoladekake, marengskake, skumkake, verdens beste. Kan nok komme flere etterhvert tipper jeg!!

Transport:

Fra kirken: Ikke tenkt på.

Gjestene kan bare gå fra kirken til festlokalet. Noen må ha ansvar for å bestille maxitaxier hvis dårlig vær. Det er snakk om 150 m.

Transport på natta blir nok taxi. Kjenner ei som kjører, så vi håper henne er på vakt selvfølgelig. Det hadde vært koselig med champagne i taxien den lille veien fra festlokalet til evt et av hotellene i byen.

Trykksaker:

Invitasjoner: Laget ferdig. Gjenstår at søstern skal skrive på de. Teksten er klar..

Menyoversikt: Staffeli ståendes på vei inn i spisesalen. En tykk hvit papplate hvor arkene som er brukt til invitasjonene limes på. (Blir 4 a4 ark.) Søstern skal skrive.

Borkort: Silkebånd med to ringer i. Ser for meg at de skal ligge oppå serviettene på tallerkene! Søstern må skrive på navn. Finne egnet penn!

Kirkeprogram:

Har ikke tenkt så langt enda..

Fotograf:

En kamerat av sambo er veldig flink. Han skal stå for all fotografering, også de typiske bryllupsbildene.

Musikk:

DJ!!

Frisør:

Bestilt! 2000,- for prøvetime ca 2 uker før, champagne, lunsj og påkledning av kjole, slør og evt tiara. Skal være der 10.30.

Husk å sjekke hva lunsjen består av, samt bestille time til min forlover også.

Sminke:

Søstern gjør det. Spørre om hun kan sminke forloveren min også.

Brudekjole:

Henger i skapet hos venninna mi!

Skal leie(allerede betalt) underskjørt med flere lag med tyll. Da slipper jeg å legge opp kjolen, samt broderiene kom bedre frem med underskjørt.

Sko:

Kjøpt brukt. Lurer på om jeg skal kjøpe et par til med bred tupp. Da de jeg har er spisse foran, ble tærne en del ømme etter flere timer.(Har testet de ut.)

Slør:

Har funnet ut at jeg må ha langt. Har sett et med stener og perler som var 2 m. Så synd at det var så dyrt(2600,- )Ser etter noe lignende brukt.

Undertøy: Stroppeløs kremfarged bh. Se på Lindex o.l hva de har av utvalg.

Skal kjøpe nydelig kort nattkjole fra ellos til bryllupsnatten. Har fått kjøpt nydelig truse med blonder som matcher denne kjolen så perfekt!!

Strømper:

Har ikke bestemt meg for om jeg går for stay ups eller strømper. Kjøper trolig begge deler og prøver.

Noe nytt: Kjolen selvsagt.

Noe blått: Det er brodert en blå rose i underskjørtet på kjolen.

Noe lånt: Finner nok noe der.

Noe gammelt: Halskjedet er arvegods.

Brudgom:

Blir nok Sjakett. Leies der hvor jeg kjøpte kjolen min. 1900,-.

Brudepiker: Blir 3 jenter(2 nieser + vår datter) og sønnen vår.Hun eldste skal spre roseblader på gulvet. Hun skal også være gjest i bryllupet. De 3 andre skal bære bunader, og de skal ikke være med på festen.

Bryllupsreise:

1 uke på den greske øya Limnos! Reiser 31.mai. Skal bo på et spahotell rett ved en strand!

Puh, mye å tenke på. Men kjekt med en liten oversikt :Nikke:

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var godt å få det skrevet det ned, litt mye å tenke på akkurat nå. Hjalp med denne oversikten!!

Fikk tak i presten idag for å få en bekreftelse. Alt er i skjønneste orden :hoppe:

Neste prosjekt er å laste ned de papirene vi trenger, så har vi de også klare! Kjekt med alt som er unnagjort :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte papirene i posten i dag jeg :) Er jo under 4 mnder til i dag så da er det "lov" :sjarmor:

Skal på brudesalongen og legge opp kjolen min sammens med forlover neste fredag, Gleeeeder meg :hoppe: Da blir det bare hun som får sett den før jeg skal gifte meg,synest det er viktig at jeg og hun har en "hemelighet" før bryllupet :)

Alt som er unnagjort er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kake, ja det er et ømt tema her i huset :ler2: Jeg vil ha en selskapskake til 500,-. Det er firkantet kake. Skal du ha den samme formen(men kanskje med litt annet fyll) så må vi legge på 1500,-. Syns det er bortkasta penger jeg :sjenert:

Men sambo VIL ha en bryllupskake, så jeg tenkte at han fikk se hva han faller for. Kjekt å involvere han litt i forbredelsene ;)

Heidi; Vi skal ha Frode Magnar Andersen. Han er prost i lokalkirken hvor vi bor. Han er så rolig og enkel å prate med. Ikke en slik typisk gammel mann som er veldig upersonlig. De på kirkekontoret i både Stokke(kommunen vi bor i) og Tønsberg(der vi skal gifte oss)liker han veldig godt. Han er seg sjøl tvers igjennom :Nikke: Kunne ikke tenkt meg noen andre til å vie oss..

Har fått avtalt med søstern dato for når hun skal skrive invitasjonskorta. Så i løpet av mnd er de klare. Men hvor lang tid i forveien skal vi ha svar?? Må vel spørre cateringsfirmaet om de trenger noen spesiell tidsfrist kanskje??!! Tips mottas med takk :)

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake, ja det er et ømt tema her i huset :ler2: Jeg vil ha en selskapskake til 500,-. Det er firkantet kake. Skal du ha den samme formen(men kanskje med litt annet fyll) så må vi legge på 1500,-. Syns det er bortkasta penger jeg  :sjenert:

Men sambo VIL ha en bryllupskake, så jeg tenkte at han fikk se hva han faller for. Kjekt å involvere han litt i forbredelsene ;)

Heidi; Vi skal ha Frode Magnar Andersen. Han er prost i lokalkirken hvor vi bor. Han er så rolig og enkel å prate med. Ikke en slik typisk gammel mann som er veldig upersonlig. De på kirkekontoret i både Stokke(kommunen vi bor i) og Tønsberg(der vi skal gifte oss)liker han veldig godt. Han er seg sjøl tvers igjennom :Nikke: Kunne ikke tenkt meg noen andre til å vie oss..

Har fått avtalt med søstern dato for når hun skal skrive invitasjonskorta. Så i løpet av mnd er de klare. Men hvor lang tid i forveien skal vi ha svar?? Må vel spørre cateringsfirmaet om de trenger noen spesiell tidsfrist kanskje??!! Tips mottas med takk :)

Vi har svarfrist 1 mai og gifter jo oss 20 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har sambo kommet frem til at han allikevel vil invitere onkler, tanter,fetter og kusiner. Så da blir vi plutselig 45 til middag!!! Og jeg som hadde lyst på et lite bryllup..Blir nok bedre når jeg får vendt meg til dette.. Så da må jeg kjøpe inn mer ark og klistrelapper med ringer på. Også må jeg kjøpe flere ringer som skal være sammen med silkebånd som skal bli bordkort.

Ellers prøver vi å få barnepass til ungene, slik at vi begge kan gå på bryllupsmessa i byen til søndag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi fått barnepass til ungene, så vi får dratt på bryllupsmessa til helgen :tommelsmil: Har store forventinger om å få svar på mange ting.. Håper jeg finner et slør som ikke koster så altfor mye :sjenert:

Åh, som jeg gleder meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge morroa men ikke ha for høye forventninger til den messa. Tror det er Marianns som skal bidra med brudekjoler og jeg tror ikke hun har med seg så mye utstyr som er til salgs på selve messen. Men man bli i skikkelig bryllupsmodus, det er sikkert, og det er jo veldig morro og titte litt. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra dere fikk barnevakt da :hoppe:

Greit og komme seg på ei sånn messe,er jjo bare en gang dere kan gå :)

Men vi ble litt skuffet over den her i byen da,lite utvalg igrunn,bare en av hver ting. Men kjekkt og ha med seg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra :klem: Blir nok koselig ja! Har ikke vært på noen messe jeg, har liksom fått det meste på plass nå og kjære kunne ikke være med da det var i Trheim, så jeg ville ikke gå alene heller. Dere får helt sikkert gode ideer og en liten bryllupsrus ;) Kose dere da, og ha ei fin helg! Husk idol i kveld ;)

Stor helge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, idol Takk for påminnelsen Litjtuppa

Så fint at du sier ifra Heidi, da blir jeg ikke så skuffa :klem: Skrur ned forventingene litt nå da ;)

Ellers har jeg fått kjøpt valentinesfrimerker til invitasjonskorta!! Også har jeg fått handlet mer ark til å lage noen flere invitasjonskort. Må jo ha 6 til, da flere skal bes :Nikke:

Også har jeg fått handlet inn det jeg trenger for å lage et utkast til bordkorta. Gleder meg til å starte :Nikke:

Også har sambo fått hjelp av en kollega til å sette opp alkoholliste. Den samme kollegaen kjenner en hotelldirektør i byen, så vi skal få en suite rimeligere :danse: Samt rom til reduserte priser til de gjestene som trenger det.

Snakket med min mor idag. Hun har fått snakket med kirketjeneren i kirken der vi skal gifte oss. Hun skal pynte kirken fra 11-13 på bryllupsdagen. Og hun tar seg av ungene etter det. Får i de mat og pynter de. Hun skal ha ansvar for de i kirken.

Kommende svigerfar skal kjøre ungene etter vielsen og bilder til barnevakta. Så nå er det med ungene i boks også :hoppe:

Så nå faller mange brikker på plass!!

Dette ble mye :sjenert:

Ønsker alle en riktig god helg :)

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...