Gå til innhold

Maibrud`06 sin dagbok!!!

Boogie

Anbefalte innlegg

Ja, tror ikke den ble så værst..både litt romantisk og litt komisk  :ler: Var litt overtrøtt den natta, så jeg må se om jeg finner den for å se om den fortsatt er brukbar  ;)

Melodien er jørgen hattemaker av Alf Prøysen.. "Ja først så vil je nevne min stilling og min stand...." Slik begynner den, vet du hvilken det er?

Fin melodi syns jeg, mamma skrev faktisk sang til pappa med den melodien, ble litt inspirert  ;)

Skal se om jeg finner sangen, kan legge den i dagboka mi hvis du vil se  ;)

Spraybrun høres fint ut! Og så kjekt, brun på 1-2-3!  :sjarmor:

Å, den høres artig ut Litjtuppa :hoppe: Så flink du er som har laget en sang :klappe:

Vil gjerne se sangen :Nikke:

Ja, jeg håper jeg blir fin!! Hun som jobbet i salongen, sa at det passet bra å gjøre det på onsdag, da var ikke fargen så sterk. Og jeg vil ikke være unaturlig brun, men en litt gylden farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Oi oi oi - nå er det ikke lenge igjen. :hoppe:

Ang spraytan så har sikker hun i sjappa peil på hva hun driver med så du blir sikkert så fin så. :tommel:

Har jo fri den lørdagen du gifter deg så det hadde vært litt morro og sett deg i kirken... :sjenert:

Blir det rart hvis jeg kommer og ser på deg?

Så godt å ha talen på plass. Plutselig så datt den ned på papiret hos meg også. Skal du ha jukselapp eller lærer du deg den utenat?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi - nå er det ikke lenge igjen. :hoppe:

Ang spraytan så har sikker hun i sjappa peil på hva hun driver med så du blir sikkert så fin så. :tommel:

Har jo fri den lørdagen du gifter deg så det hadde vært litt morro og sett deg i kirken... :sjenert:

Blir det rart hvis jeg kommer og ser på deg?

Så godt å ha talen på plass. Plutselig så datt den ned på papiret hos meg også. Skal du ha jukselapp eller lærer du deg den utenat?

Det er bare å komme Heidi :Nikke: Da må du hilse på meg også da ;)

Ang talen. Jeg har skrevet den ut med stor skrift, slik at jeg lett kan lese litt, eller hente meg inn hvis jeg faller litt ut ;)

Hva gjorde du Heidi??

Takk for nok en koselig hilsen Heidi, også håper jeg du kommer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spennende å lese om innspurten her! Rart å tenke på at det ikke er så fryktelig lenge til det er min egen innspurt!!!

Spraytan blir sikkert kjempebra! Kanskje du skal ta en skikkelig scrub i forkant, dagen før eller noe, sånn at du får jevnet vekk evt tørre partier? Jeg har ingen aning på sånt egentlig.. Tok sol i dag og jeg synes det er så skummelt at jeg hadde med meg kjæresten min og holdt ham i hånden hele tiden! :ler:

Sikkert smartere med spraytan for en sånn pingle som meg, men huden min reagerer på alt, så da blir det bråkete, blått lys, galemathias solarium! :ler:

Glede rmeg til å høre mer!! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg hadde også talen på et lite ark, printa den ut.

Godt å ha den itilfelle du detter ut! ;)

Ser ut som du har kontrollen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det er bare å komme Heidi :Nikke: Da må du hilse på meg også da ;)

Ang talen. Jeg har skrevet den ut med stor skrift, slik at jeg lett kan lese litt, eller hente meg inn hvis jeg faller litt ut ;)

Hva gjorde du Heidi??

Takk for nok en koselig hilsen Heidi, også håper jeg du kommer :klem:

Hvis jeg kommer så skal jeg selvsagt hilse på deg. :tommel:

Ser det nok lit an når det nærmer seg, om jeg får tid. Man vet jo aldri men dukker jeg opp så skal jeg ihvertfall si hvem jeg er.

Jeg hadde hele talen på en jukselapp i vesken min ja. Jeg visste at det var min tur men trodde det skulle være en servering før det ble min tur, så jeg satt der og ante fred og ingen fare. Men plutselig så ser jeg at toastmateren reiser seg opp så jeg ser spørrende på han mens han nikker til meg. Vesken lå på gulvet under stolen så jeg stupte ned for å finne den og jukselappen min. :ler: Jeg tuta fælt på begynnelsen av talen men hentet meg heldigvis inn igjen da jeg begynte på de morsomme tingene om mannen min. Alle lo både med meg og av meg siden jeg gråt og lo om hverandre, også fikk jeg mye skryt da jeg var ferdig, så jeg er kjempeglad for at jeg turte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et godt tips er å printe ut talen, eller skrive ned setninger og stikkord man bør huske, og feste det på noen små kartong ark (som også kan pyntes hvis du vil). Det ser finere ut enn bare et vanlig A4 ark, også er de lettere å holde enn et sjelvent tynt ark.

Ang spraytan så er det alltid viktig å ta minst en skikkelig skrubb av huden. Ta et varmt bad/dusj, bruk en skrubbehanske eller skrubbekrem. Pass spesielt på knær, ankler og albuer der det ofte er litt tørr hud. Smør inn med en skikkelig god fuktighetskrem etterpå.

Anbefaler skrubbekremene til Body Shop, effektive og lukter godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det samme tipset om skikkelig skrubbing dagen før bruningen der jeg skal gjøre det. Samt å smøre på krem dagene etterpå!!

Men setter stor pris på tips fra dere :klem:

Igår kveld, ble kirkeprogrammet spikret. Har sendt mail til organisten om han kan spille sangene "You raise me up" og "When you fall in love, it will be for ever". Håper han har noter til iallfall den første sangen.

Den siste har venninna mi som skal spille på fløyte, noter til.

Men han må jo ville det da ;)

Planer de kommende dagene!!

Tirsdag:

*Sambo skal skrive mail til cateringsfirmaet, og få en bekreftelse på bestillingen vi har hos de. Så ingenting er misforstått!

*Sende mail til lokalavisa om vår vielse.

*Ringe hotellet i Skiathos.

*Jeg skal lage/skrive kirkeprogram.

*Trene på brudevalsen.

Onsdag:

*Hente brudekjolen, sløret, samt bilder fra utdrikkingslaget hos min venninne.

*Trene brudevals.

Torsdag:

*Sambo skal bestille alkohol fra vinmonopolet, og få bekreftet at vi kan levere uåpnede flasker tilbake(vet at dette ikke gjelder sprit)!

*Trene brudevals.

Fredag:

*Jeg skal ha prøvetime hos frisøren. Ha med slør, min egen sminke(er så allergisk) og diademet.

*Trene brudevals

Lørdag:

Barnefri :hoppe:

*Da skal vi til byen å finne fat, strømper til meg, farris/mineralvann og øl skal handles.

*Trene brudevals.

Søndag: FRI!!

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kommer så skal jeg selvsagt hilse på deg. :tommel:

Ser det nok lit an når det nærmer seg, om jeg får tid. Man vet jo aldri men dukker jeg opp så skal jeg ihvertfall si hvem jeg er.

Jeg hadde hele talen på en jukselapp i vesken min ja. Jeg visste at det var min tur men trodde det skulle være en servering før det ble min tur, så jeg satt der og ante fred og ingen fare. Men plutselig så ser jeg at toastmateren reiser seg opp så jeg ser spørrende på han mens han nikker til meg. Vesken lå på gulvet under stolen så jeg stupte ned for å finne den og jukselappen min. :ler: Jeg tuta fælt på begynnelsen av talen men hentet meg heldigvis inn igjen da jeg begynte på de morsomme tingene om mannen min. Alle lo både med meg og av meg siden jeg gråt og lo om hverandre, også fikk jeg mye skryt da jeg var ferdig, så jeg er kjempeglad for at jeg turte.

Så søtt da Heidi :Nikke: Gråte og le på samme tid er jo en kjempegod blanding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oversikt over planleggingen så langt!!

KLÆR TIL BARNA: OK!

SKO TIL BARNA: OK!

HVEM SOM SKAL KLE PÅ BARNA: OK!

HVEM SOM SKAL HA ANSVAR FOR BARNA I KIRKEN: OK!

TRANSPORT AV BARNA ETTER VIELSEN: OK!

PASS AV BARNA TIL NESTE DAG: OK!

ANTALL GJESTER: 37 stk.

KJOLE: OK!

SLØR, SKO, SMYKKE: ALT OK!

STRØMPER ,STRØMPEBÅND: OK!

STRØMPEBÅND FIKK JEG AV FORLOVER PÅ U-LAGET MITT!

UNDERTØY: OK!

FRISØR: OK!

SMINKE: OK! Min søster.

BRUDEBUKETT: OK!

KNAPPHULLSBLOMSTER: OK! 3 stk.

BRUDEPIKE: 1. Min eldste niese spurte om hun fikk lov, og selvsagt gjør hun det!

BRUDEPIKEBUKETT: OK!

FORLOVERARMBÅND: OK!

(Min mor skal lage alle disse bukettene. Hun er blomsterdekratør.)

FORLOVERE TIL OSS BEGGE: OK!

KLÆR TIL HAN: OK! Leier Sjakett!

KIRKE: OK! 27.mai kl 15.30 starter vielsen!

PREST: OK! Bestilt en lokal prest. Kjempekoselig!

KIRKEPROGRAM: OK!

INNMARSJ: Clarke, J. Trumpet voluntary.

UTMARSJ: Henry Purcell. Trumpet Tune.

SALMER: OK!Kjærlighet er lysets kilde og La oss vandre i lyset.

BILDER UTENFOR KIRKA: OK!

BILDER I KIRKA: OK!

KAMERA I KIRKA: OK!

PYNTING AV KIRKA: OK! Min mor!

TRANSPORT: IKKE OK! Sambo har ansvar for dette!

SJÅFØR: IKKE OK!

FOTOGRAF: OK!

LOKALET: OK! Henter nøkkelen onsdag 24.mai.

PYNTING AV LOKALET: Skal bruke oppsatsene fra kirkenpyntet som pynt rundt omkring i lokale. Pynte bordet dagen før.

BORDDEKKING: Cateringsfirma gjør det.

BORDPLASSERING: OK!

BORDKORT:OK! Ferdige. Lyserosa silkebånd med to ringer tredd innpå.

SERVIETTER: OK!

LYS: OK! Lyserosa kubbelys med hjerte og noen blanke perler på.

DEKORASJONER: OK! Min mor skal lage til kirken. De blir flyttet ned til lokalet etter vielsen.

VELKOMSTDRINK: OK! Asti og Mozell!! Min mor og søster skal ønske gjestene velkommen!

FORRETT: Gambas pil-pil servert med bruchetta. Uklart hva slags hvitvin som skal serveres til.

HOVEDRETT: Kalvefileet servert med amandine poteter og ratatouille grønnskaker. Serveres med Grand sud Merlot.

DESSERT: Trio-sorbet servert i nøttekurv som er spiselig. Serveres med Liebfraumilch, hvitvin.

KOKK: OK! Cateringsfirma sender 1.

SERVITØRER: OK! Cateringsfirma har satt opp 4 stk.

DRIKKEVARER: Delvis OK!

BLANDEVANN: IKKE OK!

FARRIS: IKKE OK!

BARTENDER: OK!

TOASTMASTER: OK!

GAVEANSVARLIGE: OK! 2 stk.

GAVEBOK/GJESTEBOK: IKKE OK!

KAKER: OK! Får venner og familie til å bake. Bryllupskaka skal søstern til sambo lage. Hun er kjempeflink til å bake!

BRUDEVALS: OK!

DJ: OK!

SUITE: OK!

HVEM SOM SKAL LÅSE LOKALET FOR NATTA: OK!

RYDDING DAGEN ETTER: IKKE OK!

VASKING: OK!Gjør de vi leier av.

FRAKT AV GAVER HJEM: Gjør vi nok selv.

BRYLLUPSREISE: OK! Drar 30 mai på ettermiddagen inn til Gardermoen. For så å fly til Skiathos dagen etter. Skal ha 1 ukes bryllupsreise.

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR NORGE

:flagg: :flagg: :flagg:

Håper du og dine kjære får en fantelastisk nasjonaldag!

Bare 10 dager igjen! :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer de kommende dagene!!

Tirsdag:

*Sambo skal skrive mail til cateringsfirmaet, og få en bekreftelse på bestillingen vi har hos de. Så ingenting er misforstått! OK!

*Sende mail til lokalavisa om vår vielse. OK!

*Ringe hotellet i Skiathos. OK!

*Jeg skal lage/skrive kirkeprogram. OK!

*Trene på brudevalsen. OK!

Onsdag:

*Hente brudekjolen, sløret, samt bilder fra utdrikkingslaget hos min venninne. OK!

*Trene brudevals. OK!

Torsdag:

*Sambo skal bestille alkohol fra vinmonopolet, og få bekreftet at vi kan levere uåpnede flasker tilbake(vet at dette ikke gjelder sprit)! OK!

*Trene brudevals.

Fredag:

*Jeg skal ha prøvetime hos frisøren. Ha med slør, min egen sminke(er så allergisk) og diademet.

*Trene brudevals.

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR NORGE

:flagg: :flagg: :flagg:

Håper du og dine kjære får en fantelastisk nasjonaldag!

Bare 10 dager igjen! :hjerte:

:klem:

Takk for koselig 17.mai hilsen TeddyToria :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagsplan frem til lørdag 27.mai :hoppe:

Fredag:

*Trene brudevals

Lørdag:

* Da skal vi til byen å finne fat, gavebok,handle inn farris/mineralvann og øl.

* Finne sko til sambo.

* Samtale med presten i kirken, samt generalprøve ;)

* Trene brudevals.

Søndag:

* Kopiere sangene og bordplasseringen. Stifte dette sammen til et hefte.

* Kopiere 100 kirkeprogram.

* Trene brudevals.

Mandag:

* Trene brudevals.

* Avslutning for idrettsskolen.

Tirsdag:

* Lage liste for "løpegutten" vår!

* Levere kjolen til pressing.

* Trene brudevals.

Onsdag:

* Hente nøkkelen til lokalet før kl 15.

* Ta spraybruning kl 14.

* Trene brudevals.

Torsdag:

* Grille med venner.

* Plukke liljekonvaller.

* Pakke bag til ungene.

* Trene brudevals.

Fredag:

* Sambo henter Sjaketten sin, og underskjørtet mitt hos brudesalongen.

* Sambo drar til søstern sin i Oslo og henter bryllupskaka.

* Jeg skal låse opp for cateringsfirmaet når de kommer for å dekke bord.

* Pynte lokalet etter kl 13(Er hjemme med minstemann til da).

* Hente kjolen, og levere den hos frisøren.

Lørdag:

Endelig :bryllup:

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Her er planen klar ser jeg.

Godt du har kontroll.

Får su slappet av litt innimellom eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink du er!! :klem: Full kontroll!

Ser dere skal danse mye, så gøy! Hvilken sang skal dere danse til? Trenger noen gode forslag jeg.. ;)

Gleder meg til å se bilder og referat!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, er så spennende å lese hos deg, som er så nærme den store dagen. Kjenner det kiler i magen jeg... tenk hvor ille magen min blir, når det blir min tur, he he! :)

Har du mange sommerfugler i magen om dagen? Eller kanskje elefanter?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er planen klar ser jeg.

Godt du har kontroll.

Får su slappet av litt innimellom eller??

Føler at jeg er veldig i rute, så jeg får slappet av den siste uka som kommer. Begynner å merke at det kommer litt spenninger i magen, så det kan nok heller være de som gjør meg rastløs :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink du er!!  :klem: Full kontroll!

Ser dere skal danse mye, så gøy! Hvilken sang skal dere danse til? Trenger noen gode forslag jeg..  ;)

Gleder meg til å se bilder og referat!!  :hoppe:

Hva valsen heter ja, det er et godt spørsmål :sjenert:

Vi fikk nemlig en cd med 5 sanger fra danseskolen, og vi skal danse etter en av de. Det er en brent cd, så navn på sangene har vi ikke.. Sorry at jeg ikke kunne hjelpe deg Litjtuppa :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...