AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Skrevet 8. april 2020 På hytta med svigers, og vi hadde ansvaret for diverse innkjøp og stå for noen måltider. Med så er det kommentarer til alt mulig, f.eks at jeg hadde kjøpt røkt laks i stedet for røkt ørret, for «det pleide de å ha og det var jo mye bedre». Og juice kan ikke være Eldorado, må være Sunniva. Er det noe som kan gjøres på to måter, så velger jeg alltid «feil», som ved middagen nå. Gryterett var simpelt nok, men om hvordan man bruner kjøttdeigen i stekepannen og koker gryteretten ved siden av og har kjøttdeigen oppi mot slutten av koketiden, eller om man bruker kjøttdeigen i kasserollen og hiver oppi gryterett og vann og koker, er vel ikke så nøye. Men selvsagt gjorde jeg «feil» og det ble kommentert «hvorfor gjør du sånn og ikke sånn?» Til å bli gal av! Og vi skal være her til søndag, hvordan holde ut? Anonymkode: c3e82...80c 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Skrevet 8. april 2020 Synes ikke dette var så mye gnaging. Legg merke til hva de liker, så kjøper du det de ønsker en annen gang. Men er dere på hytte med svigers i disse tider?????? Anonymkode: 0aca7...e6f 19
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #3 Skrevet 8. april 2020 Det høres ut som helt normal smalltalk og du er veldig hårsår. Det at hun gjør det sånn og ikke sånn og liker ørret bedre enn laks trenger da ikke å være kritikk av deg. Anonymkode: 15cd7...903 11
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2020 #4 Skrevet 8. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hytta med svigers, og vi hadde ansvaret for diverse innkjøp og stå for noen måltider. Med så er det kommentarer til alt mulig, f.eks at jeg hadde kjøpt røkt laks i stedet for røkt ørret, for «det pleide de å ha og det var jo mye bedre». Og juice kan ikke være Eldorado, må være Sunniva. Er det noe som kan gjøres på to måter, så velger jeg alltid «feil», som ved middagen nå. Gryterett var simpelt nok, men om hvordan man bruner kjøttdeigen i stekepannen og koker gryteretten ved siden av og har kjøttdeigen oppi mot slutten av koketiden, eller om man bruker kjøttdeigen i kasserollen og hiver oppi gryterett og vann og koker, er vel ikke så nøye. Men selvsagt gjorde jeg «feil» og det ble kommentert «hvorfor gjør du sånn og ikke sånn?» Til å bli gal av! Og vi skal være her til søndag, hvordan holde ut? Anonymkode: c3e82...80c Hvorfor er dere på hytten med svigers i påsken?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #5 Skrevet 8. april 2020 Her er det jo ikke svigers som er problemet men det faktum at dere er på hytta i disse tider? Anonymkode: 9c241...d24 24
Aureka Skrevet 8. april 2020 #6 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, O.G. skrev: Hvorfor er dere på hytten med svigers i påsken? Jeg er ikke TS, men det kan hende de er på hytta som ligger i samme kommune som de selv har bostedsadresse. Mine foreldre er nå på hytta helt lovlig:) 15
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #7 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Aureka skrev: Jeg er ikke TS, men det kan hende de er på hytta som ligger i samme kommune som de selv har bostedsadresse. Mine foreldre er nå på hytta helt lovlig:) Men sammen med svigers? Er det smittefest? Anonymkode: 0aca7...e6f 13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #8 Skrevet 8. april 2020 Du må lære deg å overse det. Eller bare svare "åja, vi liker det på denne måten" og gå videre i samtalen eller vende deg bort. Don't let her get to you! Anonymkode: 10a66...90d 18
Aureka Skrevet 8. april 2020 #9 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men sammen med svigers? Er det smittefest? Anonymkode: 0aca7...e6f Aner ikke. 1
Gjest ti10 Skrevet 8. april 2020 #10 Skrevet 8. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke dette var så mye gnaging. Legg merke til hva de liker, så kjøper du det de ønsker en annen gang. Men er dere på hytte med svigers i disse tider?????? Anonymkode: 0aca7...e6f 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som helt normal smalltalk og du er veldig hårsår. Det at hun gjør det sånn og ikke sånn og liker ørret bedre enn laks trenger da ikke å være kritikk av deg. Anonymkode: 15cd7...903 Normal small talk og ikke så mye gnaging? Når ble det helt normalt å kritisere alt andre gjør? Til TS, du må nok bare svare at "Jeg gjør det på denne måten, og det fungerer helt fint". Eventuelt litt mer bestemt hvis hun ikke gir seg. Men ærlig talt, hvorfor i all verden er dere på hytta med svigers nå? Hvis du trenger en grunn til å reise hjem, vil jeg anbefale å lese nyheter fra de tre siste ukene ....
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #11 Skrevet 8. april 2020 Du smiler strålende og sier « takk for innspillet, det skal jeg notere meg.». Hver gang. (Eller du overlater til mannen din å handle og lange mat), Anonymkode: bf64f...1f0 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #12 Skrevet 8. april 2020 Jeg hadde ikke påpekt røkelaks framfor røkt ørret, selv om jeg også foretrekker sistnevnte (veldig rart at mannen til Ts ikke har oversikt over familiens preferanser, forresten, skulle tro han ville visst dette hvis det er det han er oppvokst med. ) Juice fra Eldorado kjøper jeg aldri, den er «simpel» i ordets rette forstand, og spesielt til påskefrokostene ville jeg ha vært skuffet over å ikke ha god kvalitetsjuice. Gryterett fra pose har jeg ikke laget på sikkert 15 år, så der har jeg ingen innspill, men jeg vil tro det er et poeng å ikke få klumper, så å ihvertfall få rørt ut pulveret ordentlig i vannet først er mest logisk for meg. Jeg tror ikke jeg ville latt ferdigstekt kjøttdeig koke så mye i tillegg heller. Anonymkode: 0aca7...e6f 6
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2020 #13 Skrevet 8. april 2020 13 minutter siden, Aureka skrev: Jeg er ikke TS, men det kan hende de er på hytta som ligger i samme kommune som de selv har bostedsadresse. Mine foreldre er nå på hytta helt lovlig:) De er sammen med sine svigerforeldre der? Er det egentlig noe bra når man skal holde avstand til andre?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Skrevet 8. april 2020 Ser det er mange som kommenterer dette med hytte, som ikke er relevant for saken. Uten å gå i detaljer så kan vi ikke være hjemme nå, da huset er ubeboelig. Forhåpentlig innflyttingsklart igjen om en ukes tid. Anonymkode: c3e82...80c 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #15 Skrevet 8. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du smiler strålende og sier « takk for innspillet, det skal jeg notere meg.». Hver gang. (Eller du overlater til mannen din å handle og lange mat), Anonymkode: bf64f...1f0 Det enkleste er selvsagt at mannen handler inn det han vet svigers pleier å ha pluss det de selv pleier å ha. Det høres ut som om disse svigers er mer kvalitetsbevisste enn ts. Anonymkode: 0aca7...e6f 4
Zanzibar3 Skrevet 8. april 2020 #16 Skrevet 8. april 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hytta med svigers, og vi hadde ansvaret for diverse innkjøp og stå for noen måltider. Med så er det kommentarer til alt mulig, f.eks at jeg hadde kjøpt røkt laks i stedet for røkt ørret, for «det pleide de å ha og det var jo mye bedre». Og juice kan ikke være Eldorado, må være Sunniva. Er det noe som kan gjøres på to måter, så velger jeg alltid «feil», som ved middagen nå. Gryterett var simpelt nok, men om hvordan man bruner kjøttdeigen i stekepannen og koker gryteretten ved siden av og har kjøttdeigen oppi mot slutten av koketiden, eller om man bruker kjøttdeigen i kasserollen og hiver oppi gryterett og vann og koker, er vel ikke så nøye. Men selvsagt gjorde jeg «feil» og det ble kommentert «hvorfor gjør du sånn og ikke sånn?» Til å bli gal av! Og vi skal være her til søndag, hvordan holde ut? Anonymkode: c3e82...80c Det siste har jo noe å si for smaken. Så synes det er nøye. 2
SPOCA Skrevet 8. april 2020 #17 Skrevet 8. april 2020 Men ærlig talt: er man misfornøyd får man gjøre det selv. Seriøst. Man må gjerne mene det gjør noe med smaken, men da får man kanskje gjøre gryteretten selv da, om det er så himla nøye. Jeg hadde bedt mannen tatt en prat med svigermor, for dette hadde jeg blitt irritert over selv. Og for de som henger seg opp i eksemplene; jeg tenker vel at dette bare er tre eksempler av så veldig mye annet. Og da hadde jeg blitt drittlei selv. Og nei, det spiller vitterlig ingen rolle om juicen er fra Eldorado eller Sunniva. Er man vant til noe annet, får man ordne det selv. Eller gi beskjed. Det er ikke greit å sutre, så lenge man heller ikke gjør klare avtaler på forhånd. Forøvrig, jeg ser at det er ihvertfall en Sunniva-juice som fikk dårligere skussmål enn Eldorado-juicen, så akkurat det trenger ikke å ha så mye å si. Mange av billigmerkene produseres ofte nettopp av de samme produsentene av dyrere merker. Så å henge seg opp i merker er bare tullete. Det er f.eks Unil som står bak både Jacob's og Eldorado, og for alt vi vet kan det jo hende de tappes samme sted. Uansett, poenget: din svigermor har ingenting å være misfornøyd med, du har min fulle støtte ts, og din mann får ta et sannhetens ord med henne. Ønsker hun det på sin måte, får hun ordne det på sin måte også. Enkelt og greit. 15
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Skrevet 8. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det jo ikke svigers som er problemet men det faktum at dere er på hytta i disse tider? Anonymkode: 9c241...d24 Så gøy det hadde vært om ingen hadde nevnt hytta 😆 Anonymkode: f3129...f85 8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #19 Skrevet 8. april 2020 «Ja, men så fint da! Fra nå av kan du både handle og lage middagene slik at de blir akkurat sånn som dere vil ha dem og så kan jeg bare slenge meg på sofaen og lese en bok i mens! Det blir deilig med skikkelig fri altså!» Anonymkode: 4ed13...af9 17
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #20 Skrevet 8. april 2020 En grunn til at jeg ALDRI drar på tur med mine svigerforeldre!! Er så lei av å høre slikt piss og gnål! Jeg er sammen med sønnen deres, da trenger jeg ikke bruke tid på resten av familien hans. Man velger ikke sine svigerforeldre! Har heldigvis lært såpass mye at jeg ikke bruker noe tid på de utenom det som MÅ. Anonymkode: 76913...79d 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå