Gå til innhold

Hvordan håndtere svigermors «gnaging» på alt mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.4.2020 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Så fint for deg som har råd til å være ekstravagant, overdådig og ganske så sossete og blærete. Er ikke alle som har økonomi til det vet du. 

Anonymkode: 27086...55e

Men du har da vel råd til å steke kjøttdeigen i stedet for å koke (!!) den i gryta? Og enig i at det går an å kjøpe god juice og fisk, det er tross alt en høytid, og verken "ekstravagant, overdådig, sossete eller blærete".

Anonymkode: f275e...839

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.4.2020 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sett Eldorado juice eller First Price juice. Det jeg derimot har sett, er "frokostdrikker" fra disse, tilsatt betydelig sukker. 

Det er ikke juice. Juice for meg og mange andre, er 100% saft fra frukt. Uten tilsetting av hverken sukker eller annet. 

Men link gjerne til disse produktene, og link til at disse er minst like gode som de dyrere? 

Anonymkode: d2e6e...b17

First price juice er uten sukker. Favorittjuicen til ungene mine😅

Anonymkode: e8327...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 16.36, O.G. skrev:

De er sammen med sine svigerforeldre der?

Er det egentlig noe bra når man skal holde avstand til andre?

Det finnes familier som er ofte sammen i denne tdien. Svigerforeldrene mine bor i nabohuset og vi er kun med hverandre. Vi er imidlertid ikke med min familie akkurat nå. Svigers tar heller ikke imot besøk fra sine andre barn. Svigers har passet barna de siste ukene pga både jeg og mannen har jobber som vi ikke har kunnet ta fri fra, så her går vi oppi hverandre uansett. 

Anonymkode: b477f...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 21.41, AnonymBruker skrev:

Herregud, her sier Ts at hun har et ubeboelig hus og derfor er med svigers på deres hytte. Meget mulig de helst ville vært på den hytta alene i fred og ro, men de har altså vært så snille å la Ts være der en uke. Så har de, som rett og rimelig er, bedt Ts stå for noe av maten. 

Hva gjør Ts? Kjøper den kjipeste juicen og sannsynligvis den kjipeste og billigste røkelaksen (som bare er ekkel). Til middag blir det gryterett fra pose (?!??), attpåtil slumsete tilberedt uten tanke for smaken. 

Ts får altså bo gratis en uke når hun ikke har andre steder og bo, og velger å «takke» ved å kjøpe inn det billigste og kjipeste man kan få pluss klage og være misfornøyd med dem som gir henne husrom og som sikkert hadde forventer som et minimum god mat tilbake. 

Jeg ville i det minste kjøpt inn en del som takk og ikke klaget når jeg faktisk var på andres hytte. En Toromiddag med kokt kjøttdeig???? Det er jo frekt. 

Jeg ville som et minimum hatt med meg en gigantisk blomsterbukett, gode oster, skinker, oliven, dyr sjokolade, og i tillegg ingredienser til gode måltider laget fra bunnen av. Gode juicer, lammelår, gode viner i overflod, osv osv. 

Ts eier jo ikke sosiale antenner. Hun er så heldig å få bo gratis på en hytte en hel uke og velger å bidra med Eldoradojuice og Toro. :roll: 

Anonymkode: 0aca7...e6f

Slike innkjøp du beskriver, er det jeg ville gjort NÅ, men så er jeg godt voksen og har fått interesse for mat og vin etc. Så her spiller alder til TS inn; hadde dette vært meg i 20-årene, begynnelsen av 30-årene med små barn osv, hadde dette ikke vært i tankene mine engang. Den gang interesserte jeg meg nada for oster, vin, biffkjøtt i gryta som var laget fra bunn etc. Jeg var fornøyd med pepsi max, kjøttdeig på tilbud og toro-poser. 

Anonymkode: b477f...4c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corona er en glimrende anledning til å kutte kontakten med svigers! 

Anonymkode: ea016...c21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit å steke kjøttdeig i en kjele, men det tar enda lengre tid. Det blir jo flere omganger med steking da, ellers så blir det kokt om det er for mye i gryta på en gang. Så må kjøttdeigen ut igjen, for så å vente til gryteretten tilberedes og kokes opp før kjøttdeigen tilsettes. 
 

Nå smaker juicen fra Sunniva bedre, synes jeg personlig. 

Anonymkode: c3c59...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gjort som følger; 

"Lars! du sa ikke at moren din MÅ ha røkt ørret i stedet for laks"

"Lars! kan du kjøre på Joker og kjøpe eplejuice av typen Sunniva til moren din?" 

"Lars! Du har jo vokst opp med å brune kjøttdeigen rett, kan du ikke ta over?" 

 

Anonymkode: 76ffc...ac1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke normal oppførsel? Mulig jeg har lært feil da det gjelder folkeskikk men.. Har jeg en preferanse på mat så lager jeg den selv, jeg står da ikke og gnager på den som lager maten.

Lag maten selv eller hold kjeft!

Anonymkode: a94f8...554

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden er stappfull av irriterende svigermødre (og kommende irriterende svigermødre)

Hver gang jeg leser en svigermor tråd her sender jeg varme tanker til min flotte svigermor som glatt drikker både Sunniva og Eldorado eplejuice. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...