Gå til innhold

Har dere likt gulv over hele huset?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg er så i tvil om jeg skal ha samme gulvet på soverom, kontor og gjesterom som på kjøkkenet, i stua og i gangen.

"Problemet" er at jeg har funnet et parti klikk-laminat som er satt ned med 30% (pga at fargen utgår), og det er mulig at det holder til alle disse rommene, nesten 90 kvadratmeter. Vi er nødt til å tenke økonomi, men det blir så dyrt uansett når vi trenger så mye, så vi lurer på om vi skal kjøpe til de tre små værelsene i første omgang, og så kjøpe et annet gulv til resten av huset ved en senere anledning.

Blir det stygt å ha forskjellig farge tror dere? Dvs, jeg tror det blir en merbau farge over hele huset, men strukturen og nyansene blir sikkert ikke det samme fordi vi ikke kommer til å få tak i den samme laminaten/fargen/probusenten igjen siden det var et sluttparti.

Synspunkter anyone?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har forskjellig laminat i huset vårt, også forskjellige typer i 1 et. Nå legger vi nytt gulv i hele første etasje for og få samme gulv i alle rom der.

Men er annen type gulv på soverommene i 2 etasje.

Samme blir det dit vi flytter, der vil vi ha fliser i 1 etasje og laminat på soverom i 2 etasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvene bør ses på som en helhet....det betyr ikke at alle bør ha likt dekke...men at det skal passe sammen. :)

Jeg ville aldri lagt laminat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

For meg er helheten viktig. Vi har lagt samme gulv på kjøkkenet, stuen og de to soverommene. Gangen og toalettet har like fliser, og på badet er det de samme flisene som i gangen - bare mindre, en nyanse lysere og blanke istedenfor matte.

Men, nå har jo vi lagt alle gulvene samtidig så da er det jo lett å få det til. Om en pusser opp rommene over lengre tid er det gjerne ikke praktisk mulig å få tak i det samme gulvet som en la sist. Så da ville jeg hvertfall ha funnet ett gulv som matcher det dere allerede har. Kanskje du kan få med deg en liten prøve hjem slik at du kan se hvordan fagene står til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golvene trenger jo ikke å være like. Dette er jo snakk om små rom. De kan godt ha en type golv. Kjøkken, stue og gang blir kanskje mer åpne og sammenhengende soner, så det kan være litt stilig om disse har samme type golv.

Jeg vet du ikke ba om råd på dette, men likevel: er du helt sikker på at det er laminat dere vil ha? Vi har laminat på soverommet men parkett og fliser i resten av huset, og vi er ikke særlig fornøyd med laminatet. Det er kaldt og glatt og hardt og ser ikke særlig ekte ut! Prisforskjellen mellom laminat og parkett er ikke så veldig stor...

Jeg ville uansett ha valgt parkett i stue, kjøkken og gang! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket å ha så like gulv som mulig i leiligheten vår - så soverom, kontor og kjøkken har lik eikeparkett. I stuen er det heltre eike-gulv som går i samme farve som de andre rommene. Har vært på mer enn en visning hvor hvert rom har forskjellig type gulv - noe jeg ikke syntes var noe særlig pent. Foretrekker med andre ord samme type gulv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme type gulv i alle rom. Synes det er penest.

Liker ikke laminat jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pussa opp huset litt i rykk og napp. Alle gulv er kirsebær, men det er likevel en liten fargeforskjell i dem, for det var jo ikke mulig å oppdrive samme gulv da vi skulle ha det :roll:

Det er likt gulv på stue og kjøkken.

Så er det en liten fargenyanse på ganggulvet og så en annen nyanse på soverommene.

Men alle sammen passer godt sammen så jeg synes ikke det gjør så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...