AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #21 Del Skrevet 9. april 2020 2 timer siden, Forumhei skrev: Jeg er ferdig med studio, har vendt meg til hjemme trening med minimalt utstyr, å sparer penger til hjemme studio. Tenkte å bruke 24 000 kr ca noe vi sparer inn på 2 år ( uten trenings medlemskap( betalte 1000 for meg og kona pr mnd😅) Dere er blant de heldige som har plass til hjemmeutstyr, i form av kjeller/garasje eller evt. et ekstra rom? Det er dessverre ikke alle som har den muligheten... Anonymkode: 45e46...aec 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 9. april 2020 #22 Del Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere er blant de heldige som har plass til hjemmeutstyr, i form av kjeller/garasje eller evt. et ekstra rom? Det er dessverre ikke alle som har den muligheten... Anonymkode: 45e46...aec Ja er utrolig heldig, å skal gripe den sjansen, kommer sikkert virus siden igjen også , greit å ha alt hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpankMe Skrevet 9. april 2020 #23 Del Skrevet 9. april 2020 Jeg er redd treningssentrene vil være stengt lenge. Det er jo et smitte-eldorado til vanlig, og det vil være tilnærmet umulig å gjennomføre fornuftige smitteverntiltak slik sentrene vanligvis fungerer. Hadde de åpnet til uken, hadde jeg uansett holdt meg unna. Dessverre, for jeg savner virkelig å trene. Jeg har som mange andre bestilt meg basic treningsutstyr som jeg kan ha hjemme. Både under og etter krisen er over. Vekter, vektstang og bøystativ kan jeg jo ha til evig tid. Vil allikevel fortsette å betale medlemsavgift til senteret jeg er medlem av. Hovedgrunnen til dette er at det er et enkeltstående senter, og en nabolagsbedrift drevet av en veldig fin og dyktig gjeng. Det hadde vært trist å se de gå dukken. Jeg gleder meg til å komme tilbake dit en dag. Hadde jeg vært SATS-medlem, hadde jeg kanskje tenkt meg om siden de er en stor bedrift med mer handlingsrom. Men jeg er heldig som fortsatt har en jobb å gå til, og derfor en lønn som lar meg fortsette å betale for et tilbud jeg nok ikke får brukt før til høsten. Kanskje... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #24 Del Skrevet 9. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: https://e24.no/naeringsliv/i/awQ8r7/faar-ikke-groent-lys-helt-enda-sats-legger-opp-til-aa-aapne-raskt-etter-27-april Anonymkode: 3bedf...29e Dette er ikke en kilde, det er en mediestrategi fra Sats. De ønsker å unngå at alle melder seg ut eller fryser medlemskapet sitt. Nå lar de fleste medlemskapet løpe og betaler som vanlig fordi de tror gjenåpningen er rett rundt hjørnet. Det kommer selvfølgelig ikke til å skje, og det vet Sats også. Det er ikke mulig å drifte slike treningssentre uten stor smittefare. Tipper åpning tidligst senhøst 2020. Anonymkode: 7dc81...cf4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #25 Del Skrevet 10. april 2020 På 7.4.2020 den 19.48, Anonym1332 skrev: Når åpner treningssentrene? Ser ikke det er tatt opp i Erna sin pressekonferanse i dag. Folk som bare vil komme med negativitet og hva vi «burde» kan la vær å svare. Trolig i august-september, men med veldig begrensninger. Men med max antall i lokalet, nedvasking av hver maskin etter bruk, så er jeg veldig glad for at jeg har studio hjemme. Når konfirmasjoner, bryllup og lignende utgår i hele 2020, så bør du ikke tro at det blir fri flyt på SATS med 50 stykk i lokalet som alle svetter, tar på maskiner, klør seg i øyet, før de rusler ut i fullstappede Oslo gater. Alt av klassetimer er seff helt uaktuelt i uoverskuelig fremtid. De fleste sentrene er nok konk også lenge før det er mulig med normal praksis. Anonymkode: e7956...231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #26 Del Skrevet 10. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Trolig i august-september, men med veldig begrensninger. Men med max antall i lokalet, nedvasking av hver maskin etter bruk, så er jeg veldig glad for at jeg har studio hjemme. Når konfirmasjoner, bryllup og lignende utgår i hele 2020, så bør du ikke tro at det blir fri flyt på SATS med 50 stykk i lokalet som alle svetter, tar på maskiner, klør seg i øyet, før de rusler ut i fullstappede Oslo gater. Alt av klassetimer er seff helt uaktuelt i uoverskuelig fremtid. De fleste sentrene er nok konk også lenge før det er mulig med normal praksis. Anonymkode: e7956...231 Jeg tror ikke de åpner før de kan drive normalt. Det er jo ikke holdbart å skulle drive med slike antallsbegrensninger, ser ikke helt for meg hvordan det skulle gjennomføres på en god måte.Skulle man da stoppe folk i døra og lage køordning utenfor SATS? Det høres jo bare håpløst ut... Anonymkode: 45e46...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #27 Del Skrevet 10. april 2020 På den annen side, hvem ønsker å trene på treningssenter i nærmeste fremtid uansett, selv om de skulle åpne? Det er jo en del som tyder på at grad av eksponering for viruset kan ha mye å si for hvor syk man blir. Jeg tenker jo også at jeg f.eks ønsker å kunne ha mer kontakt med nær familie, bl.a. min mor i 70-årene, og da ønsker jeg ikke gå på treninggsenter der det er mye smitte og jeg kan ta med meg det når jeg besøker henne. Anonymkode: 45e46...aec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
potet1234 Skrevet 3. mai 2020 #28 Del Skrevet 3. mai 2020 Jeg er idrettsutøver på nasjonalt og internasjonalt nivå og dette begynner å gjøre meg mektig irritert. Jeg føler at vi ikke blir prioritert, vi får ingen beskjeder om når vi kan begynne å trene igjen. Jeg har aldri vært i så dårlig form, og det kommer til å ta laaaang tid å trene meg opp igjen. Jeg driver ikke med utholdenhetsidrett, så løping er meningsløst for meg. Samme med armhevinger osv. Når skal Erna komme med info til oss? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustelise Skrevet 3. mai 2020 #29 Del Skrevet 3. mai 2020 7 minutter siden, potet1234 skrev: Jeg er idrettsutøver på nasjonalt og internasjonalt nivå og dette begynner å gjøre meg mektig irritert. Jeg føler at vi ikke blir prioritert, vi får ingen beskjeder om når vi kan begynne å trene igjen. Jeg har aldri vært i så dårlig form, og det kommer til å ta laaaang tid å trene meg opp igjen. Jeg driver ikke med utholdenhetsidrett, så løping er meningsløst for meg. Samme med armhevinger osv. Når skal Erna komme med info til oss? Vel, hvorfor skal dere bli prioritert? Jeg mener ikke at dere skal bli ignorert. Det skal ikke vi andre heller. Men hvorfor skal akkurat dere prioriteres? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #30 Del Skrevet 3. mai 2020 Vil tippe at bingohaller og lignende åpner før treningsstudioer. Anonymkode: d74f7...984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
potet1234 Skrevet 4. mai 2020 #31 Del Skrevet 4. mai 2020 9 hours ago, bustelise said: Vel, hvorfor skal dere bli prioritert? Jeg mener ikke at dere skal bli ignorert. Det skal ikke vi andre heller. Men hvorfor skal akkurat dere prioriteres? Fordi det er flere idrettsutøvere som har dette som yrke og levebrød. Dette handler også veldig om at mennnesket liker å føle at vi mestrer noe, og når alt som har med trening å gjøre er stengt blir det veldig veldig trist i blandt. De som jobber i butikker kan jobbe, de som jobber på kontor kan fremdeles jobbe hjemme, de som jobber på byggeplasser kan enda jobbe som vanlig. Men de som har idrett som jobb, må sitte å vente på et svar som sannsynligvis ikke kommer på lang tid. Jeg tenker på idrettsutøvere som Karsten Warholm og Klæbo, ja selfølgelig har de spesielle avtaler, men hva med oss som ikke er kjendis utøvere? Jeg og mange andre føler at vi ikke har noe formål i denne tiden, bare driver rundt hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
potet1234 Skrevet 4. mai 2020 #32 Del Skrevet 4. mai 2020 Just now, potet1234 said: Fordi det er flere idrettsutøvere som har dette som yrke og levebrød. Dette handler også veldig om at mennnesket liker å føle at vi mestrer noe, og når alt som har med trening å gjøre er stengt blir det veldig veldig trist i blandt. De som jobber i butikker kan jobbe, de som jobber på kontor kan fremdeles jobbe hjemme, de som jobber på byggeplasser kan enda jobbe som vanlig. Men de som har idrett som jobb, må sitte å vente på et svar som sannsynligvis ikke kommer på lang tid. Jeg tenker på idrettsutøvere som Karsten Warholm og Klæbo, ja selfølgelig har de spesielle avtaler, men hva med oss som ikke er kjendis utøvere? Jeg og mange andre føler at vi ikke har noe formål i denne tiden, bare driver rundt hjemme. Norge er kjent for å ha bra idrettsutøvere, det ryktet kommer ikke til å holdes oppe når alt åpner igjen. Det kommer til å ta måneder før vi i det hele tatt kommer oss opp på samme nivå. Nei, kanskje ikke du bryr deg om idretten, en vi er mange som er desperate etter svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #33 Del Skrevet 4. mai 2020 9 timer siden, potet1234 skrev: Jeg er idrettsutøver på nasjonalt og internasjonalt nivå og dette begynner å gjøre meg mektig irritert. Jeg føler at vi ikke blir prioritert, vi får ingen beskjeder om når vi kan begynne å trene igjen. Jeg har aldri vært i så dårlig form, og det kommer til å ta laaaang tid å trene meg opp igjen. Jeg driver ikke med utholdenhetsidrett, så løping er meningsløst for meg. Samme med armhevinger osv. Når skal Erna komme med info til oss? Men NIF har laget retningslinjer slik at idrettsklubber kan trene igjen. Hvis du er utøver har du vel en klubb du hører til, og trener ikke bare på kommersielle treningsentre? Anonymkode: a3dd8...23b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
potet1234 Skrevet 4. mai 2020 #34 Del Skrevet 4. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Men NIF har laget retningslinjer slik at idrettsklubber kan trene igjen. Hvis du er utøver har du vel en klubb du hører til, og trener ikke bare på kommersielle treningsentre? Anonymkode: a3dd8...23b Jeg er del av Norges Kampsport Forbund, de har helt egne regler. Blandt annet at trening kun kan skje endten i store haller eller utendørs med inntil 5 personer. De tillater også ingen kontakt, noe som er helt umulig. Både ja og nei. Jeg trener 6 dager i uka på kommersielt treningssenter, men også på skole og i klubb på kvelden. Alle disse er stengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #35 Del Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, potet1234 skrev: Jeg er del av Norges Kampsport Forbund, de har helt egne regler. Blandt annet at trening kun kan skje endten i store haller eller utendørs med inntil 5 personer. De tillater også ingen kontakt, noe som er helt umulig. Både ja og nei. Jeg trener 6 dager i uka på kommersielt treningssenter, men også på skole og i klubb på kvelden. Alle disse er stengt. Da henger jeg mer med. Mange idretter som fremdeles ikke får trent. Håper alt ordner seg for dere Anonymkode: a3dd8...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustelise Skrevet 4. mai 2020 #36 Del Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, potet1234 skrev: Fordi det er flere idrettsutøvere som har dette som yrke og levebrød. Dette handler også veldig om at mennnesket liker å føle at vi mestrer noe, og når alt som har med trening å gjøre er stengt blir det veldig veldig trist i blandt. De som jobber i butikker kan jobbe, de som jobber på kontor kan fremdeles jobbe hjemme, de som jobber på byggeplasser kan enda jobbe som vanlig. Men de som har idrett som jobb, må sitte å vente på et svar som sannsynligvis ikke kommer på lang tid. Jeg tenker på idrettsutøvere som Karsten Warholm og Klæbo, ja selfølgelig har de spesielle avtaler, men hva med oss som ikke er kjendis utøvere? Jeg og mange andre føler at vi ikke har noe formål i denne tiden, bare driver rundt hjemme. Du har sikkert fått med deg at det er veldig mange som har mistet jobben og levebrødet sitt av denne pandemien. Spørsmålet mitt er fremdeles hvorfor du som idrettsutøver burde prioriteres foran andre? At du lister opp en rekke yrker som fremdeles kan jobbe, hjelper ikke alle de andre som har blitt permitterte, oppsagte eller måttet slå seg konkurs. Det er nemlig mange. Mange yrker har stoppet opp, mange har mistet levebrødet, alle idretter er satt på vent, alle idrettsutøvere må smøre seg med tålmodighet, fra glade amatører til helprofesjonelle. Hvorfor er du spesiell? 1 time siden, potet1234 skrev: Norge er kjent for å ha bra idrettsutøvere, det ryktet kommer ikke til å holdes oppe når alt åpner igjen. Det kommer til å ta måneder før vi i det hele tatt kommer oss opp på samme nivå. Nei, kanskje ikke du bryr deg om idretten, en vi er mange som er desperate etter svar. Jeg elsker idrett. Jeg har til enhver tid vært aktiv innen minst to idretter fra jeg var fem år gammel til i dag, en periode på semiprofesjonelt nivå, så det betalte regningene mine i flere år. Jeg trener 8 ganger i uka. Jeg logger over 1000 treningstimer i året. Jeg klarer nesten ikke vente til treningssentrene åpner igjen, fordi jeg gleder meg sånn. Jeg lurer fremdeles på hvorfor du mener at akkurat du skal prioriteres foran alle oss andre. Nå vet jeg ikke hvilken idrett du bedriver og hvilke fasiliteter du er avhengig av, men ser du skriver kommersielt treningssenter, skole og klubb. Har du vurdert å gå til innkjøp av det utstyret du trenger? Jeg gikk sammen med noen treningspartnere og betalte til sammen over 50.000,– for utstyr til en hjemmegym nå. Kjip utgift, men veldig verdt det for å få trent godt i denne perioden. Og vi tjener ikke engang penger på treningen vår. Hadde jeg vært en helprofesjonell utøver som hadde idretten som mitt levebrød, så hadde det vært en no-brainer. Jeg hadde ikke latt karrieren gå i grus mens jeg ventet på at samfunnet skulle åpne opp igjen. Det er en enkel og billig investering i forhold til kost/nytte. Løp og kjøp! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apokryf Skrevet 4. mai 2020 #37 Del Skrevet 4. mai 2020 På 10.4.2020 den 16.29, AnonymBruker skrev: På den annen side, hvem ønsker å trene på treningssenter i nærmeste fremtid uansett, selv om de skulle åpne? Det er jo en del som tyder på at grad av eksponering for viruset kan ha mye å si for hvor syk man blir. Jeg tenker jo også at jeg f.eks ønsker å kunne ha mer kontakt med nær familie, bl.a. min mor i 70-årene, og da ønsker jeg ikke gå på treninggsenter der det er mye smitte og jeg kan ta med meg det når jeg besøker henne. Anonymkode: 45e46...aec Synes heller de kan isolere de som er i den utsatte gruppen og åpne sentrene for oss andre som er villige til å utsette oss for smitte. Og bli immun. Trening er både fysisk og PSYKISK folkehelse,og det burde veie tyngst! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 4. mai 2020 #38 Del Skrevet 4. mai 2020 (endret) Tenke seg til at menneskeheten har overlevd i ganske mange årtusener uten treningssentre ... ... og utrolig nok klarte folk å få fysisk aktivitet på tross av dette. Helt ufattelig. Hvordan kunne steinaldermenneskene mosjonere uten å ha et treningssenter å gå til ...? Endret 4. mai 2020 av Bix 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
potet1234 Skrevet 4. mai 2020 #39 Del Skrevet 4. mai 2020 Jeg sier ikke at jeg er spesiell. Jeg snakker på vegne alle idrettsutøvere som synes at dette er ekstremt kjipt. Jeg sier heller ikke at vi skal prioriteres, men Jeg føler at vi blir veldig ignorert. Vi har ikke hørt en dritt annet enn at dette kommer til å ta tid. Rett før denne pandemien begynte fikk jeg beskjed om at jeg har en mulighet til å bli trent opp mot landslaget. Jeg sliter økonomisk, da jeg ikke har jobb for øyeblikket, og bor i en by hvor det er nærmest umulig å finne til og med en butikkjobb. 50 000 er da helt umulig for min del. Ja steinaldermenneskene var i god form, men de måtte gå igjennom ekstreme tilfeller for å overleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 4. mai 2020 #40 Del Skrevet 4. mai 2020 På 7.4.2020 den 19.48, Anonym1332 skrev: Når åpner treningssentrene? Ser ikke det er tatt opp i Erna sin pressekonferanse i dag. Folk som bare vil komme med negativitet og hva vi «burde» kan la vær å svare. Treningssenter er definert som høyrisiko område, så vi kan nok anta at dette er noe av det siste som vil bli åpnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå