Gå til innhold

Når åpner treningssentre igjen??

Anonym1332

Anbefalte innlegg

Når åpner treningssentrene? Ser ikke det er tatt opp i Erna sin pressekonferanse i dag.

Folk som bare vil komme med negativitet og hva vi «burde» kan la vær å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke med det første. Kanskje til sommeren.

Anonymkode: eb57c...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke med det første. Kanskje til sommeren.

Anonymkode: eb57c...6c7

SIkkert i begynnelsen av mai, nå åpner skoler, barnehager, frisør, massage, hudpleie, neglesalong osv. Da er nok treningsenter og sport neste.  Til sommeren er det meste som før. 

Anonymkode: e5b96...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helseminister Bent Høie uttalte til NRK etter pressekonferansen at svømmehaller og treningssentre vil fortsette å være stengt på ubestemt tid.

– I Norge er det god plass til å være ute, så aktivitetene kan man gjøre ute, sa Høie til statskanalen og begrunner det med smitterisikoen knyttet til garderobebruk.

Anonymkode: b0c9e...ddf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

27 april vil Sats begynne å åpne igjen.

Anonymkode: 3bedf...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sats har sagt dette. Ikke sikkert de får lov... Høie var iallefall negativ. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helseminister Bent Høie uttalte til NRK etter pressekonferansen at svømmehaller og treningssentre vil fortsette å være stengt på ubestemt tid.

– I Norge er det god plass til å være ute, så aktivitetene kan man gjøre ute, sa Høie til statskanalen og begrunner det med smitterisikoen knyttet til garderobebruk.

Garderobebruk??? Det er like stor smitterisiko på selve senteret, folk er grisete. Sett folk pille nese, pirke seg i tenna, rette på balla osv uten håndvask. Han har sikkert ikke vært på treningsenter han. 

Anonymkode: 0e619...6f2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kan ikke sats bestemme. Er det stengt ut august så er det stengt. Svette, tårer, snott og diverse kroppsvæsker utover er smittebombe deluxe.

Anonymkode: 98617...c6e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Treningssentere vil jeg tro er noe av det siste som åpner igjen. Det er jo en kjempestor smittekilde, i tillegg til at den økonomiske kostnaden ved å holde stengt er relativt begrenset jfr mye annet. Selvfølgelig synd for alle som er opptatt av trening, men slik er det nok dessverre. Treningssentre faller langt ned på prioriteringslista...

Anonymkode: e6548...4d1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Treningssentere vil jeg tro er noe av det siste som åpner igjen. Det er jo en kjempestor smittekilde, i tillegg til at den økonomiske kostnaden ved å holde stengt er relativt begrenset jfr mye annet. Selvfølgelig synd for alle som er opptatt av trening, men slik er det nok dessverre. Treningssentre faller langt ned på prioriteringslista...

Enig. Hvis treningssentrene får åpne, kan man like så greit oppheve alle restriksjoner og smitteverntiltak. Hesblesende, svette folk i ett og samme miljø? Det er å be om økning i antall smittede. 

Hvordan skulle i så fall treningssentrene ha praktisert rutinene for smittevern? Medlemmer må booke seg inn på trening, og de tar inn kun 5 personer om gangen i hele studioet? Stenge av mange av apparatene for å holde 2 meters avstand? Vakter som passer på at alle vasker etter bruk av utstyr? 

Som vitne til hygienen og rensligheten blant medlemmer på et vanlig treningssenter i Norge, så har jeg liten tro på at alle automatisk blir mye flinkere i denne korona-situasjonen. Hvis treningssentrene åpnes blir vel de fleste så lykkelige at de løper inn og slår seg løs uten å tenke på smittevern et eneste sekund. 

Anonymkode: 73735...130

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Resultatet kan nok fort bli at en del treningssentre ikke overlever og må nedlegge dessverre...

Vet ikke hvordan økonomien er i SATS, men at håper ikke senteret i nærheten av meg legger ned, for da blir det mye mer upraktisk for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Resultatet kan nok fort bli at en del treningssentre ikke overlever og må nedlegge dessverre...

Vet ikke hvordan økonomien er i SATS, men at håper ikke senteret i nærheten av meg legger ned, for da blir det mye mer upraktisk for meg...

Ja, dessverre tror nok jeg også at flere av treningssentrene forsvinner. Denne korona-situasjonen har utrolige konsekvenser, mer enn vi skulle tro for bare et par måneder siden. Krysser fingrene for at de fleste bransjene overlever og kan åpne igjen den gangen situasjonen tillater det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl

Jeg tror nok det varer til mai før treningssentrene åpner igjen, for på treningssenter er det mye folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Heartgirl skrev:

Jeg tror nok det varer til mai før treningssentrene åpner igjen, for på treningssenter er det mye folk. 

Jeg tror stengingen varer lengre enn til mai. Tipper til august/september-ish.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Kilde?
Hilsen ansatt i sats.

Anonymkode: d84c3...b9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde?
Hilsen ansatt i sats.

Var en sak i vg eller e24.no i går. Men stod ikke at de skulle åpne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dere som er medlem på Sats etc. Skal dere fortsette medlemskapet utover? Jeg tenker at jeg klarer meg fint et par mnd uten Sats, men hvis de holder stengt lenger enn det blir det veldig dyrt å være støttemedlem. Betaler 520 kr i mnd så det blir jo litt hvis de fortsetter å ha stengt. Og de online-treningene deres er utrolig dårlige, finner bedre treninger på youtube/Instagram. 

Anonymkode: 30844...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Jeg har virkelig fått opp øynene for ute/hjemmetrening så det blir nok ikke mer trening på senter for min del. I disse tider hvor tankene rundt hygiene har økt vemmes jeg ved tanken på å være på et senter å trene. Der er det mye svette og møkk som blandes 🤢 Disse sentrene lever vel også mye på folk som betaler men aldri er der så hva er vitsen? Nå får de jo dekket alle utgiftene sine av staten samtidig som sikkert mange Medlemmer betaler avgiften sin. Dette er bare sløsing med penger og helt unødvendig at vi bruker tid og penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilde?
Hilsen ansatt i sats.

https://e24.no/naeringsliv/i/awQ8r7/faar-ikke-groent-lys-helt-enda-sats-legger-opp-til-aa-aapne-raskt-etter-27-april

Sitat

Sats-sjef Sondre Gravir er glad for å høre at samfunnet gradvis åpner opp igjen etter selv å ha stengt alle sine sentre i Norge og sier at kjeden nå legger opp til å åpne «forholdsvis raskt etter 27 april».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Jeg er ferdig med studio, har vendt meg til hjemme trening med minimalt utstyr, å sparer penger til hjemme studio. Tenkte å bruke 24 000 kr ca noe vi sparer inn på 2 år ( uten trenings medlemskap( betalte 1000 for meg og kona pr mnd😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...