Gjest ingamari Skrevet 19. juni 2005 #1 Skrevet 19. juni 2005 Jeg er så drittlei homser. MØKKA LEI! Jeg har ingenting imot homser. De får gjøre som de vil. Det jeg derimot er drittlei av er alt de skal ha igjennom. De vil gifte seg (fair enough), de vil ha barn (nei, nei og nei), de vil inn i kirken (ja okey, bryr meg ikke) og nå vil de søren meg ha legningen sin inn i skolen også! Forhåpentligvis er det kun en time eller to i løpet av barneskolen hvor barna vil bli undervist i hva homofili er, og det er greit. Men allikevel begynner alt dette å irritere meg. De prøver å presse på mange av oss sin legning. Vi skal på død og liv godta dette! Hvorfor MÅ vi godta dette? Jeg kan jo aldri lenger si høyt at homofili er noe jeg ikke syns er riktig i det hele tatt, for da er jeg dum og uvitende. hvorfor har det blitt sånn? Nå har homsene okupert hele Oslo i forbindelse med homoparaden. Blir de aldri lei? Nå skal homofili være en helt normal ting. men, er det det? Jeg syns det er feil, og det er min mening og jeg må få lov til å mene det uten å være dum og trangsynt!!! Vi bretter da aldri ut om sexlivet vårt til homser, så hvorfor må de brette ut hver lille ting om homofilien!!! Homofili er ikke riktig, men gjør hva dere vil innenfor husets fire vegger. MEN, ikke våg å fortell mine barn på skolebenken at dette er helt okey!
Brunhilde Skrevet 19. juni 2005 #2 Skrevet 19. juni 2005 Jeg er så drittlei homser. MØKKA LEI! Jeg har ingenting imot homser. Ingenting i mot homser? Jeg har tillatt med å utheve noe av det du sier litt lenger ned i innlegget, tør du allikevel påstå at utsagnet ditt medfører riktighet? De prøver å presse på mange av oss sin legning. Vi skal på død og liv godta dette! Hvorfor MÅ vi godta dette? Jeg kan jo aldri lenger si høyt at homofili er noe jeg ikke syns er riktig i det hele tatt, for da er jeg dum og uvitende. hvorfor har det blitt sånn? Jeg har fremdles til gode å møte en homofil som hra prøvd å presse på meg sin legning. Homofile, i langt større grad enn ignorante heterofile, forstår at legning er noe vi er født med, dessverre ikke noe vil velger selv. Nå skal homofili være en helt normal ting. men, er det det? [b›Jeg syns det er feil, og det er min mening og jeg må få lov til å mene det uten å være dum og trangsynt!!! Men jeg må jo ha lov til å mene at de ER dum og trangsynt når du mener at det å være hmofil er unormalt? Det syns jeg nemlig du er! Vi bretter da aldri ut om sexlivet vårt til homser' date=' så hvorfor må de brette ut hver lille ting om homofilien!!![/quote'] De færreste homofile bretter da ut om sexlivet sitt. Det finnes homofile og heterofile som aldri har sex, det finnes de av begge slag som har sex i mengder og det finnes de som har sex med begge kjønn. Om jeg sier at jeg er heterofil så betyr da ikke det at jeg bretter ut sexlivet mitt? Nei, det betyr at jeg forteller hva min preferanse er. Det å måtte forklare deg dette bekrefter inntrykket jeg har av deg.
Litt Lost Skrevet 19. juni 2005 #3 Skrevet 19. juni 2005 Jeg lurer på... Disse tanken du har, har andre hatt dem før deg kanskje? I forbindelse med - hudfarge (afrikanere i usa) - kjønn (kvinner i en mannsverden) Hvordan få grupper til å bli akseptert av samfunnet om man ikke fører dem inn på dagsorden over alt, slik at de til slutt likestilles. Er ikke homofili en riktig ting? Neivel, der ser du. Det er fremdeles behov for at homofile markerer seg slik at fordommene og uvitenheten forsvinner.
Gjest Valhalla Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Homoaktivister er noen av de mest irriterende som finnes. Så en av dem som ble intervjuet i går som mente at jo dette kunne man godt gjøre helt fra første klasse. Barn trenger ikke lære om alle perversiteter så tidlig, det vil de gjøre tidsnok.
Kakemonster Skrevet 19. juni 2005 #5 Skrevet 19. juni 2005 Ja gud forby at de vaks opp å ble fordomsfrie.
Gjest Valhalla Skrevet 19. juni 2005 #6 Skrevet 19. juni 2005 Hvorfor er fordomsfri idealet, jeg ønsker ikke at mine barn skal lære andres syn på rett og galt. Det skal de få av sine foreldre. På skolen får de lære om matte, historie etc. ikke at homofili er naturlig og fint, eller at noen liker sex med dyr, pine hverandre, gå med bleier etc.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2005 #7 Skrevet 19. juni 2005 jeg ønsker ikke at mine barn skal lære andres syn på rett og galt. Det skal de få av sine foreldre.. Og det er ikke "andres syn"? Hvem har sagt at foreldrene alltid har den riktige oppfatningen av alt? Er det ikke rettere å gi barna kunnskap, slik at de SELV kan bestemme seg for et standpunkt? Eller er du redd for at det standpunktet kan komme til å være i konflikt med det som er opplest og vedtatt?
Gjest qull Skrevet 19. juni 2005 #8 Skrevet 19. juni 2005 Hva er galt med å være homofil? Hva er galt med at homofile får gifte seg? Hva er galt med at homofile får ha barn? Hva er galt med å lære barn om homofili? Jeg har hørt og lest mange homo-debatter og har fremdeles til gode å høre/lese ett eneste rasjonelt og holdbart argument for at homofili, og likestilling av homofile og heterofile, skulle være noe som helst slags problem. Det er ikke de homofile som skaper problemer for de heterofile, slik homofobene hevder. Det er jo stikk motsatt; det er de som sitter med fordommene mot og uvitenheten om homofili som skaper problemer for de homofile. Homofobi er og blir en irrasjonell frykt/fordom hos dumme og/eller uvitende mennesker! Dummhet er det vanskelig å gjøre noe med, men uvitenhet kan kureres. Kunnskap om virkelighetens verden er ikke farlig men fint og nødvendig! (Får vel nevne at jeg er heterofil da, i tilfelle noen skulle tro noe annet.)
Gjest Pleier Skrevet 19. juni 2005 #9 Skrevet 19. juni 2005 Er det bare barneskolen det er snakk om (har ikke fått med meg dette)? På ungdomskolen ble vi undervist i alle "samlivsmåter" i samfunnslæren. Vi ble ikke lært hva som var holdningsmessig rett og galt, men det ble bygget opp rundt hva som stod i den norske lov. Eks. ekteskap, bigami, osv.
Gjest Valhalla Skrevet 19. juni 2005 #10 Skrevet 19. juni 2005 Vel det utvikler de etterhvert. Men det er foreldres ansvar å lære sine barn om slike ting, ikke skolen.
Gjest Sint Skrevet 19. juni 2005 #11 Skrevet 19. juni 2005 Hvorfor er fordomsfri idealet, jeg ønsker ikke at mine barn skal lære andres syn på rett og galt. Det skal de få av sine foreldre. På skolen får de lære om matte, historie etc. ikke at homofili er naturlig og fint, eller at noen liker sex med dyr, pine hverandre, gå med bleier etc. Så du setter homofili og sex med dyr i samme bås? Jeg håper virkelig at du ikke har barn, og at du aldri får det heller.
Kakemonster Skrevet 19. juni 2005 #12 Skrevet 19. juni 2005 Da bør vel all etikk, seksual og religionsundervisning foregå hjemme og? Alt dette handler om holdninger.
Gjest Laundrette Skrevet 19. juni 2005 #13 Skrevet 19. juni 2005 MEN, ikke våg å fortell mine barn på skolebenken at dette er helt okey! Hva om en av ungene dine blir homofil?
Gjest Valhalla Skrevet 19. juni 2005 #14 Skrevet 19. juni 2005 Hva er galt med å være homofil? Hva er galt med at homofile får gifte seg? Hva er galt med at homofile får ha barn? Hva er galt med å lære barn om homofili? Ekteskapet er mellom mann og kvinne ikke kvinne og kvinne, mann og mann, mann og hest. Hvis man tillater ekteskap mellom homoer hvorfor ikke bare tillate bigami. Det blir nok resultatet. Dessuten vil det føre til at de kan adoptere som er feil. Homoer vil ikke få adoptere uansett, ingen land vi adopterer fra tillater det.
Litt Lost Skrevet 19. juni 2005 #15 Skrevet 19. juni 2005 Vel det utvikler de etterhvert. Men det er foreldres ansvar å lære sine barn om slike ting, ikke skolen. Ikke alle tar det ansvaret. Og enkelte pakker på dem uheldig informasjon (fordommer og usannheter). Hva om en av ungene dine blir homofil? Hva om en av ungene dine er homofil?
Kakemonster Skrevet 19. juni 2005 #16 Skrevet 19. juni 2005 [Ekteskapet er mellom mann og kvinne . Sa hvem? Gud?
Gjest Valhalla Skrevet 19. juni 2005 #17 Skrevet 19. juni 2005 Da bør vel all etikk, seksual og religionsundervisning foregå hjemme og? Alt dette handler om holdninger. Ja egentlig.
Gjest betrakter Skrevet 19. juni 2005 #18 Skrevet 19. juni 2005 Ja gud forby at de vaks opp å ble fordomsfrie. Det er ingen som ønsker at barna skal bli fordomsfrie. Målet er at barna skal følge moten og ha akkurat de samme fordommene som er rådende blant folk flest for øyeblikket. Og så skal barna følge motene og ha avsky mot de fordommene som ikke er "in". Noen av de fordommende barna skal læres opp til å ta avstand fra er: - at et kjønn er bedre eller dårligere enn det andre til noe som helst, - at noen raser er bedre eller dårligere enn andre, - at noen seksuell legning er bedre eller dårligere enn andre. Noen av de fordommene barna skal læres opp til å ha er: - religiøse mennesker er mindre tolerante enn andre, - bigami/polygami er usivilisert og mindreverdig (og de som foretrekker slike samlivsformer er gjerne uselvstendige, svake mennesker), - å gifte seg med sin fetter eller kusine er mindreverdig, - arrangerte ekteskap har dårligere kvalitet enn våre ekteskap, - og nå som kanskje sola kommer: når du bader og soler deg så må du vise frem akkurat like mye av kroppen din som oss (og ikke mer eller mindre). Så målet er ikke å ikke ha fordommer. Målet er å ha de samme fordommene som oss og ta avstand i avsky til de fordommen som vi har bestemt oss for å ta avstand til. Men følg med: Om ikke så lenge endrer moten seg og vi har skaffet oss en ny fordom eller tatt avstand fra en av de gamle.
Gjest Valhalla Skrevet 19. juni 2005 #19 Skrevet 19. juni 2005 Hvorfor skal ikke 3 mennesker som elsker hverandre få gå i kirken og bekrefte sin kjærlighet foran gud?
Gjest Dum Perignon Skrevet 19. juni 2005 #20 Skrevet 19. juni 2005 Hvorfor skal ikke 3 mennesker som elsker hverandre få gå i kirken og bekrefte sin kjærlighet foran gud? Godt spørsmål. På den annen side; forutsetter ikke dette at minst to av dem er av samme kjønn? Hvordan vil du like dét?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå