Gå til innhold

Trygve Skaug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns du om det han skriver? 

Anonymkode: 06ee0...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er fint at han gjør poesien tilgjengelig for folk flest. Leste han mye før, men nå synes jeg det blir litt for enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg peiling på poesi osv.

Men både sangtekster og dikt treffer hardt 90% av tiden. Det eneste jeg synes er kjipt, er at jeg sendte han en mail en gang, og fikk aldri svar😂😂

Hva tenker du?:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banalt. Platt. Vil heller stirre på en tom korktavle.

Anonymkode: 865b5...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banalt. Platt. Vil heller stirre på en tom korktavle.

Anonymkode: 865b5...2eb

Da tror jeg ikke du har hørt sangene hans. De har utrolig mye mening og de har gitt meg mye. 

Men da må man være i stand til å ta innover seg det han formidler. Ikke bare være en som "liker tonen". Diktene hans er helt greie. Det er sangene som er det store med han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Da tror jeg ikke du har hørt sangene hans. De har utrolig mye mening og de har gitt meg mye. 

Men da må man være i stand til å ta innover seg det han formidler. Ikke bare være en som "liker tonen". Diktene hans er helt greie. Det er sangene som er det store med han.

Det er poesien jeg mener. Har ikke hørt sangene. Diktene hans kan skrives bedre av en hvilken som helst. Det er bare å skrive noe litt rørende, og så ta linjeskift i ny og ned. Se nå:

Kjærligheten
kommer
som en fjær i vinden
på en varm dag
virvler den opp
fra den sørgmodige
bakken

Anonymkode: 865b5...2eb

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er poesien jeg mener. Har ikke hørt sangene. Diktene hans kan skrives bedre av en hvilken som helst. Det er bare å skrive noe litt rørende, og så ta linjeskift i ny og ned. Se nå:

Kjærligheten
kommer
som en fjær i vinden
på en varm dag
virvler den opp
fra den sørgmodige
bakken

Anonymkode: 865b5...2eb

Spm sagt så er det sangene hans jeg har blitt glad i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Purple_Pixiedust skrev:

Spm sagt så er det sangene hans jeg har blitt glad i. :)

Det er jo helt fint, og alle må like det de liker. Men diktene hans er dårlig håndverk. Kan si det er bra dikt gjøres tilgjengelig for alle, men beklagelig at det går på bekostning av kvaliteten og også de faktisk gode dikterne Norge har. Skaug er ikke en av dem, men kan godt hende han er en fin musiker! Skal gi musikken et forsøk.

Anonymkode: 865b5...2eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt fint, og alle må like det de liker. Men diktene hans er dårlig håndverk. Kan si det er bra dikt gjøres tilgjengelig for alle, men beklagelig at det går på bekostning av kvaliteten og også de faktisk gode dikterne Norge har. Skaug er ikke en av dem, men kan godt hende han er en fin musiker! Skal gi musikken et forsøk.

Anonymkode: 865b5...2eb

Blant annet sangene: Det går over, Martyren, noruads vise (Har nok skrevet feil her) med flere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Det er poesien jeg mener. Har ikke hørt sangene. Diktene hans kan skrives bedre av en hvilken som helst. Det er bare å skrive noe litt rørende, og så ta linjeskift i ny og ned. Se nå:

Kjærligheten
kommer
som en fjær i vinden
på en varm dag
virvler den opp
fra den sørgmodige
bakken

Anonymkode: 865b5...2eb

Vel, da er ikke du en "hvilken som helst", for det der var jo ikke i nærheten av hva Trygve klarer å sette ord på (med)😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 2.27, Anim92 skrev:

Vel, da er ikke du en "hvilken som helst", for det der var jo ikke i nærheten av hva Trygve klarer å sette ord på (med)😅

Subjektivt.

Anonymkode: 8e943...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Det er poesien jeg mener. Har ikke hørt sangene. Diktene hans kan skrives bedre av en hvilken som helst. Det er bare å skrive noe litt rørende, og så ta linjeskift i ny og ned. Se nå:

Kjærligheten
kommer
som en fjær i vinden
på en varm dag
virvler den opp
fra den sørgmodige
bakken

Anonymkode: 865b5...2eb

Forskjellen på det du skriver her og det Skaug skriver, er at ditt er ord uten mening og innhold man kjenner seg igjen i. Skaugs linjer inneholder så mye mer enn bare ord og linjeskift...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Subjektivt.

Anonymkode: 8e943...048

Jo. Du kommer med noen vage klisje-metaforer om kjærlighet, mens Trygve kommer med (ofte finurlige) setninger som setter ord på følelser, kjærlighet, depresjon og mørke netter, tro og tvil som er spot on, som gjerne gir det en beskrivelse man ikke har tenkt på før, som gjør at man tenker "ah, sånn ja! Det er sånn det er, har bare ikke sett det på den måten før".

Det er helt greit at du ikke liker han, det er ikke det jeg prøvde å si når jeg svarte deg sist. Det er ganske vanlig at man liker noen diktere, mens andre ikke. Men igjen - det du ramset opp var metaforer og klisjeer. Trygve har også noen klisjeer i blant, men det er langt mellom de.

Rent objektivt, altså

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser at denne er gammel, men svarer likevel.

Jeg synes hele bølgen av fast food-poesi er ganske urovekkende. Skaug er her en slags frontfigur. Diktene er av ganske lav kvalitet, og går under samme sjanger som interiør det står home og love på, for meg. 

 

Anonymkode: d8fb5...4c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 9.44):

Ser at denne er gammel, men svarer likevel.

Jeg synes hele bølgen av fast food-poesi er ganske urovekkende. Skaug er her en slags frontfigur. Diktene er av ganske lav kvalitet, og går under samme sjanger som interiør det står home og love på, for meg. 

 

Anonymkode: d8fb5...4c6

Enig i at det er en del kjappe dikt med kanskje for få linjer til din smak?

men har du lest de lengre, for ikke å snakke om sangene hans som er lange dikt i seg sjøl?

Anonymkode: e4165...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt kløe - det blir for banalt og klamt og inderlig for kyniske meg fra ironigenerasjonen. Da jeg leste en av diktsamlingene, fikk jeg mest lyst til å filleriste dikter-jeg'et og be ham slutte å være en så tafatt dott... Det blir litt som en del dameromaner - det er ikke uten kvaliteter og jeg kan skjønne at mange har glede av det, men det er ikke stor litteratur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...