Gå til innhold

Kolleger som ikke bryr seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som barn tvinges man jo sammen med andre barn :) Alle skal like alle.

Men når man blir voksen så ser man at mange mennesker rett og slett ikke passer sammen som personer, vi møtes ufrivillig i arbeidslivet. Derfor blir det slik at noen der omgås på fritiden pga de passer bedre sammen enn andre.

Så har du det som ikke vil ha noe med jobb å gjøre etter jobb, det må man også godta. Man tilbringer jo utrolig mye tid sammen på jobb. kanskje med mennesker man ikke liker så godt.

 

Selv har jeg jobbet i så mange at jeg ikke har noe behov for å henge med jobben på fritiden, kun utvalgte kollegaer gjør jeg det med. Heldigvis har jeg jobber rundt i hele norge som omreisende på prosjekter, der har jeg møtt utrolig mange mennesker som gjør meg godt rustet til å takle relasjonen mellom mennesker. Trenger ingen bekreftelse lenger, må ikke kjenne noen for å jobbe sammen.

Så har du de som jobber på SAMME sted i 20-40år, med SAMME menneskene! Da blir ting litt annerledes, slike mennesker blir gjerne veldig konforme og sterotype. Fastlåste i hjernen sin, tåler lite forandring.

Anonymkode: d98e1...1b3

Ser den,men har opplevd at en kollega har vært spydig istedenfor å si dette på en ok måte.

Har snakket med en kollega og har sendt mld til en annen kollega og sagt litt om årsaken. Håper at ting roer seg etter hvert. Og at de forstår at det er en årsak til dette. 

Anonymkode: 8c0fb...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den,men har opplevd at en kollega har vært spydig istedenfor å si dette på en ok måte.

Har snakket med en kollega og har sendt mld til en annen kollega og sagt litt om årsaken. Håper at ting roer seg etter hvert. Og at de forstår at det er en årsak til dette. 

Anonymkode: 8c0fb...c1b

Der ser du ulempen med å ha jobben på fritiden, det tar mentale krefter og tid utenom jobb.

Prøv å slå av jobben mentalt i det du forlater jobben. Det gjør man enklest med å ikke omgås eller bruke tid på noe/noen som har med jobb å gjøre på fritiden.

Anonymkode: d98e1...1b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lettere for å svare på gøyale ting som blir lagt ut, eller lagt ut av de jeg har best kontakt med. Jeg er nok dessverre av typen som «irriterer» meg litt over sykemeldte, Ikke fordi jeg ikke tror de virkelig er syke, men mer stress og jobb på meg, så jeg er egentlig bare intressert i å vite når de er tilbake.. i tillegg synes jeg sykdom og den slags er forbeholdt familie og nære relasjoner :)

Anonymkode: 7e639...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker deg ikke da... mine kollegaer liker ikke meg heller, og gir meg ingen oppmerksomhet. Det har jeg akseptert, så håper jeg det blir bedre på neste jobb. 

Anonymkode: 095ce...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De liker deg ikke da... mine kollegaer liker ikke meg heller, og gir meg ingen oppmerksomhet. Det har jeg akseptert, så håper jeg det blir bedre på neste jobb. 

Anonymkode: 095ce...0b9

Tvilsomt, ikke legg for mye i det. Bygg deg opp et liv utenfor jobb, som du gleder deg over å bruke tid på. Jobb er IKKE livet!! Det er en stor del av livet som vi er tvunget til å delta i pga kapitalismen.

Anonymkode: d98e1...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...