Gå til innhold

Dere som har trent dere til stor rumpe, se her

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så teit. Kan du ikke nøye deg med å være trent og sunn? Jobb heller med selvbildet. Unaturlige proporsjoner er ikke fint.

Anonymkode: 2de77...c2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så teit. Kan du ikke nøye deg med å være trent og sunn? Jobb heller med selvbildet. Unaturlige proporsjoner er ikke fint.

De fleste har en unormalt flat rumpe.

Rett og slett fordi en så stor muskel sjeldent får brukt seg.

Man kan ha godt selvbilde selv om man vil forbedre kroppen sin.

Anonymkode: a7de9...403

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Driver med det samme, har helt ok rumpe fra før, men vil gjerne ha bittelitt mer volum. Jeg trener ihvertfall hipthrust med strikk(18-20kg) + vekt på 5-10 kilo på hofta. Tar 15 x 3, også tar jeg utfall der jeg har ene benet på en stol og har tyngden på helen, altså at jeg "dipper" rett ned og ikke fremover for da tar det på fremside lår istede. Får se hvordan de blir. Tar også noe knebøy med strikk. 

Anonymkode: 6cc5f...623

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det teit? Er jo sunt å trene uansett, syns du det er teit at menn vil trene seg til store armmuskler og bryst også? Det er jo flott og ha muskler. Det som er teit er å operere på seg muskler. Trening er fint og er til for å få fin kropp og god helse. Hadde det bare vært for å få god helse hadde de færreste trent. 

Anonymkode: 6cc5f...623

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaptein Klein skrev:

Hæ?

Knebøy er ikke en bra øvelse?

Hvis målet er å få en så stor fartbox som overhodet mulig er det selfølgelig bedre med ass to the grass knebøy med relativt få reptisjoner som maksimerer hypertrofi, enn å gå en jævla skogstur. Vær så snill å ikke uttal deg om ting du overhodet ikke har peiling på.

Lengre distanser vil aldri på noen som helst måte gi like mye akkumulering av masse som kortere anarobe treningsøkter simpelthen fordi anaerob og aerob trening påvirker to vidt forskjellige path ways. Mer intens trening gir større muskelatur, mens lavere intensitet over lengre tid blir det mindre muskelmasse av, men bedre oksygenopptak og v02 max. Muskelatur i seg selv krever mer oksygen, så man trenger ikke akkurat ha en doktorgrad får å skjønne at lavere intensitet tilsier mindre muskelmasse.

En intens økt er jo hovedpoenget i det jeg skriver. Knebøy er hardt for knærne, det vet jo alle. Jeg med kneskader kan ikke drive på med det, og dette gjelder mange som er født med dårlige knær og har svak beinbygning. En intens økt i BRATT og da mener jeg virkelig brått bakke, i et ujevnt terreng som gir deg skikkelig høy puls er ikke ingenting. Feks å gå rett opp et fjell. Det er ikke det samme som en "jævla skogstur". Vennligst ikke uttal deg om du overhode ikke har peiling. Det er allmennkunnskap at knebøy sliter på knærne 

Endret av Mymlen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mymlen skrev:

En intens økt er jo hovedpoenget i det jeg skriver. Knebøy er hardt for knærne, det vet jo alle. Jeg med kneskader kan ikke drive på med det, og dette gjelder mange som er født med dårlige knær og har svak beinbygning. En intens økt i BRATT og da mener jeg virkelig brått bakke, i et ujevnt terreng som gir deg skikkelig høy puls er ikke ingenting. Feks å gå rett opp et fjell. Det er ikke det samme som en "jævla skogstur". Vennligst ikke uttal deg om du overhode ikke har peiling. Det er allmennkunnskap at knebøy sliter på knærne 

Knebøy med dårlig teknikk kan sikkert være dårlig for knærne, men gode knebøy ber topp for de aller fleste.

"Selv om det er veldig kjent at knebøy er essensielt for muskeloppbygging , så eksisterer det fortsatt myter om at det å ta dype knebøy er skadelig både for knærne og ryggen. Ved riktig knebøyteknikk stemmer ikke dette, og faktisk viser studiene at dype knebøy er noe av det beste du kan gjøre for å forebygge rygg, hofte og kneplager."

https://www.ullevalkiropraktor.no/dype-kneboy-knesmerter/

Anonymkode: fb0a2...b04

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Kaptein Klein skrev:

Hæ?

Hvis målet er å få en så stor fartbox som overhodet mulig er det selfølgelig bedre med ass to the grass knebøy med relativt få reptisjoner som maksimerer hypertrofi, enn å gå en jævla skogstur. Vær så snill å ikke uttal deg om ting du overhodet ikke har peiling på.

Lengre distanser vil aldri på noen som helst måte gi like mye akkumulering av masse som kortere anarobe treningsøkter simpelthen fordi anaerob og aerob trening påvirker to vidt forskjellige path ways. Mer intens trening gir større muskelatur, mens lavere intensitet over lengre tid blir det mindre muskelmasse av, men bedre oksygenopptak og v02 max. Muskelatur i seg selv krever mer oksygen, så man trenger ikke akkurat ha en doktorgrad får å skjønne at lavere intensitet tilsier mindre muskelmasse.

Akkurat.

Og om noen er bekymret for knærene sine, er det selvsagt viktig å lære seg riktig teknikk. Har du råd, kost på deg en god PT. 

Anonymkode: f2f6b...cb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å trene og mitt mål er da å få stor rumpe. 

Trenger deres hemmeligheter og tips! 

Alt fra øvelser til hva folk gjør feil når de trener rumpa.

Jeg trener hele kroppen med hovedsakelig rumpe🤗 Begynt å spise sunt og variert.

Anonymkode: d05dd...74a

Har ikke trent på en stund nå, men jeg trener sumo squats med vektstang og med trenings-strikk :) 
Trener med begge deler for variasjonen sin skyld. Det er det som har gjort store under på meg, men ingen kropp er lik. Så for alt jeg vet så fungerer ikke dette like godt på deg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er din eneste motivasjon en stor rumpe? I så fall er min erfaring at det fungerer dårlig i lengden. 

Anonymkode: 6eb3f...db7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå trappene med to trinn om gangen. 

Anonymkode: 40bc8...f9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Kaptein Klein skrev:

Hæ?

Love it 😂

Jeg kan lite om trening. Derfor fikk jeg meg pt. Jeg dro på trening 1 time 1 gang i uka, og hadde stor spretten rumpe etter 6 mnd. Programmet var rettet mot å bli sterk, og bygge volum. I starten handlet det nesten bare om teknikk. Det er viktig.

Dette er noen år siden, men det jeg husker er at jeg som regel kjørte 2 - 3 x 6 - 8 reps med max vekt. Knebøy, hip thrust, utfall og markløft var sentralt. Økte 0.5 kg på vektene i uka. Vi trente også mye mage og rygg. Det var også sentralt for fremgangen at jeg la på meg 14 kg på 6 mnd. Jeg var normal til tynn fra før, og doblet matinntaket mitt. Genetisk sett er jeg også en muskelbygger.

Uten pt hadde det aldri gått, jeg hater å trene på senter. Om du er som meg, skaff deg pt. 

Anonymkode: a100e...348

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Det vet jeg, men dette var illustrasjon på hvordan knebøy utføres for bedre rumpe. En mosjonist trenger ikke flere enn 3 økter i uka. ;)

Stemmer det, trener man skikkelig 3 ganger i uka som holder det fint :) Min rumpe er heeelt forandret, knebøy er eneste beinøvelse jeg gjør i tillegg til benkpress og rygg+kjerne.

Så superfornøyd med sprettrumpa 🙂 

De fleste surrer og roter med trening og mat, scroller seg blinde på instagram der andre jenter legger ut hjernedøde treningsøkter som de på død og liv skal kopiere sammen med ei anna venninne. 

Så, det handler om å trene skikkelig!! 🙂 Ikke fnise med venninner å ta bilder av seg.

Anonymkode: 769fa...ae0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat.

Og om noen er bekymret for knærene sine, er det selvsagt viktig å lære seg riktig teknikk. Har du råd, kost på deg en god PT. 

Anonymkode: f2f6b...cb7

De fleste PT har dessverre lav kompetanse på ting som baseløft.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er din eneste motivasjon en stor rumpe? I så fall er min erfaring at det fungerer dårlig i lengden. 

Ja, big but😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, big but😂

Den motivasjonen kommer ikke til å vare i de årene det kanskje tar, om det i det hele tatt er mulig for deg å få en stor rumpe. Ikke bare selve treningen, men også all tiden på kjøkkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste PT har dessverre lav kompetanse på ting som baseløft.

Ikke hvis du oppsøker klubber som driver med styrkeløft og trener der. 

Der er kompetansen kjempegod. Den er også helt gratis. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mymlen skrev:

Knebøy er litt vanskeligere å presse seg hardt på, for det går utover knærne og er egentlig ikke en så bra øvelse. Går du på fjelltur eller skogstur i ujevnt terreng vil du kunne presse deg mer og får derfor bedre resultater. 

Nei, det er det ikke. Slutt å anbefale folk å gå tur i skogen når de ønsker å bygge muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis masse mat og slapp av, så blir den stor.

Anonymkode: c8325...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...