Gå til innhold

Kassadamen var syk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg mente jo ikke å si at allergikere må være inne hele sommerhalvåret. Det var  det å stå i kassa jeg reagerte på.. Nå når det faktisk er unntakstilstand liksom.. 🤔

Anonymkode: 3821a...234

Allergi, kronisk lungesykdom er ofte noe man kjenner igjen og vet når man ikke er syk. De må fortsatt jobbe for å få penger.

Anonymkode: b92d2...fa4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du melder deg frivillig til å betale lønnen min fra nå og frem til ut september? Jatakk. Jeg kan sende deg kontonummeret mitt, foretrekker betaling på forhånd. En rund sum på 300 000 dekker et halvt år, regner med det er null problem for å føle at du er trygg i offentligheten.

Eller får folk som er forkjøla eller har kronisk hoste gå på jobb?

Anonymkode: 051de...22b

Folk som er forkjøla skal jo ikke på jobb nå, det er liksom det som er saken. Og tjener du 600 tusen i året på å stå i kassa? 

Anonymkode: 3821a...234

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om du tar feil, så kan du i værste fall ta livet av noen.

egoist.

Anonymkode: 2f1e9...f35

Det gjelder alle som går i en butikk og ikke bare dem med allergi. Ikke alle med Covid-19 hoster.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo og ha corona, vi kan alle ha corona for det er jo faktisk ikke alle som har symptomer... Hallo!

Anonymkode: 6c996...301

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du melder deg frivillig til å betale lønnen min fra nå og frem til ut september? Jatakk. Jeg kan sende deg kontonummeret mitt, foretrekker betaling på forhånd. En rund sum på 300 000 dekker et halvt år, regner med det er null problem for å føle at du er trygg i offentligheten.

Eller får folk som er forkjøla eller har kronisk hoste gå på jobb?

Anonymkode: 051de...22b

Det er ikke så normalt å hoste når man er allergisk... Og nei, folk som er forkjøla skal ikke gå på jobb. Det er temmelig almenn-kunnskap i disse tider...

Anonymkode: 27cba...e30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har astma og allergi. Hosta og kveser, harka, snørra og hatt pusteproblemer i flere uker nå. Tett oppfølging av legen, ingen korona, bare rett og slett ræva lunger. Så jeg hadde gått på jobb om jeg hadde jobb å gå til nå. 

Anonymkode: 3af58...5dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville opplyst om at jeg hadde allergi dersom jeg hostet og snufset foran kunder og det var grunnen. Det er det eneste rette i disse tider. 

Anonymkode: 595c7...879

Skal man opplyse om det til flere hundre om dagen. Nei veit du hva. Jeg har kraftig allergi og kan se syk ut, men å gå rundt å beklage meg til hysteriske mennesker har jeg virkelig ikke tid til.  Ingen har krav til å vite min sykehistorik. Akkurat som at ingen har krav på å vite hva som feiler deg.  Skal en som har kols gå rundt å unnskylde seg til alle hen møter fordi noen er hysteriske? Eller de som har lungekreft? 

Anonymkode: 9d160...1f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så normalt å hoste når man er allergisk... Og nei, folk som er forkjøla skal ikke gå på jobb. Det er temmelig almenn-kunnskap i disse tider...

Anonymkode: 27cba...e30

Det er normalt at det klør i hals pga allergi og da kan hoste medfølge.

Anonymkode: 9d160...1f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Firebarnsmor86 skrev:

Det du beskriver kan godt være pollenallergi. Jeg hoster, er tett i nesa og med rennende øyner. Det verste med pollen i år er alle de stygge blikkene vi får. Folk mistenker jo oss for korona 

Hoster man ved allergi? Trodde det var mer bare nysing, kløing i øynene og snørrete.

Anonymkode: 97072...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Korona er IKKE influensa.

Anonymkode: 2fa20...54c

Ro deg ned. Korona er ikke allergi. Allergisyptomer sitter «høyt», øyne, nese, nysing. Korona i lungene. En allergiker kjenner symptomene, de har dem årlig

Anonymkode: d11e0...9d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du melder deg frivillig til å betale lønnen min fra nå og frem til ut september? Jatakk. Jeg kan sende deg kontonummeret mitt, foretrekker betaling på forhånd. En rund sum på 300 000 dekker et halvt år, regner med det er null problem for å føle at du er trygg i offentligheten.

Eller får folk som er forkjøla eller har kronisk hoste gå på jobb?

Anonymkode: 051de...22b

Nei om man skal følge tiltakene så må du faktisk holde deg hjemme. Å hva mener du med at noen skal dekke lønnen din? Du får sykepenger som alle andre når du er syk

Anonymkode: b2122...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hoster ofte på grunn av slim av astma. Men tør ikke hoste offentlig nå. Kremter til det verste slimet er vekk. 😬

Anonymkode: 0757e...ccc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var innom en butikk i dag, og hun i kassa både hostet og snufset. Ikke som i fikk noe i halsen, som i forkjøla. Hun tok på alle varene mine. Huff, angrer på at jeg ikke gikk ut igjen, det var vanskelig å la vær å si noe. Det kan jo selvfølgelig ha vært pollen, men er det egentlig greit å stå i kassa når man er så tydelig syk? 

Anonymkode: 3821a...234

Bør ikke jobbe i kassen da..i disse tider!! Hadde ringt og meldt i fra.Kanskje det bare er pollen.Men heng opp ett skilt da? Skummelt i disse tider..

Anonymkode: 12019...d6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør ikke jobbe i kassen da..i disse tider!! Hadde ringt og meldt i fra.Kanskje det bare er pollen.Men heng opp ett skilt da? Skummelt i disse tider..

Anonymkode: 12019...d6b

Folk har fortsatt personvern selv om det er Covid tider.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tenker er litt det, at uansett om det er allergi, så er det veldig uheldig og hoste og snørre, når man tar på varer. For kassadamen og alle dere som er allergikere og ble krenka nå, kan jo også ha korona uten å merke det, og da spres det jo, selv om hosten egentlig skyldes allergi... Det kommer små dråper, okke som. 

Anonymkode: 3821a...234

Foreslår du at alle med allergi slutter i jobben og går på sosialen til september? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei om man skal følge tiltakene så må du faktisk holde deg hjemme. Å hva mener du med at noen skal dekke lønnen din? Du får sykepenger som alle andre når du er syk

Anonymkode: b2122...f71

Hvis hun har pollenallergi så er hun ikke syk. Og har ikke krav på sykepenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sympati med pollenallergikere, og skjønner at det er en vanskelig problemstilling dersom man jobber i matbutikk. Men ærlig talt kunder; om dere ikke klarer å holde dere fra å hoste og nyse i den tiden det tar dere å handle så bør dere rett og slett ikke å gå på butikken. Eller finne dere allergimedisin som faktisk funger. Eller drite i det og insistere på å spre spytt overalt, men da må dere også forvente at folk behandler dere som en pariakaste.

Anonymkode: 80770...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver kan være tertiær syfilis. Overhodet ikke smittsomt, med mindre du har plassert innholdet i handleposen din i handlekurven hennes, if you catch my drift.

wink.gif

Endret av Kaptein Klein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hosta voldsomt på jobb i går.  Svelget vrangt . Jeg nyser hver gang jeg er i butikken og går forbi vaskemiddel. Får stygge blikk, men kunne ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: 2635c...8f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hoster man ved allergi? Trodde det var mer bare nysing, kløing i øynene og snørrete.

Anonymkode: 97072...c7a

Kan love deg at hoste er en del av pollenallergien ja, den gang jeg fikk påvist allergi så fikk jeg først medisiner for bronkitt fordi jeg hostet meg nesten ihjel, det hjalp ikke. Det som derimot hjalp var astmamedisin, hadde og har ikke astma, men enkelte år er jeg mer plaget med allergi, da hjelper astmamedisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...