Gå til innhold

Kassadamen var syk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var innom en butikk i dag, og hun i kassa både hostet og snufset. Ikke som i fikk noe i halsen, som i forkjøla. Hun tok på alle varene mine. Huff, angrer på at jeg ikke gikk ut igjen, det var vanskelig å la vær å si noe. Det kan jo selvfølgelig ha vært pollen, men er det egentlig greit å stå i kassa når man er så tydelig syk? 

Anonymkode: 3821a...234

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er allergiker. 

Pollensesongen er i gang. 

Skal jeg la være å gå ut? Kjenner godt forskjell på allergi og sykdom. 

Anonymkode: 51929...7e8

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er allergiker. 

Pollensesongen er i gang. 

Skal jeg la være å gå ut? Kjenner godt forskjell på allergi og sykdom. 

Anonymkode: 51929...7e8

Mulig det, men du VET ikke om du ikke har Korona. Ergo, du skal ikke stå i butikk.

Anonymkode: 2fa20...54c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme på lørdag 🙈 Hostet, snufset og så virkelig dårlig ut. Blank i øynene og satt nede mellom kundene med hodet i hendene.. 

Anonymkode: baeb5...a9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver kan godt være pollenallergi. Jeg hoster, er tett i nesa og med rennende øyner. Det verste med pollen i år er alle de stygge blikkene vi får. Folk mistenker jo oss for korona 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var innom en butikk i dag, og hun i kassa både hostet og snufset. Ikke som i fikk noe i halsen, som i forkjøla. Hun tok på alle varene mine. Huff, angrer på at jeg ikke gikk ut igjen, det var vanskelig å la vær å si noe. Det kan jo selvfølgelig ha vært pollen, men er det egentlig greit å stå i kassa når man er så tydelig syk? 

Anonymkode: 3821a...234

Så du melder deg frivillig til å betale lønnen min fra nå og frem til ut september? Jatakk. Jeg kan sende deg kontonummeret mitt, foretrekker betaling på forhånd. En rund sum på 300 000 dekker et halvt år, regner med det er null problem for å føle at du er trygg i offentligheten.

Eller får folk som er forkjøla eller har kronisk hoste gå på jobb?

Anonymkode: 051de...22b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville opplyst om at jeg hadde allergi dersom jeg hostet og snufset foran kunder og det var grunnen. Det er det eneste rette i disse tider. 

Anonymkode: 595c7...879

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Si i fra til butikken. Kanskje det bare er pollen, mange som blir skikkelig dårlig av allergi, men lurt å si i fra uansett. For er det sykdom så er det absolutt ikke greit. Folk som går syk på jobb kan ta livet av folk som ikke tåler det. Absolutt ikke greit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Var innom en butikk i dag, og hun i kassa både hostet og snufset. Ikke som i fikk noe i halsen, som i forkjøla. Hun tok på alle varene mine. Huff, angrer på at jeg ikke gikk ut igjen, det var vanskelig å la vær å si noe. Det kan jo selvfølgelig ha vært pollen, men er det egentlig greit å stå i kassa når man er så tydelig syk? 

Anonymkode: 3821a...234

Du burde tipse politiet om denne kassadamen, så får de ta og teste henne hvertfall. Mange eksperter sier at mange koronasyke ikke opplever seg selv som syke og kan fort ta feil av symptomer. Om hun har Korona kan hun bli straffet for å gå på jobb siden hun ikke holder seg hjemme med "allergien" sin og den viser seg å være korona.

Anonymkode: 2fa20...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men du VET ikke om du ikke har Korona. Ergo, du skal ikke stå i butikk.

Anonymkode: 2fa20...54c

Det er de færreste som står i butikk (eller resten av befolkningen) som VET at de ikke er korona-smittet. Det vet kun de som har testet seg, og til og med da kan man ha blitt smittet i ettertid. 

Jeg er enig i at det ser ikke bra ut i disse tider å stå snufsende på jobb i butikk, men det er jo mest fordi mange begynner å bli paranoide. Man må nesten stole på at de som driver butikken vet hva de holder på med. Hvis det hadde kommet ut at det sto en korona-smittet i en kasse og smittet kunder, hadde den butikken ikke overlevd lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min lokale matbutikk sto det noen fra en elektriker å jobbet med en fryser, kun jevnlig avbrutt for å hoste opp en lunge. Jeg trodde nesten ikke deg jeg så.

Anonymkode: 8a2c1...1b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men du VET ikke om du ikke har Korona. Ergo, du skal ikke stå i butikk.

Anonymkode: 2fa20...54c

Jo, jeg vet når det er allergi. 

Symptomene er helt tydelige. 

Forkjølelse eller influensa er helt annerledes. 

Anonymkode: 51929...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, jeg vet når det er allergi. 

Symptomene er helt tydelige. 

Forkjølelse eller influensa er helt annerledes. 

Anonymkode: 51929...7e8

Korona er IKKE influensa.

Anonymkode: 2fa20...54c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg tenker er litt det, at uansett om det er allergi, så er det veldig uheldig og hoste og snørre, når man tar på varer. For kassadamen og alle dere som er allergikere og ble krenka nå, kan jo også ha korona uten å merke det, og da spres det jo, selv om hosten egentlig skyldes allergi... Det kommer små dråper, okke som. 

Anonymkode: 3821a...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korona er IKKE influensa.

Anonymkode: 2fa20...54c

OG jeg kjenner fortsatt at det er allergi. Og IKKE NOE ANNET. 

Hysteri. 

Anonymkode: 51929...7e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har astma og allergi. Jeg tør nesten ikke å gå ut nå, i fare for å bli anmeldt. Jeg hoster og harker mye 1-2 timer etter jeg har tatt astmamedisinene. Så i dag gikk jeg i butikken før jeg tok medisinene. Jeg var tungpusten så det holdt, men jeg hostet ihvertfall ikke slik at folk skulle se stygt på meg og kommentere. Når allergien da i tillegg sørger for at nesa klør og renner og øynene er blanke... nei, da er det skummelt å gå ute.

Anonymkode: 31273...e3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er allergiker. 

Pollensesongen er i gang. 

Skal jeg la være å gå ut? Kjenner godt forskjell på allergi og sykdom. 

Anonymkode: 51929...7e8

Nei, men ikke uten en maske 😷

Anonymkode: fea8b...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mente jo ikke å si at allergikere må være inne hele sommerhalvåret. Det var  det å stå i kassa jeg reagerte på.. Nå når det faktisk er unntakstilstand liksom.. 🤔

Anonymkode: 3821a...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men du VET ikke om du ikke har Korona. Ergo, du skal ikke stå i butikk.

Anonymkode: 2fa20...54c

Men hva vet du om kassadamen har tatt koronatest??!

Anonymkode: eed93...6b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OG jeg kjenner fortsatt at det er allergi. Og IKKE NOE ANNET. 

Hysteri. 

Anonymkode: 51929...7e8

Men om du tar feil, så kan du i værste fall ta livet av noen.

egoist.

Anonymkode: 2f1e9...f35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...