Gå til innhold

Hva om det aldri blir normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eneste viktige man kan bekymre seg over er økonomien og boligprisene. Men heldigvis så har jo renten gått ned i bunnen, så det er lyse tider fremover. Folk glemmer fort, og da går boligprisene oppover igjen.

Anonymkode: 14159...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det bare jeg som ikke kjenner på noe redsel eller frykt idet hele tatt ? 🤷😅 Mulig jeg mangler noe, men jeg kjenner ikke et snev av uro engang. Har empati med syke, etterlatte og arbeidsløse altså, men jeg er virkelig ikke redd eller sliter på noen måte. 

Anonymkode: d248a...9b5

Samme her! Jeg var bekymret en vending for min farfar på 77 som ble innlagt på sykehuset med Korona, men han er godt på bedringens vei, så nå er jeg optimistisk på hans vegne også. Jeg tenker på de som ikke klarer seg like bra, og jeg blir fly forbanna på alle som driter i smittevern og bare gjør som de vil, men jeg er ikke bekymret for samfunnet vårt. Jeg lurer på om jeg har en fordel med å ha levd med alvorlig sykdom i mange år som gjorde at jeg levde isolert, og som gjorde at jeg ble vant med motgang i livet/hverdagen. Dette er nok verre for de som til nå har levd et ganske fint og problemfritt liv. De fleste i min situasjon tar det helt med ro.

Jeg aner ikke om dette vil ta 1 eller 3 mnd eller om det vil ta 2 år, men det kan jeg ikke gjøre noe med uansett. Jeg priser meg lykkelig over å bo i Norge hvor vi har gode ordninger. Vi klarer oss. Tar dette 2 år betyr det at få mennesker kommer til å dø. Så selv om en del vil miste jobben og Norge ikke får like mye inntekt så kommer i alle fall de fleste til å overleve.

Anonymkode: 05074...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/7/2020 at 6:24 AM, AnonymBruker said:

Vi som "kun ønsker å skape frykt" har bare innsett en ting andre ikke vil innse, det er at verden har vært ganske global de siste tiårene, vi er dermed avhengig av hva som skjer i utlandet (og i noen grad motsatt). Norge er i stor grad avhengig at landene man importerer fra og handler med også går bra, hvis ikke stopper det opp.

Den som tror på et "normalt" liv i Norge må det første blir nok veldig skuffet. Men for all del, det er bare å lulle seg inn i en livsløgn, så forbereder vi som er realister oss på meget tøffe tider man ikke har sett siden 30-tallet.

Anonymkode: a98c7...2bf

Det der er noe alle moderne nordmenn vet veldig godt. Vi har klart oss før, og vi klarer oss igjen. Selv om det skulle være vanskelig med import fra andre land. Vi er ikke i tredje verdenskrig. 

 

On 4/7/2020 at 11:39 AM, AnonymBruker said:

Det blir ikke sydenturer, storby weekend, det blir ikke H&M og IKEA shopping for en slikk og ingenting. Utvalget i butikkene kommer til å endres, mango, og druer fra andre siden av kloden forsvinner.

Vi kommer til å åpne opp, men mange av tiltakene kommer til å bestå til en viss grad. Håndvask, masker, det å holde avstand. Video møter blir fortsatt vanlig. 

Jeg vet ikke akkurat hvordan det blir, men det vil nok endres. 

Anonymkode: f2f6a...d66

Video-møter har faktisk vært vanlig ganske lenge nå

Masker er overdriv

Ingen vet hva framtiden bringer

 

20 hours ago, AnonymBruker said:

Er det bare jeg som ikke kjenner på noe redsel eller frykt idet hele tatt ? 🤷😅 Mulig jeg mangler noe, men jeg kjenner ikke et snev av uro engang. Har empati med syke, etterlatte og arbeidsløse altså, men jeg er virkelig ikke redd eller sliter på noen måte. 

Anonymkode: d248a...9b5

Jeg har hele tiden vært ganske rolig. Enn så lenge er jeg det, selv om jeg har familie i risikogruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...