Gå til innhold

Hva om det aldri blir normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir normalt igjen. Hverdagen kommer tilbake slik den var før, sakte men sikkert. Først vil de lette på noen tiltak, så litt fler, så før man vet ordet av det er det meste sånn det var før. 

Anonymkode: f35d8...d91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Men at det tar et par år, det gjør det. Uansett vil vi fint klare det.

Anonymkode: 4b128...a33

To år uten fysioterapi går overhodet ikke her i huset. Og to år uten åpne skoler og barnehager går jo ikke,

Anonymkode: 5c853...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste åpnes innen en måned. Vent og se.

Anonymkode: 498d9...dd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så positivt ut på tv2-nyhetene i dag. Skulle gjerne ha hoppet rett til 2021.  Blir deprimert av å ikke ha en dritt å se frem til. 

Anonymkode: 403c1...149

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kollega sa på dagens skypemøte at hun trodde vi allttid kom til å leve som dette. Er dere enige? Jeg ble så redd.

Anonymkode: 635ee...e4c

Det kommer til å gå tilbake til normalt, men det kommer til å ha alvorlig ettervirkninger på andre måter og det kommer til å bli mye fattigdom i Norge - dessverre. Vi må også være forberedt på at neste år så kommer skattetrekket for alle til å skyte i været.

Anonymkode: e0236...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det meste åpnes innen en måned. Vent og se.

Anonymkode: 498d9...dd6

Det tror jeg å. Nå åpner Danmark gradvis og Høie sier de føler de har det under kontroll her i landet. Det blir nok ikke mange måneder til med nedstenging.

Anonymkode: d5147...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden er vits i å tenke på det ettersom det er helt utenfor din kontroll? 

(så fremt du overholder tiltak og anbefalinger) 

Endret av Nooni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir normalt igjen. Hverdagen kommer tilbake slik den var før, sakte men sikkert. Først vil de lette på noen tiltak, så litt fler, så før man vet ordet av det er det meste sånn det var før. 

Anonymkode: f35d8...d91

Det er klart at alt normaliseres raskt. Det spørs bare hva som blir den nye normalen. Strengt militærdiktatur med full overvåking synes mest sannsynlig for de neste tiårene.

Anonymkode: 31d3c...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart at alt normaliseres raskt. Det spørs bare hva som blir den nye normalen. Strengt militærdiktatur med full overvåking synes mest sannsynlig for de neste tiårene.

Anonymkode: 31d3c...603

Ja. Om man ikke er helt i lodd, vil dette fremstå som sannsynlig.

Anonymkode: 4b128...a33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

En kollega sa på dagens skypemøte at hun trodde vi allttid kom til å leve som dette. Er dere enige? Jeg ble så redd.

Anonymkode: 635ee...e4c

Verdens undergang? Nei. Verden har overlevd tilsvarende situasjoner før. 

 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Lurer på hvordan jeg skal klare å være i denne situasjonen så lenge. 

Anonymkode: c96db...6d2

Ingen vet hvor lenge det varer. Må man så må man. Nå skal vi se hvor godt det er å sette pris på de små øyeblikkene. Når ting er normalt igjen ser vi hvor godt vi faktisk har det, og at vi kom oss gjennom krisen selv om det for mange ble veldig tøft. 

 

6 hours ago, AnonymBruker said:

 

Takk, et par år uten å hilse på familien som bor utenbys er røft, men glad for trøsten din. ❤️

Anonymkode: 635ee...e4c

Min familie snakker på messenger hver dag. Er du på facebook har du messenger. Har du skype, - og har noen i familien din det, så er det en måte man kan se hverandre på. Det kunne man ikke gjennom spanskesyken for hundre år siden.

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det meste åpnes innen en måned. Vent og se.

Anonymkode: 498d9...dd6

Det er det ingen som vet. Videregående skoler og universiteter er etter all sannsynlighet stengt ut skoleåret, og da er vel det samme tilfelle med flere andre ting. Flere kommuner i fylket jeg bor i har avlyst tradisjonen med stor 17.mai-feiring, andre kommuner følger garantert etter.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så ikke så positivt ut på tv2-nyhetene i dag. Skulle gjerne ha hoppet rett til 2021.  Blir deprimert av å ikke ha en dritt å se frem til. 

Anonymkode: 403c1...149

Samme her, sommeren har vært det eneste jeg har sett frem til siden september, nå blir alt svart igjen i lang tid fremover. Som en evig novembernatt.

Anonymkode: 17345...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk, et par år uten å hilse på familien som bor utenbys er røft, men glad for trøsten din. ❤️

Anonymkode: 635ee...e4c

Du kan fint hilse på familien din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge overlevde svartedauden. Og på den tiden hadde de jo ikke lik teknologi, tiltak.. 🤨 så dette overlever vi! 

Ikke hør på kollega, hun er bare hysterisk 

Anonymkode: f0b95...c0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke så positivt ut på tv2-nyhetene i dag. Skulle gjerne ha hoppet rett til 2021.  Blir deprimert av å ikke ha en dritt å se frem til. 

Anonymkode: 403c1...149

Akkurat det samme sa jeg til mannen i dag. Sjelden jeg ønsker tiden skal gå fort, men nå skulle jeg ønske jeg kunne knipse oss til 2021 med det samme. Lurer på hva dette stresset vil gjøre med hodene våre over tid? Og hva med de som sliter veldig psykisk allerede? 

Anonymkode: c4b52...27a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Det største problemet blir at denne epidemien har med stor tydelighet vist hvilket ekstremt våpen virus kan være for alle potensielle terrorister som nå er installert rundt omkring i den vestlige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere enige?

Har tro på at det kommer tilbake til "normalen" ei gang ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Paramount skrev:

Det største problemet blir at denne epidemien har med stor tydelighet vist hvilket ekstremt våpen virus kan være for alle potensielle terrorister som nå er installert rundt omkring i den vestlige verden.

Vet vi 100% sikkert at dette ikke kan være menneskeskapt/terror enda? Synes ikke de virker så sikre på hvordan dette oppsto. Blir dritredd av å tenke på alt dette. Mange mener jo så mye, men får vi noen gang vite sannheten? Kjenner jeg har ingen behov for å se noe krim denne påsken i hvert fall. Jeg grøsser langt nok inn i ryggmargen allerede. 

Anonymkode: c4b52...27a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvordan klimaet noen steder har blitt bedre under dette så håper jeg på en måte at vi ikke kommer helt tilbake til normalen for da blir det jo akkurat like forbanna ille som det var...

Men det høres jo ut som det kan bli enda mer forbanna ille da, når alt folk snakker om er at «når det blir normalt igjen da skal jeg shoppe det og det og dra dit og der og gjøre ditt og datt». 

Knall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kollega sa på dagens skypemøte at hun trodde vi allttid kom til å leve som dette. Er dere enige? Jeg ble så redd.

Anonymkode: 635ee...e4c

Dersom vi ikke greier å lage en vaksine mot dette viruset må vi dessverre på et eller annet tidspunkt akseptere at veldig mange mennesker kommer til å dø, og håpe at det er så få som mulig og at vi blir immune etter å ha vært smittet.

Ingen slik sykdom i verdenshistorien har vart «evig»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...