Gå til innhold

Alene på MR?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Du kan nok ha med deg noen hvis du virkelig må. 

Hva er problemet, hele greia eller ligge i trommelen?

På Haukeland så har de slike fantastiske speil på rammen som festes på hodet så kan du ligge å se på norge rundt minutt for minutt eller noe slikt om du har behov, det hjelper en del. De har til og med Frost til barna. De har sikkert de speila andre steder og.. Hvis det er hodet du skal ta av da, er det kne og slikt så for du musikk på ørene, det hjelper og på...

Og så kan du få beroligende om du har behov for det, men da er det nok greit å ha med noen. Var med ei venninne som skulle ha det og hun var helt vekke resten av dagen.

Det går nok bra, lykke til. :) 

Takk for så beroligende svar! :) Det er nok følelsen av å være så «innesperret» som skaper redselen! Det er hodet jeg skal med, så satser på at jeg får noe å se på.

Anonymkode: 05723...173

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Får heldigvis ha med meg samboer inn til tross for omstendighetene :)

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for så beroligende svar! :) Det er nok følelsen av å være så «innesperret» som skaper redselen! Det er hodet jeg skal med, så satser på at jeg får noe å se på.

Det går nok bra, men bare sånn at du er forberedt så er det ikke alle som har disse speilene, men er det Haukeland så er du safe, mener 4 av 5 har der. :) De har jo kommet et hakk lenger enn de andre. 

AnonymBruker
Skrevet

På ahus var det ikke speil. Jeg har tatt mr av hode og nakke flere ganger. Jeg ligger alltid med øynene lukket, for da vet jeg ikke hvor trangt det er. Vet at jeg skal ta mr flere ganger, så da tør jeg ikke å se, for er redd for at jeg skal bli veldig nervøs neste gang. Du får musikk på øret, men det dunker og banker veldig, så ikke alltid man hører så mye. Og så kan du trykke på en knapp du har i hånden og prate med radiografen. Det går bra, du får det til. 

Anonymkode: 229b6...dde

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke dere som spør hva Ts er nervøs for. Er det så rart å bli nervøs?? Jeg liker ikke å ta MR, jeg synes det er skummelt og utrivelig. Du blir liksom lenker fast, på en måte. Så får dere synes at jeg er rar. Men alle og enhver er nervøs for noe, det er fakta.

Anonymkode: 8e68a...a1f

Alle er nervøs for noe, det er helt sant. Men MR er ikke en spesielt skummel eller smertefull undersøkelse, ikke gjør det vondt og ikke involverer den store mengder av blod, stikking, vevsprøver osv osv, i motsetning til mye annet. I og med at det kan være mange som leser tråden som aldri har tatt MR er det greit å presisere det.

Har man et snev eller mer av klaustrofobi blir det selvsagt noe helt annet! Da kan jeg skjønne at man gruer seg, for man ligger jo ganske låst. Men har man ikke det, er det ingenting å grue seg for. Bare å ligge stille og la tankene flyte.

Jeg har tatt MR på to forskjellige Oslosykehus. På det ene har de speil, det andre har ikke. Aner ikke hvorfor det er forskjell, det er litt rart at hoderammer ikke har speil overalt. Enkelt tiltak som ikke koster mye, og som gjør det mer behagelig for mange.

Anonymkode: 5de2f...719

AnonymBruker
Skrevet

Du må gi beskjed om at du er engstelig og redd. Står det ikke det i innkallingspapirene?

Anonymkode: 59db7...253

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må gi beskjed om at du er engstelig og redd. Står det ikke det i innkallingspapirene?

Anonymkode: 59db7...253

Hun må nok gi beskjed når hun kommer, de pleier å spør om det går greit. Hvis hun vil ha noe for det så er det greit å gi beskjed på forhånd.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Hun må nok gi beskjed når hun kommer, de pleier å spør om det går greit. Hvis hun vil ha noe for det så er det greit å gi beskjed på forhånd.

Legen min sa at man kan få Sobril for det, om man er nervøs...

Anonymkode: 8e68a...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...