AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Hei. Er det greit å ha med seg noen når man skal ta MR? Tror det kan berolige meg mye, er så fryktelig nervøs... Anonymkode: 05723...173
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Det går nok ikke. Det er ingen andre i rommet, ikke engang sykepleierne. Anonymkode: cefe4...ce3 6
Lipyros Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Fikk ikke lov å være der med barnet mitt en gang. Måtte være i et annet rom.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er det greit å ha med seg noen når man skal ta MR? Tror det kan berolige meg mye, er så fryktelig nervøs... Anonymkode: 05723...173 Hva er du nervøs for? Anonymkode: 12ac3...3f0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det går nok ikke. Det er ingen andre i rommet, ikke engang sykepleierne. Anonymkode: cefe4...ce3 Nei, ikke engang sykepleiere er det, da det ikke er de som tar bildene. Men radiografer. Anonymkode: 8c0d4...41e 3
Djungelvrål Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 Hvorfor er du nervøs? Du skal j bare ligge i en trommel i et kvarter.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 37 minutter siden, Lipyros skrev: Fikk ikke lov å være der med barnet mitt en gang. Måtte være i et annet rom. Jeg var med hele tiden jeg. Anonymkode: ad66e...2bd
reiseglad Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke engang sykepleiere er det, da det ikke er de som tar bildene. Men radiografer. Anonymkode: 8c0d4...41e De er ikke inne på MR-rommet, nei. Der er det kun pasienten. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var med hele tiden jeg. Anonymkode: ad66e...2bd Stod du ved siden av mr-maskinen? Anonymkode: 12ac3...3f0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stod du ved siden av mr-maskinen? Anonymkode: 12ac3...3f0 Ja Anonymkode: ad66e...2bd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 6 minutter siden, reiseglad skrev: De er ikke inne på MR-rommet, nei. Der er det kun pasienten. MR og CT er to forskjellige ting. MR gir ikke stråling til andre i rommet. Jeg har derfor sittet inne med noen som har vært svært engstelig og holdt dem i hånden under MR-undersøkelse. Det har vært eneste mulighet for at de har kunnet fullføre undersøkelsen. Man må bare passe på å ikke ha på seg noe med metall Anonymkode: de5d4...32f 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 Det er neppe vanlig praksis, men du kan jo høre. Anonymkode: 5de2f...719
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 Men jeg lurer også på hva du er nervøs for? Det er jo en ganske kurant og grei undersøkelse. Det eneste som eventuelt er skummelt for min del har vært resultatene. Prosedyren i seg selv er jo ingenting å frykte. Anonymkode: 5de2f...719
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå har ingen lov til å ha med noen på noen typer undersøkelser på sykehuset, pga korona. Anonymkode: 46124...a0d 2
Tarmegenbolle Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 Der jeg har vært t de i utgangspunktet ikke tillatt det. Men det kan nok gjøres unntak i spesielle tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #16 Skrevet 6. april 2020 Jeg har fått tilbud om å få med meg en person inn i MR-rommet, men takket nei. Anonymkode: 4fe59...ccc
GammelKaktus Skrevet 6. april 2020 #17 Skrevet 6. april 2020 Du kan nok ha med deg noen hvis du virkelig må. Hva er problemet, hele greia eller ligge i trommelen? På Haukeland så har de slike fantastiske speil på rammen som festes på hodet så kan du ligge å se på norge rundt minutt for minutt eller noe slikt om du har behov, det hjelper en del. De har til og med Frost til barna. De har sikkert de speila andre steder og.. Hvis det er hodet du skal ta av da, er det kne og slikt så for du musikk på ørene, det hjelper og på... Og så kan du få beroligende om du har behov for det, men da er det nok greit å ha med noen. Var med ei venninne som skulle ha det og hun var helt vekke resten av dagen. Det går nok bra, lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #18 Skrevet 6. april 2020 Jeg skjønner ikke dere som spør hva Ts er nervøs for. Er det så rart å bli nervøs?? Jeg liker ikke å ta MR, jeg synes det er skummelt og utrivelig. Du blir liksom lenker fast, på en måte. Så får dere synes at jeg er rar. Men alle og enhver er nervøs for noe, det er fakta. Anonymkode: 8e68a...a1f 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #19 Skrevet 6. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke dere som spør hva Ts er nervøs for. Er det så rart å bli nervøs?? Jeg liker ikke å ta MR, jeg synes det er skummelt og utrivelig. Du blir liksom lenker fast, på en måte. Så får dere synes at jeg er rar. Men alle og enhver er nervøs for noe, det er fakta. Anonymkode: 8e68a...a1f Takk for forståelsen! Jeg har tatt MR ved flere anledning da jeg var yngre, og jeg synes ikke det er noe greit, rett og slett. Det er forferdelig trangt, jeg begynner å kaldsvette, hjertet pumper på og kroppen skriker liksom «JEG MÅ UT», samtidig som man må ligge helt, helt stille. Anonymkode: 05723...173 1
Gjest Chroma Skrevet 6. april 2020 #20 Skrevet 6. april 2020 Jeg hadde med meg kjæresten min inn, på Haukeland. Han sto ved siden av maskinen hele tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå