Gå til innhold

Ytringsfriheten er nå død i Danmark


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Jeg trækker mig fra den offentlige oplysning og debat om corona fra nu af.
Årsagen er, at Folketinget i dag har vedtaget en ny hastelov (L 157), der gør det muligt at lukke hjemmesider samt idømme bøde- og fængselsstraffe til personer, der kommunikerer information om COVID-19, der ikke stemmer overens med de officielle udmeldinger fra myndighederne."

https://perbraendgaard.dk/2020/04/02/trist-dag-for-ytringsfriheden-coronakritik-forbudt-ved-lov/?fbclid=IwAR1JKwK9fbJM4vrFKW2UDuHVIl0IMpbCalnpj_SbHiBphlNwoz1TWbh0nUU

Anonymkode: 5f684...bf8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du ytringsfriheten er død fordi det ikke er lov å skrive "jeg er lege, korona er ikke farlig, fest så mye dere vil"? Kanskje det føles som korona er det eneste det går an å snakke om for tiden, men det er ikke det. Jeg kjente at jeg ikke klarte å hisse meg helt opp over dette.

Anonymkode: 4b906...104

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har også vedtatt tvangsvaksinering:

Hastelover i Danmark: Tvangsinnleggelse, tvangsvaksinering og rett til å tiltvinge seg adgang til privatboliger

https://www.document.no/2020/03/12/hastelover-i-danmark-tvangsinnleggelse-tvangsvaksinering-og-rett-til-a-tiltvinge-seg-adgang-til-privatboliger/

Anonymkode: 5f684...bf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig at de ikke gidder fake news som truer den danske befolkningen.

Naturlig at de ikke gidder vaksine-motstandere og karantenebrytere som truer den danske befolkningen.

Tap for ytringsfriheten = 0 prosent.

Anonymkode: 85774...56b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naturlig at de ikke gidder fake news som truer den danske befolkningen.

Naturlig at de ikke gidder vaksine-motstandere og karantenebrytere som truer den danske befolkningen.

Tap for ytringsfriheten = 0 prosent.

Anonymkode: 85774...56b

Gratulerer , du får nå det samfunnet du alltid har ønsket deg.

Anonymkode: 5f684...bf8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd for tvangsvaksinering med hastevaksine. Hvis vi kommer dit, går jeg hen og får meg smittet på annet vis.

Anonymkode: ee84d...684

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er livredd for tvangsvaksinering med hastevaksine. Hvis vi kommer dit, går jeg hen og får meg smittet på annet vis.

Anonymkode: ee84d...684

Det blir ikke tvangsvaksinering. Vi har fortsatt en et demokrati og en grunnlov og politikere kan ikke gjøre hva de vil.

Anonymkode: d8643...79e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du ytringsfriheten er død fordi det ikke er lov å skrive "jeg er lege, korona er ikke farlig, fest så mye dere vil"? Kanskje det føles som korona er det eneste det går an å snakke om for tiden, men det er ikke det. Jeg kjente at jeg ikke klarte å hisse meg helt opp over dette.

Anonymkode: 4b906...104

Dette er faktisk mye verre enn det du flåser om. Ta for eksempel debatten om hvorvidt munnbind beskytter mot corona eller ikke. I Norge har myndighetene den offisielle holdningen at privatpersoner ikke bør bruke munnbind, mens nyere studier viser at det kan ha en effekt. Med en slik lov ville det være forbudt i Norge å si at privatpersoner kan redusere sin risiko ved å bruke munnbind. Greit nok at man kan være uenig i det, men å straffe de som sier det er noe annet. 
Et annet eksempel: i Kina er det forbudt å ytre meninger som strider mot myndighetenes offisielle informasjon. Da coronaviruset brøt ut var den offisielle holdningen til myndighetene i Wuhan at «alt er i orden, ingen epidemi her». Dermed ble minst to leger som prøvde å advare kastet i fengsel. Resultatet ble at viruset spredte seg over hele verden i stedet for å bli stoppet i Wuhan

I land som har denne typen lover blir de utelukkende brukt for å beskytte makthavernes prestisje, befeste grepet deres om makten og undertrykke befolkningen. Og det er nettopp i krisetider at de benytter sjansen til å innføre slike inngripende lover, for da er det lettest å få dem godtatt av en skremt befolkning. 

Anonymkode: efc00...44f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke tvangsvaksinering. Vi har fortsatt en et demokrati og en grunnlov og politikere kan ikke gjøre hva de vil.

Anonymkode: d8643...79e

Jo det blir det, Danmark har vedtatt det, leste du det? Det kommer til å skje her også.

Anonymkode: 5f684...bf8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Mener du ytringsfriheten er død fordi det ikke er lov å skrive "jeg er lege, korona er ikke farlig, fest så mye dere vil"? Kanskje det føles som korona er det eneste det går an å snakke om for tiden, men det er ikke det. Jeg kjente at jeg ikke klarte å hisse meg helt opp over dette.

Anonymkode: 4b906...104

Nei, men det meste om covid-19 er fremdeles svært usikkert. Da er det et ekstremt overgrep å forby utsagn som går i strid med myndighetene uttalelser. 

Anonymkode: d69f5...44b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er livredd for tvangsvaksinering med hastevaksine. Hvis vi kommer dit, går jeg hen og får meg smittet på annet vis.

Anonymkode: ee84d...684

Lykke til hvis du tror det er bedre å bli smittet og potensielt ende opp i respirator enn å få en vaksine 😱 Skjønner hvorfor de vil kunne lukke hjemmesider som sier noe sånt helt uten begrunnelse 🙈

Til vaksinemotstandere: Nå har dere drømmesituasjonen deres. Vi har EN sykdom uten vaksine og hele samfunnet er lukket ned. Tenk så fint vi kunne hatt det om vi ikke hadde hatt vaksiner i der hele tatt!

Anonymkode: 381d9...382

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naturlig at de ikke gidder fake news som truer den danske befolkningen.

Naturlig at de ikke gidder vaksine-motstandere og karantenebrytere som truer den danske befolkningen.

Tap for ytringsfriheten = 0 prosent.

Anonymkode: 85774...56b

Ytringsfriheten er ment til å beskytte de som har meninger som viker fra det etablerte. Det du sier her er at du ikke ønsker det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til hvis du tror det er bedre å bli smittet og potensielt ende opp i respirator enn å få en vaksine 😱 Skjønner hvorfor de vil kunne lukke hjemmesider som sier noe sånt helt uten begrunnelse 🙈

Til vaksinemotstandere: Nå har dere drømmesituasjonen deres. Vi har EN sykdom uten vaksine og hele samfunnet er lukket ned. Tenk så fint vi kunne hatt det om vi ikke hadde hatt vaksiner i der hele tatt!

Anonymkode: 381d9...382

Ingen vaksinemotstandere her. Å være motstander av å bli tvangsvaksinert er noe annet.

Anonymkode: 5f684...bf8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er livredd for tvangsvaksinering med hastevaksine. Hvis vi kommer dit, går jeg hen og får meg smittet på annet vis.

Anonymkode: ee84d...684

Hæ?

Du vil heller bli smittet enn tvangsvaksinert?

Hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Lykke til hvis du tror det er bedre å bli smittet og potensielt ende opp i respirator enn å få en vaksine 😱 Skjønner hvorfor de vil kunne lukke hjemmesider som sier noe sånt helt uten begrunnelse 🙈

Til vaksinemotstandere: Nå har dere drømmesituasjonen deres. Vi har EN sykdom uten vaksine og hele samfunnet er lukket ned. Tenk så fint vi kunne hatt det om vi ikke hadde hatt vaksiner i der hele tatt!

Anonymkode: 381d9...382

Sannsynligheten for å ende opp på respirator er ca. 0,1-0,5% hvis du blir smittet. En hurtigutviklet vaksine kan godt ha høyere sannsynlighet for alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: d69f5...44b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til hvis du tror det er bedre å bli smittet og potensielt ende opp i respirator enn å få en vaksine 😱 Skjønner hvorfor de vil kunne lukke hjemmesider som sier noe sånt helt uten begrunnelse 🙈

Til vaksinemotstandere: Nå har dere drømmesituasjonen deres. Vi har EN sykdom uten vaksine og hele samfunnet er lukket ned. Tenk så fint vi kunne hatt det om vi ikke hadde hatt vaksiner i der hele tatt!

Anonymkode: 381d9...382

Jeg vil gjerne bli smittet, ja. Det er utrolig lav sannsynlighet for at en helt frisk person i 20-årene ender opp i respirator. Er ikke motstander av velutprøvde vaksiner, at du ikke ser forskjellen på en hastevaksine og vaksinene i vaksinasjonsprogrammet sier mer om deg enn meg.

7 minutter siden, Vinterjenta skrev:

Hæ?

Du vil heller bli smittet enn tvangsvaksinert?

Hvorfor??

Fordi jeg nå kjenner 11 personer som har blitt smittet, hvorav 9 er friskmeldte, og samtlige har hatt enten 1)ingen symptomer, 2)mild forkjølelse eller 3)feber i et par dager. Jeg er en realist, og all statistikk viser at dette ikke er noe å ha dødsangst for.

Min kusine ble imidlertid kronisk skadet av svineinfluensavaksinen da hun var svært ung, og du har sikkert fått med deg at det var alvorlige bivirkninger av den, eller?

Når det er sagt, er det høyst usikkert at det blir noen vaksine i det hele tatt. Det har man ikke klart ved tidligere sars-virus, og det er overhodet ikke sikkert at man klarer det nå heller. Vi skal nok bli smittet alle mann på ett eller annet tidspunkt.

Anonymkode: ee84d...684

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, Vinterjenta skrev:

Hæ?

Du vil heller bli smittet enn tvangsvaksinert?

Hvorfor??

Samme her, ikke redd for å bli syk, men tar ikke vaksiner som er laget i hast. Tar ikke unødvendige vaksiner uansett.

Anonymkode: d8643...79e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Naturlig at de ikke gidder fake news som truer den danske befolkningen.

Tap for ytringsfriheten = 0 prosent.

Anonymkode: 85774...56b

Kommer an på øyet som ser, det. Varsler du om noe så kan de samme lovene ramme deg (hvis du var i Danmark).

Anonymkode: c51ea...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har også vedtatt tvangsvaksinering:

Hastelover i Danmark: Tvangsinnleggelse, tvangsvaksinering og rett til å tiltvinge seg adgang til privatboliger

https://www.document.no/2020/03/12/hastelover-i-danmark-tvangsinnleggelse-tvangsvaksinering-og-rett-til-a-tiltvinge-seg-adgang-til-privatboliger/

Anonymkode: 5f684...bf8

Det er veldig bra. Håper Norge følger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...