Gå til innhold

Ytringsfriheten er nå død i Danmark


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nyheter om lover og lovendringer bør hentes etter at lovendringene er vedtatt.

Kilde: https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketinget-har-vedtaget-vidtgaaende-hastelov-mod-corona

Der er også mulighed for vaccination gennem tvang.

Merk ordet "mulighet" det er noe helt annet enn tvang alene.

 

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lille-pus said:

Nyheter om lover og lovendringer bør hentes etter at lovendringene er vedtatt.

Kilde: https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketinget-har-vedtaget-vidtgaaende-hastelov-mod-corona

Der er også mulighed for vaccination gennem tvang.

Merk ordet "mulighet" det er noe helt annet enn tvang alene.

 

Kan de, så vil de. Blir forøvrig spennende å se om de tør å gjøre dette i Nørrebro.

Anonymkode: c51ea...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Danmark i det med å stenge nettsteder som setter folks liv i fare. Når 5G master blir satt fyr på fordi noen har fått en ide om at det vil stanse koronna - og når vi ikke trenger være Einstein for å forstå hvilke tilstander vi får om nett og kommunikasjonskanaler forsvinner så må noen stoppe dem. Hvis ikke blir de stoppet når nettet ramler sammen uansett da, men da vil det være for seint. 

Kjempeglad for at Youtube og Facebook også tar affære nå mot disse farlige folkene.

Endret av Lawyam
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne bli smittet, ja. Det er utrolig lav sannsynlighet for at en helt frisk person i 20-årene ender opp i respirator. Er ikke motstander av velutprøvde vaksiner, at du ikke ser forskjellen på en hastevaksine og vaksinene i vaksinasjonsprogrammet sier mer om deg enn meg.

Fordi jeg nå kjenner 11 personer som har blitt smittet, hvorav 9 er friskmeldte, og samtlige har hatt enten 1)ingen symptomer, 2)mild forkjølelse eller 3)feber i et par dager. Jeg er en realist, og all statistikk viser at dette ikke er noe å ha dødsangst for.

Min kusine ble imidlertid kronisk skadet av svineinfluensavaksinen da hun var svært ung, og du har sikkert fått med deg at det var alvorlige bivirkninger av den, eller?

Når det er sagt, er det høyst usikkert at det blir noen vaksine i det hele tatt. Det har man ikke klart ved tidligere sars-virus, og det er overhodet ikke sikkert at man klarer det nå heller. Vi skal nok bli smittet alle mann på ett eller annet tidspunkt.

Anonymkode: ee84d...684

Bill Gates er på saken, så både vaksine og tvang er nok sannsynlig. Tror du de skal la folk løpe rundt som vanlig under neste såkalte "pandemi" når denne karantenetvangen er blitt normalen? De som ikke vaksinerer seg får nok ikke jobbe, handle, gå til tannlegen eller noe som helst.

Vaksiner vet man heller ikke om kan være forurenset, det har skjedd mange ganger.

Vi har allerede koronatester forurenset med kornoavirus: https://www.telegraph.co.uk/news/2020/03/30/uks-attempt-ramp-coronavirus-testing-hindered-key-components/?fbclid=IwAR1nitVdsd6yCWHS_fMTgolWDDTM8O_5Aaw4RYhPYQPDRY6S4LMnCnLkeCM

Anonymkode: 5f684...bf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vinterjenta skrev:

Hæ?

Du vil heller bli smittet enn tvangsvaksinert?

Hvorfor??

Nå er det ikke meg du spør, men jeg vil også heller ha corona enn å bli vaksinert. 
Vaksiner forsket frem i hyrten og styrten har jeg ikke tro på. Kjenner flere som fikk bivirkninger av svineinfluensa-vaksinen. 
Jeg kommer (høyst sannsynlig) til å takle corona veldig bra, så hvorfor ta den risikoen ved en evt hastevaksine? 

Og nei, jeg er ikke vaksinemotstander, men jeg er motstander av hastevaksiner til friske mennesker som ikke er i risikogruppen. 

Anonymkode: 7f3a6...aa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligheten for å ende opp på respirator er ca. 0,1-0,5% hvis du blir smittet. En hurtigutviklet vaksine kan godt ha høyere sannsynlighet for alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: d69f5...44b

Nei. For det meste ligger kritiske tilfeller på 5-10% Og det er ut fra dagens antall smittede, og med tanke på at det tar et par uker fra du får symptomer til du blir innlagt på intensivavdelingen så er nok tallet enda en del høyere.

Anonymkode: 992aa...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Lawyam skrev:

Enig med Danmark i det med å stenge nettsteder som setter folks liv i fare. Når 5G master blir satt fyr på fordi noen har fått en ide om at det vil stanse koronna - og når vi ikke trenger være Einstein for å forstå hvilke tilstander vi får om nett og kommunikasjonskanaler forsvinner så må noen stoppe dem. Hvis ikke blir de stoppet når nettet ramler sammen uansett da, men da vil det være for seint. 

Kjempeglad for at Youtube og Facebook også tar affære nå mot disse farlige folkene.

De farlige folkene er sånne som deg, dessverre. De som er villige til å kaste ytringsfriheten så lett.

Jeg blir bare trist av å lese dette.

Første steg blir å ta steget med å logge ut av dette forumet. Et forum som dette er et privilgium i ytringsfrihetens navn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligheten for å ende opp på respirator er ca. 0,1-0,5% hvis du blir smittet. En hurtigutviklet vaksine kan godt ha høyere sannsynlighet for alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: d69f5...44b

Nei, det kan ikke det. Svineinfluensavaksinen som enkelte elsker å bruke som eksempel på hvor "farlig" vaksiner er, hadde bare 0.01% sjanse for alvorlige bivirkninger. Det er vesentlig mindre enn sjansen for å bli eller smitte noen som blir alvorlig syk eller dør av corona uansett alder og helsetilstand. Det er strangt tatt langt større sjanse å få alvorlig leverskade av Paracet uten at det stopper folk å bruke det.. At produsenter av vaksiner i 2020 skal lage noe som er dårligere enn svineinfluensavaksinen er ekstremt usannsynlig.

Anonymkode: 709f8...b2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Example skrev:

De farlige folkene er sånne som deg, dessverre. De som er villige til å kaste ytringsfriheten så lett.

Jeg blir bare trist av å lese dette.

Første steg blir å ta steget med å logge ut av dette forumet. Et forum som dette er et privilgium i ytringsfrihetens navn.

Det er mennesker som mener mobbing er ytringsfrihet også. Ytringsfrihet handler ikke om å ikke kunne ta en diskusjon eller være uenig, det bør gå an å forstå at det er enkelte ting som er skadelig for samfunnet og det medfører stor risiko. Jeg ser ingen stor risiko over at vi to er uenige, eller at noen har meninger, feks, men jeg ser risiko hvis noen skal opprette et nettsted og selge f.eks helsekost mot koronna, at det vises til falske legeartikler osv. - eller påstår at koronna ikke finnes.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Honey Dew skrev:

Det er veldig bra. Håper Norge følger etter.

Hyggelig for deg at du elsker tvang, du får nok ditt ideelle samfunn fremover nå.

Anonymkode: 5f684...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lawyam skrev:

Det er mennesker som mener mobbing er ytringsfrihet også. Ytringsfrihet handler ikke om å ikke kunne ta en diskusjon eller være uenig, det bør gå an å forstå at det er enkelte ting som er skadelig for samfunnet og det medfører stor risiko. Jeg ser ingen stor risiko over at vi to er uenige, eller at noen har meninger, feks, men jeg ser risiko hvis noen skal opprette et nettsted og selge f.eks helsekost mot koronna, at det vises til falske legeartikler osv. - eller påstår at koronna ikke finnes.

La oss ta dette forumet f.ex. Som er som et slags minisamfunn, og der moderatorene er veldig politisk korrekte i forhold til det som er ok å snakke om i samfunnet i dag. Om jeg skriver at en venninne har en sønn som er autistisk, og som hun sier var helt normal før MMR-vaksinen, dette til tross for at hun ikke er noen vaksineskeptiker eller alternativ på noen som helst slags måte, så er det en stor sjanse for at jeg blir ryddet og advart. Min venninnes opplevelse blir altså sensurert bort. Om jeg skriver om filmen Vaxxed, som tar for seg juks angående forsking på vaksiner og autisme, og at de som har laget filmen turnerer rundt og nå har bussen tapetesert med underskrifter fra vaksineskadede og foreldre til vaksineskadede og har laget Vaxxed II som de også turnerer med, så blir jeg iallefall ryddet og advart.
På dette forumet så ser man nemlig slik opplysning som helseskadelige råd. Det har ikke skjedd i samfunnet enda.
Om de begrenser ytringsfriheten i forhold til korona, så kan de begrense ytringsfriheten i forhold til vaksiner også, og særlig vaksine mot korona. Det vil si at vi kan få vaksineskadede som ikke kan fortelle sin historie, og en vaksine som ikke blir trukket pga dette (det blir de aldri uansett), ikke undersøkt (det blir de heller ikke), og andre kan ikke bli advart.

Er det det du vil ha?

Anonymkode: 5f684...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, TS, men jeg gidder ikke å gi en blogg klikk for noe han kan mene.

Anonymkode: a7c04...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss ta dette forumet f.ex. Som er som et slags minisamfunn, og der moderatorene er veldig politisk korrekte i forhold til det som er ok å snakke om i samfunnet i dag. Om jeg skriver at en venninne har en sønn som er autistisk, og som hun sier var helt normal før MMR-vaksinen, dette til tross for at hun ikke er noen vaksineskeptiker eller alternativ på noen som helst slags måte, så er det en stor sjanse for at jeg blir ryddet og advart. Min venninnes opplevelse blir altså sensurert bort. Om jeg skriver om filmen Vaxxed, som tar for seg juks angående forsking på vaksiner og autisme, og at de som har laget filmen turnerer rundt og nå har bussen tapetesert med underskrifter fra vaksineskadede og foreldre til vaksineskadede og har laget Vaxxed II som de også turnerer med, så blir jeg iallefall ryddet og advart.
På dette forumet så ser man nemlig slik opplysning som helseskadelige råd. Det har ikke skjedd i samfunnet enda.
Om de begrenser ytringsfriheten i forhold til korona, så kan de begrense ytringsfriheten i forhold til vaksiner også, og særlig vaksine mot korona. Det vil si at vi kan få vaksineskadede som ikke kan fortelle sin historie, og en vaksine som ikke blir trukket pga dette (det blir de aldri uansett), ikke undersøkt (det blir de heller ikke), og andre kan ikke bli advart.

Er det det du vil ha?

Anonymkode: 5f684...bf8

Jeg vil ha bort galskapen, falske videoer osv. Det er enkelt å spotte hva som er hva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist for Danmark.. Det kommer nok her også. For dere som ikke forstår hva dette betyr så er det virkelig synd, for dette er noe som kan misbrukes på det groveste.

Anonymkode: 97d69...679

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Vinterjenta said:

Hæ?

Du vil heller bli smittet enn tvangsvaksinert?

Hvorfor??

Sannsynligheten for alvorlige komplikasjoner er større ved en hastevaksine med minimal utprøving enn ved covid-19, spesielt for de som er i utsatte grupper ved lungesykdommer. Tvangsvaksinering av disse gruppene kan kun være aktuelt ved en godt utprøvd, trygg vaksine og det er de gruppene som bør vaksineres, ikke det store flertallet som kun vil få alvorlige komplikasjoner av covid-19 dersom de slumper til å ha genetisk anlegg for det

Anonymkode: c2ffa...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig bra tiltak, håper norske myndigheter kommer med samme tiltak!.

Dette handler ikke om ytringsfrihet men å beskytte folket og folkehelsen, når antivaksere og andre tullinger som tror på konspirasjonsteorier bruker pseudovitenskap til å spre usannheter som i verste fall kan føre til at mennesker dør så må det stoppes.

Anonymkode: efe74...857

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig bra tiltak, håper norske myndigheter kommer med samme tiltak!.

Dette handler ikke om ytringsfrihet men å beskytte folket og folkehelsen, når antivaksere og andre tullinger som tror på konspirasjonsteorier bruker pseudovitenskap til å spre usannheter som i verste fall kan føre til at mennesker dør så må det stoppes.

Anonymkode: efe74...857

Regner med at du står først i køen som prøvekanin på hastevaksine om slike tiltak gjennomføres

Anonymkode: c2ffa...fb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

La oss ta dette forumet f.ex. Som er som et slags minisamfunn, og der moderatorene er veldig politisk korrekte i forhold til det som er ok å snakke om i samfunnet i dag. Om jeg skriver at en venninne har en sønn som er autistisk, og som hun sier var helt normal før MMR-vaksinen, dette til tross for at hun ikke er noen vaksineskeptiker eller alternativ på noen som helst slags måte, så er det en stor sjanse for at jeg blir ryddet og advart. Min venninnes opplevelse blir altså sensurert bort. Om jeg skriver om filmen Vaxxed, som tar for seg juks angående forsking på vaksiner og autisme, og at de som har laget filmen turnerer rundt og nå har bussen tapetesert med underskrifter fra vaksineskadede og foreldre til vaksineskadede og har laget Vaxxed II som de også turnerer med, så blir jeg iallefall ryddet og advart.
På dette forumet så ser man nemlig slik opplysning som helseskadelige råd. Det har ikke skjedd i samfunnet enda.
Om de begrenser ytringsfriheten i forhold til korona, så kan de begrense ytringsfriheten i forhold til vaksiner også, og særlig vaksine mot korona. Det vil si at vi kan få vaksineskadede som ikke kan fortelle sin historie, og en vaksine som ikke blir trukket pga dette (det blir de aldri uansett), ikke undersøkt (det blir de heller ikke), og andre kan ikke bli advart.

Er det det du vil ha?

Anonymkode: 5f684...bf8

Moderatorene er ikke nødvendigvis politisk korrekte, men stoler med på god bred forskning en konspiratoriske  nettsider. bra det.

Din venninnes feilaktige kobling av mmr og autisme er ikke helt uskyldig (selv om hun neppe mener noe vondt med det) - dette fører nemlig til at andre foreldre blir ubegrunnet engstelige for vaksiner, og i verste fall dropper den for sine barn. 

Det finnes neppe noe som er grundigere forsket på enn den påståtte sammenhengen mellom MMR og Autisme, og ALL forskning konkluderer med at dette er rent oppspinn. Du skal være ganske dypt nede i konspirasjonspsykosene for å tro at alle forskerer fra alle land fra alle institutter som har forsket på dette er med på konspirasjonen og forfalsker.

vaxxed-filmene ble slaktet av et samlet pressekorps og fagstand. Det er faktisk farlig å spre slike løgner, bra at seriøse nettsteder hindrer dette. Det å oppføre seg slik at man skader andres helse er ikke bra og bør begrenses/stoppes, det være seg ved å gå rundt å helle gift i drikkevannet eller spre løgner om helse.

 

Anonymkode: 36440...6e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Sannsynligheten for alvorlige komplikasjoner er større ved en hastevaksine med minimal utprøving enn ved covid-19, spesielt for de som er i utsatte grupper ved lungesykdommer. Tvangsvaksinering av disse gruppene kan kun være aktuelt ved en godt utprøvd, trygg vaksine og det er de gruppene som bør vaksineres, ikke det store flertallet som kun vil få alvorlige komplikasjoner av covid-19 dersom de slumper til å ha genetisk anlegg for det

Anonymkode: c2ffa...fb5

Ja vel? Begrunn gjerne dette med sannsynligheten.

Selv hastevaksiner har historisk sett vist seg å være relativt/svært sikre,

Anonymkode: 36440...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...