AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg har i det siste fått veldig lyst til å farge håret mitt rødt. Helt en naturlig farge, slik at det ser naturlig ut. Ikke helt bestemt meg for om jeg ønsker en mer knall ginger-farge eller en litt lysere variant. Naturlig har jeg medium brunt hårt, akkurat nå med noen gamle striper nederst. Er det mulig å farge håret rødt hjemme? Tror det blir vanskelig for meg å ha råd til å gå til frisøren hver fjerde til sjette uke, selv om jeg vet at det nok er det lureste. Kan eventuelt frisøren bare farge etterveksten, dersom det er mulig? (Og er det da billigere?). Har sett på henna (å gjøre det hjemme), men der har jeg lest at det kan være vanskelig å gå fra henna og tilbake til f.eks. brunt, og at frisører ikke vil ha noe med det å gjøre. Dersom jeg skal bruke hjemmefarge - må jeg bleke hele håret først, eller kan jeg bruke f.eks. en developer på 20% sammen med en eller annen fargeblanding? Her tenker jeg ikke på slike "boks"-farger, men fargetuber som man kjøper for å blande en farge selv. Det er jo lite av det i Norge, men mye av det i utlandet. Er det noen falske rødtopper her som har tips? Anonymkode: f3672...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Del Skrevet 5. april 2020 Farging til rødt hår ser aldri naturlig ut. Kan ikke huske å ha sett noen som ikke er naturlig rødtopp eller ginger kle farget rødt hår. I tillegg ser det ekstra grusomt ut når håret vokser ut igjen. Har du en naturlig fin brunfarge på ditt hår så ta vare på det istedenfor å farge og bleke det hele tiden. Skulle virkelig ønske at de som er blirr grå lar håret forbli grått, det er mye finere enn farget og mye mindre stress. Anonymkode: a785f...635 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Del Skrevet 5. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Farging til rødt hår ser aldri naturlig ut. Kan ikke huske å ha sett noen som ikke er naturlig rødtopp eller ginger kle farget rødt hår. I tillegg ser det ekstra grusomt ut når håret vokser ut igjen. Har du en naturlig fin brunfarge på ditt hår så ta vare på det istedenfor å farge og bleke det hele tiden. Skulle virkelig ønske at de som er blirr grå lar håret forbli grått, det er mye finere enn farget og mye mindre stress. Anonymkode: a785f...635 Takk for svar. Jeg har aldri møtt noen selv som har farget håret ginger, så vet ikke het hvilke utfall man kan få. Både Amy Adams, Emma Stone, Deborah Ann Woll og Chirstina Hendrix har alle farget håret rødt, men det er nok enklere å få til når penger ikke er et problem. Er ganske lite glad i min egen hårfarge, den er ikke noe pen. Men jeg har veldig lys hud, og jeg kan da ikke farge håret mitt noe mørkere uten å se ut som en vaskeekte emo. Så jeg har gjort av og til (kanskje en gang i året) er å ordne med noen striper hjemme (aya balayage), som jeg bruker en toner på slik at stripene ser bra ut. Har enda ikke grått hår. Anonymkode: f3672...e48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Del Skrevet 5. april 2020 Det at rødt hår ikke er fint når man farger synes jeg blir litt feil utsagn! Jeg har gjort det selv i rundt 4 år og angrer ikke. Bruker å farge det hver 2 mnd. samtidig som jeg bruker balsam med farge en gang i uka slik at det ikke ser så utfarget ut. Får masse kompliment for det (legger ved bilde av ca. hvordan hårfargen min ser ut, har brukt all slags rød farge fra butikken og det har alltid blitt like bra. Mitt er litt lysere da) 😊 Elsker virkelig å skille meg ut litt ble så lei av å være blondine eller brunette. Jeg bleika det ikke først, men jeg hadde lys brunt hår. Det kommer veldig an på hvilken type rødfarge du ønsker. Gjør det!! Om du angrer så blir det nok en runde med avfsrging, men er det en gang man skal prøve dette er det nå haha. Anonymkode: 8f058...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Del Skrevet 5. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Det at rødt hår ikke er fint når man farger synes jeg blir litt feil utsagn! Jeg har gjort det selv i rundt 4 år og angrer ikke. Bruker å farge det hver 2 mnd. samtidig som jeg bruker balsam med farge en gang i uka slik at det ikke ser så utfarget ut. Får masse kompliment for det (legger ved bilde av ca. hvordan hårfargen min ser ut, har brukt all slags rød farge fra butikken og det har alltid blitt like bra. Mitt er litt lysere da) 😊 Elsker virkelig å skille meg ut litt ble så lei av å være blondine eller brunette. Jeg bleika det ikke først, men jeg hadde lys brunt hår. Det kommer veldig an på hvilken type rødfarge du ønsker. Gjør det!! Om du angrer så blir det nok en runde med avfsrging, men er det en gang man skal prøve dette er det nå haha. Anonymkode: 8f058...19a Har alltid syntes fargen på bildet du la ut virkelig ser kult ut, samtidig er den nok litt for "rød-rød" for min del, hadde ønsket noe som ser litt mer ginger ut. Du har ikke et bilde som viser mer hvordan fargen din ser ut? Og hvor ofte farger du håret ditt, normalt sett? Blir røttene mye mer rødere enn resten, eller blir det egentlig lite forskjell? Anonymkode: f3672...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Del Skrevet 6. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har alltid syntes fargen på bildet du la ut virkelig ser kult ut, samtidig er den nok litt for "rød-rød" for min del, hadde ønsket noe som ser litt mer ginger ut. Du har ikke et bilde som viser mer hvordan fargen din ser ut? Og hvor ofte farger du håret ditt, normalt sett? Blir røttene mye mer rødere enn resten, eller blir det egentlig lite forskjell? Anonymkode: f3672...e48 Her ser du min hårfarge i forskjellig lys. Den første er i innelys og de to andre i dagslys. De to første er fra normal til 55 kr og den siste er fra Country-serien til Schwarzkopf. Farger det hver andre mnd. som sagt og fresher opp med balsam med farge i fra Normal. Ellers har jeg også brukt Directions sine farger som ikke sliter på håret, men de ser ikke like naturlig ut. Har brukt de i ubleket hår og sovet med den. Jeg har også lyst til å gå over til en mer ginger-farge nå og skal teste ut mens jeg er i karantene 😂 Har prøvd en fra butikk (Loreal 74 Dublin) og den ble veldig fin, men litt for oransje og mørk for min smak da jeg foretrekker rødskjæret. Skjønner at du vil ha mer oransjeskjær da 😊 Ingen forskjell på røttene for min del men nå har jeg spesiell tekstur på håret og det går alltid bra med hjemmefarging.. Men jeg er ingen frisør, haha. Det er veldig high maintaince men verdt det! Anonymkode: 8f058...19a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå