Gå til innhold

40 + og ghosting etter date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møtt tre menn på date før corona, alle sa de ønsket å bli bedre kjent etter kvelden. De sendte meldinger hver dag etterpå i noen dager, både der de starter samtale og der jeg starter samtale og så blir det full stopp. Stillhet. 

Må innrømme at jeg sitter igjen og tenker what! Menn i førti års alderen som ghoster, herregud så barnslig. Er dette virkelig vanlig nå ? 

Hva er i veien med å skrive kort at kjemien ikke stemte helt å ønske lykke til videre? 

Hva gjør du når du dater noen og finner ut at det ikke ble match ? Er du en ghoster ? Hvis ja, hva er tanken bak ? 

Anonymkode: adb4a...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke overrasket. Var på date med en kar. Før daten hadde vi mye kontakt. Etter daten følte jeg ikke at han var spesielt interessert. Vi sendte meldinger i noen dager etter daten, så dabbet det av. Jeg sendte han en melding om at jeg følte han ikke var så interessert, og ønsket han lykke til. Han svarte aldri på meldingen. Umodent. 
 

Jeg pleier alltid si i fra om at jeg ikke føler på kjemien om jeg ikke ønsker å fortsette med datingen. Det er ryddig. 
 

En gang ble jeg ghostet eller så ghostet jeg. Vi hadde datet litt, hatt sex, men han hadde for mye bagasje som jeg ikke ønsket å ha i mitt liv. Hadde tenkt til å avslutte det, men plutselig opphørte all kontakt. Ingen tlf eller snap. Siden jeg sendte siste snap har jeg tenkt at det er han som ghoster meg, men jeg har jo ikke tatt kontakt jeg heller. Jeg så ikke den komme, for han var så på. Men likegreit. Sparte meg for samtalen.

 

Anonymkode: 9a85b...d09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare folk "er redd" for at det skal bli drama eller noe, redd for at noen skal bli sure på de, og tenker at det beste er å bare stikke sånn at det ikke blir noe drama for DEM. For ingen som ghoster tenker noen gang på den andre parten, for da hadde de skjønt at vedkommende sitter igjen uten noen svar og med masse tvil og tanker. Bare egoistiske mennesker ghoster andre. 

Anonymkode: 1155f...9ac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror bare folk "er redd" for at det skal bli drama eller noe, redd for at noen skal bli sure på de, og tenker at det beste er å bare stikke sånn at det ikke blir noe drama for DEM. For ingen som ghoster tenker noen gang på den andre parten, for da hadde de skjønt at vedkommende sitter igjen uten noen svar og med masse tvil og tanker. Bare egoistiske mennesker ghoster andre. 

Anonymkode: 1155f...9ac

Dette et WORLD ☝️ Den som ghoster tenker KUN på seg selv og at ikke det skal bli drama for DEM. Hadde de tenkt på den andre parten så hadde de ikke gjort det, for de forstår jo det at den andre personen sitter igjen med mange spørsmål og usikre tanker- men det gir de faen i så lenge de selv slipper unna stress.  

 

Ts- jeg skjønner det et trist å sitte å lure, men jeg lover deg at sånne menn vil du ikke ha uansett. Tenk hvor fort de løpet ut døren bare forholdet har et litt problem. Jeg vil forresten egentlig ikke si de er menn, men små gutter i hodet. 

Anonymkode: 7a53e...e8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente WORD, dumme autocorrect 😂

Anonymkode: 7a53e...e8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 kategorier av menn 40+ som er single: De som ingen vil ha, og de som alle vil ha. Populære menn 40+ som ønsker forhold skaffer seg det på flekken. Populære menn som ikke skaffer seg forhold går på rundgang, og det virker som alle er slik. Men det er egentlig ganske få av dem.

Anonymkode: f18b7...7cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Møtt tre menn på date før corona, alle sa de ønsket å bli bedre kjent etter kvelden. De sendte meldinger hver dag etterpå i noen dager, både der de starter samtale og der jeg starter samtale og så blir det full stopp. Stillhet. 

Må innrømme at jeg sitter igjen og tenker what! Menn i førti års alderen som ghoster, herregud så barnslig. Er dette virkelig vanlig nå ? 

Hva er i veien med å skrive kort at kjemien ikke stemte helt å ønske lykke til videre? 

Hva gjør du når du dater noen og finner ut at det ikke ble match ? Er du en ghoster ? Hvis ja, hva er tanken bak ? 

Anonymkode: adb4a...a20

Det er tydeligvis like vanlig blandt menn som damer. 

De er vel ikke så veldig interesserte da sikkert eller så venter de på et steg fra deg. 

Jeg pleier av og til å teste damene hvis jeg er litt usikker ved å ikke sende melding først, men venter til de sender hvis de sender vel og merke. Sender de ikke så vet jeg ihvertfall at det ikke blir noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 2 kategorier av menn 40+ som er single: De som ingen vil ha, og de som alle vil ha. Populære menn 40+ som ønsker forhold skaffer seg det på flekken. Populære menn som ikke skaffer seg forhold går på rundgang, og det virker som alle er slik. Men det er egentlig ganske få av dem.

Anonymkode: f18b7...7cd

Sannhet med modifikasjon. Skaffer meg ikke på flekken selv om jeg til tider kan være ganske populær til enkelte damer. 

Gått singel i snart 3 år nå og har ikke noe fast følge ennda.

Det henger riktignok ei utenfor vinduet her, men hun trenger mye tid og bearbeidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Sannhet med modifikasjon. Skaffer meg ikke på flekken selv om jeg til tider kan være ganske populær til enkelte damer. 

Gått singel i snart 3 år nå og har ikke noe fast følge ennda.

Det henger riktignok ei utenfor vinduet her, men hun trenger mye tid og bearbeidelse.

Hvor gammel er du Hr. Aktiv? 

Anonymkode: 7a53e...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du Hr. Aktiv? 

Anonymkode: 7a53e...e8d

Jeg har kamerater med voksne barn. Så kan vel si jeg snart er midt i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ble bare litt nysgjerrig på hvem du er ;)

Anonymkode: 7a53e...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 2 kategorier av menn 40+ som er single: De som ingen vil ha, og de som alle vil ha. Populære menn 40+ som ønsker forhold skaffer seg det på flekken. Populære menn som ikke skaffer seg forhold går på rundgang, og det virker som alle er slik. Men det er egentlig ganske få av dem.

Anonymkode: f18b7...7cd

Kan du forklare meg hvordan dette er relevant opp mot hovedinnlegget og temaet ghosting?  Også populære menn som ønsker seg en kjæreste kan vel risikere å måtte gå på mange dates?  Poenget er vel om du er en ghoster eller ikke?  

Anonymkode: 98681...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du forklare meg hvordan dette er relevant opp mot hovedinnlegget og temaet ghosting?  Også populære menn som ønsker seg en kjæreste kan vel risikere å måtte gå på mange dates?  Poenget er vel om du er en ghoster eller ikke?  

Anonymkode: 98681...eb0

Jeg kan godt forklare poenget ja om du ikke forstod: Du dater ikke populære menn som binder seg pga at de er i forhold allerede. Du dater ikke upopulære menn, de vil du ikke ha. Du dater populære menn som ikke binder seg, og de ghoster. Det er ikke egentlig så mange av dem, men de står for en uforholdsmessig andel dater for menn 40+.

Du spør "er dette vanlig". Svaret er som forklart over at det ikke egentlig er vanlig, men det er vanlig for de mennene du er i kontakt med.

Anonymkode: f18b7...7cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du dater ikke populære menn som binder seg pga at de er i forhold allerede

Det er et underlig utsagn. Det vil til enhver tid være noen populære menn ute i sirkulasjon, som har avsluttet et forhold, og ser etter en ny å binde seg til. 

Hvis det er bare de andre kategoriene igjen,  så kan egentlig alle seriøse kvinner bare avslutte først som sist?  

Anonymkode: 98681...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman

Har bare ghostet to ganger:

Den ene var en slags "semi-ghost" som egentlig ikke var ment som ghosting, of som jeg har hatt litt dårlig samvittighet for (uansett for seint nå). Fikk meg ny telefon, og husket ikke innloggingen min på Snap. Og uansett hadde jeg bestemt meg for å droppe sosiale medier, så gadd ikke gå igjennom prosessen med å laste ned på nytt, finne igjen brukernavn og passord og så slette appen igjen. Uansett var det ikke noe seriøst mellom oss (hun var gift).

Den andre var ei som sendte meg en passiv-aggressiv melding hvor hun tydeligvis var sur fordi jeg ikke hadde tekstet henne på 12 timer. Veldig koselig melding å åpne opp når man kommer hjem etter en lang arbeidsdag 🙄 Henne ghosta jeg bare og blokkerte momentant, uten snev av dårlig samvittighet. Det gjelder å beskytte seg selv, og jeg skjønte med en gang at hun der ville bli trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et underlig utsagn. Det vil til enhver tid være noen populære menn ute i sirkulasjon, som har avsluttet et forhold, og ser etter en ny å binde seg til. 

Anonymkode: 98681...eb0

Poenget er vel at de ofte blir tatt fort. Forsåvidt det samme med damer. 

Anonymkode: b6144...1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 hours ago, Hr. Aktiv said:

Sannhet med modifikasjon. Skaffer meg ikke på flekken selv om jeg til tider kan være ganske populær til enkelte damer. 

Gått singel i snart 3 år nå og har ikke noe fast følge ennda.

Det henger riktignok ei utenfor vinduet her, men hun trenger mye tid og bearbeidelse.

Hva mener du med dette? Er det ei du går utfra er interessert når du ikke engang sender henne meldinger?

Anonymkode: 62168...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette? Er det ei du går utfra er interessert når du ikke engang sender henne meldinger?

Anonymkode: 62168...33f

Jo da sender både meldinger og snakker med innimellom. Har vært å datet noen ganger også, men hun trenger tid bare. 

Hun er bare litt ikke av, men ikke helt på heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts- jeg skjønner det et trist å sitte å lure, men jeg lover deg at sånne menn vil du ikke ha uansett. Tenk hvor fort de løpet ut døren bare forholdet har et litt problem. Jeg vil forresten egentlig ikke si de er menn, men små gutter i hodet. 

Det er nok like mange kvinner som driver med dette også. Helt vanlig men så feigt! Det å ikke klare å si ifra at det ikke blir noe mer. 

Anonymkode: b67d7...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de ikke svarer på spørsmål fra deg, er det jo uhøflig. Men dersom samtalen bare døde ut, uten ubesvarte spørsmål, synes jeg ikke det er så rart. Det er lettere slik enn å skulle sende en avvisende melding til noen som kanskje ikke en gang har spurt om å treffes på nytt. Mindre dramatisk.

Anonymkode: 95cea...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...