AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #81 Del Skrevet 4. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her i byen er det visst rolig og stille på enkelte avdelinger på sykehuset. Så her er det ikke mange innlagt på grunn av corona. I nabobyen er tilogmed barneavdelingen på sykehuset stengt. Så her må syke barn enten til Ålesund eller Trondheim. Anonymkode: 38600...80d Møre&Romsdal har vel ikke så mange smittede enda, så da venter de vel i beredskap. At sykehuset i Kristiansund og spesielt barneavdelinga er truet er jo krise i seg selv, men har pågått lenge, og er sånn sett ikke relevant i forhold til C-19, selv om det viser hvorfor det er problematisk å rasere det lokale sykehustilbudet her i landet. Anonymkode: 1db7f...37f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #82 Del Skrevet 4. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det som har skjedd er en liten feiloppfatning. Lokalsyekhus som Ringerike og Drammen har det nok ikke noe travelt. Men større sykehus for større områder som Rikshospitalet, Haukeland og St.Olav er nok ganske booket. Planlagte operasjoner er utsatt, og flere møter ikke opp til poliklinisk time - men det betyr ikke at det ikke er travelt for det. Det er fortsatt folk innlagt med Korona smitte, det er stort arbeid å ivareta disse da man må ta veldig mange flere forhåndsregler under behandlingen av de. I tillegg må det rapporteres til pårørende som ikke får besøke. Det er mange som ringer inn med bekymringer, det er mange som vil flå flyttet sine poliklinsike timer. Det er et enormt arbeid med logistikk for å kunne forberede seg på at enda flere blir innlagt. I tillegg må kabalen gå opp med ansatte. Tror kanskje ordet "travelt" har blitt litt misforstått. Det er travelt, på de største sykehusene, men ikke travelt som i at alle løper i alle kanter og folk dør og blir innlagt og sendt hjem hele tiden. Anonymkode: afb95...50a St.olavs har 8 som er innlagt med corona og 1 pasient i respirator. Anonymkode: fff18...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #83 Del Skrevet 4. april 2020 4 timer siden, Blondie65 skrev: Det sies ditt og det sies datt. Jeg har søkt litt selv, uten at jeg har brukt lang tid på det og ikke en plass har jeg sett noe om treff på jorden. Siden du mener dette er så viktig så må du jo ha noen kilder? Det er ingen offisielle kilder som sier at den vil treffe. Hvis du vil lese om spekulasjonene, anbefaler jeg kommentarfeltet under MrMBB333 sine videoer på Youtube. Han har lagt ut videoer med oppdateringer om kometen, og under disse florerer det med folk som sier ditt og datt i kommentarfeltet. Den vil nok være langt unna oss når den passerer, men den er likevel innenfor grensen for det NASA som anses som 100% trygt. Derfor er den satt opp på "vær varsom" selv om den da i teorien skal være helt trygg likevel for grensen er satt såpass langt ut. Denne kometen er allerede synlig på himmelen som et grønt lys. Man kan se den med teleskop eller en veldig god kikkert. Den er allerede 100 ganger lysere enn de forutså den kom til å være når de oppdaget den for fire måneder siden, og den vil sannsynligvis bli enda større etterhvert. Denne kometen er altså med atmosfæren sin fem ganger så stor som Jupiter, eller halvparten av størrelsen til sola. Halen til kometen er like stor. Den vil reise gjennom solsystemet vårt. Nå er ikke jeg en astrofysiker, så selvfølgelig blir jeg litt stresset over at et objekt fem ganger så stor som Jupiter skal passere. Jeg føler meg ikke trygg i det hele tatt og vil nok ikke være det før jeg vet den har passert og alt har gått bra. Den vil lyse mye sterkere enn Venus og den vil være veldig godt synlig også på dagtid. Den er tross alt halvparten av størrelsen til solen og vil være mye nærmere oss enn solen er, så du kan jo tenke deg hvor stor den vil se ut. Som sagt, de uoffisielle historiene som sirkulerer blant konspirasjonsteoretikere er at den, eller halen, muligens kan treffe oss og at dette er grunnen til viruset med samme navn. Det tenkes også at kometen grunnen til den verdensomfattende lock-downen som er nå som vi ikke har sett maken til noen sinne og som neaten ingen forstår noe av. Det er ikke noe som NASA eller andre offisielle kilder sier, men så tror jeg heller ikke de ville sagt noe om den så skulle treffe oss på noe vis. Håper selvfølgelig ikke noe dette stemmer! Uansett så bør alle ta viruset på alvor. Jeg klapper gjerne for helsevesenet og det de kan komme til å måtte gå igjennom. 🙏 https://www.google.com/amp/s/www.express.co.uk/news/science/1259651/comet-atlas-astronomy-news-space-solar-system-comets-space/amp Anonymkode: bcb38...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 5. april 2020 #84 Del Skrevet 5. april 2020 Ja, på sykehuset er det veldig stille på de fleste avdelinger. Det er fordi mye planlagt behandling blir utsatt. Vi bruker tiden nå til å ruste opp og gjøre klar for å ta imot rushet av syke som er forventet. I mitt helseforetak er det nå sånn at vi på kort varsel kan bli omplassert til der det er størst behov. Det er mye kursvirksomhet om dagen, for det er viktig at alle er kompetente til å bruke utstyret riktig. I tillegg bruker vi mye mer tid enn vanlig på å vaske og desinfisere flater, utstyr og kontaktpunkter. Så vi har en del å gjøre på jobb til tross for at det er færre pasienter innlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. april 2020 #85 Del Skrevet 5. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen offisielle kilder som sier at den vil treffe. Hvis du vil lese om spekulasjonene, anbefaler jeg kommentarfeltet under MrMBB333 sine videoer på Youtube. Han har lagt ut videoer med oppdateringer om kometen, og under disse florerer det med folk som sier ditt og datt i kommentarfeltet. Den vil nok være langt unna oss når den passerer, men den er likevel innenfor grensen for det NASA som anses som 100% trygt. Derfor er den satt opp på "vær varsom" selv om den da i teorien skal være helt trygg likevel for grensen er satt såpass langt ut. Denne kometen er allerede synlig på himmelen som et grønt lys. Man kan se den med teleskop eller en veldig god kikkert. Den er allerede 100 ganger lysere enn de forutså den kom til å være når de oppdaget den for fire måneder siden, og den vil sannsynligvis bli enda større etterhvert. Denne kometen er altså med atmosfæren sin fem ganger så stor som Jupiter, eller halvparten av størrelsen til sola. Halen til kometen er like stor. Den vil reise gjennom solsystemet vårt. Nå er ikke jeg en astrofysiker, så selvfølgelig blir jeg litt stresset over at et objekt fem ganger så stor som Jupiter skal passere. Jeg føler meg ikke trygg i det hele tatt og vil nok ikke være det før jeg vet den har passert og alt har gått bra. Den vil lyse mye sterkere enn Venus og den vil være veldig godt synlig også på dagtid. Den er tross alt halvparten av størrelsen til solen og vil være mye nærmere oss enn solen er, så du kan jo tenke deg hvor stor den vil se ut. Som sagt, de uoffisielle historiene som sirkulerer blant konspirasjonsteoretikere er at den, eller halen, muligens kan treffe oss og at dette er grunnen til viruset med samme navn. Det tenkes også at kometen grunnen til den verdensomfattende lock-downen som er nå som vi ikke har sett maken til noen sinne og som neaten ingen forstår noe av. Det er ikke noe som NASA eller andre offisielle kilder sier, men så tror jeg heller ikke de ville sagt noe om den så skulle treffe oss på noe vis. Håper selvfølgelig ikke noe dette stemmer! Uansett så bør alle ta viruset på alvor. Jeg klapper gjerne for helsevesenet og det de kan komme til å måtte gå igjennom. 🙏 https://www.google.com/amp/s/www.express.co.uk/news/science/1259651/comet-atlas-astronomy-news-space-solar-system-comets-space/amp Anonymkode: bcb38...542 Og jeg forholder meg til offisielle kilder og vitenskap. Jeg aksepterer ikke konspirasjonsvrøvl. Men kan ikke du forklare meg hvorfor skakkjøring av økonomi i Norge skulle hjelpe på en komet katastrofe? Eller mener du at viruset er oppdiktet og at ingen dør, men nå er alle inne og blir forhåpentligvis ikke rammet av kometen? Du er klar over at dersom kometen rammer så er det over og ut? Bare se på dinosaurene - søkk borte over natten? Ingen er tjent med å lyge om dette - og hvis de skulle lyge om det hadde det vært langt bedre å la oss ha et normalt liv inn i komet døden? Alt du sier om synlighet på himmelen har jeg fått med meg gjennom offisielle kilder. Jeg skulle ønske det ikke var overskyet så jeg kunne se den, for det er visst fullt mulig fremover, og senere også på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #86 Del Skrevet 5. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Fått flere snapper av sykepleiervenner, og de har det IKKE travelt der de jobber... Mistet helt respekt, og klapper IKKE for helsepersonellet. Anonymkode: f4adf...7bb Ikke respekt for militæret i fredstid heller da eller? Kun når de blir skutt på? Anonymkode: c633e...4db 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #87 Del Skrevet 5. april 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Fått flere snapper av sykepleiervenner, og de har det IKKE travelt der de jobber... Mistet helt respekt, og klapper IKKE for helsepersonellet. Anonymkode: f4adf...7bb kan de fikle med mobil mht smitte hele tiden? er drt lov å ta bilder inni sykehuset sånn uten videre? 🤔🤔🤔 Anonymkode: bb196...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #88 Del Skrevet 5. april 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Fått flere snapper av sykepleiervenner, og de har det IKKE travelt der de jobber... Mistet helt respekt, og klapper IKKE for helsepersonellet. Anonymkode: f4adf...7bb Men de venter vel på armageddon, så da blir det travelt...? Anonymkode: 388c3...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #89 Del Skrevet 5. april 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, at det er roligere på sykehusene har ingenting å gjøre med det disse konspirasjonsteoretikere påstår, grunnen er så enkel som at mye har blitt utsatt i påvente av coronapasienter. Anonymkode: 9a7db...f40 Men hvor er disse pasientene? Hvorfor utsetter man ting i påvente av noe som kanskje aldri kommer? Vi har ventet en stund nå. Anonymkode: 388c3...22b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #90 Del Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor er disse pasientene? Hvorfor utsetter man ting i påvente av noe som kanskje aldri kommer? Vi har ventet en stund nå. Anonymkode: 388c3...22b Det er rundt 300 av disse pasientene innlagt nå. Anonymkode: 68aa7...55c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #91 Del Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor er disse pasientene? Hvorfor utsetter man ting i påvente av noe som kanskje aldri kommer? Vi har ventet en stund nå. Anonymkode: 388c3...22b Du må bare vente 2 uker til, vet du. DA kommer de (har blitt sagt siden slutten av februar). Anonymkode: 16b52...788 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #92 Del Skrevet 5. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne kometen er allerede synlig på himmelen som et grønt lys. Man kan se den med teleskop eller en veldig god kikkert. Den er allerede 100 ganger lysere enn de forutså den kom til å være når de oppdaget den for fire måneder siden, og den vil sannsynligvis bli enda større etterhvert. Denne kometen er altså med atmosfæren sin fem ganger så stor som Jupiter, eller halvparten av størrelsen til sola. Halen til kometen er like stor. Den vil reise gjennom solsystemet vårt. Nå er ikke jeg en astrofysiker, så selvfølgelig blir jeg litt stresset over at et objekt fem ganger så stor som Jupiter skal passere. Jeg føler meg ikke trygg i det hele tatt og vil nok ikke være det før jeg vet den har passert og alt har gått bra. Den vil lyse mye sterkere enn Venus og den vil være veldig godt synlig også på dagtid. Den er tross alt halvparten av størrelsen til solen og vil være mye nærmere oss enn solen er, så du kan jo tenke deg hvor stor den vil se ut. Som sagt, de uoffisielle historiene som sirkulerer blant konspirasjonsteoretikere er at den, eller halen, muligens kan treffe oss og at dette er grunnen til viruset med samme navn. Det tenkes også at kometen grunnen til den verdensomfattende lock-downen som er nå som vi ikke har sett maken til noen sinne og som neaten ingen forstår noe av. Det er ikke noe som NASA eller andre offisielle kilder sier, men så tror jeg heller ikke de ville sagt noe om den så skulle treffe oss på noe vis. Håper selvfølgelig ikke noe dette stemmer! Uansett så bør alle ta viruset på alvor. Jeg klapper gjerne for helsevesenet og det de kan komme til å måtte gå igjennom. 🙏 https://www.google.com/amp/s/www.express.co.uk/news/science/1259651/comet-atlas-astronomy-news-space-solar-system-comets-space/amp Anonymkode: bcb38...542 Men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle hjelpe å holde seg inne? Nå skjønner jeg at strømmen kan forsvinne en tid også, det sirkulerer også teorier om det der ute. Enig i at det høres temmelig skremmende ut ja, men det var jo mye snakk om Niburu i 2012 også, og da skjedde det ingenting..... Anonymkode: 388c3...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Suzanne Skrevet 5. april 2020 #93 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg skulle vært ferdig med en operasjon nå. Ganske betydningsfull da det er i min dominante arm/ hånd, og jo lenger jeg venter, dess dårligere blir resultatet, dessverre. Ikke liv om å gjøre, men ihvertfall kritisk ift helse (arbeidsevne og jobbmuligheter). Min mor trenger daglig behandling pga alvorlig sykdom. Jeg håper nesten sykehusene blir "rent ned", som fryktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Suzanne Skrevet 5. april 2020 #94 Del Skrevet 5. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som snakker om at det er så stille på sykehusene... dere må ikke glemme at det finnes sykehjem også. Der er det rimelig hektisk der hvor det er smittede pasienter og beboere. Ingen operasjoner å utsette, ingen timer å avlyse. Alt er like travelt som alltid, i tillegg til at man har dette på toppen. Anonymkode: 12a34...9ae Men nå mener vi ikke sykehjem, men sykehus. Der er det kanskje litt mer trykk nå enn vanlig, og flere dødsfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. april 2020 #95 Del Skrevet 5. april 2020 På 4.4.2020 den 3.02, AnonymBruker skrev: Jeg har sluttet å følge med i media, og får bare opp en og annen post på facebook om dette virus-hysteriet når jeg orker å scrolle. Følger også med på en videoblogg med to fra Spania som forteller hvordan det er å være i "fengsel" i sitt eget hjem om dagen. Ikke stort mer enn det. Noe jeg har fått med meg er at det visst skal være travelt på sykehusene, stemmer det? Eller har jeg misforstått? Og samtidig går privatpersoner til sitt lokale sykehus og filmer tomme mottak. Her er en norsk video fra noen som ikke har filmet som jeg forstår det, men de har gått rundt og spurt, og fått vite at det er veldig rolig på sykehusene, og legevakten i Oslo var tom. De blir oppringt og advart etter denne runden rundt på sykehusene (de var bare utenfor, gikk ikke inn), og dette etter de var blitt bortvist av politiet fra sykehusområdene i 48 timer, med beskjed om at de kom til å bli arrestert om de kom tilbake. Så hva er dette med at det skal være travelt men folk finner at det er stille? Anonymkode: 388c3...22b Er det ikke ganske naturlig at venteområder og lignende på sykehus er ganske tomme når de unngår å hente inn folk med mindre det er noe akutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. april 2020 #96 Del Skrevet 5. april 2020 Det er jo toppen av klovneri å tro det er noe merkelig ved at helsevesenet utsetter andre behandlinger for å forberede seg på økt koronasmitte. Hva skulle man gjort da, bare la ting gå som vanlig og ikke være forberedt når bølgen av kritisk virussyke kommer? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #97 Del Skrevet 5. april 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er de kuttet ut når det ikke er spesielt travelt? Anonymkode: 388c3...22b Fordi de ikke ønsker å dra folk inn på sykehuset og utsette dem for smitte om det ikke er strengt nødvendig. Mange av dem har nedsatt immunforsvar eller er i risikogrupper av andre årsaker. Det som haster og kan løses per telefon, tar de per telefon. Dessuten sender fastlegene mange færre henvisninger enn vanlig. I tillegg kan ting endres raskt, ingen visste hvor raskt toppen ville komme eller hvor bratt den ville bli, og de er i beredskap. De kan bli nødt til å deles inn i team som ikke møtes for å begrense smittespredning innad i personalet. Anonymkode: ab5a4...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #98 Del Skrevet 5. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke ønsker å dra folk inn på sykehuset og utsette dem for smitte om det ikke er strengt nødvendig. Mange av dem har nedsatt immunforsvar eller er i risikogrupper av andre årsaker. Det som haster og kan løses per telefon, tar de per telefon. Dessuten sender fastlegene mange færre henvisninger enn vanlig. I tillegg kan ting endres raskt, ingen visste hvor raskt toppen ville komme eller hvor bratt den ville bli, og de er i beredskap. De kan bli nødt til å deles inn i team som ikke møtes for å begrense smittespredning innad i personalet. Anonymkode: ab5a4...f01 Med «dem» i første avsnitt mener jeg selvsagt pasientene. Sykehuset er en smittearena. De ønsker ikke å dra folk med diabetes, hjertesvikt og KOLS inn på sykehuset og eksponere dem for smitte hvis de ikke er helt nødt. Hvis de kan vente - og det kan mange av dem - er de tryggere hjemme i stuene sine. Anonymkode: ab5a4...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #99 Del Skrevet 5. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Møre&Romsdal har vel ikke så mange smittede enda, så da venter de vel i beredskap. At sykehuset i Kristiansund og spesielt barneavdelinga er truet er jo krise i seg selv, men har pågått lenge, og er sånn sett ikke relevant i forhold til C-19, selv om det viser hvorfor det er problematisk å rasere det lokale sykehustilbudet her i landet. Anonymkode: 1db7f...37f Barneavdelingen i Kristiansund er vel marginal i utgangspunktet? Ikke rart om den er det første som stenger i en slik situasjon. Skal ikke hele sykehuset legges ned, de bygger vel nytt sykehus utenfor Molde? Sykehuskamp er vel ikke relevant i denne sammenhengen. Anonymkode: ab5a4...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #100 Del Skrevet 6. april 2020 On 4/5/2020 at 12:13 PM, AnonymBruker said: Men hvor er disse pasientene? Hvorfor utsetter man ting i påvente av noe som kanskje aldri kommer? Vi har ventet en stund nå. Anonymkode: 388c3...22b Det har vel handlet like mye om smittevern På et sykehus vil det vare mange pasienter med lavt immunforsvar og/eller har ekstra risiko for å bli smittet. Om alle "vanlige" pasienter og pårørende skulle gått inn og ut av sykehuset som normalt så hadde jo viruset spredd seg fort på sykehuset, blant alle. Og det ville jo da vært ganske kjipt, spesielt for de som er ekstra utsatt, siden det gjerne er de som bøter med livet. Når en stenger ned alt av restauranter, cafeer, frisører, andre arbeidsplassr, anbefaler folk å ikke kjøre kollektivt, ikke møtes i større grupper (nå helst ikke mer enn fem om gangen) -for å hindre at smitten sprer seg. Ja da hadde det vel vært litt rart om en ikke stengte ned et så spesielt sted som sykehuset for mer enn det aller nødvendigste, synes du/dere ikke? Anonymkode: 41819...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg