AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #61 Del Skrevet 4. april 2020 På St.Olavs er det veldig stille og rolig, alt av operasjoner som ikke er akutte er utsatt på ubestimt tid. Gruer meg til tiden etter coronaen, for da blir det store helsekøer... Anonymkode: 9a7db...f40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2020 #62 Del Skrevet 4. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den ene uoffisielle forklaringen er at viruset er en distraksjon fra Atlas kometen som er på vei mot jorden. Den skal visstnok ikke treffe, men den er veldig stor og hvis halen kommer nært jorden vil det kunne skape store ødeleggelser. Kometen heter altså Atlas, opptalt etter guden som holder himmelen på plass. Den har også et annet navn, som er C/19. Den ble oppdaget i desember, runt samme tid som Covid/19 angivelig oppstod i Kina. Det sies at denne sinnsyke lock-down situasjonen i hele verden er på grunn av denne kometen. De ønsker å ha innbyggerne innendørs når den nærmer seg. Den vil være synlig i slutten av april og Mai. Den er helt enorm og de tror dette et en som vil være godt synlig på dagtid. Kan ikke si å ha lest så mye om c/19 kometen i nyhetene. Jeg tror absolutt viruset er reellt og at vi skal være forsiktig. Uansett så er det litt interessant å se på spekulasjonene på nett om at kometen kanskje er Wormwood nevnt i bibelen, Red Kachina nevnt av hopi indianerne, Nibiru fra de sumeriske tekstene, planet X som de hevdet å ha oppdaget for lenge siden osv. Kometer er fra gammelt av kjent for å bringe med seg dårlig nytt som sykdom for eksempel. Noen andre som har lest noe om det temaet og gjort seg opp noen tanker? Anonymkode: bcb38...542 Du må nesten komme med noen kilder for dette med at den skal treffe jorden. Det eneste Corvid-19 og Atlas (C19) har til felles er at begge ble oppdaget i 2019 (derav 19 i navnet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #63 Del Skrevet 4. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min er sykehuslege, og han sier han aldri har hatt det så rolig på jobb noen gang. Han har jobbet i nesten 20 år som lege. Anonymkode: ab5a4...f01 Det er jo rolig på de fleste sykehusene. Det er ikke mange som er innlagt som har corona, og alt av ikke-akutte operasjoner og behandlingen er utsatt, så jeg forstår ikke at noen hevder at det er travelt. Anonymkode: 9a7db...f40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #64 Del Skrevet 4. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ER forklaringen, i alle fall her. Hva annet skulle forklaringen være? Skjønner ikke helt hva du mener med at det «i alle fall er den offisielle forklaringen»? På sykehuset hvor mannen min jobber er det relativt få coronapasienter, og alt av planlagte konsultasjoner er kuttet ut (det som kan utsettes, såklart - ikke alt kan utsettes, men mye). I tillegg har de fått inn færre pasienter med annen sykdom enn vanlig (medisinsk avdeling). Dermed har de lite å gjøre. Anonymkode: ab5a4...f01 Nettopp, at det er roligere på sykehusene har ingenting å gjøre med det disse konspirasjonsteoretikere påstår, grunnen er så enkel som at mye har blitt utsatt i påvente av coronapasienter. Anonymkode: 9a7db...f40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #65 Del Skrevet 4. april 2020 5 minutter siden, Blondie65 skrev: Du må nesten komme med noen kilder for dette med at den skal treffe jorden. Det eneste Corvid-19 og Atlas (C19) har til felles er at begge ble oppdaget i 2019 (derav 19 i navnet). Det sies at den ikke skal treffe. Hvis den treffer, er det ikke første gangen det treffer en komet som de trodde kom til å passere. De klarer ikke å lage en 100% korrekt beregning, og skulle den komme nært nok til at det kommer steiner fra halen er vi i trøbbel. C19 i navnet begge to, oppdaget på samme tid, blir sagt at den skal passere når smittetoppen er som verst, kometer har til all tid vært koblet sammen med sykdommer og død. Det er jo litt til felles. Uansett tror jeg absolutt ikke vi ville fått beskjed om det kom en komet rett mot jorden som ville treffe. At det er en lock down i perioden den skal passere er mest sannsynlig ren tilfeldighet, men siden man ikke vet helt sikkert hvordan kometer oppfører seg så er det jo uansett flaks at vi er det. Anonymkode: bcb38...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #66 Del Skrevet 4. april 2020 På sykehuset her i byen er det også stille. Vikarene er det mye mindre bruk for nå enn til vanlig. Og når OUS går ut med at de ikke har flere intensivpasienter nå enn de har til vanlig skjønner jeg mindre og mindre av all hylingen om "å jobbe dag og natt". Noen har mye å gjøre, men det gjelder absolutt ikke flertallet. Mangel på smittevernutstyr er derimot ett reelt problem, og det gjelder dessverre i hele helsevesenet. Jeg syntes at enkelte, som skriker høyest akkurat nå, virkelig burde tenke seg om 2 ganger. Dere kunne vært helsepersonell i Italia eller Spania og virkelig hatt noe å skrike om. Anonymkode: 7176a...d66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #67 Del Skrevet 4. april 2020 54 minutter siden, Blondie65 skrev: Vennligst lenk til diverse medier der pasienter forteller dette, er du snill? Det er viktig med kilder. Dagbladet og iFinnmark Anonymkode: 6d29f...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #68 Del Skrevet 4. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På sykehuset her i byen er det også stille. Vikarene er det mye mindre bruk for nå enn til vanlig. Og når OUS går ut med at de ikke har flere intensivpasienter nå enn de har til vanlig skjønner jeg mindre og mindre av all hylingen om "å jobbe dag og natt". Noen har mye å gjøre, men det gjelder absolutt ikke flertallet. Mangel på smittevernutstyr er derimot ett reelt problem, og det gjelder dessverre i hele helsevesenet. Jeg syntes at enkelte, som skriker høyest akkurat nå, virkelig burde tenke seg om 2 ganger. Dere kunne vært helsepersonell i Italia eller Spania og virkelig hatt noe å skrike om. Anonymkode: 7176a...d66 Jeg har ikke lest en eneste artikkel om sykehuspersonell som sier at de har det travelt, men det er mangel på smittevernutstyr samt at vi mangler den rette kompetansen dersom vi blir like hardt rammet som helsevesenet i Italia og Spania. Det er reelt og vi har fått beskjed om å bruke mindre smittevernutstyr. Sykehusene er i kriseberedskap, noe som er nødvendig i slike situasjoner som dette. Vi må være forberedt og skal vi være forberedt må operasjoner og behandlinger som ikke er akutte utsettes, MEN jeg uenig i at vi har utsatt så mange av behandlingene, som egentlig kunne ha blitt utført, men tanke på hvor rolig det er og at vi ikke akkurat tror det blir mange corona-innleggelser i løpet av kort tid. At det er rolig på sykehusene har INGENTING å gjøre med konspirasjonsteoriene som florerer på nettet. Og dere som sier at dere ikke klapper for helsepersonell, dere er klar over hvilket ansvar en har utenom coronaviruset også, og at mange risikerer helsen sin, du kan vel heller ikke legge skylden på helsepersonell på grunn av få innleggelser knyttet til covid19? Dette tyder jo på at tiltakene regjeringen har iverksatt fungerer og at vi kan behandle folk og gi dem forsvarlig helsehjelp dersom de blir syke, syns ikke du det er bra? Anonymkode: 9a7db...f40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #69 Del Skrevet 4. april 2020 Dere som snakker om at det er så stille på sykehusene... dere må ikke glemme at det finnes sykehjem også. Der er det rimelig hektisk der hvor det er smittede pasienter og beboere. Ingen operasjoner å utsette, ingen timer å avlyse. Alt er like travelt som alltid, i tillegg til at man har dette på toppen. Anonymkode: 12a34...9ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #70 Del Skrevet 4. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lest en eneste artikkel om sykehuspersonell som sier at de har det travelt, men det er mangel på smittevernutstyr samt at vi mangler den rette kompetansen dersom vi blir like hardt rammet som helsevesenet i Italia og Spania. Det er reelt og vi har fått beskjed om å bruke mindre smittevernutstyr. Sykehusene er i kriseberedskap, noe som er nødvendig i slike situasjoner som dette. Vi må være forberedt og skal vi være forberedt må operasjoner og behandlinger som ikke er akutte utsettes, MEN jeg uenig i at vi har utsatt så mange av behandlingene, som egentlig kunne ha blitt utført, men tanke på hvor rolig det er og at vi ikke akkurat tror det blir mange corona-innleggelser i løpet av kort tid. At det er rolig på sykehusene har INGENTING å gjøre med konspirasjonsteoriene som florerer på nettet. Og dere som sier at dere ikke klapper for helsepersonell, dere er klar over hvilket ansvar en har utenom coronaviruset også, og at mange risikerer helsen sin, du kan vel heller ikke legge skylden på helsepersonell på grunn av få innleggelser knyttet til covid19? Dette tyder jo på at tiltakene regjeringen har iverksatt fungerer og at vi kan behandle folk og gi dem forsvarlig helsehjelp dersom de blir syke, syns ikke du det er bra? Anonymkode: 9a7db...f40 Jeg har ikke nevnt noe om konspirasjonsteorier? Ei heller at jeg ikke klapper. Og hva snakker du om ang å legge skylden på helsepersonell for at det er få covid innlagte? Hvor i alle dager gjør jeg det? Jeg mener da ikke at det er feil at sykehusene er i beredskap heller? Du må lese hva jeg skriver. Jada, mange risikerer helsen sin. Det vet jeg veldig godt iom jeg jobber som sykepleier på sykehus selv. Men det gjelder flere yrkesgrupper nå. Og det må da gå ann å mene at den arbeidsmengden som er akkurat nå ikke er så stor som det enkelte fremstiller det som. Smittevernutstyr er en helt annen sak, der er det krise. Anonymkode: 7176a...d66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #71 Del Skrevet 4. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som snakker om at det er så stille på sykehusene... dere må ikke glemme at det finnes sykehjem også. Der er det rimelig hektisk der hvor det er smittede pasienter og beboere. Ingen operasjoner å utsette, ingen timer å avlyse. Alt er like travelt som alltid, i tillegg til at man har dette på toppen. Anonymkode: 12a34...9ae Full sympati til dere som jobber der. Akkurat det er det for lite fokus på. Anonymkode: 7176a...d66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #72 Del Skrevet 4. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke nevnt noe om konspirasjonsteorier? Ei heller at jeg ikke klapper. Og hva snakker du om ang å legge skylden på helsepersonell for at det er få covid innlagte? Hvor i alle dager gjør jeg det? Jeg mener da ikke at det er feil at sykehusene er i beredskap heller? Du må lese hva jeg skriver. Jada, mange risikerer helsen sin. Det vet jeg veldig godt iom jeg jobber som sykepleier på sykehus selv. Men det gjelder flere yrkesgrupper nå. Og det må da gå ann å mene at den arbeidsmengden som er akkurat nå ikke er så stor som det enkelte fremstiller det som. Smittevernutstyr er en helt annen sak, der er det krise. Anonymkode: 7176a...d66 Jeg sikta ikke til deg, men så det var noen skrev om at de ikke klappet, mens andre konspirerer. Beklager at jeg skrev alt i innlegget hvor jeg siterte deg. Jeg sier jo også at det er rolig, for det er det faktisk. Anonymkode: 9a7db...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2020 #73 Del Skrevet 4. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det sies at den ikke skal treffe. Hvis den treffer, er det ikke første gangen det treffer en komet som de trodde kom til å passere. De klarer ikke å lage en 100% korrekt beregning, og skulle den komme nært nok til at det kommer steiner fra halen er vi i trøbbel. C19 i navnet begge to, oppdaget på samme tid, blir sagt at den skal passere når smittetoppen er som verst, kometer har til all tid vært koblet sammen med sykdommer og død. Det er jo litt til felles. Uansett tror jeg absolutt ikke vi ville fått beskjed om det kom en komet rett mot jorden som ville treffe. At det er en lock down i perioden den skal passere er mest sannsynlig ren tilfeldighet, men siden man ikke vet helt sikkert hvordan kometer oppfører seg så er det jo uansett flaks at vi er det. Anonymkode: bcb38...542 Det sies ditt og det sies datt. Jeg har søkt litt selv, uten at jeg har brukt lang tid på det og ikke en plass har jeg sett noe om treff på jorden. Siden du mener dette er så viktig så må du jo ha noen kilder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2020 #74 Del Skrevet 4. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dagbladet og iFinnmark Anonymkode: 6d29f...b24 Er det usynlige lenker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #75 Del Skrevet 4. april 2020 Her i byen er det visst rolig og stille på enkelte avdelinger på sykehuset. Så her er det ikke mange innlagt på grunn av corona. I nabobyen er tilogmed barneavdelingen på sykehuset stengt. Så her må syke barn enten til Ålesund eller Trondheim. Anonymkode: 38600...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #76 Del Skrevet 4. april 2020 Det er rolig på sykehusene; men det er ikke rolig i Kommunehelsetjenesten! Både hjemmesykepleie og sykehjem har personellmangel, og horder av bekymrede pasienter og pårørende. De må ha hjelp som før. Det er også i sykehjem flesteparten av covid pas. går bort, og smitte blant ansatte og eldre på et sykehjem krever masse ressurser. Strengt tatt burde både ekstra personell og smittevern blitt prioritert i økt grad til kommunene-, ikke sykehusene. 20/70 (10 % i beredskap) er en merkelig disponering av smittevernsutstyr. Anonymkode: 83b9f...881 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #77 Del Skrevet 4. april 2020 Jobber på sykehjem hvor rehab har satt av en avd til korona-smittede som kommer fra sykehus. Har nylig vært igjennom en uke med isolasjon hvor alt av smittevern måtte brukes. På jobben min er alt stille og rolig, men vi har noen ansatte som får panikk av å møte en kollega i gangen.. Hyler "TO METER AVSTAND!" Og skremmer beboerne. Er jo umulig å samarbeide med enkelte i stell hvor vi må være to. Så da får hun gravide risikere egen helse fordi andre heller burde hatt kontorjobb og sittet på sofaen ala hjemmekontor.. Anonymkode: e33ac...cc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #78 Del Skrevet 4. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er rolig på sykehusene; men det er ikke rolig i Kommunehelsetjenesten! Både hjemmesykepleie og sykehjem har personellmangel, og horder av bekymrede pasienter og pårørende. De må ha hjelp som før. Det er også i sykehjem flesteparten av covid pas. går bort, og smitte blant ansatte og eldre på et sykehjem krever masse ressurser. Strengt tatt burde både ekstra personell og smittevern blitt prioritert i økt grad til kommunene-, ikke sykehusene. 20/70 (10 % i beredskap) er en merkelig disponering av smittevernsutstyr. Anonymkode: 83b9f...881 HELT enig! Det er i kommunehelsetjenesten slagene står! Burde vært mye større fokus her! Anonymkode: 12a34...9ae 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #79 Del Skrevet 4. april 2020 Stille før en eventuell storm. Noen avdelinger har mye å gjøre og er godt bemannet opp, andre er som før, men flere prosedyrer ihht smittevern. Mye leveranseproblemer og mangel."Nedlagte" avdelinger der pasienter er blitt satt på vent.Mye bruk av vikarer slik at vi nettopp skal være godt bemannet før "stormen"...så ja det er "rolig" mtp pasientbelegg, men ikke rolig mtp på utstyr,ombygging,nye oppretteta avdelinger osv. Er ikke som om 80% sitter og har ingenting å gjøre. Anonymkode: bc9bb...cd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coronas Skrevet 4. april 2020 #80 Del Skrevet 4. april 2020 9 timer siden, Blondie65 skrev: Hvis du velger å la være å følge med på nyheter for kun å koke konspirasjonsteorier i hop da er det vel ikke håp om å overbevise deg om at det finnes en virkelig verden der ute? Regjeringen i Norge har satt i gang strenge tiltak for å bremse covid-19 spredningen. Dette for å forberede seg på at det kan komme en eksplosjon i smittede som trenger intensiv behandling. I den måneden som disse tiltakene har vart var det meningen å bygge opp beredskapen: rydde plass til covid-19 pasienter, skaffe medisinsk utstyr og forberede seg. De tomme sykesengene som du snakker om er et tegn på at dette virker. Både i Bergen og i Oslo (de eneste jeg kjenner til godt nok til å svare for) har man skilt covid-19 behandling fra vanlig behandling ved å lage egne klinikker for covid-19. I Bergen er Haraldsplass korona fritt - får man inn en pasient med smitte overføres denne til koronaklinikken på Haukeland. Jeg vet at de har gjort et tilsvarende skille i Oslo. I tillegg har Bergen opprettet 4 korona mottak samt at legevakten har testekapasitet til å ta i mot mange fler enn de gjør i dag. Dette kalles å bygge beredskap fordi vi vet at svært mange kommer til å bli smittet når vi faktisk er nødt til å sette i gang samfunnet igjen for å ikke gå under økonomisk. Jeg blir sint - ordentlig forbannet - når jeg hører konspirasjonspiss. Spesielt i denne situasjonen vi nå er i. Ta til deg kunnskap fra flere kilder - kanskje du får med deg mer om hva som skjer i verden rundt deg? https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=corona-widget&utm_term=d6#norway https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/wPGPP1/bergen-legevakt-kunne-korona-testet-dobbelt-saa-mange-naa-ber-kommunen https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/P9xpb0/paa-en-maaned-ringte-30000-til-legevakten-her-eksploderte-det-saa-til ❤👏 Sant dette du skriver. Alle sykehus er i gul beredskap. Etter påske har vi som ansatt fått ny turnus med doble helgvakter for å bistå intensiv avdelingen. Tror ikke dette går over før vi har en vaksine 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg