Gå til innhold

Tråden for meningsløse smittevernstiltak i butikker

Fremhevede innlegg

Gjest 123 eller noe
Skrevet
På 4.4.2020 den 1.21, Maleficenta skrev:

De får ta seg tid og kunder får lære seg å vente. Håndhygiene er det viktigste våpen mot smittespredning. Tid er mindre viktig i disse tider. Helsevesen har det også travelt. Likevel må de ta seg tid til håndhygiene. Og da er det snakk om håndvask med såpe og vann i 40 til 60 sek eller spriting i 30 sek. Og det MÅ man ta seg tid til uansett. 

Greit nok det, men hva hjelper det at alle har vaska og sprita seg grundig når det kommer en tulling og hoster rett ut i køen? Ingenting. Kunder må virkelig skjerpe seg, veldig mange er greie og tar hensyn, men ekstremt mange kunder på butikken jeg jobber på står og hoster og kremter og nyser rett ut i lufta mens de venter på at jeg scanner, som en gammel uvane. Skjerpings! At man gidder å ta seg bryet med å sprite/klore ned hele butikken/seg selv, når folk holder på... det skal bare en idiot til så er alt forgjeves. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kassadame med hansker, som dpritet hanskene mellom hver kunde. Jeg sa til henne at det nyttet ikke å sprite hanskene, og at det var bedre å droppe hanskene - hun smilte litt mens hun sa at hun har ikke lov til det av sjefen.

Var på apoteket på samme kjøpesenteret, og der brukte de kun håndsprit.

Anonymkode: b45da...6b1

Stakkars kassadame som blir utsatt for sånne føkkings bessewissere som deg.

Anonymkode: 87b0b...527

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på kunder som er livredde for å ta på kortterminalen. De bruker skjerf, genser, jakke og hansker når de skal ta på den, framfor å bruke henda og så heller vaske de når man er ferdig i butikken. Tenk på alle bakteriene du overfører til disse gjenstandene da, som du så tar med deg hjem.

I tillegg skal flere av disse som er livredde for bankterminalene ha kvitteringen. Skjønner de ikke at jeg viderefører masse bakterier fra meg og andre tidligere kunder når jeg gir de den?!

Anonymkode: ec7a0...44f

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars kassadame som blir utsatt for sånne føkkings bessewissere som deg.

Anonymkode: 87b0b...527

Hmmm. Prøvde bare å hjelpe i disse koronatider. Personangrep er ikke lov. Dessuten heter det besserwissere, ikke bessewissere, men det var litt søtt, da.

Anonymkode: b45da...6b1

• Liker 1
  • Opprett ny...