Gå til innhold

Tråden for meningsløse smittevernstiltak i butikker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matbutikken her hadde ikke antibac noe sted, måtte spørre etter det i kassa, og da fikk vi bare en sånn som er ment å stå i dispenser. Måtte stå og klemme på posen for å få noe ut. Da er poenget vekk :P

Anonymkode: 085d3...bc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Keikolina skrev:

Har du sett grisefrakten til IKEA?

Mener ikke jeg betalte noe særlig sist gang, hentet varene på et lager ved siden av IKEA. Mener det var et slags utleveringssted hvor jeg leverte en lapp og fikk tilbake en pakke. Slipper altså å vandre rundt og ta på ting osv. Ellers var det ikke såå dyr frakt for å få det helt hjem heller 🤔

Anonymkode: 23047...781

Gjest Keikolina
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener ikke jeg betalte noe særlig sist gang, hentet varene på et lager ved siden av IKEA. Mener det var et slags utleveringssted hvor jeg leverte en lapp og fikk tilbake en pakke. Slipper altså å vandre rundt og ta på ting osv. Ellers var det ikke såå dyr frakt for å få det helt hjem heller 🤔

Jeg sjekka nå, den var faktisk ikke så ille, de skulle ha over 200 kr sist jeg sjekka, og det var for noen stakkars servietter.

AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 1.41, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette er meningsløst smittevernstiltak, men på Plantasjen: De sprayer handlekurvene i stedet for å vaske dem. Med hva?

Anonymkode: 87b0b...527

De sprayer med definisjonsmiddel eller steriliseringmiddel. Det kan sprayes rett på uten vask. Så lenge det de sprayer på ikke er synlig møkkete. Alle butikker,  restauranter osv har det. Alle butikker har ikke stor nok bemanning til å vaske kurver og vogner hele dagen når de har over tusen kunder innom. 

Anonymkode: 502bd...971

Skrevet
9 timer siden, Maleficenta skrev:

Men det går jo ut over andre også. Ikke kun dem selv

Ja men det er prisen en må betale for å bo i et noenlunde fritt samfunn.

Skrevet
På 5.4.2020 den 21.08, Apocalypte skrev:

Antibac virker på virus også, ellers hadde jo ikke apotekene kunnet solgt det i denne hensikt. 

Apoteket skal tjene penger....

Skrevet
På 3.4.2020 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Man kan vel bestille fra ikea over nettet? Og samme med klær også.. Butikkene prøver vel det de kan, men vi kan jo alle prøve å hjelpe til ved å gå minst mulig til butikkene?  Butikkene må holde åpent, men vi MÅ ikke dra dit. Tenker ikea og klær osv da dette tross alt ikke er noen oppussings eller shopping ferie vi har nå..

Ikea har dyr frakt og dyrt gebyr for å plukke varer til en. Da er f.eks Jysk.no laaaangt bedre.m.ml

Vel vi har ikke tenkt å sette oppussingen på vent så her følger vi skjema så godt som det lar seg gjøre.

Skal flytte i 2021 uavhengig av boligmarkedet m.m

Skrevet
På 4.4.2020 den 1.00, Alvea skrev:

Butikker som later som de har håndsprit, men så er det så utvannet at du mistenker det for å ikke være noe annet skummende vann. Tydelig at det bare er for syns skyld. 

Min nabo driver nettbutikk og har lager i garasjen sin. Postnord plukker opp sendingene hans. Jeg har selv handlet på nett og benyttet postnord og lest at de har innført strenge tiltak for sjåførene med tanke på smitte. Sjåføren som plukker opp hos naboen tar seg til ansikt og losser inn i bil. Det er hva jeg har observert. 

De har nok innført endel ting på papiret men det betyr ikke at det alltid gjennomføres 🙂

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser de har satt ned klikk og hent prisen til 99,-

Jysk, Biltema osv har 0,-

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Keikolina skrev:

Jeg sjekka nå, den var faktisk ikke så ille, de skulle ha over 200 kr sist jeg sjekka, og det var for noen stakkars servietter.

De har satt den ned nå sikkert pga mange klager på hinsides dyre gebyrer.

Jeg har sluttet å bruke de pga klikk og hent betalingen, bruker heller butikker som ikke har slike gebyrer.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De sprayer med definisjonsmiddel eller steriliseringmiddel. Det kan sprayes rett på uten vask. Så lenge det de sprayer på ikke er synlig møkkete. Alle butikker,  restauranter osv har det. Alle butikker har ikke stor nok bemanning til å vaske kurver og vogner hele dagen når de har over tusen kunder innom. 

Anonymkode: 502bd...971

Hva er steriliseringsmiddel? Du mener  desinfeksjonsmiddel? Første nevnte finnes ikke.

Anonymkode: 07d4a...30f

Skrevet
9 timer siden, Imperfectionibus skrev:

Apoteket skal tjene penger....

Antibac er navnet på produktet. Det er sprit. Og sprit tar virus

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta said:

ikke norovirus....

Anonymkode: 085d3...bc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kassadame med hansker, som dpritet hanskene mellom hver kunde. Jeg sa til henne at det nyttet ikke å sprite hanskene, og at det var bedre å droppe hanskene - hun smilte litt mens hun sa at hun har ikke lov til det av sjefen.

Var på apoteket på samme kjøpesenteret, og der brukte de kun håndsprit.

Anonymkode: b45da...6b1

Skrevet (endret)
5 timer siden, Maleficenta skrev:

I utgangspunktet tar Antibac bakterier

Antibac=Anti Bactériel

Det beste imot virus er noe så enkelt som såpe og vann.... 

Antibac er enklest når en er på farten, skal ikke nekte for det selv om jeg syns det er, med litt planlegging, vel så enkelt (og ikke minst tryggere) med såpe og vann.

Du kan f.eks lese denne artikkelen

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/OpAW4V/vanlig-haandsaape-fungerer-faktisk-mye-bedre-mot-koronavirus-enn-antibac-lund-wilson-og-bjoernestad

Når polet først har en antibac vakt så kunne de heller funnet frem en dunk vann, litt såpe og et vaskefat så skulle jeg hatt forståelse for det.

Endret av Imperfectionibus
Skrevet
59 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

I utgangspunktet tar Antibac bakterier

Antibac=Anti Bactériel

Det beste imot virus er noe så enkelt som såpe og vann.... 

Antibac er enklest når en er på farten, skal ikke nekte for det selv om jeg syns det er, med litt planlegging, vel så enkelt (og ikke minst tryggere) med såpe og vann.

Du kan f.eks lese denne artikkelen

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/OpAW4V/vanlig-haandsaape-fungerer-faktisk-mye-bedre-mot-koronavirus-enn-antibac-lund-wilson-og-bjoernestad

Når polet først har en antibac vakt så kunne de heller funnet frem en dunk vann, litt såpe og et vaskefat så skulle jeg hatt forståelse for det.

Hvorfor sier de på sykehuset at det holder å sprite hender? Man kan ikke vaske med såpe og vann mellom hver ting man må vaske hendene for, det rekker man ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
På 3.4.2020 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Dette er en tråd for oppdagelser av smittevernstiltak i ulike butikker som enten oppleves meningsløse eller inkonsekvente:

Mine eksempler:

Coop Obs i dag:

Ville prøve på et par fleecejakker. Det kunne jeg ikke i butikk, for prøverommene var stengt grunnet smittefare. Men, jeg kunne ta plaggene hjem og prøve de, for så å levere tilbake.

Alle bakevarer er pakket inn enkeltvis i poser. Begrunnelse er å redusere smittefare. Men, smågodtdisken var åpen, med de vanlige plastskjeene til delt benyttelse.

Ikea:

Vanndispenserne er stengt, skjermer kan ikke benyttes osv, begrunnelsen er smittefare. Men åpne gjerne skuffer og skap og ta en kikk inni, det er ikke smittefarlig 🤔

Jeg mistenker at mye av det butikkene finner på, begrunnet med smitteverntiltak, har en skjult agenda: ta plagget hjem og prøv det, så beholder du det sikkert. Vi tjener mer penger på smågodt nå i påsken enn grove rundstykker. Å få ideer til hvordan innrede skuffer og skap er salgsfremmende, folk kan drikke vann hjemme. 

Butikkene må gjerne ha smitteverntiltak, men ikke slik at det blir fordummende. En meters avstands tape, antibac og påminnelser om å ikke ta på det du ikke skal ha, er flott. Men mange andre påfunn er  etterhvert latterlige og irriterende. Folk flest er faktisk i stand til å tenke selv, og ta hensyn.

Anonymkode: 19663...c38

Skjønner du hva ordet fordummende betyr? Det betyr at du blir dummere av det. 

Anonymkode: 423f7...877

Gjest 123 eller noe
Skrevet
På 4.4.2020 den 1.13, Maleficenta skrev:

Likevel. Hanskene kan også være til hinder for håndhygiene. Det beste er å ha håndsprit som man spriter hendene med mellom hver kunde. Blir ikke tryggere for kundenes del om butikkdama har på de samme hanskene hele tiden. 

Du kan jo bare forestille deg hvor gøy det er for kassadama å sitte med masse kutt på hendene etter annet butikkarbeid enn kasse, og se kunden komme imot deg mens han tørker seg i en snufsete nese med samme hånda som han laster opp varene på kassabåndet... ja til hansker! Vi som ikke er totalt evneveike, klarer da både denne avanserte 7trinns hanskeregla, bytte hansker regelmessig, og tilogmed vaske hendene mellom hvert hanskeskift. Men vil IKKE ha korona, hiv, noro eller anna drit rett i blodårene!

Det teiteste jeg har sett er dette plexiglasset vi har fått i kassa, rett foran oss. Folk oppholder seg aldri foran det, de står langs båndet og hoster, og går forbi plexien for å betale i kortterminalen på andre siden. Helt  bortkastet! 

Gjest 123 eller noe
Skrevet
På 5.4.2020 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Da er jeg glad du ikke er min butikkansatt eller helsearbeider. Det er langt fra hysteri! Du kan ikke utsette annen hver kunde for smitte liksom, du skal sprite eller vaske deg mellom hver eneste kunde. 

Anonymkode: 8f054...97e

Hahaha kødder du eller? Vaske hendene etter hver og en av flere hundre kunder i rushtiden mellom 15-17, hvor mye tror du det er igjen av hendene til oss som jobber i butikk etterpå? Vi vasker hendene ofte nok, dere bør alle passe på før dere drar de skitne lankene med inn på arbeidsplassen min. Hadde håndvask vært påbudt før folk kom inn i butikken, hadde ikke vi trengt å stresse med å nærmest skrubbe av oss hendene så ofte som vi allerede gjør. Ta ansvar for dere selv, vi tar allerede nok ansvar og vasker alle handlevogner/kurver, kassabånd, skaphåndtak, kortterminal osv osv med klor flere ganger daglig. 

• Opprett ny...