Gå til innhold

Venninne nekter å møtes i koronatider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle! :)

Tenkte bare å høre litt med hva dere tenker rundt dette. Venninna mi er ikke i risikoen, men har en mann som har noen helserelaterte utfordringer som overvekt og høyt blodtrykk, går på medisin for det. Og skal senere en gang få nytt hjerte, om han for den operasjonen. 

Jeg har forståelse for dette med han. Forstår også at vi skal være forsiktige nå i disse dager. Men føler hun bruker han som unnskyldning for å ikke ville møtes. 

Er det sånn at jenta ikke kan gå ut? Gå tur, ta en kaffe, dra på besøk til meg som ikke er smittet? Er det farlig. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 40242...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok heller ikke dratt på besøk til deg om jeg hadde en sånn mann og du f.eks. har vært på butikken siste 14 dagene, men jeg kunne kanskje gått en tur og hatt med hver vår kaffekopp om jeg var trygg på at du klarte å holde deg 2 meter unna hele tiden. 

Anonymkode: 9e5fc...a80

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette bør du respektere. 

Vi har ikke truffet noen venner siden restriksjoner ble satt inn. Vi har hatt onlinetreff, med vin og prat. Veldig hyggelig det også, og med flere i risikosonen er jeg glad for at ingen blir fornærmet over at noen ikke vil treffes nå. Jeg synes det er lurt å begrense sosial omgang til minimum. Om flest mulig holder seg til det vil dette fortere gå over. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tolke det som noe annet enn at hun er forsiktig og følger retningslinjene som er gitt.  Ikke verre enn det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange av oss lever helt isolert nå, som i at vi kun omgås den/dem vi bor med og kun drar ut for nødvendige ærender som mathandling. Det er kun på denne måten vi kan bekjempe viruset.

Anonymkode: 3a8ac...4e7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor sammen med mannen sin som er i risikogruppen.  Det betyr at hvis hun blir smittet, så er det gode sjanser for at han også blir smittet.  Jeg synes du er egoistisk som i det hele tatt stiller spørsmål ved hennes vurdering. Hvis du er en god venninne, så hjelper du henne til å være isolert.  Spør om du kan hjelpe henne med noe.

Det å stå i kø for hjertetransplantasjon er ikke småtterier.

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fornuftig. 

Jeg velger også å ikke møte mine aller nærmeste venner i denne perioden. Kun ei venninne som er ekstremt forsiktig selv, mens de andre vet jeg er hos familie og andre venner støtt og stadig fortsatt. 
 

Og bare fordi DU ikke har symptomer så betyr ikke det at du ikke bærer på smitten. På cruiseskipet som er i karantene så var det helt ekstremt mange som testet positivt på COVID-19 uten å ha noen symptomer 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møter heller ingen og er heller ikke i risiko. Alle burde holde frivillig karantene så langt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 465b8...eda

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har forståelse for dette med han"

Hadde du hatt forståelse, så hadde det ikke vært et tema du hadde tatt opp her. Mannen kan dø hvis han blir smittet, og du kan ikke for sikkert vite om du er smittet eller ikke. Du kan bli smittet av å dra på butikken, antar du gjør det minst en gang i uka. 

 

 

Anonymkode: 2187b...d89

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke forståelse når du setter dine egne behov foran hennes og hans. Hold deg hjem, slutt å dra på besøk til folk. Det er bare for en kort periode, du dør ikke!. Men om du drar ut, så kan folk faktisk dø.  Du har telefon og internett som alle andre, du kan fint holde kontakten via sosiale medier. 
Hun er fornuftig, det er ikke du. Slutt å mas og slutt å være så egoistisk. Hold deg hjem! 

Anonymkode: 24cc7...394

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si hun er fornuftig, og hun tenker på at hun kan utsette seg selv og andre for smitte selv om hun ikke er smittet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle! :)

Tenkte bare å høre litt med hva dere tenker rundt dette. Venninna mi er ikke i risikoen, men har en mann som har noen helserelaterte utfordringer som overvekt og høyt blodtrykk, går på medisin for det. Og skal senere en gang få nytt hjerte, om han for den operasjonen. 

Jeg har forståelse for dette med han. Forstår også at vi skal være forsiktige nå i disse dager. Men føler hun bruker han som unnskyldning for å ikke ville møtes. 

Er det sånn at jenta ikke kan gå ut? Gå tur, ta en kaffe, dra på besøk til meg som ikke er smittet? Er det farlig. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 40242...75f

Jeg håper du sier akkurat dette til venninnen din,sånn at hun på andre enden av koronaen heller kan prioritere å møte de vennene som det er verdt å ta vare på. Og om det skulle være noe tvil så er selvsagt ikke du en av de

Anonymkode: 545f2...41d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Venninna mi som har en mann i risikogruppen nekter å trosse anbefalte råd for å henge med meg når det er pandemi.

Sånn. Fikset tittelen for deg.

Anonymkode: dbc6d...a5e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.. tror det er hakket bedre at hun, takk og lov tar hensyn til sin mann og ikke utsetter han for unødvendig smitte. Jeg hadde ikke nølt et sekund med å holde meg hjemme, og ville aldri i verden møtt noen venninne for å gå på café. Synes dette sier seg selv. 

Anonymkode: 7394f...d50

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår hun veldig godt. Et fornuftig valg av henne.

Anonymkode: eabfd...e42

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som kjenner venninnen din, og kan anslå hvordan forsiktigheten hennes nå harmonerer med personligheten ellers. 

Hvis hun er gjennomsnittlig risikovillig og gjennomsnittlig glad i kjæresten, er det ingen grunn til å tro hun bruker korona som unnskyldning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle! :)

Tenkte bare å høre litt med hva dere tenker rundt dette. Venninna mi er ikke i risikoen, men har en mann som har noen helserelaterte utfordringer som overvekt og høyt blodtrykk, går på medisin for det. Og skal senere en gang få nytt hjerte, om han for den operasjonen. 

Jeg har forståelse for dette med han. Forstår også at vi skal være forsiktige nå i disse dager. Men føler hun bruker han som unnskyldning for å ikke ville møtes. 

Er det sånn at jenta ikke kan gå ut? Gå tur, ta en kaffe, dra på besøk til meg som ikke er smittet? Er det farlig. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 40242...75f

Det er slik at vi kan enda møtes, men at vi oppfordres til å ikke gjøre annet enn det vi trenger ute, kjøpe mat ol, og så rett hjem. Det er ikke alle som takler denne «sosiale distanseringen», men er dette mange i verden nå holder på med. Holde seg hjemme og heller treffe folk over nett, gjerne type skype med bilde snakking. Henge sammen uten å være sammen.

At denne venninnen gjør som vi alle er oppfordret til, det skal ikke du få henne til å tenke noe mer over. Hun tar forhåndsregler. Da skal du akseptere det og si, snakkes når koronatilstanden er over. Vi burde virkelig nå være veldig forståelsesfulle ovenfor dem som ønsker å isolere seg så mye som mulig for å hindre at noe nært seg skal bli syk.

All respekt til venninnen din som setter andre foran seg selv.

Anonymkode: 2dad6...c69

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene og er ikke i noen risikogruppe - det eneste sosiale jeg har gjort de siste tre ukene er å gå en tur med moren min med god avstand. Om noen hadde foreslått nå at jeg skulle komme hjem til dem en tur og så blitt fornærmet over at jeg takket nei, ville jeg lurt på om de var mindre begavet. Når denne venninne i tillegg har en mann i risikogruppe er det en selvfølge at hun tar alle de forholdsregler hun kan. Vi savner alle å kunne treffes og være sosiale nå, men det hender man må la fornuften seire, både av hensyn til seg selv og til resten av samfunnet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...