Gå til innhold

Venninne nekter å møtes i koronatider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilke av disse tre ordene er det du har problemer med å forstå?
"Hold Deg Hjemme"!
Du skjønner jo opplagt ikke setningen, så kanskje man kan hjelpe deg.
Din venninne har forstått den.

Anonymkode: 59115...932

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At hun er fornuftig. 

Anonymkode: 01ea8...5e0

Enig. 

Anonymkode: 78eed...923

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er en skikkelig dårlig venninne som ikke har forståelse for det. En studie fra Island viser at halvparten av de smittede er symptomfrie, så med mindre du har testet negativt og vært isolert siden testen ble utført eller du har vært isolert de tre siste ukene er det ingen garanti for at du er frisk. 

Anonymkode: 0e960...817

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke møtt noen andre enn samboeren siden 12 mars og har tenkt å fortsette med det til alle restriksjoner er opphevet. Ingen av oss er i risikosonen, men jeg vil ikke ha smitten og eventuelt smitte noen som er i risikosonen (eller kanskje jeg eller samboeren er en av de uheldige som bli alvorlig syke til tross for at vi begge er unge og friske, da vil jeg jo iallefall ikke ha smitten inn hit). Man klarer da fint å kjede seg for en periode, dette varer ikke evig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mine venninner skype-fester mye. Da har vi pyntet oss opp både med klær, sminke og børsta hår og vinglass i hånda. Kan jo prøve noe slikt da? 

Anonymkode: d784e...607

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor alene og er ung og ikke i noen risikogruppe, men har ikke hatt noen sosial kontakt de siste ukene bortsett fra et par gåturer med en nær venninne med god avstand. Alle venninnene mine er lik, ingen av oss har møttes den siste tiden. Vi videochatter hver eneste kveld, og er på tlf med hverandre hele tiden. 

Det føles ikke hysterisk. Vi erkjenner at vi er i en global unntakstilstand. Og sosial distansering er det eneste grepet vi har akkurat nå for å bekjempe viruset. 

Hold kontakten med venninnen din på andre måter, TS. 

Anonymkode: e1c92...aa0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilsynelatende frisk, ingen symptomer og savner sosialt samvær mye. 
Jeg går på jobb, i butikk og resten av tiden sitter jeg hjemme. 
Det er rådene, at vi skal holde oss hjemme. Alle sammen. Så mye vi kan.
Det betyr ingen besøk hos venninner osv. 
Venninnen din har rett, du har feil. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor alene og har ingen nære i risikogruppen. Har heller ikke hatt symptomer på noe som ligner korona. Allikevel har jeg kun truffet venninne(r) utendørs på gåtur med god avstand. Ingen kaffebesøk eller sofakjas, ingen klemmer eller annet sosialt. Og jeg har full respekt for de som kjører strengere sosial avstand enn jeg gjør selv, og forventer ikke at de skal lempe på sine begrensninger for meg. 

Respekter din venninne og ikke minst rådene fra myndighetene :opplyser:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di tar riktig avgjørelse. Jeg treffer heller ikke venner eller familie nå, ikke en gang for en lite gåtur. Ser ikke for meg St en felles gåtur med 2 meter imellom oss er så mye å trakte etter. Jeg bor alene, og oppholder meg mest hjemme. Er ikke i en risikogruppe, men vil risikere å smitte andre i risikogrupper. Dessuten vet man aldri hvor syk man blir hvis man blir smittet. Best å være forsiktig.

Anonymkode: 0c504...e07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans helse er så sviktende at han på et tidspunkt vil trenge et nytt HJERTE og du setter spørsmål ved prioriteringen hennes?? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du selv er singel? Wonder why..

Anonymkode: a0211...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som bare slenger dritt.

Nei jeg er ikke singel! 

Og dette har ikke noe med at jeg ikke forstår at man må være isolert nå, fra venner og familie. Jeg tar hensyn, og besøker ikke noen. 

Men, dette med venninna mi går ikke på at det er det, hun påstår at hun ikke vil treffes før de finner behandling, medisin, vaksine. Og trekker seg generelt unna i perioder, der hun sliter psykisk. 

Derfor synes jeg det var litt drøyt. Om det er vanskelig å forstå, så er det rart. Selvfølgelig skal man alle være isolert nå. Men her er hun helt hypokonder og snakker ikke om treffes før et år? Ser ikke logikken i det. Skal bli spennende å se om hun møter andre når viruset roer seg. 

Anonymkode: 40242...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor alene, er ikke i noen risikogruppe. Jeg går på jobb, og utenom det så er jeg alene hele tiden. Det er kjedelig, men man finner andre måter å være sosial på, som telefon eller skype. Når jeg kan gjøre det, så kan du og.

Anonymkode: 7edcc...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg i at det er unødvendig å slenge dritt, Ts. Men det er ikke så rart at man føler for å si fra, heller. I hovedinnlegget ditt skriver du ingenting om at venninnen din ikke vil sees før det finnes vaksine eller behandling, eller at hun ikke vil sees på et år. Du skriver som om du mener at hun ikke vil gå tur, ta en kaffe el lignende her og nå. Og akkurat det er ikke mulig for henne akkurat nå, som har en mann i risikosonen. Og vi er mange som gjør nettopp som henne selv om vi ikke har familiemedlemmer i risikosonen. Samtidig er det mange som velger å ta sjansen på å gå en tur med en venn, med en meters avstand. Vi må alle finne vår måte å takle dette på, våre egne avgjørelser om hva vi vil gjøre og hva vi vil la være å gjøre, så lenge vi holder oss innenfor retningslinjene. Og vi må respektere hverandres ønsker og grenser❤️ Ønsker deg alt godt, ts😊

Anonymkode: 0c504...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle som bare slenger dritt.

Nei jeg er ikke singel! 

Og dette har ikke noe med at jeg ikke forstår at man må være isolert nå, fra venner og familie. Jeg tar hensyn, og besøker ikke noen. 

Men, dette med venninna mi går ikke på at det er det, hun påstår at hun ikke vil treffes før de finner behandling, medisin, vaksine. Og trekker seg generelt unna i perioder, der hun sliter psykisk. 

Derfor synes jeg det var litt drøyt. Om det er vanskelig å forstå, så er det rart. Selvfølgelig skal man alle være isolert nå. Men her er hun helt hypokonder og snakker ikke om treffes før et år? Ser ikke logikken i det. Skal bli spennende å se om hun møter andre når viruset roer seg. 

Anonymkode: 40242...75f

Å finne fram til en vaksine, hvis de får det til, vil ta minst 18 mnd. De har forsøkt å finne medisiner som virker, men har ikke funnet det. Mannen er vel såpass svak at han ikke vil tåle covid19. Da må hun jo være kjempeforsiktig og være isolert. Skjønner vel at hun ikke risikerer mannens liv for en kaffe med deg? Ta kaffen på skype!

Anonymkode: 35fff...cfe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvor egoistisk kan du bli når du tror dette handler om deg? Hun vil ikke risikere at kjæresten smittes, det har jeg full forståelse for.

Jeg er selv ikke i risikogruppe eller smittet, men jeg holder meg likevel unna folk fordi man vet rett og slett ikke. For alt jeg vet kan jeg bære på den uten symptomer. Jeg har familiemedlemmer og venner i risikogruppen og jeg holder heller avstand til det er trygt enn å risikere deres helse bare fordi jeg MÅTTE besøke og gi en klem en dag. Dette handler ikke om at jeg er redd for meg selv, det handler om at jeg ikke vil være årsak til at andre blir syk og kanskje til og med dør fordi jeg absolutt måtte være sosial.

Snakk via videochat eller noe eller bruk tid med andre venninner som bor alene og ikke er utsatt. Improviser og finn nye måter å være sosiale på.

Anonymkode: 168ae...671

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun er en fornuftig kvinne og samboer, som dessverre har en dårlig venninne.

Skjerp deg, TS. Jeg mener det. Hennes manns liv er viktigere enn dine egne sosiale behov i denne midlertidige situasjonen vi er i. For en merkelig og absurd problemstilling du har konstruert.

Anonymkode: 66445...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men, dette med venninna mi går ikke på at det er det, hun påstår at hun ikke vil treffes før de finner behandling, medisin, vaksine. Og trekker seg generelt unna i perioder, der hun sliter psykisk. 

Derfor synes jeg det var litt drøyt. Om det er vanskelig å forstå, så er det rart. Selvfølgelig skal man alle være isolert nå. Men her er hun helt hypokonder og snakker ikke om treffes før et år? Ser ikke logikken i det. Skal bli spennende å se om hun møter andre når viruset roer seg. 

Hun har en alvorlig syk mann mann. Hun har det tungt psykisk. I en vanskelig tid hvor mye er uklart, tar hun ekstra forholdsregler og er kanskje litt mer hypokonder enn snittet (vi er vel alle litt hypokonderske for tiden), men sannsynligvis også reddere (og ikke helt uten grunn). Å snakke om å isolere seg i et år kan være en forsvarsmekanisme og et forsøk på å ta litt kontroll. Jeg har ingen problemer med å forstå dette - det eneste som er vanskelig å skjønne er hvordan du får dette til å handle om deg og bli snurt på henne for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...