Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, kalini skrev:

hvordan gikk det på sykehuset?

Hun måtte dra ut koagulerte blod-klumper som hadde tettet åpningen i livmorhalsen. Det var veldig lite behagelig. Også hadde jeg rester på 7mm og fikk cytotec med hjem for å ta på nytt, men restene kom ikke ut.

Noen som vet hvor grensa for utskrapning går? Lurer på om det er neste steg for meg, eller om det kan ligge der til mensen og forhåpentligvis komme ut da?

Anonymkode: 7302f...5b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun hvis du blør mye de neste dagene og har smerter at du trenger å tenke på det. Så ikke bekymre deg for det :) Det gikk såpass tregt med meg at det var derfor jeg fikk flere runder mens jeg var på sykehuset. Hadde mye vondt de første 5-6 timene før det begynte å komme noe ut.. 

Beklager om jeg maser nå, men hvordan merket du at det var mer igjen? Kom det ikke klumper el i det hele tatt den første runden du tok? Hos meg kom det flere klumper i går, og hadde store smerter. Men nå har jeg ikke noen særlige smerter, og blør mer normalt mensblødninger. Betyr det at alt som skulle ut kom ut, eller trenger jeg flere runder som deg? 

Anonymkode: b00e2...ac4

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg maser nå, men hvordan merket du at det var mer igjen? Kom det ikke klumper el i det hele tatt den første runden du tok? Hos meg kom det flere klumper i går, og hadde store smerter. Men nå har jeg ikke noen særlige smerter, og blør mer normalt mensblødninger. Betyr det at alt som skulle ut kom ut, eller trenger jeg flere runder som deg? 

Anonymkode: b00e2...ac4

Merket det ved at smertene ikke gikk helt over. Det var fortsatt sammentrekninger i livmoren, bare ikke like voldsomt som når det sto på. 

Første runden kom det litt blod, men lite klomper..

Fint at smertene har stort sett gidd seg hos deg. Det er jo et godt tegn. Vet ikke om det er normalt/mulig å ha rester uten smerter da.. så litt vanskeli å vite uten en etterkontroll. 

AnonymBruker
Skrevet
På 4.4.2020 den 3.50, AnonymBruker skrev:

Hun måtte dra ut koagulerte blod-klumper som hadde tettet åpningen i livmorhalsen. Det var veldig lite behagelig. Også hadde jeg rester på 7mm og fikk cytotec med hjem for å ta på nytt, men restene kom ikke ut.

Noen som vet hvor grensa for utskrapning går? Lurer på om det er neste steg for meg, eller om det kan ligge der til mensen og forhåpentligvis komme ut da?

Det samme skjedde meg når jeg hadde MA. Først virket alt ok, så på den 4 dagen så begynte jeg å få innmari vondt i magen! Som kom sterkt nesten hvert minutt. Fikk tilbakemelding fra legen på legevakten, som måtte dra ut en svær klump koagulert blod i livmorhalsen, om at kroppen hadde satt igang rier for å prøve å bli kvitt det. Etter han dro denne ut sluttet all smerten. Jeg blødde litt over 4 uker etter det. 

Anonymkode: 06b20...dd0

• 3 år senere...
Skrevet

Min erfaring var at begynnelsen kjentes ut som intense mensensmerter, men til slutt blei det en mer slaks vrismerte. Den var for intens for min del. Men varte heldigvis ikke så lenge. Hjalp å dusje i varmt vann å gå. Selv om det var det siste jeg ville siden jeg hadde så ondt. Det jeg syntest var skumlest var da blodet bare datt ut av meg. Hadde ingen kontroll. Og var mye mer enn jeg hadde trodd. Var en lettelse å få blodet ut også, for hadde ikke så vondt lengre etter det.

Anonymkode: bd30d...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...